Ärsyttävin/yliarvostetuin rock-bändi?

  • 21 073
  • 153
En tiedä arvostaako tätä bändiä edes kukaan, mutta jostain syystä niiden videot tuntuu ainakin pyörivän TV:ssä tiuhaan tahtiin, eli The White Stripes.

Ärsyttävällä äänellä laulettuja paskoja biisejä, joissa hoetaan jotain "hardest button to button" tai "I'm thinking about my doorbell ringing."

Vittu!
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Negative.

Jollain radioasemalla soitettiin taannoin Ron Mossin a.k.a. Ridgen levyltä joku biisi ja koko esityksen ajan juontajat hihittelivät kuinka hirveä ja oksettava tuotos olikaan kyseessä. No, ihan tusinatavaraahan tuo omastakin mielestä oli, mutta välittömästi sen jälkeen soitettu Negativen pläjäys oli selkeästi vieläkin surkeampi viritys.

Ei se vielä tee bändistä hyvää, jos on pitkät tukat ja lauletaan englanniksi, vaikka olisikin suomalainen.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juice Leskinen

Marilyn Marilyn, eesti eesti justjust ja joojoo. Meikäläinen ei vain pysty käsittämään mitä ihmeellistä tässä Juankosken lahjalle Suomen musiikkimaailmalle on. Mukahauskoja välillä ehkä jopa pikkutuhmia tyhjänpäiväisiä melodioiltaan junnaavia ralleja aivan tolkuton määrä. Valaiskaa tietämätöntä?
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Nämä ovat mukavia keskusteluja ja herättävät tunteita kyllä aina.

Yliarvostettuja:
-Lovex
-Uniklubi
-Haloo Helsinki
-Sara?
-Sepi Kumpulainen
-Popeda

Aliarvostettuja:
-Los Bastardos Finlandeses
-Peer Günt
-51 Koodia
-Zook

Kohta joku kysyykin "miksi muka Popeda on yliarvostettu"?
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
U2 on kyllä maailman keskinkertaisin bändi, ja on uskomatonta että se on niin suosittu. Madonna on toinen (vaikkei nyt "bändi" olekaan). Maailman ainoa "all around"-artisti joka ei osaa näytellä eikä laulaa.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Aika vaikea aihe. Lähtökohtaisesti pidän ylituotettua suurille massoille suunnattua musiikkia yliarvostettuna, mutta eihän sekään toisaalta ole niin yksiselitteistä. Kuitenkin esimerkiksi tämä Idols-meininki on juuri sellainen asia, jota en musiikkiteollisuudessa arvosta. Suurin osa siitä porukasta siellä ei ole varmaan ikinä kirjoittanut ainuttakaan omaa biisiä. Etuja saattaa olla hyvä (muttei tietenkään omaperäinen) lauluääni ja miellyttävä ulkonäkö, siinä on sitten levy-yhtiölle valmis tuote, josta lähdetään rakentamaan myyntivoittoa.
Myös tämä nykyinen metallibuumi riepoo. Siis tottakai hyvä hevi on aina hyvää heviä, mutta tuntuu, että näitä uusia metallibändejä on ainakin 80% liikaa ja kaikki kuulostaa aivan samalta. Siis hirveät ylituotetut ja helvetin kylmät soundit ja aivan liian täyteen ahdattu äänimaailma. Sellaista kuunnellessa tulee oikeasti korvat kipeäksi.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Turhin bändi ikinä on
System of a down:

siis....täyttä skeidaa kauniisti sanottuna. Laulaja on RessuRedford-tasoa, biisit on jotain mukaerilaista paskaa. Kai sitä sitten tämmöisille gloryhunter-"mäkikuuntelenkumuutkikuuntelee"-teinibändeille löytyy kysyntää. ..

Muita rock-bändiksi itseään väittäviä yhtyeitä joiden jäsenten vanhemmat olisivat saaneet nuoruudessaan olla aborttimyönteisempiä. Perustelut samat kuin ylempänä:

Children of bodom, Depeche mode ja Coldplay.

Roskaa kaikki
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
System of a Down on sentään taitava bändi. Kuuntele vaikka Mezmerizeä... kyllä ne on todella kovia soittamaan.

Ei nyt ehkä Rushin, King Crimsonin tai Yesin tasoa, mutta kuitenkin musiikillisesti kova bändi. Itse kyllä diggailen "teinibändiä", vaikka kohta 40 olenkin. Mutta ymmärrän kyllä, ettei se putoa kaikille.

Coldplaysta olen kyllä samaa mieltä. Erittäin keskinkertaista musaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Yliarvostetuista rock-bändeistä minulle tulee aina ihan ensimmäiseksi mieleen U2. On heillä pari ihan OK kappaletta mutta en minä kyllä muuten ymmärrä yhtään miksi tuota bändiä pidetään yhtenä kautta aikojen parhaista bändeistä.
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Yliarvostetuinta paskaa mitä olen kuullut pitkään on tämän Saran musiikki. Bändin jäsenet yrittävät näyttää kovilta ja juuri sellaisilta kun musiikki olisi heavypainotteista, mutta kappas kun lyriikat on näitä "ota mua kädestä kiinni ja halaa mua hellästi". Poistaisin kyseisen bändin maailmankartalta jos saisin!

Aliarvostetuinta omasta mielestäni on tietenkin lempparini eli Machine Head. Bändin uusin The Blackening on moderninajan Master of the Puppets, mutta jotenkin MH ei ole Suomessa niin hehkutettu kun rapakon läntisellä puolella.
 

Batigol

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Rangers, Tshekki, Argentina
Noh, näitähän olisi vaikka kuinka monta, mutta sanotaan päällimmäisenä:

AC/DC

Siis, aivan järkyttävää paskaa, karmean kuuloista laulua, yksi maailman yliarvostetuimmista kitaristeista hakkaa yläaste-tason riffejä ja hyppii vammaisen näköisenä. Ei kiitos!
 

Sic

Jäsen
Itseä ärsyttäviin bändeihin minulla lukeutuu ainakin Bon Jovi, Aerosmith ja U2. Nuo on ne mitkä päällimmäisenä tulee mieleen.

Aliarvostettuihin bändeihin voisin pistää ainakin nämä: Dokken, Skid Row (vaikka menestystä keräsikin 1990-luvun alussa), Fates Warning, Savatage, Bruce Dickinson, Skunkworks (Brucen kanssa levytetty nimikkoalbumi) ja Anthrax.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Miksi muka Popeda on yliarvostettu?

Kaupallista paskaa suoltavan musiikkiteollisuuden helmiä ovat Coldplay, Radiohead ja muut "isot miehet itkee" -orkesterit.
Nimenomaan. Kuka Popedaa arvostaa? Kuka arvostaa uukakkosta, bonjovia?

Just nämä ruikuttajat ovat niitä yliarvostettuja. Ja Bob Dylan. Beatles myös - olihan se ihan kiva popbändi, mutta ei tosiaankaan maailman kaikkien aikojen paras.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Heh. Tavallaan hauskaa lukea tuota vuodatustani Metallicaa kohtaan muutaman vuoden takaa. Ehkä hieman ylivedettyä, pakko myöntää. Ei nyt niin, että ko. bändistä edelleenkään kovinkaan paljon pitäisin, mutta onhan se tietysti merkittävä bändi. Tuota lienee turha kiistää.

Näkisin kyllä, että alkuvaiheidensa jälkeen se on saanut osakseen ehkä vähän liikaa suitsutusta ja usein nostetaan jalustalle, vaikka aikalaisbändejä on muitakin ollut voimakkaasti muovaamassa uusia tyylilajeja.

***

Ketjussa useasti mainittu Bon Jovi on kyllä niin ylimaallisen yliarvostettu, ettei mitään rajaa. Mielestäni kaveri ei ole mitenkään positiivisesti vaikuttanut musiikkimaailmaan. Lötkömusiikkia tuulipukukansalle, muutenkin vaikuttaa jotenkin diivamaiselta munapäältä koko jätkä.
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
U2 näyttää saavan eniten ääniä, ja ihan syystä! Komppaan kyllä Aerosmithin ja Bon Jovin kohdalla myös... ovat todella keskinkertaista musiikkia. Bon Jovin Always on aivan uskomattoman korni kappale.
 

dali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lamoriellon Enkelit, the Spirit of CBA
Hyväkin musiikki saadaan tietyllä tapaa pilattua kohtuuttomalla musiikkimedian hypettämisellä ja kohkaamisella. Esimerkiksi nostettakoon nyt vaikka tämä edellä mainittu Coldplay, josta tuli pikavauhtia pop-mammutti vuosituhannen vaihteessa. Paineet onnistumiselle ovat aivan valtavat. Ja aina joku on haukkumassa teki sitten millaisen levyn tahansa.

Coldplay on ilman muuta yliarvostettu orkesteri, mutta bändin vika se tuskin on, että formaattiasemien soittolistoille tungetaan tuoreinta settiä ihan just nyt ja heidän musiikkiaan ei voi välttyä kuulemasta. Sen myötä heräävä kysymys, tämäkö nyt on sitä parasta musiikkia, on varsin oikeutettu.

Oma vastaukseni ketjun kysymykseen on, että mikä bändi nyt kulloinkin on kertakäyttökulttuurin aallonharjalla parhaana juttuna just nyt ja uutena (lisää tähän bändin/artistin nimi). Sillä ei niinkään ole väliä, onko kyseinen bändi Negative, Good Charlotte, Nickelback tai Neljä ruusua.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Ei ole bändi, mutta Madonna on maailman yliarvostetuin artisti. Hänellä on yhden käden sormilla laskettava määrä oikeasti hyviä kappaleita, näyttelijänlahjoja ei ollenkaan, eikä ole edes kaunis. Silti tituleerataan popin kuningattareksi.

Ronskisti yliarvostettuja bändejä ovat mielestäni U2 (oikeasti hyvien biisien määrä samaa luokkaa kuin Madonnalla), Yö ja suurin osa suomalaisista raskaampaa rockia soittavista yhtyeistä; oikeastaan vain HIMin ja Nightwishin saaman suosion suuruuden voin joten kuten ymmärtää, vaikkei esim. Nightwish minulle henkilökohtaisesti putoakaan yhtään.

Ulkomaisista artisteista on vielä mainittava Lenny Kravitz
 
Viimeksi muokattu:

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
U2 näyttää saavan eniten ääniä, ja ihan syystä! Komppaan kyllä Aerosmithin ja Bon Jovin kohdalla myös... ovat todella keskinkertaista musiikkia. Bon Jovin Always on aivan uskomattoman korni kappale.

Mielenkiintoinen aihe.

U2 on jännä homma, itse en ole löytänyt siitä ikinä sitä "maailman paras bändi juttua" vaikka hetken bändiä diggailinkin. Muhun iski Rattle & Hum jota kaikki U2 tosifanit vihaa, siinä oli BB Kingin kanssa tehty When Love Comes To Town ja coveroitiin Beatlesia ja Dylania.
Tuo yllämainittu biisi: http://www.youtube.com/watch?v=th1kQER770M&feature=related

Yliarvostetuimmiksi voisi luetella paljonkin nykybändejä mitkä omaat korvaan kuullostavat siltä että "toi on kuultu jo aiemmin ja paremmin.."

Vanhemmista voisin sanoa että RUSH on yliarvostettua joissain piireissä, itse sitä kuunnellessa mietin että pitääkö musiikin olla jotenkin niin helvetin taitavaa ja monimutkaista. Liian vähän potkii persettä mun mielestä.

Kun taas 70-luvun AC/DC ja Aerosmith ovat tietyllä tavalla ihan helvetin hyvää kapakkamusaa joka potkii persettä ja siitä tulee hyvä fiilis.
Aerosmith:http://www.youtube.com/watch?v=suc7yA6Oxsg&feature=related
AC/DC:http://www.youtube.com/watch?v=P0dWpW3ewE4

Kompataan nyt vielä tota Coldplay kommenttia, VH1:llä oli pari viikkoa sitten Coldplay weekend, hyi hitto mitä pas**a. Kai se silloin on myös yliarvostettua mun mielestä.


J
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Mielenkiintoinen aihe.
Vanhemmista voisin sanoa että RUSH on yliarvostettua joissain piireissä, itse sitä kuunnellessa mietin että pitääkö musiikin olla jotenkin niin helvetin taitavaa ja monimutkaista. Liian vähän potkii persettä mun mielestä.

No jopas nyt tuli tekstiä. ;) Makuasioita tottakai, mutta mä olen käynyt läpi rockmusiikin pohjia myöten 60-luvulta saakka, ja Rush on "potkinut persettä" ehkä kovimmin kuin mikään muu. Se oli Led Zeppelinin ja Pink Floydin jälkeen mulle se "seuraava" juttu. Ja ei Rush progeksi ole todellakaan monimutkaista. Suosittelen vaikka jotain Counterpartsia kuunneltavaksi... melko suoraviivaista ja melodista hardrockia, ja ei missään nimessä mitään soittotaidolla brassailua... ainakaan samassa mittakaavassa kuin joku Mahavishnu parhaimmillaan (tai pahimmillaan).

Tosin ei Rush mullekaan heti kolahtanut... vaati aika paljon kuuntelua, ennenkuin "klikkasi". Mutta sitten se tapahtuikin todella kovaa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ilmeisesti nyt suurin osa kirjoittajista ymmärtää yliarvostuksen käsitteen eri tavalla kuin minä.

Esimerkiksi joku Yö. Ei se ole yliarvostettu, koska se ei ole edes arvostettu. Se on vain suosittu. Levyt saavat sen yhden-kaksi tähteä eikä muukaan mediahuomio ole suitsuttavaa, joten ei sitä tunnuta juurikaan arvostavan. Lähiöpubien pirkkojen ja perttien diggailua en katso arvostukseksi ollenkaan, enkä listasuosiota. En edes keikkasukseeta. Arvostus on sitä, että kanssamuusikot, asiaan perehtyneet journalistit ja populaarikulttuurin tutkimus toteaa tehdyn jotain paremmin kuin useimpien toimesta on tehty.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Nyt saatan sohia muurahaispesää, mutta annetaan palaa. Eli mielestäni Metallica on melko yliarvostettu bändi. Siis jos miettii mitä bändi on tehnyt viimeiset neljä levyä ja silti tyyliin internetin keskustelupalstat tukkiutuvat mikäli yhtye julkaisee jotain uutta. Lisäksi uskon, että Metallica olisi kaukana suosiostaan ilman Black Albumiaan ja muutamaa siitä löytyvää hittiään (Nothing Else Matters, Enter Sandman, Unforgiven...). Tämän levyn julkaisuhan nosti merkittävästi myöhemmin myös yhtyeen muiden levyjen myyntiä. Lisäksi täytyy sanoa, että Hetfieldin laulumaneerit ("jeah!") ovat suorastaan rasittavuuden multihuipentuma, Hammetin kitarasoolomaneereista ("wahwahwahwah") puhumattakaan. Rumpusounditkaan ei kerää kehuja.

Vastapainona voisin sanoa, että trashmetal-skenessä Metallican saavuttamaan suosioon nähden Megadeth on hieman aliarvostettu bändi, sillä mielestäni ainakin "Rust in Peace" ja "Peace Sells..." ovat laadukkaampia ja kestävämpiä albumikokonaisuuksia kuin yksikään Metallican vastaava. Myös Countdown to Extinction pieksää useimmat. Jopa ihan näin soittoteknisestikin ajateltuna (vaikken tekniikkaa pidäkään kovin tärkeänä musiikin osa-alueena) Rust in Peacen aikanen kokoonpano pieksää lahjakkuudellaan jokaisen Metallican osa-alueen. Tämä siis sillä, kun asia tulee monesti tässä tyylissä esille ihmisten pauhatessa siitä, kuinka se Hammet on maailman paras kitaristi ja muuta paskaa.

Aliarvostettuina yhtyeinä mainittakoon vielä Anthrax ja Testament, etenkin jälkimmäinen näistä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
No jopas nyt tuli tekstiä. ;) Makuasioita tottakai, mutta mä olen käynyt läpi rockmusiikin pohjia myöten 60-luvulta saakka, ja Rush on "potkinut persettä" ehkä kovimmin kuin mikään muu. Se oli Led Zeppelinin ja Pink Floydin jälkeen mulle se "seuraava" juttu. Ja ei Rush progeksi ole todellakaan monimutkaista. Suosittelen vaikka jotain Counterpartsia kuunneltavaksi... melko suoraviivaista ja melodista hardrockia, ja ei missään nimessä mitään soittotaidolla brassailua... ainakaan samassa mittakaavassa kuin joku Mahavishnu parhaimmillaan (tai pahimmillaan).

Tosin ei Rush mullekaan heti kolahtanut... vaati aika paljon kuuntelua, ennenkuin "klikkasi". Mutta sitten se tapahtuikin todella kovaa.

Arvasin että sohaisen ämpiaspesää tämän kommentin kanssa, koska frendeistä löytyy muutama myös jotka hehkuttavat RUSHin maailmankaikkeuden parhaaksi bändiksi. Heidän suostettelemana olin viime Helsingin keikallakin...

Omasta mielestä bändin parasta antia on Neil Peartin soolot jotka vetävät vertoja jopa legendaariselle Buddy Richille.

RUSH:sta siedän parhaiten vanhaa rock-matskua, esim Working Man on mun mielestä hyvä biisi.

Yksi asia myös mitä en sulata on Geddy Leen ääni, kuin kumilenkillä pallit kiristetty... mutta vakavasti ottaen makuasioitahan nämä...

Monimutkaisista musiikikeista taas suorastaan rakastan Frank Zappan musiikkia, siinä oli visiönääri ja aivan uskomattomia levyjä löytyy tuotannosta. Sitä ei varmaan voi ainakaan haukkua suomessa yliarvostetuksi.. :)
Veikkaan että vain noin yksi sadasta musadiggarista sietää sitä äijää, mutta mulle se oli yksi suurista.

Sorry offtopic löpinä. Mutta tässä on mainittu pari artistia mitkä varmasti herättää tunteita ja on jonkun mielestä yliarvostettuja ja arsyttäviä.


J
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös