No varmaan Jyrki Aho.En tiedä millainen ihminen sen pitäisi olla, jolle ei Ikonen maistuisi.
No varmaan Jyrki Aho.En tiedä millainen ihminen sen pitäisi olla, jolle ei Ikonen maistuisi.
En nyt ole ihan kärryillä mitä yrität minusta saada irti? Ikosen tulo ja sopiminen Ässiin riippuu, Ässien tahtotilasta, Ikosen tahtotilasta ja rahasta. Jos nämä kohtaa niin tervetuloa. Ikonen on hieno pelaaja siinä samassa kuin Salminenkin. Jokaisen pelaajan kohdalla kokonaiskuvan oltava kunnossa oli porilainen tai Ikonen.Katsotaan mitä tähän sanoo @SlamDunk71 ?
Eli siis sopisiko sun mielestä Ikonen pelaajatyyppinä Ässiin?En nyt ole ihan kärryillä mitä yrität minusta saada irti? Ikosen tulo ja sopiminen Ässiin riippuu, Ässien tahtotilasta, Ikosen tahtotilasta ja rahasta. Jos nämä kohtaa niin tervetuloa. Ikonen on hieno pelaaja siinä samassa kuin Salminenkin. Jokaisen pelaajan kohdalla kokonaiskuvan oltava kunnossa oli porilainen tai Ikonen.
Haet nyt selvästi jotain vastakkain asettelua ja Ikonen on pienikokoisena ja taitavana pelaajana samaa kaliberia Salmisen kanssa. Jos nyt yksiselitteisesti sanoisin että Ikonen sopii Ässiin pelaaja tyyppinä otat esiin kuinka sanoin etten näe Salmista nykypäivän Ässiin parhaimpana ratkaisuna, ja täten minulla olisi jotain hampaankolossa Salmista kohtaan. Kenties se porilaisuus.Eli siis sopisiko sun mielestä Ikonen pelaajatyyppinä Ässiin?
En minä mitään vastaan olemisista tiedä, vaan kiinnosti lähinnä vain saada lisätietoa, jotta voisi paremmin päätellä miksi sinulla on niin hölmö mielipide Sakkesta.Haet nyt selvästi jotain vastakkain asettelua ja Ikonen on pienikokoisena ja taitavana pelaajana samaa kaliberia Salmisen kanssa. Jos nyt yksiselitteisesti sanoisin että Ikonen sopii Ässiin pelaaja tyyppinä otat esiin kuinka sanoin etten näe Salmista nykypäivän Ässiin parhaimpana ratkaisuna, ja täten minulla olisi jotain hampaankolossa Salmista kohtaan. Kenties se porilaisuus.
Sanon vielä kerran että kokonaisuus ratkaisee. Se että minulla on henkilökohtaisesti enemmän tietoa ja dataa Salmisesta antaa minulle enemmän vapautta ilmaista mielipidettäni. Se että Ikosesta en pysty sanomaan samaa niin jätän sen nykyisen Ässien urheilu puolen johdolle päätettäväksi.
Että jos nyt jätettäisiin nämä ansojen virittelyt vähemmälle.
Haluatko perustella miksi minulla on hölmö mielipide Salmisesta?En minä mitään vastaan olemisista tiedä, vaan kiinnosti lähinnä vain saada lisätietoa, jotta voisi paremmin päätellä miksi sinulla on niin hölmö mielipide Sakkesta.
Niin ja tää sun Data on kerätty varmaankin siltä Sakken viimeisimmältä Ässäkaudelta?
Juurihan minä edellisessä viestissäni sanoin, että minulla mitään hajua mistään vastaan olemisista... eikä ne minua kiinnostakaan. Sanoin vain että mielipiteesi on hölmö. Niin onko se sun data kerätty tuolta katastrofikaudelta? Eikun ei tarvii vastata, kyllä toi sun vaikeneminen riittää vastaukseksi.Haluatko perustella miksi minulla on hölmö mielipide Salmisesta?
Jos pystyt perustelemaan:
-Tänne tullessaan Sakke ei olisi Ässien kallein pelaaja ja täten viemään suurta osaa budjetista.
-Sakke on ennenkaikkea kokonaisvaltainen pelaaja joka on vahva tilanteessa kuin tilanteessa
-Sakke on johtohahmo pelaaja joka omalla esimerkillään johtaa.
Koska sitä iänikuista ppg ja hyökkäyspelaamista on turha jankata koska siitä en ole yhtään eri mieltä.
Vaikka luulet jostain syystä että minulla on jotain Sakkea vastaan niin olet väärässä. Sikäli mikäli Sakke Ässiin ensi kaudeksi tulisi niin otan kyllä vastaan ilomielin. Toivoisin myös hänelle sekä koko seuralle onnistumista.
Tämä ei kuitenkaan poista mielipidettäni siitä että en näe Saken olevan tämän päivän Ässiin oikea ratkaisu.
Kyllä se data on vähän pidemmältä ajalta kuin yhdeltä kaudelta.Juurihan minä edellisessä viestissäni sanoin, että minulla mitään hajua mistään vastaan olemisista... eikä ne minua kiinnostakaan. Sanoin vain että mielipiteesi on hölmö. Niin onko se sun data kerätty tuolta katastrofikaudelta? Eikun ei tarvii vastata, kyllä toi sun vaikeneminen riittää vastaukseksi.
Ei kaikkien tarvitse pystyä pelaamaan joka paikassa. Ässien kaltainen joukkue ei useinkaan pysty ostamaan tasapainoisia, monipuolisia ja helvetin hyviä pelaajia. Sen vuoksi yleensä pyritään täyttämään joukkue ominaisuuksilla. Se nyt vain valitettavasti on niin, että taito-ominaisuudet, tuloksellisuus ja ratkaisukyky on niitä kalleimpia ominaisuuksia.
Peluutetaan Sakkea vaikka samalla tavalla kuin Spinkkejä. Aika suojattuja minuutteja ilman AV-vastuuta ja isolla YV-vastuulla. Peliaika siellä 17 minuutin paikkeilla. Ihan passeli rooli Sakkelle ja tekee siinä sen 45-55 pinnaa. Ihan hyvin pelaajalta...vaikkei se mikään Mikko Koivu oliskaan.
-Sakke on ennenkaikkea kokonaisvaltainen pelaaja joka on vahva tilanteessa kuin tilanteessa
Kiva nähdä, että Hämeenlinnalainen Kerttula haluaa Porissa pelattavan jääkiekkoa vielä tulevaisuudessakin.
Tällaista kuulin, että Kookoo oli kysellyt Niemeltä kiinnostusta lähteä Kouvolaan, mutta ei ollut kiinnostanut. Kerttula ei sorvaa sopimuksia, mutta pakko nostaa herralle hattua. Ässät on miehen palkan maksaja, Kerttula voisi hyvin kasata joukkueen tässä vaiheessa ja mikä on täysin mahdollista, että kaudesta tulee huti, niin se olisi samalla Ässien menoa. Kiva nähdä, että Hämeenlinnalainen Kerttula haluaa Porissa pelattavan jääkiekkoa vielä tulevaisuudessakin.
Ja minun mielestäni kokonaisvaltainen pelaaja ja Sakari Salminen sopivat äärimmäisen huonosti samaan asiayhteyteen. Salminen on pienikokoinen sniper joka on ison osan ajastaan varsin näkymätön mutta juuri vastustajan tarkkaavaisuus herpaantuu niin cobrakäsi iskee maalin. Jotta hänestä saadaan paras potentiaali ulosmitattua, niin ketjuun tarvitaan sentteri jakelemaan namupasseja ja toinen kaveri tekemään sitä likaista työtä kulmissa ja maalinedustalla ja viemään huomiota pois Salmisesta.
Hauska sattuma, että kyseinen kaksikko (Rynnäs-Aittokallio) oli Kärppien kaksikkona kaudella 2016-2017.Viikon sisään pitäisi kuulua maalivahdista, sikäli mikäli Kerttula on aikataulussaan. Rynnäshän tuohon slottiin sopisi mitä mainioimmin, mutta tuli kuka hyvänsä niin tason tulisi olla sellainen, että tolppien väliin uskaltaa heittää vähintään sen 30 matsin verran. Aittokallio lähentelee 30v ikää, eikä ratkaisua kramppeihin ole keksitty edes P-Amerikassa, eli luotto siihen, että niistä eroon pääsisi, on häviävän pieni.
Peluutetaan Sakkea vaikka samalla tavalla kuin Spinkkejä. Aika suojattuja minuutteja ilman AV-vastuuta ja isolla YV-vastuulla. Peliaika siellä 17 minuutin paikkeilla. Ihan passeli rooli Sakkelle ja tekee siinä sen 45-55 pinnaa. Ihan hyvin pelaajalta...vaikkei se mikään Mikko Koivu oliskaan.
Joo, vähän niinku Spinkit viime kaudella.Otetaan tähän vielä kantaa, koska olen puhunut itse samaan sävyyn. Olen sanonut että Sakke vetää missä vaan sen lähes 1ppg tahdilla. Kolmoskentän VASTUU ja valtava YV-kuorma olisi Salmiselle se paras slotti. Ja tästä kun juonnetaan se ongelma. Lopuilla rahoilla täytyy ostaa se kentällinen joka pelaa vastustajan parhaita vastaan.
Eli siis Sakke on hyökkäysvirtuoosi mutta suoraan sanottuna ihan sukka puolustuspelissä koko kentän mitalla.
Luetkohan alkuunkaan mitä kirjoitan kun otat perusteeksi aina samat jutut missä olen kanssasi samaa mieltä. Edelleen Sakke pystyy haastamaan hyökkäyspäässä ja kiekollisena kenet vaan. Emme ole tästä eri mieltä.Joo, vähän niinku Spinkit viime kaudella.
Kyllä Sakke niitä Liigajoukkueiden parhaitakin pystyy haastamaan. Ei lätkä kuitenkaan oo mikään maalinestopeli, riittää kun teet enemmän maaleja kuin vastustaja. Kumma homma, että kuitenkin lapsuusajan jälkeen Liigassa tehotilasto reilusti plussalla. Ja KHLssäkin reilu 200 matsia 17min peliaikakeskiarvolla tehotilasto 19 plussalla. Ei huonosti jätkältä, joka on puolustussuuntaan ihan sukka. Varsinkin kun huomioi, että KHL on niin perkeleen kova liiga, jossa heikkouksista rokotetaan julmasti.
No ei toi oikeesti ees niin kumma homma. Voin kertoo sulle mistä se johtuu. Se johtuu siitä, että Sakke ei oo pakki... ei ees sentteri, vaan Sakke on laitahyökkääjä! Ei laitahyökkääjän tarvitse olla kovinkaan kummoinen puolustuspelaamisessa.
Ei lätkä kuitenkaan oo mikään maalinestopeli, riittää kun teet enemmän maaleja kuin vastustaja.
No eipä oo sunkaan perustelut muuttunut, tai niihin mitään uutta tullut viimisen vuoden aikana.Luetkohan alkuunkaan mitä kirjoitan kun otat perusteeksi aina samat jutut missä olen kanssasi samaa mieltä. Edelleen Sakke pystyy haastamaan hyökkäyspäässä ja kiekollisena kenet vaan. Emme ole tästä eri mieltä.
Spinkit ei tosiaan ole mitään ylijumalia ja väärällä hinnalla heille myös bye bye. Homman juju on siinä että heiltä saatiin kokonaisvaltaisesti hieman parempaa peliä, kun taas hyökkäyspelaaminen oli Salmiseen verrattuna huonompaa. Kuitenkin tämä oli kertaa 2 ja halvemmalle joten vielä sinne kolmannellekkin tontille jäi rahaa.
Eli summasummarum on turha tulla vertailemaan esim. Spink-Spink vs. Salminen koska kyse ei ole siitä. Yksilönä Sakke on kumpaakin parempi kiekon kanssa, kaksoset vie rahtusen puolustupeliä, mutta hinta-laatu suhteessa (viime kauden Spink sopparit) aletaankin jo menemään käsikynkkää.
Kun laitetaan Ässien kokoiseen organisaation Salmisen kaltainen tähti niin muut seurat laittaa parhaimmat palasensa häntä vastaan kuten nähtiin, ja kuten sanottua niin silti Sakke lyö ne tehot ruutuun, mutta koko joukkueen peli kärsii kun muualle ei olekaan laittaa sitä laatua niin paljon.
Että emme niinkään ole eri mieltä Salmisen tasosta pelaajana vaan siitä hänen sopimisestaan Ässien nyky palettiin.
Vähän naurahdin sillä nyt olemme samaa mieltä. Tältä osin voidaan jättää tämä vänkääminen tähän. Täsmennän vielä että tulee selväksi. Salminen on huippupelaaja papereissani, hän vaan ei nykyisellä hinnallaan ja sillä osaamisella mitä tuo ole MINUN mielestäni oikea palanen.No eipä oo sunkaan perustelut muuttunut, tai niihin mitään uutta tullut viimisen vuoden aikana.
Täytyy muistaa, että ei se ylimääräinen 50k€ tai 100k€ aina tarkoita sitä, että joukkue olisi jotenkin merkittävästi parempi. Esim. viime kaudellakin nähtiin, että jätettiin käyttämättä joku 100k€, koska koettiin että sillä ei saatu merkittävästi parempia pelaajia. Merkittävästi paremmat pelaajat maksavat...halpaa massaa saa halvalla. Mutta jos vaikka Rekosen paikalla olisi kiekkoilut Salminen, niin olisihan tuo rosteri näyttänyt paremmalta?
Tottakai kaikki riippuu hinnasta... Ässien kokoisen joukkueen ei kannata tässä tilanteessa maksaa Salmisesta 300k€... Jos Salmisen saa alle 200k€, niin kiinnittäisin hänet heti...ja mieluummin vielä useammaksi vuodeksi.
Mikä on alkavan kauden tavoite? Minun itseni mielestä tavoitteen on oltava korkealla eli kuuden sakkiin pitäisi tavoitella ja sen mukaan vahvistukset hankkia.