Ärsyttävin/yliarvostetuin rock-bändi?

  • 21 123
  • 153

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Alamummo kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Tai ehkä en vaan ymmärrä tätä genreä, kaikki biisit kuullostavat tismalleen samalta.

Jep, Nightwish on turvallista pop-musiikkia.
 

Cube

Jäsen
Ai niin. Bon Jovi kuuluu myöskin eittämättä rankasti yliarvostettujen joukkoon. (En tosin varmuudella tiedä arvostaako kukaan sitä ylipäätään enää.) Uskomattoman sielutonta paskaa ja muniinpuhaltelua. Kaksi viimeistä sinkkua tainneet olla tätä samaa "I just wanna live my life" hehkutusta.. Hohhoijaa. Have a nice day, indeed - aamu piloilla, jos tuo sattuu radiosta tunkeutumaan pian heräämisen jälkeen. Bon Jovi on juuri sellainen bändi, jonka voisi olettaa esiintyvän jossain USA:n presidentin virkaanastujaisissa. Ally McBealissa tämä homorokkareiden kansikuvapoika kävi ainakin pyörimässä. Ei muuta.
 
Cube kirjoitti:
Kaksi viimeistä sinkkua tainneet olla tätä samaa "I just wanna live my life" hehkutusta.. Hohhoijaa. Have a nice day, indeed - aamu piloilla, jos tuo sattuu radiosta tunkeutumaan pian heräämisen jälkeen.

Minulla meni oikeasti useampi kuulostelukerta, ennen kuin tajusin, että se radiossa soiva Bon Jovin biisi ei olekaan It´s my life (vai mikä se edellisen levyn ykkössinkku olikaan nimeltään), vaan joku ihan uusi rallatus. Samasta muotista molemmat.

Mutta suunnattoman ilahtunut olin, kun Have a nice dayn videossa käveli täysin odotusteni mukaisesti tiukkaan t-paitaan pukeutunut Jon Bongiovi tukka hulmuten ja aurinkolasit silmillä paikallisia tipuja bongaamassa. Vitun heteroa!

Ärsyttävistä rockbändeistä sen verran, että kaksi on ylitse muiden: Maroon5 ja Good Charlotte. Etenkin GC:n I Just Wanna Live on varmaan rasittavin 2000-luvulla julkaistu biisi.

Melkoisen naurettavaa, jos olen oikein ymmärtänyt siis, että kappaleessa pelkällä poseerauksella ja teinityttöjä viehättävällä imagollaan uransa tehnyt bändi viitsii valittaa siitä, kun ihmiset tunnistavat kadulla ja kaupassa. Varmaan osoittelevat sormellakin, että tuolla menee just toi. Ja musiikkijournalistitkin kehtaavat kysellä tyhmiä. Pesisivät kajalit pois ja lopettaisivat sen puoligoottailun. Silloin tosin ainakin osa teinitytöistä lopettaisi bändin diggailun, mutta ainakin herra artisti saisi olla rauhassa.
 

Cube

Jäsen
cosmic_rodeo kirjoitti:
Mutta suunnattoman ilahtunut olin, kun Have a nice dayn videossa käveli täysin odotusteni mukaisesti tiukkaan t-paitaan pukeutunut Jon Bongiovi tukka hulmuten ja aurinkolasit silmillä paikallisia tipuja bongaamassa. Vitun heteroa!
Äh, se vaan katseli niiden kenkiä.

Ja kun sanon Bon Jovia homorokiksi, en suinkaan puhu seksuaalisesta suuntautuneisuudesta, vaan ennemminkin siitä, että sitä kitaraa soitetaan pikkurilli ojossa. Ikään kuin.
 

Tobias

Jäsen
Yliarvostettujen kruunamaton kuningas lienee Bon Jovi.

Omana inhokkinani seuraa sitten Nightwish, saatanan ulinabändi. Led Zeppelinin ja Whitesnaken suosiota en käsitä, paskoja bändejä molemmat. Ja kyllä, jopa omistan Led Zeppeliniä itsekin (lahjaksi saatu, monesti läpikuunneltu... paska ei kuuntelemalla paremmaksi muutu).
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Cube kirjoitti:
Kaksi viimeistä sinkkua tainneet olla tätä samaa "I just wanna live my life" hehkutusta.. Hohhoijaa. Have a nice day, indeed - aamu piloilla, jos tuo sattuu radiosta tunkeutumaan pian heräämisen jälkeen.

Bon Jovi on tehnyt yhden hyvän levyn: Slippery When Wet. Kaikki sen jälkeen hirveetä paskaa. It's My Life ei muuten ole edes niiden itse tekemä biisi, vaan sen on tehnyt Max Martin, joka on duunannut biisejä mm. Britney Spearsille, Backstreet Boysille ja N'Syncille.
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Uniklubi. Vittu mitä paskaa.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eräs yliarvostetuimmista on ehdottomasti Hootie & The Blowfish. Miten ihmeessä tämänkin bändin Cracked Rear View -levyä on myyty 16 miljoonaa kappaletta? Melko mitäänsanomatonta tavaraa.
 

Cam Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Boston Bruins
Näiden suosio menee yli ymmärryksen:

U2 - ihan mukavia ralleja mutta that's it.
Red Hot Chili Peppers - en vaan tajua
CMX
Zen Cafe
 

A.P.Järvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jyväskylän Lohi
U2 ja Bon Jovi tulevat ensimmäisinä mieleen - Keskitason poppia, muutama parempi biisi, räikeästi yliarvostettuja.

Suomalaisista en ole koskaan ymmärtänyt, miksi Ismo Alanko yhtyeineen ja Yö ovat ollakseen niin erinomaisia. Kummallakaan ei ole yhtään minua säväyttävää biisiä.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Ultra Bra

Kävin moikkaamassa frendiäni tänään ja hän tietämättään kidutti mua soittamalla koko kyläilyni ajan Ultra Brata. En muistanutkaan, mitä selkäpiirtä värisyttävää vihlovaa vinkunaa tämä laulanta olikaan...

Todella ärsyttävä ja yliarvostettu bändi aikoinaan - hyvä, että lopetti.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Näitähän riittäisi pilvin pimein, muutta ehdottomasti ärsyttävin ja varsinkin yliarvostetuin bändi on aussipoikain AC/DC. Se on aivan hirveää paskaa. Joka kerta radio rupeaa sitä suoltamaa, vaihtuu kanava aika perhanen nopeaa. Muutenhan minä lähestulkoon elän kaikenlaisella metallimusiikilla..
 

peikko#13

Jäsen
ptk kirjoitti:
Näitähän riittäisi pilvin pimein, muutta ehdottomasti ärsyttävin ja varsinkin yliarvostetuin bändi on aussipoikain AC/DC. Se on aivan hirveää paskaa. Joka kerta radio rupeaa sitä suoltamaa, vaihtuu kanava aika perhanen nopeaa. Muutenhan minä lähestulkoon elän kaikenlaisella metallimusiikilla..

Aivan sama homma. Radio City olisi muuten hyvä radiokanava, mutta siellä joka kolmas biisi on joko AC/DC:tä tai Bon Jovia. Kyseiset bändit on niin täyttä huttua, että ei voi kun ihmetellä niiden arvostusta.
 

zelios

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Bayern München
Peer gynt on aivan kauheeta junnaavaa perusmusaa, kyllästyy jo kappaleen alussa.U2 oon samaa mieltä kun moni muukin, erittäin yliarvostettu bändi ja varsinkin Bono laulajana. Rasmus, ihan peruspoppia nykyään, ei mitään erikoista.3 doors down, samalla kaavalla toteutettua peruspoppia itseään toistavan särökitaran säestyksellä.Onneksi ei tartte kauhean useasti kuulla.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
AC/DC ja Bon Jovi ulkomaan pumpuista ovat ärsyttävimpiä ja kotimaisista Popeda ja Klamydia jaksavat vituttaa, vaikka vakavasti eivät itsekään taida musiikkiinsa suhtautua. Ehkä juuri se ärsyttää.

Bon Jovissa ärsyttää kaikki mitä mies edustaa ja ne helvetin valkoiset hampaat. AC/DC:llä on joitakin hyviä riffejä, mutta siihen se sitten jääkin. "Laulajalle" ehdotan löysempiä farkkuja tai jotain...
 

djfast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,sympatiat jyp ja kalpa
4 ruusua!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
djfast kirjoitti:
4 ruusua!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eikös ensin pitäisi olla a) rock-bändi ja b) arvostettu ollakseen yliarvostettu rock-bändi?

No, ärsyttävää tämä teinipop-bändi kieltämättä on. "Rakastellaan missä vaan..." - voi, kristus...
 

karizma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mighthy Ducks
Mitchner kirjoitti:
No, yksi yliarvostetuin on mielestäni Black Sabbath / Ozzy Osbourne. BS on yksi lenkki rockmusiikin kehityksessä, mutta vain yksi lenkki. Bändin ja laulajansa hillitön palvonta menee yli ymmärrykseni. Tekeekö se synkistely tästä bändistä niin jumalaisen vai mikä? Ozzya taas on vaikea ottaa vakavasti kaikkien tempaustensa jälkeen (väittävät että on purrut jopa lepakkoa). Muita ovat Toto, Genesis, Phil Collins, Bon Jovi, Bryan Adams, Celine Dion ja Yngvie Malmsteen.

Suomen yliarvostetuin on Neumann, joka on vanhalla maineellaan ratsastava menneisyyden vanki. Hän menestyy vain kun bändin nimi on Dingo, eikä silloin ole väliä ketä bändissä soittaa. Hyvähän se on rahastaa nostalgianälkäinen yleisö vanholla hiteillä vuodesta toiseen.


Miten bändi joka on aliarvostettu voi olla yliarvostettu? Eli Toto, mitä kaikki musiikkikriitikot on vihannut alusta asti ihan vaan periaatteen vuoksi. Sehän ei voi olla sattumaa että kaikki amerikan parhaat studiomuusikot sattuu soittamaan samassa bändissä, eli kyseessä täytyy olla olla vain levy-yhtiön rahastus keino. Väärin.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ulkomaisista U2 ja Eminem. Käsittämätöntä skeidaa tuottavat molemmat ja silti ne on olevinaan jotain "megaluokan" staroja.

Kotimaisista Zen Café ja Maija Vilkkumaa. Järkyttäviä muka-suosittuja pop-rock yritelmiä, mutta todellisuudessa täysin tekotaiteellista paskaa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eino_Mies kirjoitti:
Kotimaisista Zen Café ja Maija Vilkkumaa. Järkyttäviä muka-suosittuja pop-rock yritelmiä, mutta todellisuudessa täysin tekotaiteellista paskaa.
Kuin niin muka-suosittuja, kun nehän on aivan hiton suosittuja molemmat?

Tai sitten meinasit jotain muuta ja minä en vaan tajunnut.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ted Raikas kirjoitti:
Kuin niin muka-suosittuja, kun nehän on aivan hiton suosittuja molemmat?

Tai sitten meinasit jotain muuta ja minä en vaan tajunnut.
No joo, ehkä ilmaisin itseäni vähän epäselvästi. Kai ne ovat jonkun mittapuun mukaan suosittuja, mutta se mitä lähinnä tarkoitin on se, että ns. hypetys näiden artistien kohdalla on jollain tavalla ylimitoitettua. Tämä on
vain minun vaatimaton mielipide.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Joku INXS voisi olla aika lähellä kuten myös Simple Minds 99% tuotannostaan. Isoa ja sisällyksetöntä äänivallia. Meillä ei ole käyttöä.
 

karizma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mighthy Ducks
Eino_Mies kirjoitti:
Ulkomaisista U2 ja Eminem. Käsittämätöntä skeidaa tuottavat molemmat ja silti ne on olevinaan jotain "megaluokan" staroja.

Kotimaisista Zen Café ja Maija Vilkkumaa. Järkyttäviä muka-suosittuja pop-rock yritelmiä, mutta todellisuudessa täysin tekotaiteellista paskaa.

Ei ne ole olevinaan, vaan ne ON megaluokan staroja. Siksi ne varmasti mainitsitkin, koska muuten et olis niistä paljoa kuullutkaan.
 

Mitchner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
karizma kirjoitti:
Miten bändi joka on aliarvostettu voi olla yliarvostettu? Eli Toto, mitä kaikki musiikkikriitikot on vihannut alusta asti ihan vaan periaatteen vuoksi.

Kriitikot eivät kehu, mutta Totohan on sellainen tyypillinen muusikkojen bändi. Moniko studiomuusikko meilläkin on vaahdonnut miten "taidokkaita" soittajia lukatherit ja porcarot ovatkaan, ja sillä antaneet bändille anteeksi monia puutteita, kuten persoonattomat laulusolistit ja keskinkertaisen biisimateriaalin? En ole itse ikinä ymmärtänyt esim. sellaisten kappaleiden kuin Rosanna, Africa, Hold the line tai Stop loving you suosiota. Eli sikäli yliarvostuksen ehdot mielestäni täyttyvät.

Toto on köyhän miehen Steely Dan, joka taas onnistuu kaikessa siinä missä Toto epäonnistuu. Eli en suoranaisesti inhoa "muusikkojen" musiikkia, mutta en innostu, jos soittotaidolla pyritään korvaamaan sisällön heppoisuus kuten Toton kohdalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös