Ässähuhut ja mutut

  • 6 036 761
  • 28 927

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Katsotaan mitä tähän sanoo @SlamDunk71 ?
En nyt ole ihan kärryillä mitä yrität minusta saada irti? Ikosen tulo ja sopiminen Ässiin riippuu, Ässien tahtotilasta, Ikosen tahtotilasta ja rahasta. Jos nämä kohtaa niin tervetuloa. Ikonen on hieno pelaaja siinä samassa kuin Salminenkin. Jokaisen pelaajan kohdalla kokonaiskuvan oltava kunnossa oli porilainen tai Ikonen.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
En nyt ole ihan kärryillä mitä yrität minusta saada irti? Ikosen tulo ja sopiminen Ässiin riippuu, Ässien tahtotilasta, Ikosen tahtotilasta ja rahasta. Jos nämä kohtaa niin tervetuloa. Ikonen on hieno pelaaja siinä samassa kuin Salminenkin. Jokaisen pelaajan kohdalla kokonaiskuvan oltava kunnossa oli porilainen tai Ikonen.
Eli siis sopisiko sun mielestä Ikonen pelaajatyyppinä Ässiin?
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eli siis sopisiko sun mielestä Ikonen pelaajatyyppinä Ässiin?
Haet nyt selvästi jotain vastakkain asettelua ja Ikonen on pienikokoisena ja taitavana pelaajana samaa kaliberia Salmisen kanssa. Jos nyt yksiselitteisesti sanoisin että Ikonen sopii Ässiin pelaaja tyyppinä otat esiin kuinka sanoin etten näe Salmista nykypäivän Ässiin parhaimpana ratkaisuna, ja täten minulla olisi jotain hampaankolossa Salmista kohtaan. Kenties se porilaisuus.

Sanon vielä kerran että kokonaisuus ratkaisee. Se että minulla on henkilökohtaisesti enemmän tietoa ja dataa Salmisesta antaa minulle enemmän vapautta ilmaista mielipidettäni. Se että Ikosesta en pysty sanomaan samaa niin jätän sen nykyisen Ässien urheilu puolen johdolle päätettäväksi.

Että jos nyt jätettäisiin nämä ansojen virittelyt vähemmälle.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Haet nyt selvästi jotain vastakkain asettelua ja Ikonen on pienikokoisena ja taitavana pelaajana samaa kaliberia Salmisen kanssa. Jos nyt yksiselitteisesti sanoisin että Ikonen sopii Ässiin pelaaja tyyppinä otat esiin kuinka sanoin etten näe Salmista nykypäivän Ässiin parhaimpana ratkaisuna, ja täten minulla olisi jotain hampaankolossa Salmista kohtaan. Kenties se porilaisuus.

Sanon vielä kerran että kokonaisuus ratkaisee. Se että minulla on henkilökohtaisesti enemmän tietoa ja dataa Salmisesta antaa minulle enemmän vapautta ilmaista mielipidettäni. Se että Ikosesta en pysty sanomaan samaa niin jätän sen nykyisen Ässien urheilu puolen johdolle päätettäväksi.

Että jos nyt jätettäisiin nämä ansojen virittelyt vähemmälle.
En minä mitään vastaan olemisista tiedä, vaan kiinnosti lähinnä vain saada lisätietoa, jotta voisi paremmin päätellä miksi sinulla on niin hölmö mielipide Sakkesta.

Niin ja tää sun Data on kerätty varmaankin siltä Sakken viimeisimmältä Ässäkaudelta?
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En minä mitään vastaan olemisista tiedä, vaan kiinnosti lähinnä vain saada lisätietoa, jotta voisi paremmin päätellä miksi sinulla on niin hölmö mielipide Sakkesta.

Niin ja tää sun Data on kerätty varmaankin siltä Sakken viimeisimmältä Ässäkaudelta?
Haluatko perustella miksi minulla on hölmö mielipide Salmisesta?

Jos pystyt perustelemaan:
-Tänne tullessaan Sakke ei olisi Ässien kallein pelaaja ja täten viemään suurta osaa budjetista.
-Sakke on ennenkaikkea kokonaisvaltainen pelaaja joka on vahva tilanteessa kuin tilanteessa
-Sakke on johtohahmo pelaaja joka omalla esimerkillään johtaa.

Koska sitä iänikuista ppg ja hyökkäyspelaamista on turha jankata koska siitä en ole yhtään eri mieltä.

Vaikka luulet jostain syystä että minulla on jotain Sakkea vastaan niin olet väärässä. Sikäli mikäli Sakke Ässiin ensi kaudeksi tulisi niin otan kyllä vastaan ilomielin. Toivoisin myös hänelle sekä koko seuralle onnistumista.

Tämä ei kuitenkaan poista mielipidettäni siitä että en näe Saken olevan tämän päivän Ässiin oikea ratkaisu.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Haluatko perustella miksi minulla on hölmö mielipide Salmisesta?

Jos pystyt perustelemaan:
-Tänne tullessaan Sakke ei olisi Ässien kallein pelaaja ja täten viemään suurta osaa budjetista.
-Sakke on ennenkaikkea kokonaisvaltainen pelaaja joka on vahva tilanteessa kuin tilanteessa
-Sakke on johtohahmo pelaaja joka omalla esimerkillään johtaa.

Koska sitä iänikuista ppg ja hyökkäyspelaamista on turha jankata koska siitä en ole yhtään eri mieltä.

Vaikka luulet jostain syystä että minulla on jotain Sakkea vastaan niin olet väärässä. Sikäli mikäli Sakke Ässiin ensi kaudeksi tulisi niin otan kyllä vastaan ilomielin. Toivoisin myös hänelle sekä koko seuralle onnistumista.

Tämä ei kuitenkaan poista mielipidettäni siitä että en näe Saken olevan tämän päivän Ässiin oikea ratkaisu.
Juurihan minä edellisessä viestissäni sanoin, että minulla mitään hajua mistään vastaan olemisista... eikä ne minua kiinnostakaan. Sanoin vain että mielipiteesi on hölmö. Niin onko se sun data kerätty tuolta katastrofikaudelta? Eikun ei tarvii vastata, kyllä toi sun vaikeneminen riittää vastaukseksi.

Ei kaikkien tarvitse pystyä pelaamaan joka paikassa. Ässien kaltainen joukkue ei useinkaan pysty ostamaan tasapainoisia, monipuolisia ja helvetin hyviä pelaajia. Sen vuoksi yleensä pyritään täyttämään joukkue ominaisuuksilla. Se nyt vain valitettavasti on niin, että taito-ominaisuudet, tuloksellisuus ja ratkaisukyky on niitä kalleimpia ominaisuuksia.

Peluutetaan Sakkea vaikka samalla tavalla kuin Spinkkejä. Aika suojattuja minuutteja ilman AV-vastuuta ja isolla YV-vastuulla. Peliaika siellä 17 minuutin paikkeilla. Ihan passeli rooli Sakkelle ja tekee siinä sen 45-55 pinnaa. Ihan hyvin pelaajalta...vaikkei se mikään Mikko Koivu oliskaan.

Ei oo yks tai kaks kertaa kun täällä palstalla on huudeltu Ässiltä(eikä ässät o ainut) puuttuvan ratkaisijat... luulis, että vähän hitaampikin ois jo tajunnu :DDD
 
Viimeksi muokattu:

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Juurihan minä edellisessä viestissäni sanoin, että minulla mitään hajua mistään vastaan olemisista... eikä ne minua kiinnostakaan. Sanoin vain että mielipiteesi on hölmö. Niin onko se sun data kerätty tuolta katastrofikaudelta? Eikun ei tarvii vastata, kyllä toi sun vaikeneminen riittää vastaukseksi.

Ei kaikkien tarvitse pystyä pelaamaan joka paikassa. Ässien kaltainen joukkue ei useinkaan pysty ostamaan tasapainoisia, monipuolisia ja helvetin hyviä pelaajia. Sen vuoksi yleensä pyritään täyttämään joukkue ominaisuuksilla. Se nyt vain valitettavasti on niin, että taito-ominaisuudet, tuloksellisuus ja ratkaisukyky on niitä kalleimpia ominaisuuksia.

Peluutetaan Sakkea vaikka samalla tavalla kuin Spinkkejä. Aika suojattuja minuutteja ilman AV-vastuuta ja isolla YV-vastuulla. Peliaika siellä 17 minuutin paikkeilla. Ihan passeli rooli Sakkelle ja tekee siinä sen 45-55 pinnaa. Ihan hyvin pelaajalta...vaikkei se mikään Mikko Koivu oliskaan.
Kyllä se data on vähän pidemmältä ajalta kuin yhdeltä kaudelta.

No vähän sitä pointtiani tuossa sivusitkin. Olen aina puhunut että Ässien kokoinen joukkue ostaa enemmän ominaisuutta kuin valmista. Ja näin sen kuuluukin mennä.

Budjetin voi muotouttaa niinkin että ostetaan x määrä maaleja x määrä puolustustaitoa jne. Mitä isommalla ostetaan maaleja sitä enemmän se on pois puolustus taidosta. Näin karrikoiden.

Kun koko paletti on balanssissa niin on lupa odottaa menestystä. Esimerkiksi viime kaudella kukaan ei yltänyt Saken pisteisiin pistepörssissä mutta joukkue oli pleijareissa.
Sitä voi sitten miettiä että oliko se täysin Kotkaniemen tötöilyjä, mutta veikkaan että Selin on kalliimpi koutsi kuin Miku. Rahalle on aina maksimi ja sille paikka. Summat täytyy laittaa oikeisiin paikkoihin.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
-Sakke on ennenkaikkea kokonaisvaltainen pelaaja joka on vahva tilanteessa kuin tilanteessa

Ja minun mielestäni kokonaisvaltainen pelaaja ja Sakari Salminen sopivat äärimmäisen huonosti samaan asiayhteyteen. Salminen on pienikokoinen sniper joka on ison osan ajastaan varsin näkymätön mutta juuri vastustajan tarkkaavaisuus herpaantuu niin cobrakäsi iskee maalin. Jotta hänestä saadaan paras potentiaali ulosmitattua, niin ketjuun tarvitaan sentteri jakelemaan namupasseja ja toinen kaveri tekemään sitä likaista työtä kulmissa ja maalinedustalla ja viemään huomiota pois Salmisesta.
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Touhu täällä palstalla näköjään jatkuu samalla lailla kuin Ässilläkin, kellään ei ole mitää uutta "tietoa" uusista pelaajista, vaikka kahden viikon päästä aletaan jo pelaamaan. Ei kestä toi rosteri kauheesti loukkeja harkkapeleissä *hymiö*.
 

Jalat1990

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tällaista kuulin, että Kookoo oli kysellyt Niemeltä kiinnostusta lähteä Kouvolaan, mutta ei ollut kiinnostanut. Kerttula ei sorvaa sopimuksia, mutta pakko nostaa herralle hattua. Ässät on miehen palkan maksaja, Kerttula voisi hyvin kasata joukkueen tässä vaiheessa ja mikä on täysin mahdollista, että kaudesta tulee huti, niin se olisi samalla Ässien menoa. Kiva nähdä, että Hämeenlinnalainen Kerttula haluaa Porissa pelattavan jääkiekkoa vielä tulevaisuudessakin.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Kiva nähdä, että Hämeenlinnalainen Kerttula haluaa Porissa pelattavan jääkiekkoa vielä tulevaisuudessakin.

Ammattimies suhtautuu näihin asioihin järjellä eikä anna tunteen tai yleisön paineen sotkea suunnitelmia. Rauhalllisuus on paistanut miehestä koko Ässäajan eikä hätiköityjä ratkaisuja ole tehty vaikka niitä olisi jossain tilanteessa vähän odotettukin
 

Äänetön

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä huomaa, että kärsivällisyys on täysi nolla täällä hetkellä ja kyllähän sen ymmärtää. Jotenkin sellanen olo, että nyt kustaan kannattajaa linssiin, kun ei ole 9 kuukauteen julkaistu kuin yksi uusi sopimus ja heinäkuukin lopuillaan eikä ole maalivahtia. Noh eiköhän lokakuun alussa, kun kiekko tippuu jäähän Äsillä ole ihan varteenotettava jengi jalkeilla.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Tällaista kuulin, että Kookoo oli kysellyt Niemeltä kiinnostusta lähteä Kouvolaan, mutta ei ollut kiinnostanut. Kerttula ei sorvaa sopimuksia, mutta pakko nostaa herralle hattua. Ässät on miehen palkan maksaja, Kerttula voisi hyvin kasata joukkueen tässä vaiheessa ja mikä on täysin mahdollista, että kaudesta tulee huti, niin se olisi samalla Ässien menoa. Kiva nähdä, että Hämeenlinnalainen Kerttula haluaa Porissa pelattavan jääkiekkoa vielä tulevaisuudessakin.

Mä ostin melko täysin viime kauden jengin rakentelun ja strategian. Syyskausi kärvisteltiin tehottomuuden ja hieman pliisun ja harmaan pelillisen ilmeen kanssa, mutta lopulta se kuitenkin palkitsi loppuvuodesta eteenpäin, niin tuloksellisesti kuin viihdearvon puolesta. Joskus se ottaa aikansa ja täytyy oppia kävelemään ennen kuin juostaan.

Ja oon pitkälti valmis ostamaan tän hetkisenkin strategian. Sukupolvikokemus ja poikkeusolot vaatii käytäntöjen uudelleenarviointia, soveltamista, malttia. Varsinkin tällasen vahvan brändin ja elinvoimaisen, mutta kuitenkin resursseiltaan keskikastin seuran kohdalla.

Samalla vähän odottava tunnelma. Kaikki kunnia ja vilpitön hatunnosto vaikkapa yhteiskuntavastuullisesta toiminnasta, lääkkeiden toimittamiset riskiryhmille jne., mutta samalla tuolla tunteiden tuolla puolen, urheilufanaatikon syvässä päässä, on ollut seesteisin ja hiljaisin vaihe tän liki 30 vuoden ajalla, mitä Ässiä seurannut. Huonoinakin ja sekasortoisina vuosina on ollut viihdettä että seurattavaa kaukalon ulkopuolella, nyt ei oo oikein tapahtunut mitään silläkään saralla.

Toisaalta taas, ihminen, tuo maapallon pikku kusiainen, osaa olla joskus hieman lyhytnäköinen ja malttamaton. Kevät tuntui pisimmältä kuin koskaan ja edellisestä pelistä tuntuu olevan ikuisuus. Silti, tuo ikuisuus on vain reilut 4 kuukautta, mikä maailmanlaajuiseen pandemiaan peilaten ei sitten kuitenkaan ole kovin pitkä aika.

Ehkä tämä sitten aikanaan taas palkitsee. Parin viikon päästä pelataan ja siitä se sitten taas lähtee, toivottavasti.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja minun mielestäni kokonaisvaltainen pelaaja ja Sakari Salminen sopivat äärimmäisen huonosti samaan asiayhteyteen. Salminen on pienikokoinen sniper joka on ison osan ajastaan varsin näkymätön mutta juuri vastustajan tarkkaavaisuus herpaantuu niin cobrakäsi iskee maalin. Jotta hänestä saadaan paras potentiaali ulosmitattua, niin ketjuun tarvitaan sentteri jakelemaan namupasseja ja toinen kaveri tekemään sitä likaista työtä kulmissa ja maalinedustalla ja viemään huomiota pois Salmisesta.

Salmisen hienous on nimenomaan siinä, että hän voi olla Liigan paras pelintekijä tai snaipperi. Riippuen ihan siitä, millaisia kavereita ketjussa on. Edellisellä visiitillä nähtiin ennen kaikkea pelintekijä Salminen, joka siivitti Kärjen yli 0,6 maalin ottelukohtaiseen tahtiin. Toisaalta Salminen voisi itsekin tehdä sen 25 maalia, jos ketjussa roolitus niin päätettäisiin tehdä.

Sakke siis on erittäin kokonaisvaltainen hyökkäyspään pelaaja, jonka voi laittaa tuloksenteon osalta mihin ruutuun tahansa.
 

Consumed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bill Kazmaier
Viikon sisään pitäisi kuulua maalivahdista, sikäli mikäli Kerttula on aikataulussaan. Rynnäshän tuohon slottiin sopisi mitä mainioimmin, mutta tuli kuka hyvänsä niin tason tulisi olla sellainen, että tolppien väliin uskaltaa heittää vähintään sen 30 matsin verran. Aittokallio lähentelee 30v ikää, eikä ratkaisua kramppeihin ole keksitty edes P-Amerikassa, eli luotto siihen, että niistä eroon pääsisi, on häviävän pieni.

Toisaalta varsin laittein tunnelmin näitä tulevia hankintoja odottelee. Tietyllä tapaa ajattelee, että noinkohan edes kannattaa taloudellisesti liiemmin panostaa, niin iso sauma on, että koko kausi jää kesken ja joka tapauksessa pelataan vaan "Korona Trophystä". Melkein voisi nähdä validina ratkaisuna joukkuerakentelun ala 05-06, eli potentiaalisia kavereita P-Amerikan junnusarjoista mailapalkalla, jos breikkaa niin hyvä, jos ei niin ei mitään maksanutkaan.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viikon sisään pitäisi kuulua maalivahdista, sikäli mikäli Kerttula on aikataulussaan. Rynnäshän tuohon slottiin sopisi mitä mainioimmin, mutta tuli kuka hyvänsä niin tason tulisi olla sellainen, että tolppien väliin uskaltaa heittää vähintään sen 30 matsin verran. Aittokallio lähentelee 30v ikää, eikä ratkaisua kramppeihin ole keksitty edes P-Amerikassa, eli luotto siihen, että niistä eroon pääsisi, on häviävän pieni.
Hauska sattuma, että kyseinen kaksikko (Rynnäs-Aittokallio) oli Kärppien kaksikkona kaudella 2016-2017.

Rynnäs tuolloin suvereeni ykkönen suhteellisen hyvillä tilastoilla: päästetyt per peli 1.97 ja torjuntaprosentti 92.50. Rynnäs pelasi 48 ottelua. Ottaen huomioon, että tuolla kaudella Kärpät sukelsi Kai Suikkasen johdolla jopa sensaatiomaisesti, niin nuo statistiikat ovat varsin mainiot.

Sanoisin, että edelleen laadukas vahti tähän sarjaan. Pudotuspeleissä ei tosin loistanut Kärpissä koskaan.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Peluutetaan Sakkea vaikka samalla tavalla kuin Spinkkejä. Aika suojattuja minuutteja ilman AV-vastuuta ja isolla YV-vastuulla. Peliaika siellä 17 minuutin paikkeilla. Ihan passeli rooli Sakkelle ja tekee siinä sen 45-55 pinnaa. Ihan hyvin pelaajalta...vaikkei se mikään Mikko Koivu oliskaan.


Otetaan tähän vielä kantaa, koska olen puhunut itse samaan sävyyn. Olen sanonut että Sakke vetää missä vaan sen lähes 1ppg tahdilla. Kolmoskentän VASTUU ja valtava YV-kuorma olisi Salmiselle se paras slotti. Ja tästä kun juonnetaan se ongelma. Lopuilla rahoilla täytyy ostaa se kentällinen joka pelaa vastustajan parhaita vastaan.

Eli siis Sakke on hyökkäysvirtuoosi mutta suoraan sanottuna ihan sukka puolustuspelissä koko kentän mitalla.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Otetaan tähän vielä kantaa, koska olen puhunut itse samaan sävyyn. Olen sanonut että Sakke vetää missä vaan sen lähes 1ppg tahdilla. Kolmoskentän VASTUU ja valtava YV-kuorma olisi Salmiselle se paras slotti. Ja tästä kun juonnetaan se ongelma. Lopuilla rahoilla täytyy ostaa se kentällinen joka pelaa vastustajan parhaita vastaan.

Eli siis Sakke on hyökkäysvirtuoosi mutta suoraan sanottuna ihan sukka puolustuspelissä koko kentän mitalla.
Joo, vähän niinku Spinkit viime kaudella.

Kyllä Sakke niitä Liigajoukkueiden parhaitakin pystyy haastamaan. Ei lätkä kuitenkaan oo mikään maalinestopeli, riittää kun teet enemmän maaleja kuin vastustaja. Kumma homma, että kuitenkin lapsuusajan jälkeen Liigassa tehotilasto reilusti plussalla. Ja KHLssäkin reilu 200 matsia 17min peliaikakeskiarvolla tehotilasto 19 plussalla. Ei huonosti jätkältä, joka on puolustussuuntaan ihan sukka. Varsinkin kun huomioi, että KHL on niin perkeleen kova liiga, jossa heikkouksista rokotetaan julmasti.

No ei toi oikeesti ees niin kumma homma. Voin kertoo sulle mistä se johtuu. Se johtuu siitä, että Sakke ei oo pakki... ei ees sentteri, vaan Sakke on laitahyökkääjä! Ei laitahyökkääjän tarvitse olla kovinkaan kummoinen puolustuspelaamisessa.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joo, vähän niinku Spinkit viime kaudella.

Kyllä Sakke niitä Liigajoukkueiden parhaitakin pystyy haastamaan. Ei lätkä kuitenkaan oo mikään maalinestopeli, riittää kun teet enemmän maaleja kuin vastustaja. Kumma homma, että kuitenkin lapsuusajan jälkeen Liigassa tehotilasto reilusti plussalla. Ja KHLssäkin reilu 200 matsia 17min peliaikakeskiarvolla tehotilasto 19 plussalla. Ei huonosti jätkältä, joka on puolustussuuntaan ihan sukka. Varsinkin kun huomioi, että KHL on niin perkeleen kova liiga, jossa heikkouksista rokotetaan julmasti.

No ei toi oikeesti ees niin kumma homma. Voin kertoo sulle mistä se johtuu. Se johtuu siitä, että Sakke ei oo pakki... ei ees sentteri, vaan Sakke on laitahyökkääjä! Ei laitahyökkääjän tarvitse olla kovinkaan kummoinen puolustuspelaamisessa.
Luetkohan alkuunkaan mitä kirjoitan kun otat perusteeksi aina samat jutut missä olen kanssasi samaa mieltä. Edelleen Sakke pystyy haastamaan hyökkäyspäässä ja kiekollisena kenet vaan. Emme ole tästä eri mieltä.

Spinkit ei tosiaan ole mitään ylijumalia ja väärällä hinnalla heille myös bye bye. Homman juju on siinä että heiltä saatiin kokonaisvaltaisesti hieman parempaa peliä, kun taas hyökkäyspelaaminen oli Salmiseen verrattuna huonompaa. Kuitenkin tämä oli kertaa 2 ja halvemmalle joten vielä sinne kolmannellekkin tontille jäi rahaa.

Eli summasummarum on turha tulla vertailemaan esim. Spink-Spink vs. Salminen koska kyse ei ole siitä. Yksilönä Sakke on kumpaakin parempi kiekon kanssa, kaksoset vie rahtusen puolustupeliä, mutta hinta-laatu suhteessa (viime kauden Spink sopparit) aletaankin jo menemään käsikynkkää.

Kun laitetaan Ässien kokoiseen organisaation Salmisen kaltainen tähti niin muut seurat laittaa parhaimmat palasensa häntä vastaan kuten nähtiin, ja kuten sanottua niin silti Sakke lyö ne tehot ruutuun, mutta koko joukkueen peli kärsii kun muualle ei olekaan laittaa sitä laatua niin paljon.

Että emme niinkään ole eri mieltä Salmisen tasosta pelaajana vaan siitä hänen sopimisestaan Ässien nyky palettiin.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Ei lätkä kuitenkaan oo mikään maalinestopeli, riittää kun teet enemmän maaleja kuin vastustaja.

En halua tarttua lillukan varsiin tai saivarrella, mutta arvioin Ässien tän hetkisen rosterin perusteella, että samalla lailla tiivis viisikkopeli ja kova työmäärä painottuu kuten viime kaudellakin. Määräänsä enempää ei oo vapauksia.

En tiedä onko Salminen saatavilla, sinänsä kelpais - jos palikat vaan sopii muottiin. Eli Salminen sainataan kohtuuhinnalla ja/tai muiden profiilihankintojen kohdalla ollaan kustannustehokkaita, tehdään löytöjä, löydetään piileviä ominaisuuksia.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Luetkohan alkuunkaan mitä kirjoitan kun otat perusteeksi aina samat jutut missä olen kanssasi samaa mieltä. Edelleen Sakke pystyy haastamaan hyökkäyspäässä ja kiekollisena kenet vaan. Emme ole tästä eri mieltä.

Spinkit ei tosiaan ole mitään ylijumalia ja väärällä hinnalla heille myös bye bye. Homman juju on siinä että heiltä saatiin kokonaisvaltaisesti hieman parempaa peliä, kun taas hyökkäyspelaaminen oli Salmiseen verrattuna huonompaa. Kuitenkin tämä oli kertaa 2 ja halvemmalle joten vielä sinne kolmannellekkin tontille jäi rahaa.

Eli summasummarum on turha tulla vertailemaan esim. Spink-Spink vs. Salminen koska kyse ei ole siitä. Yksilönä Sakke on kumpaakin parempi kiekon kanssa, kaksoset vie rahtusen puolustupeliä, mutta hinta-laatu suhteessa (viime kauden Spink sopparit) aletaankin jo menemään käsikynkkää.

Kun laitetaan Ässien kokoiseen organisaation Salmisen kaltainen tähti niin muut seurat laittaa parhaimmat palasensa häntä vastaan kuten nähtiin, ja kuten sanottua niin silti Sakke lyö ne tehot ruutuun, mutta koko joukkueen peli kärsii kun muualle ei olekaan laittaa sitä laatua niin paljon.

Että emme niinkään ole eri mieltä Salmisen tasosta pelaajana vaan siitä hänen sopimisestaan Ässien nyky palettiin.
No eipä oo sunkaan perustelut muuttunut, tai niihin mitään uutta tullut viimisen vuoden aikana.

Täytyy muistaa, että ei se ylimääräinen 50k€ tai 100k€ aina tarkoita sitä, että joukkue olisi jotenkin merkittävästi parempi. Esim. viime kaudellakin nähtiin, että jätettiin käyttämättä joku 100k€, koska koettiin että sillä ei saatu merkittävästi parempia pelaajia. Merkittävästi paremmat pelaajat maksavat...halpaa massaa saa halvalla. Mutta jos vaikka Rekosen paikalla olisi kiekkoilut Salminen, niin olisihan tuo rosteri näyttänyt paremmalta?

Tottakai kaikki riippuu hinnasta... Ässien kokoisen joukkueen ei kannata tässä tilanteessa maksaa Salmisesta 300k€... Jos Salmisen saa alle 200k€, niin kiinnittäisin hänet heti...ja mieluummin vielä useammaksi vuodeksi.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No eipä oo sunkaan perustelut muuttunut, tai niihin mitään uutta tullut viimisen vuoden aikana.

Täytyy muistaa, että ei se ylimääräinen 50k€ tai 100k€ aina tarkoita sitä, että joukkue olisi jotenkin merkittävästi parempi. Esim. viime kaudellakin nähtiin, että jätettiin käyttämättä joku 100k€, koska koettiin että sillä ei saatu merkittävästi parempia pelaajia. Merkittävästi paremmat pelaajat maksavat...halpaa massaa saa halvalla. Mutta jos vaikka Rekosen paikalla olisi kiekkoilut Salminen, niin olisihan tuo rosteri näyttänyt paremmalta?

Tottakai kaikki riippuu hinnasta... Ässien kokoisen joukkueen ei kannata tässä tilanteessa maksaa Salmisesta 300k€... Jos Salmisen saa alle 200k€, niin kiinnittäisin hänet heti...ja mieluummin vielä useammaksi vuodeksi.
Vähän naurahdin sillä nyt olemme samaa mieltä. Tältä osin voidaan jättää tämä vänkääminen tähän. Täsmennän vielä että tulee selväksi. Salminen on huippupelaaja papereissani, hän vaan ei nykyisellä hinnallaan ja sillä osaamisella mitä tuo ole MINUN mielestäni oikea palanen.

Jos valmennus ja seurajohto toisin päättää ja palkkaa Salmisen toivon itse olevani väärässä ja kumpainenkin onnistuu. En siis ole polttamassa Ässälippua takapihalla vaan olen odottavaisen tyytyväinen.
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
En näe Spinkien paluuta minään onnistumisenä vaan pikemminkin päinvastoin, eikö muka parempia löydetä? Samaten kaikenlaiset uudelleenlämmitykset herättävät minussa syvää epäluuloa, mennään siitä mistä aita on matalin ja tutuin?

Mikä on alkavan kauden tavoite? Minun itseni mielestä tavoitteen on oltava korkealla eli kuuden sakkiin pitäisi tavoitella ja sen mukaan vahvistukset hankkia. Sisäisen kasvun on oltava vahvaa jne. Mikään näpertely ei nyt riitä, koska kassa pysyy kunnossa vain jos joukkue menestyy urheilullisesti. Niin yksinkertaista se pohjimmiltaan on.

Joku oli tietävinään että isojen kalojen perässä ollaan. Niin pitääkin olla, koska talenttia ei nyt tarvita yhtään lisää vaan valmista osaamista. Odotellaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös