Cemetery Gates
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK
Puhkikulunutta lässytystä on sanoa "kemiat kohtaavat", mutta nyt olen kuullut samasta pläjäyksestä version "kempsut kohtaavat". Järkytys, kauhistus, oksennus.
Kun minä olin nuori, sanaa "oksettava" käyttivät lähinnä (henkisesti) nirppanokkaiset tytöt, joiden mielestä lähes kaikki poikia kiinnostava, paitsi he itse, oli jotenkin oksettavaa.
Pojat, miehet, eritoten ne miessukupuoleen kuuluvat, jotka kuvittelivat olevansa jotenkin karskeja, kovia, "koviksia", kuten nykysanonta kuuluu, eivät ko. sanaa käyttäneet vahingossakaan eivätkä ainakaan kehuskelleet omilla oksennuksillaan, joita karski, miehinen elämä silloin tällöin aiheutti - häpeähän siitä olisi langennut.
Nykyisin, kun ottaa vaikka vain pienen otteen jostain otteluketjusta, sana "oksettava" pomppaa silmille tämän tästä:
- oksettava taklaus
- oksettava tuomio
- oksettavaa pelaamista
- oksettava filmaus
- oksettava oksennus
- tjsp...
Mikä vittu teitä nykynuoria oikein vaivaa - oksettavaa!!!
...
Kyseinen hlö on varmaankin kaukaista sukua nimimerkki Lauri Tähkälle.Rihannahan on selvästikin kehitysvammainen: kieli roikkuu usein suusta, toinen silmä on sirrillään ja huulet töröllä kuin kultakalalla.
Vastaavia rihannoita ja vihannoita on kolmetoista tusinassa, aina parin vuoden välein putkahtaa uusi vastaava tähtönen, jonka "tekemän" levyn biisit on väsännyt joku ruotsalainen hittiguru ja jossa autotunetettujen lauluosioiden päälle lätkäistään pyllynkeikutusta mtv-videolla. Katsotaan 30 vuoden päästä, onko mitään Rihannaa tai britneyspearsia enää missään. Madonnan musiikista en välitä itsessään, mutta annan hänelle arvoa siitä, että hän on pysynyt alalla vuosikymmeniä samalla kun muutaman vuoden kestävät kertakäyttöiset pop-prinsessat tulevat ja menevät.
Vauvamasu.
Masuasukki, tulokas, sitten paskapistooli. No tuo paskapistooli on kyllä ihan hyvä termi.
Myös nahkapokaali on aivan hyvä termi.
Eniten noissa otsikoissa ärsyttää tuo iltapäivälehtien nettisivuillaan käyttämä "Tämä henkilö teki tämän asian, katso kuvat!" -tyyppinen otsikointi, jolloin pitää sitä otsikkoa klikata, että näkee kuka henkilö on tehnyt ja mitä. Hittejä nettisivuille tulee varmasti enemmän näin, mutta vittu mitä paskaa.
Lisäksi titteli "Kohu-Kalervo" (nimi tähän yhteyteen oli oma keksimä) ei välttämättä edellytä sitä, että Kalervosta olisi ollut kohu.
Vauvamasu.
Vauvamasu.
Varsinkin tyttölapsosten viljelemä "Muksaa päivänjatkoa (tai jotain muuta mukavaa)" saa näkemään punaista.
Pyssymies
Siis uutisoinnissa, jossa aseistautunut mies on tehnyt jotain, ehkä tappanutkin. Tuosta tulee mielikuva, että joku ilkeä piirroshahmo on vähän kujeillut.