Ässät mediassa

  • 2 312 988
  • 9 608

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Aika sopivasti oli kyllä valittu henkilöt, ainoat keitä tavallaan jäi "kaipaamaan" olivat Halli-Harri ja Heikkilän Lasse.

Veikkaan ettei Harria saa helposti tällaiseen, pari vuotta sitten ei suostunut antamaan faniutta koskevaa haastattelua edes museota varten eikä Ässienkään pyynnöstä.

Tosi hieno video mielestäni, taas jotain uutta ja erilaista ja viestihän on tärkeä.

Ainoa mikä vähän huvitti, hyvässä mielessä toki, oli muutaman parin paska jäykkänä esiintyminen ja ilmeinen jännitys siinä osuvatko ne sormet yhteen. Ohjaajalle vähän terkkuja ex-pilotilta, ilmapiiri on aika tärkeä ja erilaisten parien kanssa kannattaa käyttää erilainen aika.
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihan hyvä video. Se vähän häiritsee, kun vasta mestaruuden jälkeen Vellu ilmeisesti haluaa olla tekemisissä Ässien kanssa. GH
 

pata13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Lajinsa Viimeiset, Polk High
Kun ei tiedä asiasta mitään, saattaa kirjoittaa jotain tuollaista.

Parempi olisi olla kirjoittamatta.

Juu. Silloin keväällä vikan finaalin jälkeen parkkiksella kysyin Vellulta ohimennen, että miltä nyt tuntuu. Vastaus on kaikille selvä, mutta miehen olemus kertoi jostain ihan muusta kuin jostain mestaruushuuman hyödyntämisestä tai geehoosta.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tykkään videosta ja Jonnen laulamana biisi parempi, kuin se alkuperäinen. Kotona tsekatessa vähän valju video, mutta hallin tunnelmassa mainio.
 

Equalizer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Harvoin tänne kirjoitan ja silloinkin vähän.

Mitenkään en arvostele tätä tai edellisiä esittelyvideoita, mutta itse en varmasti onnistuisi tekemään yhtäkään esittelyvideota niin ettei siellä jossain vilahtaisi edes vähän numero 4.
 

jukero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tästä saadaan jakoon KKK-palkinto* marraskuulle.
Vellu Ketola on Ässien historian legendaarisin pelaaja ja ehkäpä merkittävin porilainen ikinä missään, mutta onhan tuo anteeksianto mestaruuden hetkellä objektiivisesti tulkittavissa edes pikkuisen gloryhuntaamiseksi. Vai olenko missannut jotain? Tiedän, että Vellu sai paljon epäoikeudenmukaista ja ylimääräistä paskaa organisaatiolta ja faneilta 90-luvun tapahtumien myötä. Mutta olen myös siinä käsityksessä, että uuden hallituksen jne. myötä Ässät on jo pitkään tarjonnut anteeksipyyntöä Vellulle. Draaman kannaltahan tuo meni täydellisesti ja itselleni tuli keväällä välittömästi tippa linssiin Vellun astellessa jäälle pojan kanssa. Tuo oli uskomattoman hieno sovittamisen hetki, mutta ei kai se poista sitä tosiasiaa, että Vellu ikään kuin hyväksyi anteeksipyynnön vasta mestaruuden hetkellä.

Jos joku tähän vastaa, niin toivon hieman lainaamaani viestiä syvällisempää vastausta.

edittiä

Muun muassa sen, että jos Ässien joukkuetta olisi valmentanut joku muu kuin KK, ei Vellua olisi suurella todennäköisyydellä hallilla nähty.
En nyt jaksa uuden viestin kanssa tätä jankata, mutta kyllähän Kivi tuolla oli päävalmentajana pari kautta ennen mestaruushetkeä.
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vellu Ketola on Ässien historian legendaarisin pelaaja ja ehkäpä merkittävin porilainen ikinä missään, mutta onhan tuo anteeksianto mestaruuden hetkellä objektiivisesti tulkittavissa edes pikkuisen gloryhuntaamiseksi. Vai olenko missannut jotain?...

Vellu olisi varmasti halunnut palata halliin aikaisemmin, mutta kun päätös oli tehty, niin se piti. Mestaruus antoi hyvän mahdollisuuden paluulle, mistään glory huntaamisesta on turha puhua.
 

godofthunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings
Kyllä suuri kiitos Vellu päätöksen pyörtämisessä kuuluu myös hänen vaimolleen. Näin ihan tietona. Kauka ei ollut, että joku muu olisi ollut antamassa kannua Villelle. Velluhan oli oikeastaan niitä ainoita, jotka saivat silloin taannoin paskaa niskaan, muut "kaverit" hävisivät kuin pieru saharaan ja jättivät Vellun koko paskan keskelle.
 

jukero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mestaruus antoi hyvän mahdollisuuden paluulle, mistään glory huntaamisesta on turha puhua.
Kyllä. Gloryhuntaaminen on niin voimakkaasti latautunut termi, että ehkä sitä ei kannata tosiaan käyttää. Ja olen siis tyytyväinen nykytilaan ja siihen, että Vellu päätti hallille tulla ja on nykyään mukana Ässien markkinoinnissakin.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mitenkään en arvostele tätä tai edellisiä esittelyvideoita, mutta itse en varmasti onnistuisi tekemään yhtäkään esittelyvideota niin ettei siellä jossain vilahtaisi edes vähän numero 4.

Kunnioitan mielipidettäsi, mutta minun mielestäni menneiden legendojen kunnioitus ja ennen peliä tapahtuva hengenluonti ovat kaksi eri kontekstia.

En oikein tiedä Zaari haki tuolla provollaan, itse olen jo ajat sitten sivuuttanut pohdinnat siitä onko VPK gh vai ei. Eikö lopputulos ole tässä se tärkein?
 
Viimeksi muokattu:

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kun ei tiedä asiasta mitään, saattaa kirjoittaa jotain tuollaista.

Parempi olisi olla kirjoittamatta.

Tämä vaikuttaa perinteiseltä "tiedän jotain mutten kerro" höpöhöpö jutulta. Et sitten malttanut perustella.
Omaani voin sen verran perustella että faktana Vellu ei ollut tekemisissä Ässien kanssa ennen finaaleja. Toinen fakta on että finaalien jälkeen on ollut vaikeaa olla törmäämättä Velluun Ässiä koskevissa asioissa.

Tästä saadaan jakoon KKK-palkinto* marraskuulle.

*Kuukauden keijoin kommentti.

Rehellinen kysymys. Eikö omasi kilpaile edes lainaamasi kanssa? Voi olla lukutaidossani vikaa, mutten löytänyt omastasi punaista lankaa.

Vellu olisi varmasti halunnut palata halliin aikaisemmin, mutta kun päätös oli tehty, niin se piti. Mestaruus antoi hyvän mahdollisuuden paluulle, mistään glory huntaamisesta on turha puhua.

Jos kyseessä olisi joku muu kuin Vellu, olisiko vastaus sama?

Kunnioitan mielipidettäsi, mutta minun mielestäni menneiden legendojen kunnioitus ja ennen peliä tapahtuva hengenluonti ovat kaksi eri kontekstia.

En oikein tiedä Zaari haki tuolla provollaan, itse olen jo ajat sitten sivuuttanut pohdinnat siitä onko VPK gh vai ei. Eikö lopputulos ole tässä se tärkein?

Ei ollut tarkoitettu provoksi. Olet näköjään itsekin siis pohtinut asiaa, mutta minun kirjoittaessa asiasta sen täytyy olla provo?

Muun muassa sen, että jos Ässien joukkuetta olisi valmentanut joku muu kuin KK, ei Vellua olisi suurella todennäköisyydellä hallilla nähty.

Aiemmin ei näkynyt, vaikka sama mies valmensi.

Ymmärrän että Vellu herättää tunteita ja on iso osa Ässien historiaa, mutta sitä en ymmärrä miksi monelta taholta tulee hyökkäys jos kirjoittaa oman mielipiteensä asiasta. Tosin oli pari ihan asiallistakin kannanottoa aiheesta.

Jätän tämän aiheen omalta osaltani tähän. Koka tapauksessa nautein videosta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Jos kyseessä olisi joku muu kuin Vellu, olisiko vastaus sama?...

En tiedä, mutta tiedän Vellun hieman katuneen päätöstään, mutta periaatteen miehenä piti päätöksestään kiinni. Mestaruus ja Kivi valmentajana antoi hyvän keinon palata halliin ilman kasvojen menetystä.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Turha näitä viestejä on lukea sillä tavoin, että vain ja ainoastaan meikäläisen maailmankatsomus on ainoa oikea. Kyllä Zaarin kirjoituksissa voi olla myös perää. Turha tässä ketään on nostaa ihmistä suuremmalle jalustalle. Minä ainakin edustan kantaa, että yksikään ihminen ei ole toista suurempi ja kaikkia voidaan ja pitääkin pystyä arvioimaan tekojensa puolesta. Tämä homma nyt vain näyttää Zaarin silmiin siltä mitne hän asiasta kirjoitti. Turh asiitä kenekään on hernettä vetää nenäänsä. Täytyy myös muistaa, että riidassa on aina kaksi osapuolta ja tässä nimenomaisessa tapauksessa toinen mullitteli kyllä aika pitkään. Pidän aika lapsellisena käytöksenä kuitenkin, ottaen huomioon vielä sen, että monta ukkoa on matkan varrella vaihtunut organisaatiossa ja siitä huolimatta ei lähentymistä ole aikaisemmin tapahtunut. Yrityksiä kyllä on ollut. Toiminta on mun mielestäni ollut aikamoista pyllistämistä juurikin seuraa kohtaan, ei yksittäisiä ihmisiä, vaan nimenomaan seuraa kohtaan. Mutta se siitä. Kaatakaa paskaa niskaan vain. Olen kirjoittanut.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Vellu oli kumminkin bongattu myös Kuopiossa ja Jyväskylässä katsomassa playoffeja. Ilmeisesti herra on sitten todellinen takinkääntäjä, jos ei Ässien peliä ollut katsomassa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Turha näitä viestejä on lukea sillä tavoin, että vain ja ainoastaan meikäläisen maailmankatsomus on ainoa oikea. Kyllä Zaarin kirjoituksissa voi olla myös perää. Turha tässä ketään on nostaa ihmistä suuremmalle jalustalle. Minä ainakin edustan kantaa, että yksikään ihminen ei ole toista suurempi ja kaikkia voidaan ja pitääkin pystyä arvioimaan tekojensa puolesta...

Olen Vellun tilanteesta aikanaan kirjoittanut samaan tyyliin, yksikään ihminen ei ole seuraa suurempi. Vellu on seurannut Ässien otteita koko ajan varsin tarkasti, periaatteellisista syistä on kieltäytynyt tulemasta halliin. Halliin tulemattomuuden syy ei ole ollut itse seura vaan ihmisten kanssa syntyneet ristiriidat.

Tällä perusteella Vellusta ei saa mitenkään glory hunteria, ihmistä joka ei seuraa lajia muuten kuin menestyksen hetkellä. Nyt tuli tilaisuus saapua hallille luonnollisesti ja Vellu käytti tämän tilaisuuden.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Ei ollut "Ässien" kanssa missään tekemisissä ennen finaaleja? Ässät organisaationa sisältää kyllä lukuisia henkilöitä joiden kanssa Vellu on ollut vuosien ajan tekemisissä, eikä vähäisimpänä valmentaja Karri Kivi.

Gloryhunterin ja V-P Ketolan mainitseminen samassa lauseessa on kyllä jonkin sortin huumoripläjäys. Varsinkin kun mies on päässyt kantamaan Suomen korkeimman sarjatason mestaruuspyttyä jo neljä kertaa...
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Tämä vaikuttaa perinteiseltä "tiedän jotain mutten kerro" höpöhöpö jutulta. Et sitten malttanut perustella.
Omaani voin sen verran perustella että faktana Vellu ei ollut tekemisissä Ässien kanssa ennen finaaleja. Toinen fakta on että finaalien jälkeen on ollut vaikeaa olla törmäämättä Velluun Ässiä koskevissa asioissa.

Lukee ihan Kiven Kovissa ja asiasta oli tuoreeltaan juttua täälläkin: Vellulle päätöksen pyörtäminen ei ollut mikään kevyt juttu ja olennainen seikka sen taustalla oli nimenomaan Karri Kiven asema Vellun oppipoikana.

Joskus toivoisi, että vaikka kuinka anonyymi palsta onkin, ei täysiä päättömyyksiä täällä kirjoiteltaisi. Jos ei asiasta mitään tiedä, paras vaihtoehto on olla hiljaa.

Edit:
mutta sitä en ymmärrä miksi monelta taholta tulee hyökkäys jos kirjoittaa oman mielipiteensä asiasta. Tosin oli pari ihan asiallistakin kannanottoa aiheesta.

Se, että maassa on mielipiteenvapaus ei tarkoita sitä, että mielipide ei voi olla aivan vitun typerä. Itse asiassa mielipiteenvapauden ansiosta meillä muilla onkin juuri oikeutemme ilmaista mielipiteemme mielipiteestäsi.
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Se, että maassa on mielipiteenvapaus ei tarkoita sitä, että mielipide ei voi olla aivan vitun typerä. Itse asiassa mielipiteenvapauden ansiosta meillä muilla onkin juuri oikeutemme ilmaista mielipiteemme mielipiteestäsi.

Ei tietenkään tarkoita. Mielipiteen ilmaisussa kehottaisin kuitenkin ottamaan oppia Tosifanilta, joka oli eri mieltä, mutta osasi pukea sen sanoiksi perustelujen kera.
Mitä tulee gloryhunttaamiseen, olen käsittänyt sen niin että saavutaan paikalle menestyksen hetkellä. Voi olla että Vellu olisi Ässien matkassa ilman viime kauden menestystäkin, mutta voi olla myös ettei olisi. Tähän vain Vellu tietää vastauksen, joten en itse pidä kenenkään mielipidettä (edes omaani) oikeana tai vääränä. Näin ollen on vaikea osoittaa sen olevan myöskään vitun typerä. Hyvää kiekkoiltaa:) Saavun itse vasta toiseen erään, lukemista huolimatta.
 

Equalizer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kunnioitan mielipidettäsi, mutta minun mielestäni menneiden legendojen kunnioitus ja ennen peliä tapahtuva hengenluonti ovat kaksi eri kontekstia.


Toivottavasti itse tiedät mitä tuohon kirjoitit. Kuinka monta Ässälegendaa on nykyisessä videossa ? Menneet ledendat ? Miksi ei heitä voisi "käyttää" starttipilottina ? Jos meillä Porin Ässissä on se kaikkien aikojen maalitykki, niin miksi ihmeessä sitä ei käytettäisi kaikissa mahdollisissa paikoissa ? Kaikki muut seurat käyttäisivät , jos heillä olisi siihen mahdollisuus. Alkuperäiseen aiheeseen ja tähän nykyiseen videoon viitaten, olisin laittanut hymyilevän Artsin kuvan ihan minkä tahansa videon sormipatayhdistelmä kuvauksen taustalle. Kunhan se kuva vaan olisi videolla ollut.

Ja anteeksi siitä että olen tälläinen patriootti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös