Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 550 739
  • 9 521

ämjiijii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Suomen maajoukkue, Sharks bandwagon 2016
Varmaan jo mainittu moneen kertaan mutta huutonauru. Ja ennen kaikkea käytettynä sellaisissa tilanteissa missä juuri kukaan ei nauraisi oikeasti huutonaurua:

-"Vatanen pelas taas paskasti, huutonaurua!"
-"Suomen joukkueen tilanne on niin surullinen että nauran huutonaurua."
 

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
"Nyhtöpossu" pulled porkista puhuttaessa.

Ja on muuten helvetin vaikea sanoa tuo ilman, että siitä meinaa tulla "nyhtöpössy". En nyt muista sitä suomenkielen sääntöä mutta kun on noita suljettuja ja avoimia vokaaleja samassa (yhdys-)sanassa, niin se vaikeuttaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Game seven. Ei se tästä juuri ärsyttävämmäksi mene, ainakaan suomea puhuttaessa. En tajua, miksei NHL-piireissä puhuta vastaavasti - kaiken englannin solkkaamisen lomassa - seiskapelistä.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Game seven.

Ärsyttävää on yleisesti myös se, ettei mitään voi sanoa selvällä suomen kielellä, vaan kaikki pitää vääntää lontoon murteelle. Jos kaupungilla asiaan käyttää vähän aikaa, niin huomaa, ettei siellä ole kauppoja tai kahviloita, niinkuin ennen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
"Nyhtöpossu" pulled porkista puhuttaessa.

Joo, en pidä minäkään tuosta nyhtöpossu-ilmaisusta. Joku siitä vain tekee jollain tapaa vajakin. Ehkä se, että [humble brag] itse sitä on tullut tehtyä jo ennen buumia ja tottui tuohon alkuperäisversioon reseptejä selaillessaan [/humble brag], jotenkin saa nyhtöpossun kuulostamaan vähän hyrysysyltä tai kämmentietokoneelta. Mieluummin sanontekeväni vaikka pitkään kypsytettyä ja revittyä possua jos asia pitää jollekin kielipuolelle tai kokkausslangia ymmärtämättömälle ilmaista.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Voimaannuttaa.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Selfie.

Joka vitun tuutista tunkee joka helvetin sekunti otsikoita "selfie sitä ja selfie tätä".

Mikä helvetin tarve ihmisillä on kuvata itseensä miljoonasta eri kuvakulmasta joka saatanan viides minuutti?

Kaikki nää vitun twitterit, naamakirjat, instapaskat ja muut turhakkeet voisi oikeasti räjäyttää maata kiertävälle radalle.
 

Lombardi18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, Washington Capitals, Manchester United

Nostan tähän rinnalle uusimman virityksen, eli Belfie

Tässä siis rumat naiset ottaa kuvan perseestänsä, koska naama on liian ruma näytettäväksi. Vittujen vittu sentään taas, en ymmärrä.

Ja täysin samaa mieltä twitteristä, facebookista yms.
 

Christian74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins ja Tappara
Ette voisi paremmin sanoa!

Kaikki nämä kirotut some-sonnat voi minunkin puolesta kipata samassa jäteastiassa vaikka ongelmajätelaitokselle.

Nyt kun on ehditty itsekehulle haisten hehkuttaa kaikki tehdyt matkat, isommat ja pienemmät hankinnat ja muodikkaasti jaettu kaikkien läheisten ja tuttavien kuvat ja päivitetty tilaan se edellinen paskallakäyntikin niin on tullut vuoro kuvata omaa hanuria toivoen että saa mahdollisimman monta tykkäystä siitä selluliitti- tai luukasastaan. Aina siinä se seitinohut itseluottamus saa kivan buustauksen jos vaikka muutama feikkiprofiililla operoiva vanha pervo setä sepalustaan kaivaessa noita heltyy kehaisemaan. Johan siinä alkaa uskoa jotta ollaan kaukaista sukua Jennifer Lopezille kun kerran tykätään.

Jottei jäisi oma korsi kekoon kantamatta niin ärsyttävimpiä tämän päivän termejä näiden em. ohella on mielestäni "väistötila". Siis mitä hemmettiä, voiko vaikeammin kuvailla jotain paikkaa joka korvaa joksikin aikaa jonkin toisen tilan? Ei siellä ketään tai mitään kai sentään väistellä tarvitse?
Jokin Sijaistila tai vastaava toimisi paremmin. Todella usein törmää tuohon väistötilaan nykyään, aiemmin en moista havainnut.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Olen aiemmin ehdottanut selfien käännökseksi itsiötä ja itselöä, joten belfie olkoon persiö tai perselö.

Jostakin syystä sanat Venäjä-mielinen ja Ukraina-mielinen ovat ruvenneet ärsyttämään voimakkaasti. Niissä on jotakin vialla kielipsykologisessa katsannossa.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Varmaan jo mainittu moneen kertaan mutta huutonauru. Ja ennen kaikkea käytettynä sellaisissa tilanteissa missä juuri kukaan ei nauraisi oikeasti huutonaurua:

-"Vatanen pelas taas paskasti, huutonaurua!"
-"Suomen joukkueen tilanne on niin surullinen että nauran huutonaurua."

Tämä. Mä en oo koskaan tajunnut tätä. En muutenkaan ymmärrä, mitä on huutonauru. Kyllä oon kuullut, kun ihmiset nauraa, mutta että huutonauru..? Ärsyttävä termi jo sinällään.
 

LannyMc

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tämä. Mä en oo koskaan tajunnut tätä. En muutenkaan ymmärrä, mitä on huutonauru. Kyllä oon kuullut, kun ihmiset nauraa, mutta että huutonauru..? Ärsyttävä termi jo sinällään.

Mulla ainakin on huutonaurusta mielikuva, että se voisi kuulostaa samalta kuin noiden vain vähän ärsyttävien Duudsoneitten räkätys kaikissa niiden omien televisio-ohjelmien mainoksissa. Mutta niin tai näin, helvetin ärsyttävä termi. En todennäköisesti oo ikinä huutonauranut yhtään millekään, varmasti en ainakaan yhdellekään lukemalleni nettijutulle.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Mulla ainakin on huutonaurusta mielikuva, että se voisi kuulostaa samalta kuin noiden vain vähän ärsyttävien Duudsoneitten räkätys kaikissa niiden omien televisio-ohjelmien mainoksissa. Mutta niin tai näin, helvetin ärsyttävä termi. En todennäköisesti oo ikinä huutonauranut yhtään millekään, varmasti en ainakaan yhdellekään lukemalleni nettijutulle.

Joo, jotain tuommoista ärsyttävän kuuloista räkätystä se on. Semmonen mielikuva mullakin on. Niin tai niin terminä tosiaan ärsyttävä. Ja todella ärsyttävää tosiaan, kun sitä viljellään netissä.
 
Viimeksi muokattu:

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Nostan tähän rinnalle uusimman virityksen, eli Belfie

Tässä siis rumat naiset ottaa kuvan perseestänsä, koska naama on liian ruma näytettäväksi. Vittujen vittu sentään taas, en ymmärrä.

Ja täysin samaa mieltä twitteristä, facebookista yms.

Ennen vappua ilta-paskassa oli muistaakseni likimain tällainen otsikko:

Hanki itsellesi vappuheila! Näin otat viekoittelevan deitti-selfien eli delfien!

...
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Hanki itsellesi vappuheila! Näin otat viekoittelevan deitti-selfien eli delfien!

Ei saatana! Tarvitseeko tähän enää muuta sanoakkaan? Selfie, belfie, delfie, jelfie, pelfie, relfie, melfie, nelfie, celfie*...

*Facebookissa näin erään tyypin laittaneen tässä muodossa tämän kyseisen sanan kuvansa perään... Tottakai hashtagin eli aihetunnisteen kera.

#celfie - voi muna!
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Tämä. Mä en oo koskaan tajunnut tätä. En muutenkaan ymmärrä, mitä on huutonauru. Kyllä oon kuullut, kun ihmiset nauraa, mutta että huutonauru..? Ärsyttävä termi jo sinällään.
Näinpä. Yksi mun kaveri kyllä huuto-oksentaa, mutta huutonauru on jotenkin vammaista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös