Mua nyppii ihan vietävästi sanat somessa ja hästäck
"Ääntä kohti" on nyt joku Jatkiksen muotitermi, jota käytetään koko ajan ruoka- ja juomaketjuissa ja näihin liittyvissä viesteissä. Erittäin ärsyttävä ja typerä ilmaisu.
Eihän tämä ole jonkun jatkislaisen omaa keksintöä laisinkaan. Joskus 90-luvun lopulla TV-kokki Jyrki Sukula isännöi kokkausohjelmaa "Kaikilla mausteilla". Joka ikisen valmistuneen annoksen jälkeen tämä sankari totesi "Eiku ääntä kohti".
Penskana puhuttiin noin, tai varsinkin mummolassa tuota kuuli joskus 80- ja 90-luvun taitteessa.Eihän tämä ole jonkun jatkislaisen omaa keksintöä laisinkaan. Joskus 90-luvun lopulla TV-kokki Jyrki Sukula isännöi kokkausohjelmaa "Kaikilla mausteilla". Joka ikisen valmistuneen annoksen jälkeen tämä sankari totesi "Eiku ääntä kohti".
Tämä alkaa kohta ärsyttämään todenteolla kun lukee tuota Brasilian kisojen livesurantaa. Joku tilastonikkari voisikin kertoa kuinka monta kertaa bussi on eri muodoissaan mainittu tuossa ketjussa.Jokos on bussi maalin eteen parkkeerattu?
Ei nötkötti ärsyttävin termi ole, mutta ärsyttää kun sitä käytetään mun näkökulmasta väärin. Meidän perheessä nötkötti ei ikinä tarkoittanut sitä sianlihatölkkitavaraa, vaan pähkinäsuklaalevitettä. Jotenkin se väännös oli lähtenyt nöt-sanasta liikkeelle. Sittemmin olen herännyt karuun todellisuuteen, että kaikille muille nötkötti tarkoittaa jotain iljakasta tölkkimoskaa ja joudun tekemään mentaalikorjauksen aina kun joku puhuu nötkötistä. Pentuna tuo pähkinäsuklaalevite leivän päällä oli suurta herkkua.
Terde on pakko olla mainittuna tässä ketjussa?!? No sanonpa sen uusiksi eli terde jota käytetään sanasta terassi. Phyi
Muistaakseni ainakin minä sanoin tuosta joskus. Helvetin ärsyttävä sana. Aluksi luulin, että kyseessä on joku tervehdys ja pidin sitä jo silloin ärsyttävänä. Mutta sit, kun valkesi sanan oikea merkitys, niin ärsyttävyys lisäntyi vielä entisestään. Mikä helvetin terde? Terassihan se on.
Olen myös tehnyt havainnoin, että monet "siideripissikset" ja "pintaliitäjät" käyttävät usein tuota sanaa. Toki myös jotkut tavan ihmisetkin, mutta etenkin em. kastiin kuuluvien ihmisten suusta tuota kuulee. Ärsyttävä sana kyllä.