Käkkäri, kun puhutaan ajoneuvon käsijarrusta. Kässärinä mä sen tunnen.
Kässäri se on, mutta kun aikoo tehdä sen avulla käännöksen, se muuntuu käkkärikäännökseksi.
Mikä ihmeen käkkäri?
Meillä päin myös "käppäri" oli suosittu termi. Käkkäri noista toki itelle se tutuin.
Tehdäänkö täällä kaikki nykyisin tulemalla? Avatkaapa mikä tahansa ketju ja huomaatte, että viime aikoina on tullut käytyä, ihan hiljattain tuli katsottua, ja varmasti tulee kerättyä jatkossakin.
Ainakin minua se alkaakin ärsyttää vasta sitten, kun jonkin viestiketjun viesteistä vähintään joka toisessa "tuli tehtyä", "on tullut käytyä" tai "tulee olemaan".Aina kun kirjoitan johonkin viestiini tällä lauserakenteella tulee sellainen olo, että kohta siellä joku vittuuntuu ja kirjoittaa tähän ketjuun. Tästäkin asiasta on jo useampi tainnut mainita mutta minusta tuo on ihan mukava tapa kirjoittaa menneestä tapahtumasta.
Mihin tällä on tarkoitus viitata? Jos tyttöystävään/puolisoon (ämmä=ämmis), niin onhan harvinaisen typerä termi. Toivottavasti tuota ei ole tällä palstalla kukaan käyttänyt.Ämmis
känkkä tai känkkäkäännös
Mihin tällä on tarkoitus viitata? Jos tyttöystävään/puolisoon (ämmä=ämmis), niin onhan harvinaisen typerä termi. Toivottavasti tuota ei ole tällä palstalla kukaan käyttänyt.
Ei sais seläntakana puhua...
Skrätsäily ja dippailu.
Kyseessä lienee yksiselitteisesti pieleen mennyt klikkiotsikko; ns. ampparikamaa olisi esim. "Kulttipuolustaja palaa Lappeenrantaan" -otsikko, joka jättäisi arvailujen ja klikkauksen varaan, onko SaiPan hankkima pelaaja esim. Richard Lintner."Kulttipelaaja" silloin kun sitä käytetään väärin. Onhan esim. Brian Salcido erinomainen puolustaja ja Lappeenrannassa varmasti iso nimi, mutta en minä tiedä mikä hänestä "kulttipelaajan" tekee?