Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 558 314
  • 9 531

SteelGate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ilves, Bruins, HC Davos, Tunturi-Kiekko
Romaaneista puhuttaessa käytetty termi "romsku". Toinen mikä pistää ärsyttämään on termi "aikuisten oikeasti". Mit vit!
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tätä en ollutkaan ennen kuullut, mutta allekirjoitan ärtymyksesi täysin. Samansukuinen "tomsku" kuvaten tomaattia, on minun listani kärkikymmenikössä.

Banaaneista käytetty "bansku" ei myöskään kovin kaksinen termi ole.

Nykyään poliittisen korrektiuden nimissä uudelleen nimetty sukupuolitauti lokeronivusajos ärsyttää suuresti. Neekerisankkeri se oikeasti on, ja on aina ollut! Tauti kun on yleisempi Afrikassa, Karibialla ja E-Amerikassa, tosin tropiikin matkailijat ja/tai homomiehet ovat tuota Eurooppaankin tuoneet.

Kuvaavaa on, että neekerisankkerin kaveria eli pehmeää sankkeria ei ole nimetty uudestaan miksikään ajokseksi, se on edelleen pehmeä sankkeri.

Minä ainakin käytän sanaa neekerisankkeri jatkossakin enkä ryhdy vakiintuneita tautinimityksiä muuttamaan siksi, että joku vähemmistövaltuutettu tai muu ammattiloukkaantuja paheksuisi tautien nimiä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Puollustaja, puollustaa, puollustajat.

Mitä vittua oikeasti? Nytkin nhl-puolelle on avattu joku puollustus aiheinen ketju. Ei näin. Se on puolustaja yhdellä l-kirjaimella!
Tästä muistuu mieleen eräs kaveri, joka ei puheessaan osannut käyttää yksöis-l:ää ollenkaan, ainakaan jos kyse oli sukunimistä ja l nimen keskellä. P-Karjalassa suhteellisen yleinen sukunimi Eskelinen oli Eskellinen, Hakulinen oli Hakullinen ja niin edelleen. Ei auttanut, vaikka eräs Hakulinen sanoi ettei hänellä mitään hakkua ole.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tästä muistuu mieleen eräs kaveri, joka ei puheessaan osannut käyttää yksöis-l:ää ollenkaan, ainakaan jos kyse oli sukunimistä ja l nimen keskellä. P-Karjalassa suhteellisen yleinen sukunimi Eskelinen oli Eskellinen, Hakulinen oli Hakullinen ja niin edelleen. Ei auttanut, vaikka eräs Hakulinen sanoi ettei hänellä mitään hakkua ole.

Ei se Piilunenkaan ollut tyytyväinen näihin kaksoiskonsonantteihin. Ja aiheesta: parkour. Lupa kipeillä ja potkia yhteiskunnan asettamia kaiteita, aitoja jne. Mitäs siitä, jos ne vähän vaurioituu.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tästä muistuu mieleen eräs kaveri, joka ei puheessaan osannut käyttää yksöis-l:ää ollenkaan, ainakaan jos kyse oli sukunimistä ja l nimen keskellä. P-Karjalassa suhteellisen yleinen sukunimi Eskelinen oli Eskellinen, Hakulinen oli Hakullinen ja niin edelleen. Ei auttanut, vaikka eräs Hakulinen sanoi ettei hänellä mitään hakkua ole.

Toivottavasti itsesuojeluvaisto pelasi sen verran, ettei hän puhutellut kaljuja miehiä leikillisesti "kulipäiksi"... etenkään pohjoiskarjalaisilla grillikioskeilla.
 

Winspector

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vihaan:

- PK-yritykset
- EU:n turvatakuut
- Hyvinvointivaltio
- Möksä, muka kesämökkiä tarkoittamassa
- Puurot ja vellit sekaisin. YÖK!
- "Jypi" lausuttuna. "Jyppi" se on, kele. Vihaan kyllä sitäkin.
- Ihana. Ei sellaista olekaan.
- Niin ja mun "vuki" vuorosta puhuttaessa. Se on "huki".
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
High risk, high reward.

Vittu että noi neljä sanaa voi vituttaa ja kovaa. Noista neljästä sanasta on viime aikoina tullut enemmän ja enemmän Jatkoajan keskustelufoorumin muotitermi. Alkoi jääkiekkopuolelta, levisi muu urheilu osioon ja nyt löytyy useasta vapaan keskustelun ketjustakin mm. jopa Salatut Elämät-ketjusta.

Äsken luin lyhyen tekstin missä kyseiset neljä sanaa peräkkäin peräti kolme kertaa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Preesensissä puhuminen menneestä tapahtumasta, ellei kyseessä ole taitavasti käytetty niin sanottu dramaattinen preesens.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Preesensissä puhuminen menneestä tapahtumasta, ellei kyseessä ole taitavasti käytetty niin sanottu dramaattinen preesens.
Siis miten? Näinkö?

(Dramaattisesti) Minulta tulee nyt paska housuun.

(Oikeasti paska tuli housuun jo eilen.)
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Siis miten? Näinkö?

(Dramaattisesti) Minulta tulee nyt paska housuun.

(Oikeasti paska tuli housuun jo eilen.)

Kyllä se voi olla tuossa muodossa esimerkiksi seuraavassa kuvitteellisessa takaumassa:

"Sipuli ei sovi minulle, ajattelin taas kerran. Lähdin raahautumaan haarukka nenässäni kohti kattoa. Vatsani karjaisi kuin kätensä yrttisirpillä katkaissut hirvenpoikanen. Epatot murskasivat viereisessä valtameressä maalattuja käpyjä. Minulta tulee nyt paska housuun. Pyyhin persettäni kolme viikkoa katuharjan etiketillä. Perseeni irtosi kiinni.
 

Rannanjärvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ärsyttävin sana jääkiekon yhteydessä on ehdottomasti kiima! Mikä v*tun kiima?! "meillä ei ollut tänään sitä tarvittavaa kiimaa" sanoi valmentaja. Aluksi kelasin että se oli vain entisen valmentajamme K.Jalosen todella urpo itse kehittämänsä lätkätermi mutta nykyään sitä hokee jokainen studioisäntä ynnä muu kommentaattori. Mun mielestä kiima liittyy täysin eri asiaan kuin lätkä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Nykyään poliittisen korrektiuden nimissä uudelleen nimetty sukupuolitauti lokeronivusajos ärsyttää suuresti. Neekerisankkeri se oikeasti on, ja on aina ollut! Tauti kun on yleisempi Afrikassa, Karibialla ja E-Amerikassa, tosin tropiikin matkailijat ja/tai homomiehet ovat tuota Eurooppaankin tuoneet.

Kuvaavaa on, että neekerisankkerin kaveria eli pehmeää sankkeria ei ole nimetty uudestaan miksikään ajokseksi, se on edelleen pehmeä sankkeri.

Niinpä, voi niitä aikoja kun lomamatkailu Afrikassa alkoi saada vauhtia ja Tjäreborgin matkaesitteessä kerrottiin erikseen tilattavista kiertomatkoista:

"Mombasan retki 150 mk, lisäksi neekeri- tai pehmeä sankkeri 50 mk ja harvinainen hevossankkeri 100 mk."
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ärsyttävin sana jääkiekon yhteydessä on ehdottomasti kiima! Mikä v*tun kiima?! "meillä ei ollut tänään sitä tarvittavaa kiimaa" sanoi valmentaja. Aluksi kelasin että se oli vain entisen valmentajamme K.Jalosen todella urpo itse kehittämänsä lätkätermi mutta nykyään sitä hokee jokainen studioisäntä ynnä muu kommentaattori. Mun mielestä kiima liittyy täysin eri asiaan kuin lätkä.

Jukka Rautakorpi tykkää myös jostain perverssistä syystä käyttää tota sanaa yllättävänkin paljon. Tuolla sanalla ei ole sitten mitään tekemistä urheilun / urheilufiiliksen kanssa, joten samaa mieltä sun kanssa. Ei pidä käyttää urheilussa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ärsyttävin sana jääkiekon yhteydessä on ehdottomasti kiima! Mikä v*tun kiima?! "meillä ei ollut tänään sitä tarvittavaa kiimaa" sanoi valmentaja. Aluksi kelasin että se oli vain entisen valmentajamme K.Jalosen todella urpo itse kehittämänsä lätkätermi mutta nykyään sitä hokee jokainen studioisäntä ynnä muu kommentaattori. Mun mielestä kiima liittyy täysin eri asiaan kuin lätkä.

Uuden valmentajan kuherruskuukauden aikana joukkue puhkesi kukkaan ja löysi voittamisen kiiman
 

Rannanjärvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaksi 2010-luvun muotisanaa kiekossa ovat pelikirja ja kiima. Pelikirja kuitenkin liittyy aiheeseen, mutta helvetin ärsyttävä siitäkin tulee kun liikaa hoetaan. Miksi tällaisista sanoista tulee hittejä? Miksei apinoida esim. four passes break any defence? Neljän syötön hyökkäys? Puolustuksen hajoitus hyökkäys? Tamilta voisi kyllä minkä tahansa heiton ottaa :)
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joskus 90-luvun lopulla, olisiko ollut kausi 1997-98, Ilves ja Lukko pelasivat Tampereella ja peli päättyi jotain 5-0 tai 5-1 Ilvekselle. Urheiluruudun toimittaja selosti ensin, kuinka Fredrik Norrena piti Lukkoa pitkään pelissä mukana torjuen kaiken, kunnes "neitsyys meni" ja ensimmäinen kiekko livahti taakse.

Olin silloin sataprosenttisen varma että tuota "nyt meni neitsyys"-hokemaa ruvetaan siitä lähtien viljelemään enemmänkin noissa maalikoosteissa, mutta en kyllä muista että sitä muut olisivat käyttäneet kuin tuo Tampereen toimittaja ja hänkin vain yhden kerran.

Se ärsyttäisi jos se olisi jäänyt samalla tavalla elämään kuin "kiima". Mutta kun ei jäänyt, niin edelleen ärsyttää termi "kyllä joo". Tämä hokema on onneksi vähenemään päin.
 

Rannanjärvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistan kanssa joskus kuulleeni tuon neitsyys meni-kommentin lätkän yhteydessä. En ole kyllä Ilveksen ja Lukon pelejä pahemmin seurannut eli jossain toisessa matsissa olen tuon kuullut. Kuparinen rikki-termi on hyvä ja vakiintunut, mutta mistä toi kuparinen tulee?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös