Ässähuhut ja mutut

  • 6 160 836
  • 29 392

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
vero kirjoitti:
Pelissä on liian monta liikkuvaa palaa, joiden pitäisi asettua kohdalleen ennen kuin Nielikäisen Lukko-siirto voisi toteutua. Ensinnä Lukko ei tee Nielikäisellä juuri mitään, joukkueessa on jumalattomia aukkoja muissa kohdisssa, joten mahdolliset paikot menevät sinne. Toisekseen Ässät ei anna Nielikäistä ilman vaihturia, koska Ässillä on jo nyt ketjullinen junioreja kokoonpanossa. Lukon kotimaisista laitureista Ässiin mahtuisivat Normio, Saarela tai Hannus, muilla Ässät ei juuri nyt tee mitään. Ja tämä taas ei ole Lukon kannalta missään nimessä järkevä kauppa. Ehkä realistisin diili olisi Wright/Toporowski Ässiin, mutta näillä herroilla on taas sen verran kalliit sopimukset, että tuskin tämäkään toteutuu. Tähtisen Ässä-siirron aikaistaminen jo nyt tapahtuvaksi ei myöskään toisi Ässiin kovin paljon mitään uutta ja tämäkin olisi Lukon kannalta hölmö diili.

Ja päästäisikö Ässät Nielikäistä ylipäätään Lukkon? Enpä oikein usko, veikkaan, että Nielikäinen HIFK - Pasi Salonen Ässät.

En itsekään pitänyt Nielikäisen siirtoa Lukkoon mitenkään todennäköisenä. Juuri näiden mainitsemiesi perusteluidenkin nojalla. Kysyin vaan, että onko varmaa tietoa, koska kirjoituksestasi sai sen kuvan, että tietäisit jotain asiasta.

Varsinkin sen jälkeen ihmetytti, kun Cairnsin humalaiset mielikuvituskaverit olivat vihjailleet siirrosta.
 

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
MusanMake kirjoitti:
Minä väitän, että Pasi on edelleen Patalauman kovin jätkä. Vai kenen meinaat olevan kovempi nyrkkisankari kuin hän?
Kovanyrkkisemmästä en tiedä kun tuolla nyt eivät ole kauheasti hanskausta kukaan harrastanut. Nielikäinenkin vain ja ainoastaan imagosyistä Heleniusta vastaan, tilanteita kyllä olisi ollut "noutaa" vastustajan kaveri joka on ajellut esim. Ässien pienemmän hyökkääjän laitoihin, mutta tämä cowboy ei joukkuettaan ole puolustanut. Kuten Helenius teki tuossa taannoin.
MusanMake kirjoitti:
Jos mielessäsi pyörii nimi Matt, niin totean saman minkä jo aiemmin olen tehnyt selväksi. Eli että pitää muistaa, että kysessä on junnuikäinen pelaaja, ja että jokainen hieman elämää nähnyt ihminen tietää, että mies on mies ja poika on poika. Olkoot kuinka iso tahansa. Varmasti hänestä kasvaa vielä ihan hyvä hanskan heiluttaja, mutta tässä vaiheessa hänestä ei olisi esim. Heleniukselle mitään vastusta.
Heleniukselle vastusta? Eipä ole Nielikäisestä ollut suurempaa vastusta Heleniukselle. Kolme (3) kertaa neljästä (4) 100-0 tappio ja se kerta missä pääsi pyristelemään sai siinäkin selvästi neniinsä (about 70-30).
MusanMake kirjoitti:
Kun nyt Pasi ilmeisesti menee johonkin pääkaupunkiseudun jengiin, niin suoraansanottuna pelottaa katsoa peliä, jossa hän pelaakin patapaitoja vastaan. Jos hän esim. on HIFKin nipussa ja jengin valmentaja käskee hänen piestä jonkun meidän poijista, niin kuka hänelle pärjäisi? Eipä taida olla kahta sanaa sanottavana kenelläkään Padan hemmoista. Vaikka tietty vaikeaahan se olisi alkaa vanhoja duunikavereita kouluttamaan...
Voi olla jopa Ässien puolelta into piukassa jengi kun pääsee mättäämään Pasia. Mutta muuten kyllä pelottaa, koska Nielikäinen ei osaa taklata. Voi sattua pahastikin vielä vastustajalle. Se kerta kymmenestä ottelusta kun taklaa, niin osuu kuitenkin Ässiä vastaan.
MusanMake kirjoitti:
Pasi on kuitenkin Heleniuksen jälkeen liigan tappelija-eliittiä ja pelote vastustajalle. Pelkkä nimi selässä sen tekee. Ja kyllä vaan: vanhat meriitit painaa.
Millanen on pelote joka ei kykene maskimiehen hommiin, on vaihdosta toiseen vastustajan taklausten kohde laidassa sekä avojäällä? Eipä sitä kauheasti olla vastustajissa pelätty.
MusanMake kirjoitti:
Myöskin potentiaali ollaan nähty. Toivoisin, että hänen kanssaan voitaisiin jutella asiat selväksi. Näyttää nyt vain olevan niin, että jokin asia on Pasilla niin huonosti, ettei hän enää halua Patapaitaa kantaa. Sääli. Todellakin.
Mikäs potentiaali sattuu olemaan kyseessä? Pelaajana rajallinen, viime kaudella kävi melkonen pullakin noiden maalien muodossa, mutta niitäkin alle 10 kuitenkin. +/- -lukema liian pahasti pakkasella, kuten tälläkin kaudella. Taidot eivät enää tuossa iässä kauheasti kehity, eikä luultavasti pelaajana kokonaisuutenakaan. Sääli. Todellakin, että on patapaitaa kantanut.
 
Viimeksi muokattu:

Arppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt se on ainakin varma ettei mene pasi lukkoon.

Ovat valmentajan kanssa keskustelleensa asiasta mutta ei ole sellainen pelaaja mitä lukko hakee/tarvitsee. Eikä myöskään ole edes pasia lukkoon tarjottu.

Lähde: Satakunnan Kansa
 

buuble

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Syyt olivat varmasti Pasille itselle hyvin selkeät. Pasi on Ässien profiili-pelaaja nro.1. Jos ei mies täytä itselleen asettamaan roolia, niin pakkohan siihen sitten on tulla muutosta. Viltissä käynnin jälkeen Pasissa on paistanut turhautuneisuus. Taklauksia on tullut tosiaan vähemmän ja kovuus-taso laskenut. Kuitenkin oli Porilaisille alivoimamiehenä tärkeä. Korvaajaa en lähde odottamaan, enkä suinkaan toivomaankaan. Fyysisiä pelaajia ässissä on (Forsbacka, Kuparinen, Kaipainen, Nickersson, Toivonen). Ässät tarvii Nielikäisestä rahaa, ei pelaajaa. Talous kuntoon. Nielikäisestä itse veikkaisin, että matka on kohti eurooppaa, jos ei mies täytä rooliaan Ässissä, niin en usko roolin täyttyvän Sm-Liigassa muuallakaan. Kuitenkin jos mietin korjaajaa, niin joku linjan Toporowski, Wright tyyppinen "fyysinen" maalintekijä.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Clark Kent kirjoitti:
Mikäs potentiaali sattuu olemaan kyseessä? Pelaajana rajallinen, viime kaudella kävi melkonen pullakin noiden maalien muodossa, mutta niitäkin alle 10 kuitenkin. +/- -lukema liian pahasti pakkasella, kuten tälläkin kaudella

Nielikäinen oli viime kaudella Ässien parhaimmistoa silloin kun pelasi omilla avuillaan. Vai kävi melkoinen "pulla" maalien muodossa? Kyllä kai siinä aina tuuriakin tarvitaan kun tolppien väliin osutaan. Aivan kuten Tuominen viime kaudella teki tuurilla oman maalimääränsä, koska ei lähimenneisyydessä ollut niitä paskankaan häävisti tehnyt? Kaikki tekevät maalinsa enemmän tai vähemmän tuurilla ainakin ajoittain. Ei niitä huonoja puolia omasta inhokistaan silti tarvitse ihan joka asiasta kaivaa. Plusmiinuksissa oli viime kaudella varmasti sinunkin mittarillasi kovia jätkiä pakkasen puolella, vai mitä sanot nimistä Jason Williams (-5), Teemu Virkkunen (-10) tai Marko Kivenmäki (-6)?

En jaksa ymmärtää näitä Nielikäisvihoja, joita olet koko Pasin Ässäajan häntä kohtaan tuntenut? Onko se hakannut sut jossain kadulla tai vittuillut liikaa grillijonossa? Viime kaudellakin yritin jossain vaiheessa kysellä fiiliksiäsi Pasista, kun peli ainakin kaikkien muiden mielestä kulki, niin et vastannut mitään. Silloin toivoin, että Pasi olisi saanut näytettyä sinullekin parhaat pelilliset puolensa ja vakuuttanut otteillaan, että mies on liigapelaaja. Nyt olet toki kaivautunut kolostasi haukkumaan miestä, kun peli ei ole kulkenut ja kaveri haluaa Padasta pois. Kunnioittasit edes sitä, että mies pystyy tekemään noinkin radikaalin päätöksen, eikä halua jäädä tänne kenenkään riesaksi.

Sinunkaltaisia Ässäfaneja on helppo kunnioittaa. Puukot kaivetaan heti kun on paikka ja kehujen aikana ryömitään koloihin.
 

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Näkkäri kirjoitti:
Nielikäinen oli viime kaudella Ässien parhaimmistoa silloin kun pelasi omilla avuillaan. Vai kävi melkoinen "pulla" maalien muodossa? Kyllä kai siinä aina tuuriakin tarvitaan kun tolppien väliin osutaan. Aivan kuten Tuominen viime kaudella teki tuurilla oman maalimääränsä, koska ei lähimenneisyydessä ollut niitä paskankaan häävisti tehnyt? Kaikki tekevät maalinsa enemmän tai vähemmän tuurilla ainakin ajoittain. Ei niitä huonoja puolia omasta inhokistaan silti tarvitse ihan joka asiasta kaivaa. Plusmiinuksissa oli viime kaudella varmasti sinunkin mittarillasi kovia jätkiä pakkasen puolella, vai mitä sanot nimistä Jason Williams (-5), Teemu Virkkunen (-10) tai Marko Kivenmäki (-6)?
Pasi Nielikäinen -19. Aikamoinen ero kuitenkin noihin pelaajiin verrattuna.
Näkkäri kirjoitti:
En jaksa ymmärtää näitä Nielikäisvihoja, joita olet koko Pasin Ässäajan häntä kohtaan tuntenut? Onko se hakannut sut jossain kadulla tai vittuillut liikaa grillijonossa? Viime kaudellakin yritin jossain vaiheessa kysellä fiiliksiäsi Pasista, kun peli ainakin kaikkien muiden mielestä kulki, niin et vastannut mitään. Silloin toivoin, että Pasi olisi saanut näytettyä sinullekin parhaat pelilliset puolensa ja vakuuttanut otteillaan, että mies on liigapelaaja. Nyt olet toki kaivautunut kolostasi haukkumaan miestä, kun peli ei ole kulkenut ja kaveri haluaa Padasta pois. Kunnioittasit edes sitä, että mies pystyy tekemään noinkin radikaalin päätöksen, eikä halua jäädä tänne kenenkään riesaksi.
Näytäppä kysymyksesi? Olipa tossa jossain vaiheessa viime talvena tietokone telakalla pidemmän aikaa, ehkäpä sen takia olen ollut silloin hiljaa. Nielikäinen voi olla siviilissä ihan symppis ja mukava tyyppi, mutta olen kritisoinut häntä vain pelaajana. Eihän tuollaista tekoa voi kunnioittaa, tuo on joukkuelaji jossa ei ole tilaa sooloilijoille.
Näkkäri kirjoitti:
Sinunkaltaisia Ässäfaneja on helppo kunnioittaa. Puukot kaivetaan heti kun on paikka ja kehujen aikana ryömitään koloihin.
Pysytään nyt vain ihan aiheessa, eli jääkiekossa ja pelaajissa. Mitään puukkoja en kaiva, ja kehujakin jaan ihan aiheesta kyllä. Enkä ole fani, älä sotke mua siihen, mutta hallilla sopii tulla moikkaamaan kyllä.
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Clark Kent kirjoitti:
ja kehujakin jaan ihan aiheesta kyllä. Enkä ole fani, älä sotke mua siihen.

Eipä ole ollut aihetta kehua moneen vuoteen sitten.

Mikä on määritelmäsi fanista?
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Clark Kent kirjoitti:
Näytäppä kysymyksesi?

Niin kova homma, etten jaksa etsiä. Mulla ei ole kuitenkaan mitään syytä tästä asiasta valehdella.

Eihän tuollaista tekoa voi kunnioittaa, tuo on joukkuelaji jossa ei ole tilaa sooloilijoille.

Öö..Ymmärrätkö lukemasi? Kyllä se nimenomaan on ainoastaan hyvä asia joukkuehengenkin kannalta, että "masentunut" pelaaja haluaa jengistä pois pilaamasta sen henkeä. Mun mielestä sitä voi jopa kunnioittaa, ettei halua jäädä väkisin kiukuttelemaan koppiin. Nimenomaan haluaa sooloilijana pois täältä johonkin missä olisi mahdollisesti parempi olla.

Mitään puukkoja en kaiva, ja kehujakin jaan ihan aiheesta kyllä. Enkä ole fani, älä sotke mua siihen, mutta hallilla sopii tulla moikkaamaan kyllä.

Justiinsa joo. Mitään muuta kuin halveerausta en ole sinun osaltasi ainakaan Nielikäisen suhteen koskaan nähnyt. Itseasiassa varsin hauskaa luettavaa Nielikäisketjun kommenttisi kautta linjan. Muun muassa "The Nenä" on terminä perin hassu.

Faniuttasi en epäile, eikä mulla taida olla sulle hirveästi moikkailtavaakaan?
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Voita väliin, lapset.

MusanMake: ihan uteliaisuudesta: miksi helvetissä meillä pitäisi olla LiiganKovinJätkä, kun sillä ei mitään tehdä? Pasi EI ole:
-taklannut eniten joukkueessa. Edes lähelle
-tapellut mainittavasti (puukäsi-Helgeä ei lasketa)
-esittänyt mitään erikoista.

Kun kerran jokaisen tappelun jälkeen ollaan seuraava ottelu huilissa (ja roolinsa vanki), en näe tasan mitään syytä sille, että meidän pitäisi väen vängällä pitää Pasia joukkueessamme. Itseasiassa en ole edes surullinen, koska Pasilla ei vain ole kulkenut. Viime kauden Nielikäinen pelasi helvetin hyvin suurimman osan ajasta (pommitti, taisteli ja teki samaa työtä kuin Chewie tällähetkellä). Nyt tilalle on tullut kontaktia varova Pasi, joka ei pahemmin joukkuetta hyödytä. MIKSI meidän pitäisi hankkia kovanyrkki joukkueeseen? Kerro nyt. Peloitteena aika turha, sillä en usko Kärppienkään pelkäävän Pelicanseja Puukäsi-Helgen vuoksi?

Näkkäri:
Minä näkisin näin, että pelaaja, joka EI KERRO valmennusjohdolle suunitelmistaan, vaan päräyttää ne kopissa medialle (noinko se meni?), ei ole mikään "sankarillisesti uhrautuva pelaaja", vaan oikeastaan vain turhautunut diiva. MIKSI tuota ei voisi ensin puida valmennusjohdon kanssa (tätä ei hirmuisemmin ole tapahtunut) ja sitten vaikka hiljaisuudessa etsiä toista seuraa? Miksi pitää möläyttää se noin "fiksusti"?

Eipä tässä muuta. Kiitokset silti Pasille, kunhan tämänkin lukaisee. Hyvin pelasit aika-ajoin, enkä ole mikään vihaaja
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jurvanen kirjoitti:
Näkkäri:
Minä näkisin näin, että pelaaja, joka EI KERRO valmennusjohdolle suunitelmistaan, vaan päräyttää ne kopissa medialle (noinko se meni?), ei ole mikään "sankarillisesti uhrautuva pelaaja", vaan oikeastaan vain turhautunut diiva. MIKSI tuota ei voisi ensin puida valmennusjohdon kanssa (tätä ei hirmuisemmin ole tapahtunut) ja sitten vaikka hiljaisuudessa etsiä toista seuraa? Miksi pitää möläyttää se noin "fiksusti"?

Onko nämä Pasin "kertomiset" yhtä varmaa tietoa kuin Komarovin Venäjän keikka? Mistä tiedät kuinka paljon asiaa on puitu valmennusjohdon kanssa suljettujen ovien takana? Lisäksi en ole puhunut "sankarillisesti uhrautuvasta pelaajasta" vaan siitä, että päätös jättää joukkue on rohkea ja mielestäni jopa kunnioitettava. Syyt voit lukea edellisistä viesteistäni.

Enkä myöskään ole kehunut sitä tapaa, jolla Nielikäinen aikeensa ilmaisi. Siinä ei ole mitään kehuttavaa.
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Näkkäri kirjoitti:
Onko nämä Pasin "kertomiset" yhtä varmaa tietoa kuin Komarovin Venäjän keikka?

Odotinkin, koska tästä kommentoidaan. Se on täysi fakta, että jossain vaiheessa tämä oli harkinnassa. Siitä menen takuuseen. Komarovin venäjänkeikka oli valtava EHKÄ kauden kuluessa ja suht iso ehkä kauden jälkeen. Vaihtoehto kuitenkin. Voi kuulostaa säälittävältä, mutta tiedän ihan hieman (kirjaimellisesti) muutakin, mutta sitä ei tähän kirjoiteta. Mielelläni minä väärässä olen tuollaisen siirron kohdalla, mutta tuo oli silloin vaihtoehto ja ties vaikka on vieläkin.

Näkkäri kirjoitti:
Mistä tiedät kuinka paljon asiaa on puitu valmennusjohdon kanssa suljettujen ovien takana?

Suljetuista en tiedäkään. Pasi on tosin esim. KalPa-ottelun jälkeen todennut että ei kyllä pelaa enää Padassa pian tjtn. Kiukuttelun piikkiin tämä pistettiin. Hirveästi ei ollut ainakaan pari viikkoa sitten vielä asiaa puitu. Tai sitten ovet olivat todella suljetut.

Päätös jättää joukkue on rohkea, jos se on oikeista syistä. Minulla ei ole hitonkaan vertaa tietoa oikeista seuranjättämismotiiveista. Joko ässät ei kiinnosta, mutta täällä sentään on, kuten todettua, pirusti peliaikaa ja kunnon rooli, tai sitten vain on tullut rahakkaampi tarjous muualle ja tämä sitten on se "epäitsekäs teko". Todetaan täysin suoraan, että motiiveista en tiedä, mutta Media-Pasin ollessa kyseessä, kyseenalaistan hieman sen, että tämä tapahtuisi vain ja ainoastaan joukkueen edun tähden. Väärässä olen mielelläni tässäkin.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jurvanen kirjoitti:
Suljetuista en tiedäkään. Pasi on tosin esim. KalPa-ottelun jälkeen todennut että ei kyllä pelaa enää Padassa pian tjtn. Kiukuttelun piikkiin tämä pistettiin. Hirveästi ei ollut ainakaan pari viikkoa sitten vielä asiaa puitu. Tai sitten ovet olivat todella suljetut..

Pitäis varmaan siirtyä Nielikäisketjuun kohtapuoliin. Joku ystävällinen moderaattori siirtäköön nämä purkaukset sinne, mikäli se oikealta tuntuu.

Itse en ole sisäpiirissä ja elän ainoastaan niiden tietojen varassa joita mediassa annetaan. Jos Pasi on alkanut kiukuttelemaan ja uhoamaan "mä en täällä enää kauaa ole" - juttuja, niin tilanne on täysin erilainen kuin se kuva, jonka virallisista tiedotteista on saanut. Tällöin perun puheeni kunnioituksesta yms. välittömästi ja siirrän juttuni gategoriaan: "pelaajat, joiden päähän on kusi päässyt nousemaan".

No joka tapauksessa asia harmittaisi vielä enemmän, jos Pasi pelaisi niin kuin viime kaudella.
 

MusanMake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Suomi
Jurvanen kirjoitti:
Voita väliin, lapset.

MusanMake: ihan uteliaisuudesta: miksi helvetissä meillä pitäisi olla LiiganKovinJätkä, kun sillä ei mitään tehdä? Pasi EI ole:
-taklannut eniten joukkueessa. Edes lähelle
-tapellut mainittavasti (puukäsi-Helgeä ei lasketa)
-esittänyt mitään erikoista.

Kun kerran jokaisen tappelun jälkeen ollaan seuraava ottelu huilissa (ja roolinsa vanki), en näe tasan mitään syytä sille, että meidän pitäisi väen vängällä pitää Pasia joukkueessamme. Itseasiassa en ole edes surullinen, koska Pasilla ei vain ole kulkenut. Viime kauden Nielikäinen pelasi helvetin hyvin suurimman osan ajasta (pommitti, taisteli ja teki samaa työtä kuin Chewie tällähetkellä). Nyt tilalle on tullut kontaktia varova Pasi, joka ei pahemmin joukkuetta hyödytä. MIKSI meidän pitäisi hankkia kovanyrkki joukkueeseen? Kerro nyt. Peloitteena aika turha, sillä en usko Kärppienkään pelkäävän Pelicanseja Puukäsi-Helgen vuoksi?

Pasi ei ole tapellut pahemmin. Ilmeisesti kukaan ei uskalla, Heleniusta lukuunottatta, häntä vastaan koittaa. Se jos mikä kertoo kaverin kovasta maineesta. Ja miksi matseja Helgeä vastaan ei pitäisi laskea, olkoon kuinka puukäsi tahansa? Puukäsihän tuo Pasikin on. Hän nyt vain sattuu olemaan yksi niistä harvoista, jotka eivät Heleniusta karkuun lähde, vaan lähtee rohkeasti ottamaan matsia, vaikka tietää suurella todennäköisyydellä ottavansa kuokkaan.

Kaikki me varmasti tiedämme, että Pasi parhaimmillaan on erittäin tärkeä pelaaja joukkueelle pommeillaan ja muilla ilkeyksillään. Nyt kun peli ei kulje entiseen malliin, niin voisimme vaikka ottaa selvää, että miksi näin on päässyt käymään. Miksi ei nappaa?

Ei minunkaan mielestäni Pasia tarvitse täällä väen vängällä pitää, kun kaveri nyt vaan ei ilmeisesti halua Patapaitaa enää päällään kantaa. Ihmetyttää vaan, mikäli tervejärkinen ihminen meinaa ottaa loparit varmasta työpaikasta. Luulenkin että Pasi on saanut hyvän tarjouksen jostain päin ja yrittää pehmittää lähtemistään sanomalla olevansa pettynyt suorituksiinsa... Tiedä en, mutta luulen ainakin.

Minä olen surullinen, koska Pasilla ei kulje. Niinkuin viestissäsi sanoit, oli viime kausi kaverilta hyvä. Miksei tämä kausi ole? Ei kai ne "taidot" ole mihinkään hävinnyt muutamassa kuukaudessa? Kyllähän ne siellä jossain on, kun vaan saisi ne esiin. Mitä ollaan tehty tänä vuonna väärin verrattuna viime vuoteen? Vai löytyvätkö syyt siviilielämästä? Mene ja tiedä...

Ei kai meidän joukkueeseen tarvitse Pasin tilalle toista nyrkinheiluttajaa hankkia. En ole mielestäni näin sanonutkaan. Maalintekijä voitais ottaa. Ja kyllä vaan Ässät silti tarvitsee tällaisia Pasin tyylisiä pelaajia. Mitä pitäisit siitä, jos vaikka etelän tai pohjoisen rahajengit voittais meidät sekä pelillisesti, että henkisesti kuonoon vetämällä? Me kun ei voida sellaista taitojengiä tänne Poriin saada, niin otetaan sitten leveäharteisia ilkeitä ukkoja. Ainakin saadaan kansa hallille paremmin kuin jollain kanalaumalla. Pakko meidän on olla jossain asiassa parempia/pahempia kuin muut. Ässien ilmeeseen ja Porilaisuuteen yleensä sopii mun mielestä just tämä "kova jätkä"-asenne. Ilmeisesti monen muunkin mielestä. Eli ei perkele peruutella, mikäli joku tulee nassuttamaan.

En minäkään usko, että kärppien pelaajat suoranaisesti pelkäävät Heleniusta. Mutta aivan varmasti he ovat varovaisempia aina kun hän on kentällä. Tietävät varmasti tasan tarkkaan, ettei sovi mennä lähelle taikka maalille sohimaan, koskapa sieltä voi tulla nyrkistä. Kyllähän minäkin katson vaikka nakkikiskajonossa, että jos siinä on sellainen pahapäinen tyyppi, jonka tiedän mielellään nujakoivan, että alanko siinä aikani kuluksi vaikka häntä ärsyttämään. Ei niin, ettäkö nujakointia pelkäisin, mutta kun en vaan halua nenua kipeäksi jonkun sekopään mielenvikaisuuden takia. Vastapuolella sellainen tyyppi on täysi persereikä, mutta omalla puolella ihan vitun hyvä jätkä.

Eiköhän mun kanta ole pikkuhiljaa jo tullut selväksi? Jos ei ole, niin kysy vaan vapaasti, kyllä minä vastaan.

Sanottakoon nyt loppuun vielä, että peloite Patapaidassa ei ole ikinä turha. Ja siksi helvetissä meillä pitäisi olla liigan kovin jätkä, että saamme sen henkisen voiton aina, vaikka pelissä hävittäisiinkin. Ja siksi, että minä tahdon Ässien olevan liigan kovin jengi. Ja minä tahdon, että muiden joukkueiden faneja vituttaa Ässät.

MMake

PS.
Parrua hanuriin ja voita päälle, niin saadaan se syvälle.
Edestä, takaata ja yltä ja päältä, Se tuntuu niin hyvälle.


-Trio Kikan siskot- (Lapinlahden linnut)

Rest in peace, Kikka...
 

Tenukeppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei juma... Nyt aukeaa salainen arkkuni...
Onko Jenni imenyt pasista mehut?
Entä mitä tekee 7 päivää.?
huh huh.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Jos Pasi nyt sitten karistaa Porin pölyt, niin komppaan kyllä MusanMakea sikäli, että hommataan jostain ECHL:sta se taatusti liigan kovin karju. Eli kaveri, joka mättää Heleniusta ja muita turpaan joka kerta. Matt saa sen jälkeen keskittyä rauhassa pelaamiseen, eikä tarvitse olla enää joukkueen kovin jätkä. Tämän uuden vahvistuksen ei todellakaan tarvitse olla mikään samettikäsi, sementtikin riittää. Luistella toki pitäisi osata edes kohtalaisesti, jotta pystyy pitämään oman pään puhtaana. Tiivistelmä: 195 cm, 105 kg, kauden päättyessä tehopisteitä 2-5, tehoissa plussan puolella, muutama ylivoimainen tappeluvoitto (miel. Toporousku ja Loostetti). Että näin.
 
Viimeksi muokattu:

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Kyllähän meille nyt täytyy ainakin se yks kiilamies hommata, se on selvä. Perkele pahin skenaario on se, että hommataan mestiksestä joku mikkihiiri "taitokiekkoilija" tänne kurvailemaan. Jos se korvaaja nyt mestiksestä kalastellaan, niin vähintäänkin tyyliin Rahikainen.

Meneehän tässä jo uskottavuus kun Jyp on kohta kookkaampi porukka ku Ässät.
 

Mansa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, ehdottomasti ja aina
Mikäs on muuten Masin tilanne siellä rapakon toisella puolella? Jossain vaiheessa vaan ainakin puhuttiin että ei ole tuota peliaikaa oikeen siellä ahl:ssäkään tullut ja tilastoihin hänelle oli ainakin merkitty tällä hetkellä vaan 4 peliä, onko tilastomies hidas päivittelemään tatsejaan vai onko tilanne todellakin noin huono siellä? Sainattais nyt tänne ja vois totutella joukkueeseen parikuukautta ja sen jälkeen menis suorittamaan intin loppuun niin sais hän senkin suoritettua pois alta kuljeksimasta. Vielä kun jos islanders olis saanut tietoo että meillä on ihan hyvin onnistuttu noitten nuorten lainapelaajien sisään ajossa aikuiten sarjaan, niin voisipa Masi hyvinkin irrota loppukauden lainalle tänne..
Korvaisi kyllä hyvinkin nyky Pasin jättämän aukon paitsi nyt nyrkkien heiluttelussa joka tosin ei minusta tärkeetä olekkaan ja lisäksi olisi "oma poika" joka on aina plussaa.
 

JanJ

Jäsen
Tsaah että pelästyin kun Jatkoajan etusivu sanoi Peltosen olevan poissa loppukauden. Onneksi kyseessä oli joku huonompi Peltonen, joka ei edes mahtuisi Ässiin.

Mutta pakistoa pitäisi vahvistaa. Se tuosta tuli heti mieleen. Nickersonille 10 ottelun panna ja vaikka tosiaan Pasi Peltonen paaliin niin jopas höylätään hietamäillä ja muilla menemään. Aika kauhua siitä seuraisi.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
JanJ kirjoitti:
Mutta pakistoa pitäisi vahvistaa. Se tuosta tuli heti mieleen. Nickersonille 10 ottelun panna ja vaikka tosiaan Pasi Peltonen paaliin niin jopas höylätään hietamäillä ja muilla menemään. Aika kauhua siitä seuraisi.

Kävisikö Kurvinen - Nielikäinen?
 

JanJ

Jäsen
tiki10 kirjoitti:
Kävisikö Kurvinen - Nielikäinen?
Kunhan vaan Kurvinen pysyisi ehjänä.
Tosin silloin hän olisi HIFKin runkopakkeja.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
tiki10 kirjoitti:
Kävisikö Kurvinen - Nielikäinen?

Jos tuo olisi (täysin turhaa spekulointia tälläiset ovat) niin otetaan enemmin rahat IFK:lta ja Törnval takaisin! :)

Ei SM-liiga ole NHL, tuskin joku Kurvinen haluaa yht'äkkiä Poriin muuttaa. Harvinaisia ovat vaihtokaupat SM-liigassa yleensäkin, koska pelaajien korvaukset ovat yleisesti sen verran pienet, ettei paikkakunnan vaihto ole niin helppoa tai kiinnostavaakaan.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Mansa kirjoitti:
Mikäs on muuten Masin tilanne siellä rapakon toisella puolella? Jossain vaiheessa vaan ainakin puhuttiin että ei ole tuota peliaikaa oikeen siellä ahl:ssäkään tullut ja tilastoihin hänelle oli ainakin merkitty tällä hetkellä vaan 4 peliä, onko tilastomies hidas päivittelemään tatsejaan vai onko tilanne todellakin noin huono siellä?
Tilastomies ainakin Islandersin sivuilla on aika hidas...

Masi Marjamaki Bridgeport Sound Tigers 24 1 3 4 14

Ja ihan rehellisesti sanottuna, ennemmin Masi kuin Pasi. Olen tainnut noin sanoa ennenkin...
 

Jason W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ketjun otsikkoon, luultavasti tulee korvaajia...

Hirsi ja Toivola Kiekko-Kansassa näin:

"Ässät aikoo Nielikäisen lähdön jälkeen paikata aukon tuoreella miehellä. Mahdollisuuksia kartoitetaan monelta taholta.
- Meillä on joulun jälkeisissä peleissä näillä näkymin kolmen laitahyökkääjän aukko, kun Nielikäisen lisäksi pois rivistä ovat nuorten MM-kisoissa pelaavat Jesse Joensuu ja Leo Komarov. Kyllä siihen reikään täytyy etsiä paikkaajaa, tuumi Hirsimäki.
Valmentaja Mika Toivolan mukaan Nielikäisen esitykset alkukauden aikana eivät ole vastanneet täysin odotuksia, mutta helppoa ei uuden miehen löytäminen ole.
- Siinä lähti sentään kokenut pelimies, vaikka katsonkin, ettei joukkue olennaisesti heikentynyt. Ei kakkosketjun laituriksi voi ihan kylmiltään ketään A-juniorikaan nostaa.
- Onneksi tässä on nyt aikaa kartoittaa tilannetta rauhassa. Vaihtoehtoja on etsiä kyvykäs mies mestiksestä. Tutkimme myös, mitä ulkomailla on tarjolla, sanoi Toivola."
 

Zauli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja Red Wings
Tasku, Marko Mäkinen ja maalitykki ulkomailta ja se on siinä ;) Oliski se noin helppoa :| Toivottavasti Nielikäisen sekoilut eivät sekoita Ässien joukkuhenkeä kovin pahasti.

Kivenmäki-Uusikartano-Kuusela
Kaipainen-Rautee-Mäkinen ;)
Tasku-Hisey-maalitykki

Vaikea on kyllä Taskun lisäksi ne 2 liigatasoista peluria löytää
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Zauli kirjoitti:
Tasku, Marko Mäkinen ja maalitykki ulkomailta ja se on siinä ;) Oliski se noin helppoa :| Toivottavasti Nielikäisen sekoilut eivät sekoita Ässien joukkuhenkeä kovin pahasti.

Kivenmäki-Uusikartano-Kuusela
Kaipainen-Rautee-Mäkinen ;)
Tasku-Hisey-maalitykki

Vaikea on kyllä Taskun lisäksi ne 2 liigatasoista peluria löytää

Tasku paikkaa Nielikäisen aukon. Peltomaa, Huhtanen ja Kemppainen vain rohkeasti kokoonpanoon. Juniorien peluuttaminen on monella tavalla kuin laittaisi rahaa pankkiin, ensinnä pojilla on tulevaisuutta varten vyöllä muutama miesten peli, antaa kummasti potkua ensi kesään, kun tietää, että onnistuneen kesän jälkeen seura tarjoaa reilua mahdollisuutta liiganäyttöön. Toinen iso asia Ässien kannalta on se mitä ajattelevat maakuntien lupaukset, kannattaako mennä Turkuun tai Raumalle, missä valmentajat eivät anna peliaikaa, vaan tullako Poriin, jossa sitä saa kun on antaa jotakin vastineeksi.

Toisaalta Ässissä on paljon pelaajia, joita voidaan kuormittaa lyhyellä tähtäimellä rajusti. AUK pystyy pelaamaan tarvittaessa kaksi erää, Kuusela on fyysisesti vahva ja luultavasti itsetunto saisi vielä pikkubuustin, jos valmentajalta tulee komennus vetää tuplavaihtoa joukkueen edun takia. Mave myös rakastaa jääaikaa ja pelityyli ei ole niin kovin kuluttava, joten junnuja vaan kokoonpanoon vetämään hajavaihtoja ja vähän ekstra kuormaa herroille Uusi-Kartano, Kuusela, Kivenmäki, Kiilholma, Kuparinen, jne..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös