Huvittuneena olen tätä ketjua seurannut, sillä pikkuhiljaahan tässä luetellaan kaikki meikäläisen suosikkibändit. Aiemmissa viesteissä on mainittu ainakin Iron Maiden, Slayer, Pearl Jam ja Megadeth. Jokainen bändi on omassa lajissaan ihan ehdotonta maailmanhuippua, jos tarkastellaan sitä oleellisinta eli musiikkia ja soittotaitoa. Iron Maiden on ehdottomasti heavy metallin parhaimmistoa, Slayer thrash metallissa, Megadeth speed metallissa ja Pearl Jam hieman kevyemmässä progeilevassa rockissa.
Iron Maidenia jotkut haukkuvat sukkahousuheviksi, junttiamisheviksi tms. Yleensä nämä kommentit tulevat jotain mukarankkaa Dimmu Borgiria, Children Of Bodomia tai Cradle Of Filthia kuuntelevilta keskenkasvuisilta teineiltä. Luulevat olevansa muiden yläpuolella, kun heidän oma musiikkimakunsa kuulostaa niin pirun rankalta. Kun näiltä "koviksilta" kysytään vaikkapa mitä mieltä ovat bändistä Death, eivät he ole koskaan kuulleetkaan. Eli olankohautuksella otan nämä perustelemattomat "Iron Maiden on amisjunttirockia" kommentit ja naureskelen päälle. Hyvät naurut sainkin, kiitos niistä.
Slayerin nimen vilahtamista tässä ketjuissa en voinut uskoa ennen kuin näin. Veikkaisin, että Slayeria ylirarvostettuna pitävät eivät pidä thrash-metallista laisinkaan, joten tosissani en pysty niitäkään väitteitä ottamaan. Jos löytyy ihminen joka pitää aidosti ja koko sydämestään thrash-metallista ja Slayer ei kolahda (edes Reign In Blood levy) niin olisin halukas tapaamaan ja tarjoamaan kaljan. Sen verran harvinaiselta yhtälöltä kuulostaa.
Minulle heavy & metal-musiikki on elämäntapa, joten suhtaudun siihen äärimmäisellä kunnioituksella ja vakavissani. Perustelemattomat yhden rivin vastaukset minulle elämää suuremmista ja metalligenrelle tärkeistä bändeistä ovat suorastaan naurettavia. Mielipiteensä saa toki ilmaista ja vaikka lyhyemminkin, mutta ei tarvitse lähteä linjalle Petteri 5v. "Kauheeta paskaa, junttia, sukkahousumeininkiä, näyttää homoilta, pitkät tukat yäk..!!!111"
Onneksi tähän ketjuun ei ole vielä ilmaantunut Deathia, King Diamondia, Mercyful Fatea, Dream Theateria, Anthraxia, Nowenia yms. Kohta tietysti paukahtaa provona vittuilua jokaista edellä mainitsemaani bändiä kohtaan, mutta samapa se. Pidemmän päälle ihan yksi ja sama mitä muut pitävät yliarvostettuna, kunhan esittävät asiansa hieman kypsemmin kuin tähän asti. Pyydän anteeksi, jos itse sorruin lähes yhtä lapselliselle tasolle viestissäni kuin osa aiemmista postaajista. Sitä saa mitä tilaa. Toivottavasti keskustelu pysyisi jatkossa asiallisempana ja turhat provot saataisiin karsittua pois.
Näkkäri: Okei, upposi provoilusi sukkana sisään. Eihän Megadethia oikeasti voikaan pitää yliarvostettuna, eihän?