Ässähuhut ja mutut

  • 6 185 089
  • 29 478

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Missähän Julius Honka meinaa pelata alkaneella kaudella? Vetää tällä hetkellä Dallasin leirillä ja varauksen jälkeen Starsin GM Jim Nill ilmoitti, että haluaisi nähdä Hongan Liigassa tällä kaudella...

Takolla pitäisi olla mahdollisuuksia vetää oikeista piuhoista jos haluja Hongan nappaamiseen olisi, vaikka Jyppi se kotiseura Hongalle onkin. Itse en ole Hongan pelejä nähnyt mutta statsien perusteella fyysisesti Parkkosen ja Viljasen kokoinen pienikokoinen kiekollinen pakki. Ykköskierroksen varaus kertoo huimasta potentiaalista, NHL-joukkueet eivät taida kovin usein noin pienikokoisia pakkeja ekalla kierroksella varailla..
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Hämeestä kuuluu sellaista huhua, että Alexander Ruuttu olisi tyytymätön rooliinsa ja suuntana olisi Ässät. Alexanderin agentti on (ilmeisesti) Rockyn poika.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hämeestä kuuluu sellaista huhua, että Alexander Ruuttu olisi tyytymätön rooliinsa ja suuntana olisi Ässät. Alexanderin agentti on (ilmeisesti) Rockyn poika.
Olisi kyllä mieluinen hankinta, pystyy pelaamaan laidassa ja keskellä (näin muistaisin).
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Hämeestä kuuluu sellaista huhua, että Alexander Ruuttu olisi tyytymätön rooliinsa ja suuntana olisi Ässät. Alexanderin agentti on (ilmeisesti) Rockyn poika.

Rockyn hoiteissa hänestä voisi kyllä ulosmitata enemmän, kuin Ilveksessä tällä hetkellä. Toivoin aiemmin jo Ruuttua Poriin. Jotenkin olisi tämänkaltaisen joukkueen näköinen pelaaja.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Rockyn hoiteissa hänestä voisi kyllä ulosmitata enemmän, kuin Ilveksessä tällä hetkellä. Toivoin aiemmin jo Ruuttua Poriin. Jotenkin olisi tämänkaltaisen joukkueen näköinen pelaaja.

Olisi mielestäni erinomainen hankinta!

Tervetuloa vaan Poriin!
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hämeestä kuuluu sellaista huhua, että Alexander Ruuttu olisi tyytymätön rooliinsa ja suuntana olisi Ässät. Alexanderin agentti on (ilmeisesti) Rockyn poika.

Mihin tarvitaan? Onko kaverilla sellaisia ominaisuuksia, jotka voitaisiin ulosmitata Porissa?

Minusta Ässiin ei tässä vaiheessa kannata hankkia yhtään keskitason hyökkääjää, niitä on tarjolla läpi kauden.
 

dorka

Jäsen
Mihin tarvitaan? Onko kaverilla sellaisia ominaisuuksia, jotka voitaisiin ulosmitata Porissa?

Minusta Ässiin ei tässä vaiheessa kannata hankkia yhtään keskitason hyökkääjää, niitä on tarjolla läpi kauden.
Tähän vahva sama. Ruutu ei tällä hetkellä toisi Ässille yhtään mitään sellaista mitä omista junnuista ei jo löytyisi. Ei muutenkaan ole Ässien pelaajapolitiikan tapaista hankkia ns turhaan lisäpelaajia.
 

Salama85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei Ässien hyökkäys kylläkään ole mikään kovin laaja tällä hetkellä, 2 hyökkääjää yli kokoonpanon ja nämäkin molemmat olleet lasaretissa alkukauden. Lisäksi, kun Ryan ja Kerälä palaavat kokoonpanoon halutaan (luultavasti) kokoonpanosta tippuville Ojamäelle ja Kärjelle tarjota isompia minuutteja vaikkapa Mestiksessä joten ei yksi potentiaalia omaava nuori Ruuttu pahaa tekisi tuohon jengiin. Ihan näin vaan mielestäni...
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Ruuttu on mielenkiintoinen tapaus. Fysiikka on kovaa luokkaa, mutta pelikäsitys taas ei. Ruutulla on vuosien matka edes liigapelaajaksi, siitä huolimatta isä-Krisu sai Coyotesin tuhlaamaan aikaisen 2. kierroksen varauksen tähän kaveriin.

Itse olen sitä mieltä että nuoremman Ruutun olisi kannattanut valita yleisurheilu palloilulajien sijaan, enkä oikein usko että Ässien kannattaa hirveästi resursseja laittaa kaveriin kiinni.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jokseenkin tuntuisi (kaikesta huolimatta), että Ruuttu voisi täällä onnistua. Kaveri on kuitenkin pelannut liigaa muutaman kauden, lisäksi ässät varmaankin rakentaa jo tulevaakin joukkuetta, ensi kaudeksi niitä hyökkääjiä ei paljoa ole ja ässät oli aiemminkin Ruutusta kiinnostunut. Viime kaudella tehot 5+9=14. Niin ja eikös Ruuttu ole Rockyn pojan listoilla jne. Aika moni asia voisi puhua siirron puolesta.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Ruuttu on mielenkiintoinen tapaus. Fysiikka on kovaa luokkaa, mutta pelikäsitys taas ei. Ruutulla on vuosien matka edes liigapelaajaksi, siitä huolimatta isä-Krisu sai Coyotesin tuhlaamaan aikaisen 2. kierroksen varauksen tähän kaveriin.

Itse olen sitä mieltä että nuoremman Ruutun olisi kannattanut valita yleisurheilu palloilulajien sijaan, enkä oikein usko että Ässien kannattaa hirveästi resursseja laittaa kaveriin kiinni.

Missään nimessä ei tosiaan kannata edes harkita Ruutun ottamista. Kaverin niin sanottu ura polkee aivan tyhjää, enkä minäkään edes näe hänessä mitään ominaisuuksia nousta edes kummoiseksi liigapelaajaksi. Tällä hetkellä hänelle ei olisi mitään järkevää sijaa Ässien majatalossa, ja tämä nyt vain on kylmä tosiasia.. että se siitä
 

J.Ho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
isä-Krisu sai Coyotesin tuhlaamaan aikaisen 2. kierroksen varauksen tähän kaveriin.

Tässä on kyllä taas yksi myytti, joka on syytä ampua heti alas. "Isä-Krisu" oli nimenomaan poikansa varausta vastaan, todennäköisesti juuri näiden kyynisten puheiden pelossa, ja otti myös hatkat varauksen myötä Phoenixista lähes heti varaustilaisuuden jälkeen. Siirtyi sittemmin Los Angelesin listoille.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Tässä on kyllä taas yksi myytti, joka on syytä ampua heti alas. "Isä-Krisu" oli nimenomaan poikansa varausta vastaan, todennäköisesti juuri näiden kyynisten puheiden pelossa, ja otti myös hatkat varauksen myötä Phoenixista lähes heti varaustilaisuuden jälkeen. Siirtyi sittemmin Los Angelesin listoille.

Tuosta asiasta on toinenkin versio, jonka mukaan isä-Krisu lobbasi voimakkaasti kulisseissa varauksen puolesta ja tämä aiheutti niin paljon pahaa verta Arizonassa että Ruuttu näki paremmaksi lähteä hyvän sään aikana.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Missään nimessä ei tosiaan kannata edes harkita Ruutun ottamista. Kaverin niin sanottu ura polkee aivan tyhjää, enkä minäkään edes näe hänessä mitään ominaisuuksia nousta edes kummoiseksi liigapelaajaksi.

Ässät ja varsinkin Toivola on ennenkin nähnyt tätä hetkeä pidemmälle joissakin hankinnoissa. Ruuttu ei varmasti olisi kallis eikä tälle kaudelle välttämättä toisi rosteriin muuta kuin kilpailua alempiin ketjuihin. Hankinnan ainoa järki tässä kohtaa olisikin jos ajatellaan asiaa tuleville kausille, tämän kauden jälkeen vapautuu kyllä taas pelipaikkoja hyökkäyksessäkin.
 

J.Ho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuosta asiasta on toinenkin versio, jonka mukaan isä-Krisu lobbasi voimakkaasti kulisseissa varauksen puolesta ja tämä aiheutti niin paljon pahaa verta Arizonassa että Ruuttu näki paremmaksi lähteä hyvän sään aikana.

Siinä tapauksessa isä-Krisu on kylmäverinen ja häikäilemätön valehtelija.

http://www.urheilulehti.fi/jaakiekk...a-nhl-suomalaishetkea-–-”piinallinen-tilanne”

Linkki vie Ruutun haastatteluun Urheilulehden sivuille.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Siinä tapauksessa isä-Krisu on kylmäverinen ja häikäilemätön valehtelija.

Näin Espoon Bluesin henkilökunta on minulle kertonutkin. Uskotko itse esim. tätä kohtaa:

”Itse asiassa meidän amatööripäällikkömme olisi halunnut ottaa hänet jo aikaisemmin, mutta minä jopa kieltäydyin siitä. Sanoin, että antakaa mennä vielä hetki, sillä minun tunteeni oli, että Alexander menisi myöhemmin. Mutta he eivät halunneet ottaa riskejä siinä kohtaa, kun hänet varattiin.”

En ihan jaksa uskoa että Ruutun tapauksessa, jossa konsensus oli 4-5 kierros että Phoenix olisi oikeasti ollut käyttämässä häneen ekan kierroksen vuoron 20. tai että olisi treidannut kalliisti ylöspäin tokan alkuun. On erittäin todennäköistä että Krisulla oli tässä tavalla tai toisella näppinsä pelinsä
 
Viimeksi muokattu:

J.Ho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Näin Espoon Bluesin henkilökunta on minulle kertonutkin. Uskotko itse esim. tätä kohtaa:

”Itse asiassa meidän amatööripäällikkömme olisi halunnut ottaa hänet jo aikaisemmin, mutta minä jopa kieltäydyin siitä. Sanoin, että antakaa mennä vielä hetki, sillä minun tunteeni oli, että Alexander menisi myöhemmin. Mutta he eivät halunneet ottaa riskejä siinä kohtaa, kun hänet varattiin.”

En ihan jaksa uskoa että Ruutun tapauksessa, jossa konsensus oli 4-5 kierros että Phoenix olisi oikeasti ollut käyttämässä häneen ekan kierroksen vuoron 20. tai että olisi treidannut kalliisti ylöspäin tokan alkuun. On erittäin todennäköistä että Krisulla oli tässä tavalla tai toisella näppinsä pelinsä

Samapa tuo mulle. Mennään näillä.

Toisaalta, jos kertomasi pitää paikkansa, mietityttää myös Coyotesin toiminta. Minkälainen GM tai scouting-osaston pomo, ensinnäkin kuuntelee poikaansa lobbaavaa scouttia, ja toisekseen suostuu vielä varaamaan tämän odotuksia korkeammalla varausvuorolla?

Tokihan näitä nähdään, että varaillaan mummon kaiman kissan serkkuja tai seuralegendojen poikia, mutta ne on yleensä jämäkierrosten hommia ne.

Kai molemmissa tarinoissa on omat aukkonsa, totuus lienee, tylsästi, jossain puolenvälin tienoilla.
 
Viimeksi muokattu:

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
NHL-leirit alkavat pikkuhiljaa tulla päätökseensä ja kovia nimiä vapautuu, mahtaakohan Ässät olla enää kenenkään pelaajan perässä?

Näin MuTuna heittäisin, että homma on nyt rauhoitettu koska hyvin kulkee ja tarvetta vahvistuksille ei ole. Seuraava kohta tarkistukseen voisi olla siinä kohtaa jos tulee pahoja loukkaantumisia tai viimeistään siirtorajalla voidaan harkita jotain täsmähankintaa, jos näyttää siltä että keväästä tulee Ässille pitkä ja loistokas...
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Hämeestä kuuluu sellaista huhua, että Alexander Ruuttu olisi tyytymätön rooliinsa ja suuntana olisi Ässät. Alexanderin agentti on (ilmeisesti) Rockyn poika.
Lainaan nyt omaa tekstiäni. Kuulin tuon huhun sisäpiiristä mutta huhut on aina huhuja. Pitää muistaa, että agentit tarjoaa pelaajia toiseen seuraan kesken sopimuskauden jo pelkästään sillä syyllä, että pelaaja saa vähän peliaikaa. Uskon että huhu on totta mutta on eri asia onko Ässät kiinnostunut.
 

kalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin, jos se peliajan perässä lähtisi Ilveksestä, niin tuskin menisi mihinkään liigaseuraan. En usko Ässien olevan tälle kaudelle kiinnostunut. Ensi kauden suunnitelmiin voi ehkä sopia, mutta ei tänään, ei ei..
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mä kyllä sanoisin että ensin tehdään tilaa Ryanille. Katsotaan vasta sitten onko Kerälästä ottamaan pelipaikkaa tuosta kokoonpanosta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös