Hienoa Kapa ja Dee Snider, tulee edes pientä piristystä sysimustaan iltaan!
Homman nimi alkaa olla sellainen, että jos Härtsyssä on vähänkin munaa, miehen pitäisi ymmärtää itse erota ennenkuin eroitetaan, sillä sekin hetki vääjämättä lähenee peli peliltä puhuvat Hirsi ja Pena mitä hyvänsä. Vaikka muuten olen henkisesti valmistautunut katastrofikauteen, näin talousmiehenä suurin huoli kohdistuu siihen miten hyvin kuntoon saatu talous onnistutaan sössimään kiville ihan herrojen omin neuvoin. Valmentajan vaihto tulee kalliiksi, mutta vielä kalliimmaksi taitaa tulla vaihtamatta jättäminen jos mietitään vaikkapa ensi kauden kausarimyyntiä ja yhteistyökumppaneiden saantia. Puhumattakaan siitä miten kuluvan kauden yleisömäärä pienenee peli peliltä, jos koutsi ei kohta vaihdu. Luulisi Härtsyssä olevan edes sen verran patasydäntä että ymmärtäisi luovuttaa ihan kokonaisuudenkin vuoksi. Ässien perämisessä CV:tä on kuitenkin vaikea enää parantaa
Eihän Härkälä itse eroa - silloinhan hän menettäisi tämän- ja ensi vuoden palkkansa. Jos hänet erotetaan, siinä tapauksessa Ässät joutuu maksamaan hänen palkkansa sopimuskauden loppuun asti (vrt. Summanen, Francis).
Siis, näin kuvittelisin asian olevan, sopimusmuodoistahan en tiedä.
Jos näin on, voidaan spekuloida sillä, ajatteleeko Härkälä ensisijaisesti omaa (taloudellista) etuaan vai Ässien etua.
Toinen asia, mikä kiinnitti huomiotani *Kiekko-Kansan jutussa, on Härkälän lausunto Peltosesta:
"Peltonen tulee mukaan heti, kun hän täyttää kriteerit", Härkälä tokaisi.
"Eli sitten, kun hän on kunnossa, eikä ole riskiä vamman pahenemisesta."
"Täyttää kriteerit..." Hienosti sanottu, allekirjoituskamaa...