Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 548 032
  • 9 521

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Kesällä kuulee näitä ärsyttäviä termejä huomattavasti talvea enemmän. Miksi? No koska kesään liittyy seuraava saatanallinen seitsikko: vapis, jussi, möksä, terde, arska, drinksu, biksu. Kaikki ne ihmiset, jotka näitä termejä käyttävät ansaitsevat tulla upotetuksi johonkin Suomen tuhansista järvistä seuranaan vain Jesse Kaikuranta.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Väärin ärsyynnytty

Minähän ärsyynnyn ihan mistä mua huvittaa.

seitsikko: vapis, jussi, möksä, terde, arska, drinksu, biksu.

Tässähän nämä kiteytettynä. Biksu noista ärsyttää mua selkeesti vähiten, mutta noi muut on kyllä ärsyttäviä etenkin, kun joku sanoo ne ääneen. Arska voi tarkoittaa aurinkoa ja aurinkolaseja. Vittumaista tuossa sanassa on se, kun jotkut käyttää tuota mun lempinimenä, niin ei aina tiedä mistä puhutaa, kun viljelevät arskaa muutenkin.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Selvä sanasta väännetty selma, on niin saatanan ärsyttävä sana, että nytkin tekisi mieli tappaa joku.
 

Puoliveltto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sharks.
Alkomahooli.

Ei pysty.
 

faro

Jäsen
Voisinkin kuvitella tässä tapauksessa DarkToweria juuri ärsyttävän sana "itseasiassa" tässä kirjoitusmuodossa, koska se on kirjoitettu yhteen eikä erikseen kuten pitää. Tai sitten kuvittelen aivan väärin.

vlad.

Jep, kyllä mä tajusin DarkTowerin pointin, kunhan leikittelin.

Ämpäripaska kuulunee tähän ketjuun.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Nyhjätä. Viedä ja vikistä.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
"Tulla"-futuuriviritys (vrt. "det kommer att bli"): vrt. esim. "Näissä kilpailuissa tullaan pelaamaan [pelataan] 32 ottelua", "Ottelu tulee kääntymään [kääntyy] isäntäjoukkueelle toisella puoliajalla".

"Tuleva"-lisäajanmääre: vrt. esim. tulevana (ensi) sunnuntaina, tulevalla (alkavalla) Liiga-kaudella, tulevassa (seuraavassa) osakilpailussa.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Kaksi kertaa vähemmän. Usein näkee/kuulee, että maksoi esim. kaksi kertaa vähemmän. Kuinka paljon se sitten maksoi? Maksoi puolet vähemmän, sitäkö sillä tarkoitetaan? Jos joku on ostanut 50 €:n tuotteen kaksi kertaa vähemmällä, niin onko hän saanut tuotteen ilmaiseksi ja vielä 50 € kaupanpäälle?
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Kaksi kertaa vähemmän. Usein näkee/kuulee, että maksoi esim. kaksi kertaa vähemmän. Kuinka paljon se sitten maksoi? Maksoi puolet vähemmän, sitäkö sillä tarkoitetaan? Jos joku on ostanut 50 €:n tuotteen kaksi kertaa vähemmällä, niin onko hän saanut tuotteen ilmaiseksi ja vielä 50 € kaupanpäälle?

Itsekin olen pohtinut tätä asiaa jo useita kertoja. Jos joku sanoo minulle, että joku asia maksaa kaksi kertaa vähemmän, oletan, että sillä tarkoitetaan juuri niin kuin sanoit. Eli jos vaikka jäätelöpaketti maksaa S-marketissa 10€ ja Lidlissä kaksi kertaa vähemmän, niin sitten se on

10€x2=20€
20€-20€= 0€ eli jäätelö on siis ilmainen.

Puolet vähemmän olisi sitten

10€/2=5€
10€-5€= 5€
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Joku aika sitten seisoin jonottamassa, takanani pari teinityttöä. Eräs näistä loihe lausumahan jotakuinkin näin: "Äiti ei syöttänyt dogsua eilen."

Dogsu...

Ketju lukkoon.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Kaksi kertaa vähemmän. Usein näkee/kuulee, että maksoi esim. kaksi kertaa vähemmän. Kuinka paljon se sitten maksoi? Maksoi puolet vähemmän, sitäkö sillä tarkoitetaan? Jos joku on ostanut 50 €:n tuotteen kaksi kertaa vähemmällä, niin onko hän saanut tuotteen ilmaiseksi ja vielä 50 € kaupanpäälle?

Mitenkäs sitten puolet halvempi, kuten monen olen kuullut sanovan? Millä yksiköllä mitataan jonkun hinnan halpuus?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Yleensä rahalla. Suomessa kyseinen mitta on Euro.

Paljonko on kolme euroa maksavan juuston halpuus euroissa? Entä kaksi euroa maksavan juuston halpuus (senhän täytyy olla suurempi kuin edellinen)?

Monenpi on vähenmän. Mutta euro vähintään pitäisi kirjoittaa pienellä alkukirjaimella.

Melko ärsyttävä termi lääkärin sanomana on "kuppa".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös