Siinä on yksi NHL tason jätkä ja sekin on oma kasvatti. Missä olen sanonut ettei Kunyk kelpaa tai ketään noista? Otin kantaa vain siihen että Tommi ilmoitti ettei ässät ole kuntoutuslaitos ja otti pelaajia kuntouttamaan itseään. Ja sitten ihmetellään miksei ole yhteinäisyyttä ja halua voittaa.
Missä olen väittänyt sinun sanoneen ettei Kunyk kelpaa? Viestissä jota lainasin, sanottiin Kunykin olevan "liian kova Kerttulalle". Väite on niin naurettava, että minun oli pakko vastata siihen ja sehän ei näyttänyt sinulle kelpaavan. Joten perustele nyt sitten, miten Kunyk muka on "liian kova" siihen, että Kerttula kiinnostuisi hänestä?
Oikeampi tapa sanoa asia olisi: "Ässien rahat eivät luultavasti riitä, sillä Kunykille on taatusti muitakin ottajia niin Liigassa kuin muissakin kovissa sarjoissa ja Ässät etsii luultavasti hieman halvemmalla saatavaa pelaajaa.".
Minulle ei ole mikään ongelma, että jotain Ässäorganisaation toimijaa kritisoidaan hänen tekemistään huonoista päätöksistä. Mutta en nyt, enkä jatkossakaan aio katsella sivusta, jos jotain henkilöä vastaan käydään järjestelmällistä ajojahtia, kuten tässä tapauksessa SannaJosefiina#50 käy Kerttulaa vastaan, ilman minkäänlaisia järkeviä perusteluita.
En minäkään kaikkia Kerttulan tekoja allekirjoita, enkä luonnollisesti ole tyytyväinen joukkueen viime kausien menestykseen. Mutta jos kritisoimaan alkaa, täytyy sille löytyä perusteet. Ja vahvemmat perusteet kuin se, että on vain jokin sisäinen pakko itkeä tihrustaa jostain asiasta, kun itsellä on niin paha olo oman epäonnistuneen elämän takia.
SannaJosefiinan tyyppisille puskistahuutelijoille ja muille pikku pelkureille löytyy ne huutelupaikat suomi24:ltä ja facebookista. Sieltä hänelle löytyy kaltaistaan seuraa jakelemaan vähemmän älykkäitä näkemyksiään.
Toistan sen minkä sanoin jo aiemmin: olen aivan varma, että Kerttulaa kiinnostaa tällä hetkellä juurikin ne kovemman luokan pelimiehet, eikä yksikään nimi ole hänelle "liian kova". Käytössä oleva budjetti on rajallinen ja pienempi kuin monilla kilpailijoilla, joten sen raameissa hän varmasti yrittää löytää parhaat mahdolliset Poriin saatavilla olevat pelaajat. Syksyllä näemme miten se onnistui.
Ps. Tuossa listassa taitaa jokaisella olla huomattavasti enemmän NHL-pelejä kuin puheena olevalla Kunykilla. Joten sitä vastaan on turha pyristellä. Lisäksi Kotkaniemen sainaaminen oli teko, jota pidän itsestään selvyytenä ja erinomaisena asiana. Toivon että jatkossakin jokaiselle porilaistaustaiselle NHL-pelaajalle löytyy Ässistä pelipaikka, jos vastaavia tilanteita tulee eteen. Niin toimii uskottava organisaatio.