Ässät kriisissä 2007–2008

  • 325 641
  • 1 206
Tila
Viestiketju on suljettu.

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Viitsitkö muuten selventää miksi "kiekkokansa nauraa meille"?
Etkö todellakaan tiedä? Sm-liigajoukkue ei voi olla noin läpeensä mätä, mitä Ässät on, ei vaan voi. Kyllä sinä sen tiedät, et vaan halua myöntää asiaa.
Oletan siis että kohdistit provosi nimenomaan ässä faneille, etkä johtoportaalle(?)
Täysin väärin oletettu, koska minä puhun aina niille, jotka ovat päättävissä asemissa, tai heille, joilla on välitön vaikutus asiaan. Näinä 35 vuonna, jota olen kiekkoa seurannut, olen lähes kaikkien kanssa kiekosta puhunut jotka lajia seuraavat, enkä pidä sitä kuitenkaan pahana asiana.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aeromanin kannattaisi muistaa, että itse oltiin samassa tilanteessa kaksi vuotta sitten. Neljä vuotta sitten sama homma, mutta onneksi Tukka-Jukka pelasti. Ensi vuonna voi olla taas kriisi päällä.

Itse nauran Ässien johdolle, valmennukselle ja muutamalle pelaajalle. Faneille en todellakaan naura, koska kokemusta on liiaksikin vastaavista tilanteista.

Eiköhän Härkälä saa lähipäivinä kenkää. Mielenkiintoista nähdä kenet Takko ja kumppanit palkkaavat tilalle.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Aeromanin kannattaisi muistaa, että itse oltiin samassa tilanteessa kaksi vuotta sitten.
Elämä on, kuten sanotaan. Minä en muistele menneitä muuten kuin vittuilu pielessä. Minulla on aina varaa soittaa poskeani, jos vain niin haluan, mutta siitä ei todellakaan ole nyt kysymys. Olen huolissani Ässien tilanteesta yhdessä Lukon johdon kanssa, sekä valitettavasti olen lähes sanaton. Mutta omaan myös vankan kokemuksen alalta, joten omakohtaista näkemystäkin asiasta löytyy tarvittaessa.
 

Tuamas

Jäsen
Maven mullittelu on perseestä. Te maksatte 150 k€ per kausi täysin tyhjätä. Ettekö edes ymmärrä, että kiekkokansa nauraa teille?

Koko vitun apinalauma voi nauraa meille, mutta Mave ei ole se ongelma tässä joukkueessa. Kuitenkin kyseessä on jannu, jota vastaavaa lukossa ei ole ollut sitten Rintasen. Ongelma Ässissä on se, että siellä on valmennusjohto jonka ammattitaidottomuus syö viimeisenkin hengen joukkueelta.

Kaikki jotka ovat enemmän tai vähemmän tosissaan pelanneet joukkuelajeja ymmärtävät kuinka turhauttavaa se on kun valmentajalla ei ole oikeasti mitään otetta joukkueeseen ja vielä tähän päälle valmentajan pelisysteemit ovat niin syvältä ja niin poikittain että lähes jokainen pelaaja joukkueessa ymmärtää ettei tällainen systeemi tälla pelaajamateriaalilla toimi. Vähän sama kuin Kalpa lähtisi pelaamaan taktiikalla jossa pointtina olisi oman tiimin fyysinen ja taidollinen ylivertaisuus.

Täällä nyt suurin osa porukasta haukkuu täysin väärää puuta TosiFanin ja JA:n toimituksen innoittamana.

Härkälä vaihtoon, niin tuolla joukkuehengellä ja joukkueella noustaan vähintään puolivälieristä jatkoon.
 

struumax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja HIFK
Kyllä tilanne on silti sellaisella tolalla Ässien organisaatiossa ettei voi kuin alkaa ihmettelemään että tänäänkin taas ylipäänsä pelataan liiga-kiekkoa. Yhdellä napakympillä pelastettiin homma kuiville ja pestiin kasvot, mutta kuten silloin jo moni sanoikin että yllättävänkin menestyksen jälkeen se vasta mitataan koko organisaation ammattitaito kun pitää ottaa suunta ja linjat jatkuvaan onnitumiseen ja se nyt on sitten nähty miten hommaa on vedetty. Ensin täydellinen huti "toivotaan toivotaan-joukkueella" ja hommaamalla valmentaja kaveripohjalta ja nyt seuraava huti rahaa sumeilematta polttamalla miehiin joita ei selkeästi ole ollenkaan roolitettu ja valmennus pidettiin kuitenkin taas kaveri ja harrastelijatasolla. Päälle tähän aivan naurettavat sekoilut mediassa viime aikojen kuohunnassa ja silmien sulkeminen tältä täydelliseltä epäonnistumiselta valmennuksessa ja osassa pelaajia.

Radikaaleja liikkeitä tarvitaan ja varmasti ulostamisia pelaajissakin vaikka olisi mikä nimi selässä. (velmennuksesta ei tarvitse varmaan edes puhua).
 

Mogilni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pronssilla
Olisiko niin että valmentajan ulostamista pitkitetään kahdestakin syystä. Ensimmäinen syy on ettei "varmasti parempaa" vaihtoehtoa ole vielä saatavilla. Toinen syy voisi olla että annetaan hieman tilanteen jäähtyä ja annetaan pelaajille sellainen kuva ettei valmentajan vaihto johdu heidän "lakkoilustaan" eikä moisiin typeryyksiin taivuta. Esitetään valmentajan vaihto sitten myöhemmin ihan yksin johdon päätöksenä.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Olisiko niin että valmentajan ulostamista pitkitetään kahdestakin syystä. Ensimmäinen syy on ettei "varmasti parempaa" vaihtoehtoa ole vielä saatavilla.

Tähän uskon. Kyllähän "normaalisti" valmentaja olisi saanut jo potkut jos ei pelillisten esitysten takia, niin viimeistään pelaajien epäluottamuslauseen jälkeen. Taitaa vaan olla, niin että ei ole yksinkertaisesti ketään järkevää paikkaajaa eikä samaa virhettä haluta tehdä mitä Härkälän kanssa tehtiin.

Tietysti voi olla niinkin, että Härkälä-kortti katsotaan ihan loppuun asti ja vaihdetaan ensin vähän pelaajia. Ei 3 vuoden sopparista viitsi kovin helposti irtisanoutua. Kalliiksi se tulee.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät & Florida Panthers
Ei 3 vuoden sopparista viitsi kovin helposti irtisanoutua. Kalliiksi se tulee.

Otetaanpa niistä asioista selvää, ennen kuin tullaan tänne huutelemaan. Lue vaikka eilinen Iltalehti, Ässien palkanmaksu katkeaa Härkälälle samalla hetkellä, kun Hirsimäen kengänkuva on Jarin takapuolessa.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Tälle kaudelle on tullut "uusi" käsite käyttöön: loukkaantuminen = hyllytys.

Vai kummasti aina huonon esityksen jälkeen johto ilmoittaa pelaajan loukkaantuneen (Hisey, Peltonen, Kivenmäki ja nyt Toivonen).

SK:sta: "Eilisen ottelun kokoonpanolistauksiin oli painettu myös Marko Toivosen nimi, mutta isokokoista puolustajaa ei porilaisten pelaajapenkillä näkynyt.

– Hän on vaivainen. Olikohan nivusessa vikaa, Härkälä pohti"

Onhan noita ns. vammoja ollut kautta aikain mutta tällä kaudella ylivoimaisesti eniten miesmuistiin!

Ja lisää Sk:sta: "Pasi Peltonen puolestaan käyskenteli hallin käytävillä farkut jalassa.

– Peltonen tulee mukaan heti, kun hän täyttää kriteerit, Härkälä tokaisi"

Kyllä kaveri puhuu itseään pussiin aika nätisti, tiistaina Canal+ haastattelussa pokkana ja kirkkain silmin: "Ei Peltonen ole hyllytetty vaan tasan varmasti kyseessä on pelkka loukkaantuminen!".
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Lue vaikka eilinen Iltalehti, Ässien palkanmaksu katkeaa Härkälälle samalla hetkellä, kun Hirsimäen kengänkuva on Jarin takapuolessa.

Enpäs tiennyt tuota asiaa. Eli Ässillä on yksipuolinen mahdollisuus sopimuksen irtisanomiseen?

Edit. Tuolta Iltalehden nettisivuilla mainitaan, että Härkälällä on sopimus vuoteen 2009 kevääseen saakka ja siitä eteenpäin optio. Kai Ässät palkan tuolta ajalta joutuu maksamaan jos kenkää tulee?
 

SpaidAce

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Dallas Stars
Ja lisää Sk:sta: "Pasi Peltonen puolestaan käyskenteli hallin käytävillä farkut jalassa.

– Peltonen tulee mukaan heti, kun hän täyttää kriteerit, Härkälä tokaisi"

Kyllä kaveri puhuu itseään pussiin aika nätisti, tiistaina Canal+ haastattelussa pokkana ja kirkkain silmin: "Ei Peltonen ole hyllytetty vaan tasan varmasti kyseessä on pelkka loukkaantuminen!".

Voisikohan tuo kriteeri olla vaikka että se paino putoaa normaaleihin lukemiin?
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät & Florida Panthers
Enpäs tiennyt tuota asiaa. Eli Ässillä on yksipuolinen mahdollisuus sopimuksen irtisanomiseen?

Edit. Tuolta Iltalehden nettisivuilla mainitaan, että Härkälällä on sopimus vuoteen 2009 kevääseen saakka ja siitä eteenpäin optio. Kai Ässät palkan tuolta ajalta joutuu maksamaan jos kenkää tulee?

Paperiversiossa lukee, että palkanmaksu katkeaa, jos sopimus irtisanotaan.
En nyt muista, miten sanatarkasti oli.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Tälle kaudelle on tullut "uusi" käsite käyttöön: loukkaantuminen = hyllytys.

Vai kummasti aina huonon esityksen jälkeen johto ilmoittaa pelaajan loukkaantuneen (Hisey, Peltonen, Kivenmäki ja nyt Toivonen).

SK:sta: "Eilisen ottelun kokoonpanolistauksiin oli painettu myös Marko Toivosen nimi, mutta isokokoista puolustajaa ei porilaisten pelaajapenkillä näkynyt.

– Hän on vaivainen. Olikohan nivusessa vikaa, Härkälä pohti"

Onhan noita ns. vammoja ollut kautta aikain mutta tällä kaudella ylivoimaisesti eniten miesmuistiin!

Ja lisää Sk:sta: "Pasi Peltonen puolestaan käyskenteli hallin käytävillä farkut jalassa.

– Peltonen tulee mukaan heti, kun hän täyttää kriteerit, Härkälä tokaisi"

Kyllä kaveri puhuu itseään pussiin aika nätisti, tiistaina Canal+ haastattelussa pokkana ja kirkkain silmin: "Ei Peltonen ole hyllytetty vaan tasan varmasti kyseessä on pelkka loukkaantuminen!".




Taitaa olla myös nykyinen joukkue aika vitsi, jos nuo kaikki kokeneet miehet ovat harjoituskauden perseilleet ja nyt heitä ei voi laittaa kentälle, kun eivät pysy perässä.
Itse en jaksa uskoa, että edes tuleva uusi valmentaja tuosta ryhmästä enää mitään irti saa.Pakkohan valmentajatkin on erottaa, koska hän tästä suurimmat vastuut kantaa, mutta luulisi kokeneiden pelaajienkin tajuavan jotain valmistautuessaan kauteen.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Ei ole kukaan mukaan, eikä sellaista varmasti ole olemassakaan.

Mä kun luulin, että mun piti ottaa asioista selvää. Kyllähän sekin kirpaisee, jos Ässien pitää maksaa Härkälle vielä ensi kaudenkin palkka, mutta se nyt ei meilläkään ole ollut mitenkään tavatonta.
 

Vankikarkuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Selailin tossa Patajätkät kirjaa ja Kivi muistelee kauden 05-06 alkua joka oli jo elokuussa harjoituskaudella sekaisin. Kivi latasi purkauksen kohdistuen herroihin, Kivenmäki, Uusikartano ja Peltonen. Omien sanojen mukaan heitti pallon pojille.

Kivi ja Toivola tajusivat että tilanne on sekaisin ja reilusti sanoivat jätkille että apua tarvitaan. Ja mitä tapahtuikaan! Jokainen hoiti ruutunsa kunnialla sekä esimerkkiä näyttäen. Ei kukaan v*ttuilemalla tule paremmaksi maalintekijäksi tai aja taklausta loppuun täysillä jos joka tapauksessa v*tuiksi menee.
Härkälä heittää katsomoon eikä myönnä että jossain joku mättää hänenkin tekemisessä. Täytyykö vaihtaa fanilippu lippuun jossa on liikaa työkaluja mutta tuttu pohjaväri?

Miten ihmeessä tuollainen umpisolmu voi aueta enää tässä vaiheessa kuin toivottamalla Jarille hyvää matkaa?
Olen aina vierastanut ajatusta että yleisö määrää kuka valmentaa ja kuka ei mutta kuitenkin me tää homma maksetaan joten on tullut aika kertoa se eteenpäin.
Voi olla että joku pelaajakin joutuu lähtemään tai lähtee itse kuten Nielikäinen pari vuotta sitten joka myös paransi ilmapiiriä kopissa mutta tuskin riittää mikäli yksi pelaaja vaihtuu.
 

Ouninpohja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hienoa Kapa ja Dee Snider, tulee edes pientä piristystä sysimustaan iltaan!

Homman nimi alkaa olla sellainen, että jos Härtsyssä on vähänkin munaa, miehen pitäisi ymmärtää itse erota ennenkuin eroitetaan, sillä sekin hetki vääjämättä lähenee peli peliltä puhuvat Hirsi ja Pena mitä hyvänsä. Vaikka muuten olen henkisesti valmistautunut katastrofikauteen, näin talousmiehenä suurin huoli kohdistuu siihen miten hyvin kuntoon saatu talous onnistutaan sössimään kiville ihan herrojen omin neuvoin. Valmentajan vaihto tulee kalliiksi, mutta vielä kalliimmaksi taitaa tulla vaihtamatta jättäminen jos mietitään vaikkapa ensi kauden kausarimyyntiä ja yhteistyökumppaneiden saantia. Puhumattakaan siitä miten kuluvan kauden yleisömäärä pienenee peli peliltä, jos koutsi ei kohta vaihdu. Luulisi Härtsyssä olevan edes sen verran patasydäntä että ymmärtäisi luovuttaa ihan kokonaisuudenkin vuoksi. Ässien perämisessä CV:tä on kuitenkin vaikea enää parantaa

Eihän Härkälä itse eroa - silloinhan hän menettäisi tämän- ja ensi vuoden palkkansa. Jos hänet erotetaan, siinä tapauksessa Ässät joutuu maksamaan hänen palkkansa sopimuskauden loppuun asti (vrt. Summanen, Francis).

Siis, näin kuvittelisin asian olevan, sopimusmuodoistahan en tiedä.

Jos näin on, voidaan spekuloida sillä, ajatteleeko Härkälä ensisijaisesti omaa (taloudellista) etuaan vai Ässien etua.

Toinen asia, mikä kiinnitti huomiotani *Kiekko-Kansan jutussa, on Härkälän lausunto Peltosesta:

"Peltonen tulee mukaan heti, kun hän täyttää kriteerit", Härkälä tokaisi.

"Eli sitten, kun hän on kunnossa, eikä ole riskiä vamman pahenemisesta."

"Täyttää kriteerit..." Hienosti sanottu, allekirjoituskamaa...
 

Aina Pata

Jäsen
Selailin tossa Patajätkät kirjaa ja Kivi muistelee kauden 05-06 alkua joka oli jo elokuussa harjoituskaudella sekaisin. Kivi latasi purkauksen kohdistuen herroihin, Kivenmäki, Uusikartano ja Peltonen.

Miksiköhän systeemit oli silloin sekaisin, ketäs näistä jätkistä on tämän kauden jengissä, niinpä. Rivien välistä on ollut jälleen samaa juttua luettavissa jo pitemmän aikaa.

Onko siis niin että Pele ja joku vitun turkulainen hukkapätkä luulevat olevansa enemmän kuin Ässät?

Oli miten oli, mä jatkan tätä ryyppäämistä. Hallilla nähdään tänäänkin jos oon silloin vielä pystyssä.
 

Vankikarkuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Epäilen että silloin oli pelisysteemi sekaisin, itseluottamus sekä tekemisen laatu. Kuulostaako tutulta. :)
Mutta pointti oli se että ne jätkät otti vastuuta silloin niin miksei nyt myös.

Mielestäni syy siihen löytyy penkin takaa koska jos valmentaja ei saa vakuuttuneeksi joukkueen keskeisiä hahmoja ei hän saa muitakaan silloin.
Voisi siitä toki syyttää kyseisiä herroja mutta ei se valmentajaa pelaajien silmissä paremmaksi tee jos taktisen puolen osaaminen sekä henkilövalmentaminen on sitä että hyllyttää.

Jep sait yllytetyksi, nyt olutta koneeseen! :)
 

Harri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Arsenal
Härkälä vaihtoon, niin tuolla joukkuehengellä ja joukkueella noustaan vähintään puolivälieristä jatkoon.
Aika kovaa puhetta, etenkin juuri tuolla joukkuehengellä. Härkälä vaihtoon ja Ässät välieriin? Rohkenen epäillä. Luultavasti peli paranisi -huonontuminen olisi jo vaikeaa- mutta välieriin Ässillä olisi silti pitkä matka.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös