Yleisin käyttö on lainauksissa joo, mutta ihan yleisesti (sic) tarkoittaa että edellä oleva teksti on kuten pitääkin vaikka voisi muuta luulla. Esim. lääkäri voi kirjoittaa reseptiin tavallisuudesta poikkeavan käytön tai annostuksen jollekin lääkkeelle ja lisätä perään (sic) jotta apteekissakin tajuavat että kyseessä ei ole kirjoitusvirhe.Tämä tarkoittaa sitä, kun alkuperäisessä tekstissä on joku naurettava kirjoituserhe, niin ei sitten luulla viestintuojan olevan niin tyhmä, että tuolla lailla kirjoittaisi.
No onneksi en sanonut ettei minulla ole sellaista "avissetää" kun aviomies löytyy. Mutta hitsin hölmön kuuloinen sanonta... Ei tule kyllä minulle käyttöön...Joo siis minäkin toivon, että en olisi kuullut. Avissetä=aviomies
Samaa mieltä. Tähän väliin voisi käyttää erittäin kulunutta sanontaa: "ennemmin suvakki kuin vajakki". Menevät tämän ketjun alle molemmat kki-sanat.Etenkin noiden Pridejen aikana paljon käytettävä sana suvakki ärsyttää jotenkin ihan helvetisti. Sitä paitsi suvaitsevaisuus on mielestäni pelkästään hyve.
Kieli kehittyy koko ajan, myös suomen kieli:Vittu, sanana, käytettynä ihan kaikessa keskustelussa. Ymmärrän, jos vaikka kaveriporukalla tota täytesanaa käytetään vähän joka tilanteessa, mutta jos sitä käytetään samaan tapaan keskustelussa ihan uudenkin tuttavuuden kanssa, niin ärsyttäähän se. Vittu!
Tavallaan kehittyy. Tavallaan myös taantuu. Aikoinaan käytettiin hienoja sanoja, joita ei enää juuri kuule. Vai milloin viimeksi kutsuitte Dressmannia herrainvaatehtimoksi?Kieli kehittyy koko ajan, myös suomen kieli:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Aggressiivi
No ei se kyllä vittua hokemalla kehity, sanokoot wikipedia mitä tahansa.Kieli kehittyy koko ajan, myös suomen kieli:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Aggressiivi
Vihervasemmistolle pitäisi kyllä keksiä vastine. Sinioikeisto? Vai mikä väri siellä sateenkaaressa nyt onkaan vihreätä vastapäätä. Mie en tiedä, olen värisokea.Vihervasemmisto.
Arvopohja.
Politiikka pitää sisällään paljon muitakin sanoja, jotka mielestäni kuuluu tähän ketjuun.