Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 547 593
  • 9 521

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Joku täällä taisi käyttää myös termiä palkkari tarkoittaessaan ilmeisesti palautumisjuomaa, huoh!
Kuka muka puhuu palautusjuomasta? Se on aina palkkari.

Minua vituttaa, kun erottaessa sanotaan "näkyillään". Ei näkyillä, nähdään.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuota oikein vs väärin -kannattamista seuratessa on alkanut nyppimään tämä sanonta kuinka joku "ottaa hallin haltuun".
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Urhon tv-pelissä Pelicans-SaiPa kommentaattori Häppölä puhuu koko ajan syndeistä. Ärsyttävää.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä. Ne on syndit.

Mitkä helvetin syndit? En ole monessa paikkaa kuullut syndeistä puhuttavan. Lähinnä kuulostaa siltä Stadin slangilta. Itse olen tottunut kuulemaan sanan "patjat".
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitkä helvetin syndit? En ole monessa paikkaa kuullut syndeistä puhuttavan. Lähinnä kuulostaa siltä Stadin slangilta. Itse olen tottunut kuulemaan sanan "patjat".

Kukin tavallaan. Minulla oli ekat syndit ja siis nimenomaan syndit jalassa jo joskus 5-vuotiaana futiskentällä, ja sittemmin on syndit ollut peli- ja treenikäytössä se seuraavakin 25 vuoden jakso.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koulukaverit.com lähetti jonkun viestin otsikolla "Muikkari". Mikä se on? Joku savolainen perinneruoka?

Mikä hemmetin tarve on keksiä kaikkiin mahdollisiin paikkoihin "-ari"-päätteisiä "lyhenteitä". Kai se joku muistutus on, kun en ole varmaan 10 vuoteen päivittänyt tietojani sinne. Muistutus - muikkari. Onhan siinä peräti yksi kirjain vähemmän.
 

Winspector

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pattari, räpsä ja polkkeet ne on! Ja pelkillä polkkeilla ei pärjätä, vai mitä Sami! Tana!
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mikä hemmetin tarve on keksiä kaikkiin mahdollisiin paikkoihin "-ari"-päätteisiä "lyhenteitä". Kai se joku muistutus on, kun en ole varmaan 10 vuoteen päivittänyt tietojani sinne. Muistutus - muikkari. Onhan siinä peräti yksi kirjain vähemmän.
Bändeillehän näitä aina keksitään. Nylon Beat oli Naikkarit, Freud Marx... oli Freukkarit, Don Huonot oli Donkkarit jne. Harmi, ettei tapa ollut vielä silloin käytössä kun Dave Lindholmilla oli pumppu nimeltä Run Runs.
 

Lohipoika

Jäsen
On viime aikoina ruvennut melkoisesti ärsyttämään muoto "pitsa". Siis mistä ala-asteikäisen pikkupojan koulukirjoituksesta tämäkin on lähtenyt yleistymään? Minulle se on aina ollut ja aina tulee olemaan "pizza".

Bändeillehän näitä aina keksitään. Nylon Beat oli Naikkarit, Freud Marx... oli Freukkarit, Don Huonot oli Donkkarit jne. Harmi, ettei tapa ollut vielä silloin käytössä kun Dave Lindholmilla oli pumppu nimeltä Run Runs.

Tuohan olisi Rankkarit eikä Runkkarit.
 
Viimeksi muokattu:

migsuu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL
Sana mullin mallin kuulostaa oksettavalta! Hyi!
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kyllä. Sanaliittoa voi käyttää vaikka lauseessa: "Mistä nuori vasikka saa mullin mallin?"

Parin viikon päästä tämän saa varmaan lukea Helsingin Sanomien sarjakuvapalstalta. Onnittelen jo etukäteen.
 

fewe0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Senators
Kuvan ulkopuolelta kerrottakoot..

Ei nyt varsinaisesti sana, mutta tuo pisti ärsyttämään eilisessä Ässät-Kärpät selostuksessa. Yrittääkö selostaja saada tälläisillä sanapaljuilla mietintäaikaa itselleen vai miksi tuota piti jauhaa kokoajan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös