Ässähuhut ja mutut

  • 6 036 937
  • 28 927

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Täytyy nyt muistuttaa, että siellä on yhä parempia AHL-ja ECHL-pakkeja vapaana, kuin tämä mahdollinen KooKoon hankinta.

Ben Finkelstein taitaa olla ECHL:ssä ainoa pakki jolla oli parempi pistemäärä mutta koko on luokkaa mikkihiiri.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
No nyt on sellainen ukko lähdössä Sveitsistä, yhtenä vaihtoehtona kuulemma Suomen länsirannikko, että nyt kannattaa pitää silmällä koska haisee Kerttulalle kilometrien päähän. Täyttää myös kaikki Kiven asettamat ehdot uusille kärkivahvistuksille. 34-vuotias eli jo kokenut muttei vielä vanha, ja taatusti valmis pelimies. 0,42ppg SHL:n osalta ja nyt kolme kautta aivan murhaavat tehot Sveitsin kakkosessa..

Historiaa Joensuun kanssa on. Tosin Jessen varjossa ainakin pisteiden valossa.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ben Finkelstein taitaa olla ECHL:ssä ainoa pakki jolla oli parempi pistemäärä mutta koko on luokkaa mikkihiiri.

Joo, mutta AHL-tasolla on monta hyvää puolustajaa vapaana, joista joku tai jotkut voivat päätyä Ässien paitaan. Pohjois-Amerikan suunnalle on ollut paljon näitä neuvotteluja kuten myös Keski-Eurooppaan ja Ruotsiin. Idän suunnalta on odotettavissa pelaajia Poriin aika vähän jos lainkaan.
 
Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
Kilpailun kenestä…

Aika heikko yritys taas sinulta.

No kyllä nuo "Mestis joukkueet" ovat tulleet vilkku päällä ohi jo monena (ei kaikkina vuosina. Tarkennukseksi vain kun täällä tuntuu aina löytyvän näsäviisastelijoita) vuonna niin paperilla kuin tuloksellisesti, ja lähtökohtaisesti voisi kuvitella Ässien olevan mieluisampi työnantaja kuin nämä mainitut joukkueet, mutta toki jos tämä on mielestäsi heikko yritys TAAS minulta, niin kyseenalaistan kyllä todellisuudentajusi.

Mut hei onneksi valmennusryhmässä tapahtuu muutoksia ja saadaan uutta verta penkin taakse kun osa lähtee isommalle hunajapurkille.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Historiaa Joensuun kanssa on. Tosin Jessen varjossa ainakin pisteiden valossa.
No perseen suti, enpäs itse edes huomannut, tosiaan kaksi kautta Bridgeportissa yhdessä.. lienevätkö kenties pelanneet ketjukavereinakin noina aikoina, voinee olettaa näin tapahtuneen. No sitten tämä on Suomeen päätyessään (nimeltä mainitsematon länsirannikon joukkue on Suomessa ilmeisesti ainoa vaihtoehto) kyllä meidän mies..

Tosin on sen verran tekijämiehen oloinen, että ilmeisesti myös sopimusta SHL:n puolelle selvitellään..
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Minusta on helvetin surullista, että Porin Ässät häviää 100/100 kilpailun pelaajista jollekin vitun KooKoolle!
Eiköhän se ole kääntynyt niin päin että muut joukkueet ihmettelee miksi jostain vitun Ässistä puhutaan muiden kanssa samassa lauseessa.

Tähän pyyhkeeseen on tultu.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
No tiedät kyllä itsekin etteivät noista yksikään olisi normaalitilanteessa pukeneet Ässäpaitaa päälleen. Kunyk kelpaisi varmasti jokaiselle muullekin Liiga seuralle, ja useassa Liiga seurassa on paremmat menestysmahdollisuudet ja parempi palkkakin tarjolla.
Tässä ei ole mitään selittelyn varaa. Kerttulaa varmasti kiinnostaa nimenomaan "kovat nimet" ja uskon vakaasti, että hän tekee parhaansa hankkiakseen mahdollisimman kovian nimiä tulevan kauden Ässiin niillä rahoilla jotka hänellä on käytettävissään.

Tuonhan voisi sanoa niinkin, että "pelaaja on liian hyvä siihen, että Kerttula kiinnostuisi hänestä". Ja se on luonnollisesti täysin järjetön väite. En jaksa uskoa, että yksikään pelaaja koko maailmassa on niin hyvä, ettei Kerttula ottaisi häntä mielellään Ässiin pelaamaan.

Olen samaa mieltä siitä, että Kunyk varmasti kelpaisi muillekin liigaseuroille. Varmasti jokaiselle. Se vain alleviivaa tuon väitteen järjettömyyttä, jonka mukaan hän ei kelpaisi Kerttulalle.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tarkoitatko sitä kerttulaa joka sanoi että Ässät ei ole mikään kuntoutuslaitos ja palkkasi rikkinäiset Linuksen ja Lindstenin ja otti kuntoutumaan Borgmanin, Kotkaniemen ja Merkleyn.
Ahaa?

Ovatko nuo nimet siis mielestäsi heikompia nimiä kuin Kunyk? Siinähän on NHL-tason jätkiä ja he kelpasivat Kerttulalle? Mutta Kunyk ei nyt kelpaakaan, kun on "liian kova nimi"?

Lisäksi olen ymmärtänyt, että Lindstenin sitkeä vamma syntyi hänen jo ollessaan Ässien mies, eikä Linuskaan ollut loukkaantunut tänne tullessaan.

Selittäisitkö?
 

Phaneuf#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Tampa Bay Lightning
Ahaa?

Ovatko nuo nimet siis mielestäsi heikompia nimiä kuin Kunyk? Siinähän on NHL-tason jätkiä ja he kelpasivat Kerttulalle? Mutta Kunyk ei nyt kelpaakaan, kun on "liian kova nimi"?

Lisäksi olen ymmärtänyt, että Lindstenin sitkeä vamma syntyi hänen jo ollessaan Ässien mies, eikä Linuskaan ollut loukkaantunut tänne tullessaan.

Selittäisitkö?
Siinä on yksi NHL tason jätkä ja sekin on oma kasvatti. Missä olen sanonut ettei Kunyk kelpaa tai ketään noista? Otin kantaa vain siihen että Tommi ilmoitti ettei ässät ole kuntoutuslaitos ja otti pelaajia kuntouttamaan itseään. Ja sitten ihmetellään miksei ole yhteinäisyyttä ja halua voittaa.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Siinä on yksi NHL tason jätkä ja sekin on oma kasvatti. Missä olen sanonut ettei Kunyk kelpaa tai ketään noista? Otin kantaa vain siihen että Tommi ilmoitti ettei ässät ole kuntoutuslaitos ja otti pelaajia kuntouttamaan itseään. Ja sitten ihmetellään miksei ole yhteinäisyyttä ja halua voittaa.
Voi sen tosiaan noin mustavalkoisena nähdä. Minä en näe.

Välillä tekis hyvää soittaa levyä; ”omat pojat suunnannäyttäjinä” tai mestariteosta; ”Valmennuksen kyky mitata ulos maksimit”.

Ei jaksais samoilta nimimerkeiltä kuunnella tuota Kerttulan dissaamista viestistä toiseen. Ja edellenkään en sano, että Kerttula ei olisi yhtälailla syyllinen paskaan menestykseen.
 
Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
Oliko tuo Kunyk jotenkin keskusteluissa mukana realistisesti? Onko Ässät Kunykin perässä?

Alkuvuodesta 2019 omien viestihistorioiden mukaan mainittu ensi kerran Kunyk, ja oli tuolloin tarjolla liigaseuroihin ja silloin ei kiinnostanut useimpia seuroja ml. Ässät.

Itse en Tommin saappaissa lähtisi kilpaan mukaan enää, vaan koittaisin mielummin etsiä maailmalta se Kunyk 2.0 jonka saisi halvalla.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Oliko tuo Kunyk jotenkin keskusteluissa mukana realistisesti? Onko Ässät Kunykin perässä?

Alkuvuodesta 2019 omien viestihistorioiden mukaan mainittu ensi kerran Kunyk, ja oli tuolloin tarjolla liigaseuroihin ja silloin ei kiinnostanut useimpia seuroja ml. Ässät.

Itse en Tommin saappaissa lähtisi kilpaan mukaan enää, vaan koittaisin mielummin etsiä maailmalta se Kunyk 2.0 jonka saisi halvalla.
Allekirjoitan tämän. Ellei sitten jostain syystä Kunykin hinta ole alle markkina-arvon.
 

Sihti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itse en Tommin saappaissa lähtisi kilpaan mukaan enää, vaan koittaisin mielummin etsiä maailmalta se Kunyk 2.0 jonka saisi halvalla.
Laatu maksaa. Viime kaudet luotettu tuohon reseptiin että ostetaan halvat arpalipukkeet ulkomailta ja uskotaan siihen, että omat junnut kasvavat niihin saappaisiin, joihin heidät asetetaan.
Lopputulos on että jumboina ollaan oltu ja urakalla itketty tuota joukkueen kasaamisen tuskaa ja vaadittu Kertulle potkuja. Nyt kun näitä laatupelaajia olisi markkinoilla tarjolla, niin halutaankin mennä samalla vanhalla kaavalla. Tuntuu olevan ihan sama mitä seurassa tehdään tai jätetään tekemättä niin väärin on joka tapauksessa toimittu.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Oliko tuo Kunyk jotenkin keskusteluissa mukana realistisesti? Onko Ässät Kunykin perässä?
Itse en Tommin saappaissa lähtisi kilpaan mukaan enää, vaan koittaisin mielummin etsiä maailmalta se Kunyk 2.0 jonka saisi halvalla.
Kunyk siis tuli puheisiin täällä kait vain siksi, koska minä mainitsin että huhun mukaan mies on tehnyt on sopimuksen liigaan. Rahaseurat siis todennäköisimpiä vaihtoehtoja, mutta niistä vain Tappara ja Lukko ovat aivan selvästi ykkössentteriä vailla.. HIFKin voisi kuvitella lähtevän nykysentteristöllään kauteen, ja Tepsin kohdalla heiltä puuttuu sitten toinen kärkisentteri, joten sikäli sekin on Kunykin yksi mahdollinen osoite. Mutta rahaseurojen ulkopuolella sitten vaihtoehdot mihin Kunyk voisi liigassa mennä ovat Ässien lisäksi hyvin vähissä.. keskeisin kilpailija keskikastin seuroista on HPK, joka on juurikin vain sitä ykkössentteriä vaille valmis. Kunykin paras puoli on se, että hän olisi liigaan päteväksi todettu täysin valmis pelimies..

Olet siinä oikeassa, että maailmalta on nyt hyvä rauhassa katsella. Edelleen esimerkiksi siellä Texasissa olisi Takon kautta tarjolla useampia mielenkiintoisia senttereitä, joista itse voisin ottaa kenet tahansa (nimet lueteltu täällä useampaan kertaan) täydentämään Barach-Järvinen kaksikkoa..
 
Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
Laatu maksaa. Viime kaudet luotettu tuohon reseptiin että ostetaan halvat arpalipukkeet ulkomailta ja uskotaan siihen, että omat junnut kasvavat niihin saappaisiin, joihin heidät asetetaan.
Lopputulos on että jumboina ollaan oltu ja urakalla itketty tuota joukkueen kasaamisen tuskaa ja vaadittu Kertulle potkuja. Nyt kun näitä laatupelaajia olisi markkinoilla tarjolla, niin halutaankin mennä samalla vanhalla kaavalla. Tuntuu olevan ihan sama mitä seurassa tehdään tai jätetään tekemättä niin väärin on joka tapauksessa toimittu.

Näinhän se on, laatu maksaa, ja siihen ei Ässillä kuitenkaan varaa ole kokonaisuutta ajatellen. Tietty nyt esim. just Kunyk voitaisiin ostaa ja rahaakin varmaan jäisi hieman kirstun pohjalle, mutta loput pelaajat olisi sitten tasoa Mestis mitä nyt vielä uupuu.

Uskoisin että nuo pelaajien hinnat tulevat vielä tuosta alas ja laatua tullaan saamaan vielä myöhemminkin ja samalla rahalla enemmän.

Toivon vain että kerrankin saataisiin roolitettua joukkue sellaiseksi että voidaan taistella siitä top 10 paikasta eikä tarvitse jouluna jo heittää lusikkaa nurkkaan kauden osalta. Tuntuu että tuolla nyt kilpavarustelu on jo aikoja sitten alkanut muissa joukkueissa ja ovat lähes valmiitakin jo.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Fakta on et Sveitsi, Ruotsi ja osin Saksakin vie parhaat päältä. Heidän jälkeensä tulevat haaskalle IceHL, Del2 ja Allsvenskanin kärkiseurat. Jossain samoissa luokissa on myös liigan kärkiseurat mitattuna paitsi rahalla niin myös menestysodottamalla. Ässät noukkii sitten niitä murusia mitä muilta jää. Laatua ei tänne saada enää syksyllä kuin jollain ihme tuurilla mut halpoja pelaajia on varmaan markkinoilla - kun eivät ole vielä mihinkään kelvanneet ja joku HockeyEttan tai BeNeLiiga ei oikein napostele. Joku Stenkun, Matukan, Wännströmmin tai Porimänin tasoinen kaveri ei Ässiin tule kuin enintään hätätilanteessa ja jollain PrestonCallandereilla ja Austin Powerseilla ei menestystä kannata odottaa. Matukastakin tehtiin pelimies kun reenas kesän joukkueen kanssa. Niin nytkin pitäs ne kärkiäijät saada mukaan Asap.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Siinä on yksi NHL tason jätkä ja sekin on oma kasvatti. Missä olen sanonut ettei Kunyk kelpaa tai ketään noista? Otin kantaa vain siihen että Tommi ilmoitti ettei ässät ole kuntoutuslaitos ja otti pelaajia kuntouttamaan itseään. Ja sitten ihmetellään miksei ole yhteinäisyyttä ja halua voittaa.
Missä olen väittänyt sinun sanoneen ettei Kunyk kelpaa? Viestissä jota lainasin, sanottiin Kunykin olevan "liian kova Kerttulalle". Väite on niin naurettava, että minun oli pakko vastata siihen ja sehän ei näyttänyt sinulle kelpaavan. Joten perustele nyt sitten, miten Kunyk muka on "liian kova" siihen, että Kerttula kiinnostuisi hänestä?

Oikeampi tapa sanoa asia olisi: "Ässien rahat eivät luultavasti riitä, sillä Kunykille on taatusti muitakin ottajia niin Liigassa kuin muissakin kovissa sarjoissa ja Ässät etsii luultavasti hieman halvemmalla saatavaa pelaajaa.".

Minulle ei ole mikään ongelma, että jotain Ässäorganisaation toimijaa kritisoidaan hänen tekemistään huonoista päätöksistä. Mutta en nyt, enkä jatkossakaan aio katsella sivusta, jos jotain henkilöä vastaan käydään järjestelmällistä ajojahtia, kuten tässä tapauksessa SannaJosefiina#50 käy Kerttulaa vastaan, ilman minkäänlaisia järkeviä perusteluita.

En minäkään kaikkia Kerttulan tekoja allekirjoita, enkä luonnollisesti ole tyytyväinen joukkueen viime kausien menestykseen. Mutta jos kritisoimaan alkaa, täytyy sille löytyä perusteet. Ja vahvemmat perusteet kuin se, että on vain jokin sisäinen pakko itkeä tihrustaa jostain asiasta, kun itsellä on niin paha olo oman epäonnistuneen elämän takia.

SannaJosefiinan tyyppisille puskistahuutelijoille ja muille pikku pelkureille löytyy ne huutelupaikat suomi24:ltä ja facebookista. Sieltä hänelle löytyy kaltaistaan seuraa jakelemaan vähemmän älykkäitä näkemyksiään.

Toistan sen minkä sanoin jo aiemmin: olen aivan varma, että Kerttulaa kiinnostaa tällä hetkellä juurikin ne kovemman luokan pelimiehet, eikä yksikään nimi ole hänelle "liian kova". Käytössä oleva budjetti on rajallinen ja pienempi kuin monilla kilpailijoilla, joten sen raameissa hän varmasti yrittää löytää parhaat mahdolliset Poriin saatavilla olevat pelaajat. Syksyllä näemme miten se onnistui.

Ps. Tuossa listassa taitaa jokaisella olla huomattavasti enemmän NHL-pelejä kuin puheena olevalla Kunykilla. Joten sitä vastaan on turha pyristellä. Lisäksi Kotkaniemen sainaaminen oli teko, jota pidän itsestään selvyytenä ja erinomaisena asiana. Toivon että jatkossakin jokaiselle porilaistaustaiselle NHL-pelaajalle löytyy Ässistä pelipaikka, jos vastaavia tilanteita tulee eteen. Niin toimii uskottava organisaatio.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kunyk siis tuli puheisiin täällä kait vain siksi, koska minä mainitsin että huhun mukaan mies on tehnyt on sopimuksen liigaan. Rahaseurat siis todennäköisimpiä vaihtoehtoja, mutta niistä vain Tappara ja Lukko ovat aivan selvästi ykkössentteriä vailla.. HIFKin voisi kuvitella lähtevän nykysentteristöllään kauteen, ja Tepsin kohdalla heiltä puuttuu sitten toinen kärkisentteri, joten sikäli sekin on Kunykin yksi mahdollinen osoite. Mutta rahaseurojen ulkopuolella sitten vaihtoehdot mihin Kunyk voisi liigassa mennä ovat Ässien lisäksi hyvin vähissä.. keskeisin kilpailija keskikastin seuroista on HPK, joka on juurikin vain sitä ykkössentteriä vaille valmis. Kunykin paras puoli on se, että hän olisi liigaan päteväksi todettu täysin valmis pelimies..

Olet siinä oikeassa, että maailmalta on nyt hyvä rauhassa katsella. Edelleen esimerkiksi siellä Texasissa olisi Takon kautta tarjolla useampia mielenkiintoisia senttereitä, joista itse voisin ottaa kenet tahansa (nimet lueteltu täällä useampaan kertaan) täydentämään Barach-Järvinen kaksikkoa..

Kerhon osiossa tietäjät jo muutamia viikkoja sitten kiroilivat että Kunyk ei tule Kerhoon vaan siirtyy Lukkoon. Muistaakseni useampikin ihan varteenotettava nimimerkki näin tiesi.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Mihinkäs mee omat pojat Kärki & Salminen päätyvät?

Super-Sakke voisi hoitaa valmentajana Ässien yv-pelin kuntoon, jos ei enää motia kiekkoiluun ole.

Kärjelle ei voi suositella ainakaan kapteenin koulutusta. Joensuu on luonnostaan johtaja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös