Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 550 690
  • 9 521

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kylläpä suivaannuttaa tämä keskusteluapa, missä esitetään vastapuolelle kysymys ja vastataan itse: "Niinpä."

Jos on argumentoitavaa, esitetään se argumentti. Jos odotetaan vastapuolen vastausta kysymykseen, ei vastata itse millään latteudella. Eikä ainakaan tuolla vitun niinpällä!
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime viikkoina tullut käytyä suhteellisen tiheään Helsingin ruokaravintoloissa laidasta laitaan ja sieltä on korviani saastuttamaan kehkeytynyt vitutusta aiheuttava termi: maistelumenu. Joka paikassa " tuodaan teille tähän alkuun nyt tällainen maistelumenu...". Ensi kertaa varten otan mukaan A4-kokoisen lapun, asettelen sen pöydälle näkyvälle paikalle ja toivon että en kuule ko. sanaa ravintolassa asioimiseni ajaksi. Niin ja siinä lapussa lukee: " olen menettänyt flunssan takia tilapäisesti puhekykyni ja makuaistini".
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Maistelumenu. Hyi helvetti.

Lisäksi meillä on täällä jatkuvasti joku Pop Up -ravintola tai Pop Up -kahvila ja helvetti Pop Up sitä ja tätä.

Kohtapa on Pop Up jotain into Timo's ass.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mua nyppii ihan vietävästi sanat somessa ja hästäck

Yksi pahimpia hästäck-termin viljelijöitä on mtv3:n formulaselostaja Saari, saatanan kuvottava termi.

Ja lisää, villa-sanan käyttö joissain yksityisten ihmisten rakennusprojekteissa. Talopakettien myyntihenkilöiden tapa pumpata glooriaa arkiseen asiaan. Tähän rakennetaan Villa Salminen tai Villa Espoon Unelmakoti. Hyvin naivia, mutta osa nousukkaista on toki ihan mehuissaan tuollaisesta.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
"Ääntä kohti" on nyt joku Jatkiksen muotitermi, jota käytetään koko ajan ruoka- ja juomaketjuissa ja näihin liittyvissä viesteissä. Erittäin ärsyttävä ja typerä ilmaisu.

Mitä vitun ääntä kohti? Mölisettekö te taukoamatonta, katkeamatonta ääntä syödessänne tai juodessanne? ÖÖööööÄÄäääääÖÖööööööööö? Samalla valuu juoma suupielistä kun ei mölinä keskeydy, tai nyhtöpossu valuu paloina rinnuksille sämpylänmurusten kera, kun kaikki menee ääntä kohti?
 

dr0pOut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, maajoukkue
"Ääntä kohti" on nyt joku Jatkiksen muotitermi, jota käytetään koko ajan ruoka- ja juomaketjuissa ja näihin liittyvissä viesteissä. Erittäin ärsyttävä ja typerä ilmaisu.

Eihän tämä ole jonkun jatkislaisen omaa keksintöä laisinkaan. Joskus 90-luvun lopulla TV-kokki Jyrki Sukula isännöi kokkausohjelmaa "Kaikilla mausteilla". Joka ikisen valmistuneen annoksen jälkeen tämä sankari totesi "Eiku ääntä kohti".
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Eihän tämä ole jonkun jatkislaisen omaa keksintöä laisinkaan. Joskus 90-luvun lopulla TV-kokki Jyrki Sukula isännöi kokkausohjelmaa "Kaikilla mausteilla". Joka ikisen valmistuneen annoksen jälkeen tämä sankari totesi "Eiku ääntä kohti".

En väittänytkään sitä jatkislaisten keksinnöksi vaan nykyiseksi palstan muotitermiksi.

Jyrki Sukulan hanuriin voisi työntää metrisen seipään heti kun tämä suolikaasua sattuisi päästämään. Laajennetun proktoskopian yhteydessä sitten vain sama fraasi "eiku ääntä kohti".
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Ihme etten ole vielä muistanut tähän ketjuun laittaa Pelit-lehden itsekeksimää sanaa ns. tabletti-tietokoneelle, eli tabletille: täppäri.

On se kiva sitten lukea lehteä, kun kaikki toimittajat on ohjeistettu käyttämään tuota ihme sanaa, vaikka ei yhtään kiinnostaisi. Vielä kun lehden ala koskee tietotekniikkaa, niin luulisi pysyttelevän ihan perussanoissa, jotka jokainen tunnistaa edes jotenkin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eihän tämä ole jonkun jatkislaisen omaa keksintöä laisinkaan. Joskus 90-luvun lopulla TV-kokki Jyrki Sukula isännöi kokkausohjelmaa "Kaikilla mausteilla". Joka ikisen valmistuneen annoksen jälkeen tämä sankari totesi "Eiku ääntä kohti".
Penskana puhuttiin noin, tai varsinkin mummolassa tuota kuuli joskus 80- ja 90-luvun taitteessa.

En mä kyllä koskaan ajatellut että just sillä hetkellä pitäis mitään ääntä kuulua, mutta niinpä. Entä jos sitä olis joskus vaikka pieraissut hetkeä ennen kun mutsi huusi että nyt sitä pottumuusia ääntä kohti ja vähän äkkiä!

Muistan vaan kun joskus penskana serkun kanssa tungettiin banaania poskeen kun käsky kävi. Hitto jo silloin sain syyttömänä kuulla valitteluja. Mikään siis ei ole muuttunut vajaassa kolmessakymmenessä vuodessa, vaikka paljon on vettä virrannut Herukkapurossa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Kesät olivat aikoinaan siitä erittäin kivaa aikaa, että säät lämpenivät, ja neitokaiset ilmestyivät katukuvaan kesämekoissan ja mnihameissaan. Tänä kesänä tulikin sitten pelkästään räntää, loskaa ja minih...allitusneuvottelut!

"SEXIWAU: NÄIN SUOMEN UUSI SELFIE TWIITTAA #MINIHALLITUSNEUVOTTELUT:ISTA!" -otsikoita odotellessa.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Varjon juhannuksen supertripla. Ramchesterin ihmettelyketju. Silloin Uleåborgiria kuumotti. PELLin kädet puuskassa/ristissä - kumpi käsi päällä? Paitselon vitsiä pukkaa - part II. Oivan omat runot. Pavlovin koiran asia, joka ei avaudu minulle.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Hetki sitten ennen tätä viestiäni oli vielä vapaan puolen etusivulla (ketju + viimeisin kirjoittaja): "Ärsyttävin sana tai termi... Nötkötti"

Ei nötkötti ärsyttävin termi ole, mutta ärsyttää kun sitä käytetään mun näkökulmasta väärin. Meidän perheessä nötkötti ei ikinä tarkoittanut sitä sianlihatölkkitavaraa, vaan pähkinäsuklaalevitettä. Jotenkin se väännös oli lähtenyt nöt-sanasta liikkeelle. Sittemmin olen herännyt karuun todellisuuteen, että kaikille muille nötkötti tarkoittaa jotain iljakasta tölkkimoskaa ja joudun tekemään mentaalikorjauksen aina kun joku puhuu nötkötistä. Pentuna tuo pähkinäsuklaalevite leivän päällä oli suurta herkkua.
 

Rainer Zufall

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
"Die Mannschaft" Saksan jalkapallomaajoukkueen lempinimenä.

Sitä ei käytetä Saksassa eikä saksassa, mutta suomalaisissa selostuksissa ja lehtijutuissa sitä tyrkytetään joka tuutista. Paikalliset sanovat esimerkiksi "die Nationalmannschaft" tai "die Nationalelf".

Yhtä typerä on "Espanjan La Liga". Jos noin sanotte, niin muistakaa johdonmukaisuuden vuoksi sanoa myös "Saksan Die Bundesliga", senkin huuhkajat ja muut pöllöt.

Huomaa muuten, että raikas kesäsade ei yhtään kiristä hermoja...
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Terde on pakko olla mainittuna tässä ketjussa?!? No sanonpa sen uusiksi eli terde jota käytetään sanasta terassi. Phyi
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ei nötkötti ärsyttävin termi ole, mutta ärsyttää kun sitä käytetään mun näkökulmasta väärin. Meidän perheessä nötkötti ei ikinä tarkoittanut sitä sianlihatölkkitavaraa, vaan pähkinäsuklaalevitettä. Jotenkin se väännös oli lähtenyt nöt-sanasta liikkeelle. Sittemmin olen herännyt karuun todellisuuteen, että kaikille muille nötkötti tarkoittaa jotain iljakasta tölkkimoskaa ja joudun tekemään mentaalikorjauksen aina kun joku puhuu nötkötistä. Pentuna tuo pähkinäsuklaalevite leivän päällä oli suurta herkkua.

Entäpä se, että ihmiset puhuvat ihan pokalla sian- ja naudanlihavalmisteesta nimellä nötkötti, vaikka sian- ja naudanlihavalmiste on oikeasti svin- och nötköttiä? Varsinaisessa nötkötissä ei ole kipenettää sikaa vaan pelkkää nautaa saatana.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Terde on pakko olla mainittuna tässä ketjussa?!? No sanonpa sen uusiksi eli terde jota käytetään sanasta terassi. Phyi

Muistaakseni ainakin minä sanoin tuosta joskus. Helvetin ärsyttävä sana. Aluksi luulin, että kyseessä on joku tervehdys ja pidin sitä jo silloin ärsyttävänä. Mutta sit, kun valkesi sanan oikea merkitys, niin ärsyttävyys lisäntyi vielä entisestään. Mikä helvetin terde? Terassihan se on.

Olen myös tehnyt havainnoin, että monet "siideripissikset" ja "pintaliitäjät" käyttävät usein tuota sanaa. Toki myös jotkut tavan ihmisetkin, mutta etenkin em. kastiin kuuluvien ihmisten suusta tuota kuulee. Ärsyttävä sana kyllä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Muistaakseni ainakin minä sanoin tuosta joskus. Helvetin ärsyttävä sana. Aluksi luulin, että kyseessä on joku tervehdys ja pidin sitä jo silloin ärsyttävänä. Mutta sit, kun valkesi sanan oikea merkitys, niin ärsyttävyys lisäntyi vielä entisestään. Mikä helvetin terde? Terassihan se on.

Olen myös tehnyt havainnoin, että monet "siideripissikset" ja "pintaliitäjät" käyttävät usein tuota sanaa. Toki myös jotkut tavan ihmisetkin, mutta etenkin em. kastiin kuuluvien ihmisten suusta tuota kuulee. Ärsyttävä sana kyllä.

Minkä tavan ihmiset? Vitun ärsyttävän tavan?

Väärin ärsyynnytty, kun ärsyynnyt keskitason ärsytyskynnyksen ylittävästä terde-typeryydestä mutta käytät niin erittäin paljon ärsyttävämpää "tavan"-ilmaisua kun tarkoitus on puhua tavallisista ihmisistä.

Terde-sanan käyttäjät voisi puolestani vielä työleirille, mutta "tavan kansan" tai "tavan ihmiset" voisi passittaa junavaunussa lajittelurampille ja siitä suoraan virkistävään Zyklon B -suihkuun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös