Sitä mie olen ihmetellyt, että mitä tekemistä kukoilla on kokoonpanojen kanssa.Ärsyttävin sana tällä palstalla on 'roosteri'. Pthui.
Sitä mie olen ihmetellyt, että mitä tekemistä kukoilla on kokoonpanojen kanssa.Ärsyttävin sana tällä palstalla on 'roosteri'. Pthui.
Tätä en ollutkaan ennen kuullut, mutta allekirjoitan ärtymyksesi täysin. Samansukuinen "tomsku" kuvaten tomaattia, on minun listani kärkikymmenikössä.Romaaneista puhuttaessa käytetty termi "romsku".
Tätä en ollutkaan ennen kuullut, mutta allekirjoitan ärtymyksesi täysin. Samansukuinen "tomsku" kuvaten tomaattia, on minun listani kärkikymmenikössä.
Tästä muistuu mieleen eräs kaveri, joka ei puheessaan osannut käyttää yksöis-l:ää ollenkaan, ainakaan jos kyse oli sukunimistä ja l nimen keskellä. P-Karjalassa suhteellisen yleinen sukunimi Eskelinen oli Eskellinen, Hakulinen oli Hakullinen ja niin edelleen. Ei auttanut, vaikka eräs Hakulinen sanoi ettei hänellä mitään hakkua ole.Puollustaja, puollustaa, puollustajat.
Mitä vittua oikeasti? Nytkin nhl-puolelle on avattu joku puollustus aiheinen ketju. Ei näin. Se on puolustaja yhdellä l-kirjaimella!
Tästä muistuu mieleen eräs kaveri, joka ei puheessaan osannut käyttää yksöis-l:ää ollenkaan, ainakaan jos kyse oli sukunimistä ja l nimen keskellä. P-Karjalassa suhteellisen yleinen sukunimi Eskelinen oli Eskellinen, Hakulinen oli Hakullinen ja niin edelleen. Ei auttanut, vaikka eräs Hakulinen sanoi ettei hänellä mitään hakkua ole.
Tästä muistuu mieleen eräs kaveri, joka ei puheessaan osannut käyttää yksöis-l:ää ollenkaan, ainakaan jos kyse oli sukunimistä ja l nimen keskellä. P-Karjalassa suhteellisen yleinen sukunimi Eskelinen oli Eskellinen, Hakulinen oli Hakullinen ja niin edelleen. Ei auttanut, vaikka eräs Hakulinen sanoi ettei hänellä mitään hakkua ole.
Vihaan:
- Niin ja mun "vuki" vuorosta puhuttaessa. Se on "huki".
Siis miten? Näinkö?Preesensissä puhuminen menneestä tapahtumasta, ellei kyseessä ole taitavasti käytetty niin sanottu dramaattinen preesens.
Siis miten? Näinkö?
(Dramaattisesti) Minulta tulee nyt paska housuun.
(Oikeasti paska tuli housuun jo eilen.)
Tai koripallo. Jostain syystä kuitenkin NBA-finaaleissa pelaa Miamin Kiima.Mun mielestä kiima liittyy täysin eri asiaan kuin lätkä.
Nykyään poliittisen korrektiuden nimissä uudelleen nimetty sukupuolitauti lokeronivusajos ärsyttää suuresti. Neekerisankkeri se oikeasti on, ja on aina ollut! Tauti kun on yleisempi Afrikassa, Karibialla ja E-Amerikassa, tosin tropiikin matkailijat ja/tai homomiehet ovat tuota Eurooppaankin tuoneet.
Kuvaavaa on, että neekerisankkerin kaveria eli pehmeää sankkeria ei ole nimetty uudestaan miksikään ajokseksi, se on edelleen pehmeä sankkeri.
Ärsyttävin sana jääkiekon yhteydessä on ehdottomasti kiima! Mikä v*tun kiima?! "meillä ei ollut tänään sitä tarvittavaa kiimaa" sanoi valmentaja. Aluksi kelasin että se oli vain entisen valmentajamme K.Jalosen todella urpo itse kehittämänsä lätkätermi mutta nykyään sitä hokee jokainen studioisäntä ynnä muu kommentaattori. Mun mielestä kiima liittyy täysin eri asiaan kuin lätkä.
Ärsyttävin sana jääkiekon yhteydessä on ehdottomasti kiima! Mikä v*tun kiima?! "meillä ei ollut tänään sitä tarvittavaa kiimaa" sanoi valmentaja. Aluksi kelasin että se oli vain entisen valmentajamme K.Jalosen todella urpo itse kehittämänsä lätkätermi mutta nykyään sitä hokee jokainen studioisäntä ynnä muu kommentaattori. Mun mielestä kiima liittyy täysin eri asiaan kuin lätkä.
Kuparinen rikki-termi on hyvä ja vakiintunut, mutta mistä toi kuparinen tulee?