Jurvanen kirjoitti:
Voita väliin, lapset.
MusanMake: ihan uteliaisuudesta: miksi helvetissä meillä pitäisi olla LiiganKovinJätkä, kun sillä ei mitään tehdä? Pasi EI ole:
-taklannut eniten joukkueessa. Edes lähelle
-tapellut mainittavasti (puukäsi-Helgeä ei lasketa)
-esittänyt mitään erikoista.
Kun kerran jokaisen tappelun jälkeen ollaan seuraava ottelu huilissa (ja roolinsa vanki), en näe tasan mitään syytä sille, että meidän pitäisi väen vängällä pitää Pasia joukkueessamme. Itseasiassa en ole edes surullinen, koska Pasilla ei vain ole kulkenut. Viime kauden Nielikäinen pelasi helvetin hyvin suurimman osan ajasta (pommitti, taisteli ja teki samaa työtä kuin Chewie tällähetkellä). Nyt tilalle on tullut kontaktia varova Pasi, joka ei pahemmin joukkuetta hyödytä. MIKSI meidän pitäisi hankkia kovanyrkki joukkueeseen? Kerro nyt. Peloitteena aika turha, sillä en usko Kärppienkään pelkäävän Pelicanseja Puukäsi-Helgen vuoksi?
Pasi ei ole tapellut pahemmin. Ilmeisesti kukaan ei uskalla, Heleniusta lukuunottatta, häntä vastaan koittaa. Se jos mikä kertoo kaverin kovasta maineesta. Ja miksi matseja Helgeä vastaan ei pitäisi laskea, olkoon kuinka puukäsi tahansa? Puukäsihän tuo Pasikin on. Hän nyt vain sattuu olemaan yksi niistä harvoista, jotka eivät Heleniusta karkuun lähde, vaan lähtee rohkeasti ottamaan matsia, vaikka tietää suurella todennäköisyydellä ottavansa kuokkaan.
Kaikki me varmasti tiedämme, että Pasi parhaimmillaan on erittäin tärkeä pelaaja joukkueelle pommeillaan ja muilla ilkeyksillään. Nyt kun peli ei kulje entiseen malliin, niin voisimme vaikka ottaa selvää, että miksi näin on päässyt käymään. Miksi ei nappaa?
Ei minunkaan mielestäni Pasia tarvitse täällä väen vängällä pitää, kun kaveri nyt vaan ei ilmeisesti halua Patapaitaa enää päällään kantaa. Ihmetyttää vaan, mikäli tervejärkinen ihminen meinaa ottaa loparit varmasta työpaikasta. Luulenkin että Pasi on saanut hyvän tarjouksen jostain päin ja yrittää pehmittää lähtemistään sanomalla olevansa pettynyt suorituksiinsa... Tiedä en, mutta luulen ainakin.
Minä olen surullinen, koska Pasilla ei kulje. Niinkuin viestissäsi sanoit, oli viime kausi kaverilta hyvä. Miksei tämä kausi ole? Ei kai ne "taidot" ole mihinkään hävinnyt muutamassa kuukaudessa? Kyllähän ne siellä jossain on, kun vaan saisi ne esiin. Mitä ollaan tehty tänä vuonna väärin verrattuna viime vuoteen? Vai löytyvätkö syyt siviilielämästä? Mene ja tiedä...
Ei kai meidän joukkueeseen tarvitse Pasin tilalle toista nyrkinheiluttajaa hankkia. En ole mielestäni näin sanonutkaan. Maalintekijä voitais ottaa. Ja kyllä vaan Ässät silti tarvitsee tällaisia Pasin tyylisiä pelaajia. Mitä pitäisit siitä, jos vaikka etelän tai pohjoisen rahajengit voittais meidät sekä pelillisesti, että henkisesti kuonoon vetämällä? Me kun ei voida sellaista taitojengiä tänne Poriin saada, niin otetaan sitten leveäharteisia ilkeitä ukkoja. Ainakin saadaan kansa hallille paremmin kuin jollain kanalaumalla. Pakko meidän on olla jossain asiassa parempia/pahempia kuin muut. Ässien ilmeeseen ja Porilaisuuteen yleensä sopii mun mielestä just tämä "kova jätkä"-asenne. Ilmeisesti monen muunkin mielestä. Eli ei perkele peruutella, mikäli joku tulee nassuttamaan.
En minäkään usko, että kärppien pelaajat suoranaisesti pelkäävät Heleniusta. Mutta aivan varmasti he ovat varovaisempia aina kun hän on kentällä. Tietävät varmasti tasan tarkkaan, ettei sovi mennä lähelle taikka maalille sohimaan, koskapa sieltä voi tulla nyrkistä. Kyllähän minäkin katson vaikka nakkikiskajonossa, että jos siinä on sellainen pahapäinen tyyppi, jonka tiedän mielellään nujakoivan, että alanko siinä aikani kuluksi vaikka häntä ärsyttämään. Ei niin, ettäkö nujakointia pelkäisin, mutta kun en vaan halua nenua kipeäksi jonkun sekopään mielenvikaisuuden takia. Vastapuolella sellainen tyyppi on täysi persereikä, mutta omalla puolella ihan vitun hyvä jätkä.
Eiköhän mun kanta ole pikkuhiljaa jo tullut selväksi? Jos ei ole, niin kysy vaan vapaasti, kyllä minä vastaan.
Sanottakoon nyt loppuun vielä, että peloite Patapaidassa ei ole ikinä turha. Ja siksi helvetissä meillä pitäisi olla liigan kovin jätkä, että saamme sen henkisen voiton aina, vaikka pelissä hävittäisiinkin. Ja siksi, että minä tahdon Ässien olevan liigan kovin jengi. Ja minä tahdon, että muiden joukkueiden faneja vituttaa Ässät.
MMake
PS.
Parrua hanuriin ja voita päälle, niin saadaan se syvälle.
Edestä, takaata ja yltä ja päältä, Se tuntuu niin hyvälle.
-Trio Kikan siskot- (Lapinlahden linnut)
Rest in peace, Kikka...