Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 556 940
  • 9 530

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Änhis.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli noista NHL-"lyhenteistä" mieleen, että mikähän pakko melkein kaikelle on keksiä joku keinotekoinen lyhennys?

Taannoin kaupassa, kun oli muodostunut jonoa ahtaaseen paikkaan, eikä oikein päälle päin näkynyt, ketkä ovat jonossa ja ketkä vielä tekevät ostoksia, joku neitokainen tuli kysymään "ootsä vimppa?" Hetken luulin, että se luuli minua joksikin Vimppa-nimiseksi tyypiksi, mutta katsoi vissiin parhaaksi tarkentaa, kun änkytin hölmönä "täh?". Eli olinko jonon viimeinen, se tarkoitti.

Vimppa... ei vittu.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Suomen Turku on taas julistanut joulurauhan. Ihan vitun hyvä että muistavat aina täsmentää tuon, muuten saattaisin sotkea tuon niihin satoihin muihin Turkuihin joita maailmalla tunnetaan. "Mitä? Suomen Turkuko sen tänäkin vuonna julisti? Minä kun luulin että tänä vuonna oli Ugandan Turun tai Bangladeshin Turun vuoro! Vai oliko se niin että niiden vuoro tulee vasta Zimbabwen Turun jälkeen?"
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Suomen Turku on taas julistanut joulurauhan. Ihan vitun hyvä että muistavat aina täsmentää tuon, muuten saattaisin sotkea tuon niihin satoihin muihin Turkuihin joita maailmalla tunnetaan.

Jotkin perinteet vaan jäävät kai elämään. Tosin eivät nämä kai niin vakavia juttuja ole. Ja jos on niin Jatkoaika on kuitenkin oikea paikka asiata avautua.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jotkin perinteet vaan jäävät kai elämään.

Niin, kaikkia älyttömyyksiähän on aina turvallista puolustella perinteillä. "Joo, onhan tämä ihan typerää mutta kun näin on aina tehty..."

Ja joo, eihän tämä mitään vakavaa ole mutta kun täällä kerran tämmöinenkin ketju on mihin listataan ärsyttäviä sanontoja ja termejä niin miksipä en tuota tänne listaisi kun sitä olen moneen kertaan ihmetellyt ja siunaillut tuon sanonnan typeryyttä.
 

Lohipoika

Jäsen
Stadi

Varsinkin silloin, kun Stadilla tarkoitetaan Helsinkiä eli Hesaa. Tämä Stadi-termi on ärsyttänyt minua koko elämäni ajan. Stadi siis tarkoittaa vain kaupunkia, joita Wikipedian mukaan Suomessa tällä hetkellä on 108. Helsinkiläisten puheessa Stadi saa vielä ainakin minun korvissani sellaisen vivahteen, että Helsinki on the Kaupunki ja muualla ei ole mitään. Olenpa muuten Jyväskylässä ja Tampereellakin törmännyt paikallisten käyttävän omasta kaupungistaan nimeä Stadi.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Olenpa muuten Jyväskylässä ja Tampereellakin törmännyt paikallisten käyttävän omasta kaupungistaan nimeä Stadi.

Tamperelaisista ei KUKAAN sano Tamperetta Stadiksi. Se on ihan varma. Olet jutellut Oriveteläisen kanssa.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Kinkun sulattelu

Parhaillaan läskit luuserit puhuvat kuinka tukalaa/hienoa se on.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Läskit luuserit.

Itsestänihän tuo schollin heitto oli loistava, koska yleensähän näitä ärsyttäviä termejä käyttävät juurikin, noh, läskit luuserit. Jatkossa tässä ketjussa tulisikin viesti päättää tuohon jo mainittuun tyyliin. Esimerkiksi:

"Nytkin poronhoitoalueen läskit luuserit lyhentävät 1/60:n minuutista sekendiksi".

Mutta joo, hyvää joulua ja huonoa huumoria.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Stadi

Varsinkin silloin, kun Stadilla tarkoitetaan Helsinkiä eli Hesaa. Tämä Stadi-termi on ärsyttänyt minua koko elämäni ajan. Stadi siis tarkoittaa vain kaupunkia, joita Wikipedian mukaan Suomessa tällä hetkellä on 108. Helsinkiläisten puheessa Stadi saa vielä ainakin minun korvissani sellaisen vivahteen, että Helsinki on the Kaupunki ja muualla ei ole mitään. Olenpa muuten Jyväskylässä ja Tampereellakin törmännyt paikallisten käyttävän omasta kaupungistaan nimeä Stadi.
Saisit tuolla kommentilla kyllä muutamat säälivät selkääntaputukset (kanta)helsinkiläisten keskuudessa. Kyllähän jokainen itseään arvostava helsinkiläinen tietää, että "Helsinki on Stadi eikä mikään vit*n Hesa". (vapaa lainaus Stadin slangin sanakirjan ensimmäiseltä sivulta)

Vaikka koen henkisesti ja fyysisesti olevani tätä nykyä vantaalainen, rieppoo minua näin syntyperäisenä helsinkiläisenä maalaisten ja lähiöjunttien käyttämä sana Hesa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tipaton tammikuu.

No toi hehkutus jostain tipattomasta tammikuusta on kieltämättä kyllä ihan vitun ärsyttävää. Saa olla tipattomalla mun puolestani vaikka vauvasta vaariin, mutta tuon äärimmäisen "tärkeän tiedon" levittäminen ei liene tarpeellista missään tilanteessa.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Olenpa muuten Jyväskylässä ja Tampereellakin törmännyt paikallisten käyttävän omasta kaupungistaan nimeä Stadi.

Mitä hemmettiä? Tämä tuskin on valtavirran käyttämä termi (ainakaan JKL:ssä), mutta aika vieraalta kuulostaa. Käytetäänkö tuota termiä kenties joissain tietyissä piireissä? En ole ainakaan itse kenenkään kuullut käyttävän omassa tuttavapiirissäni/satunnaisten ihmisten toimesta sanaa Stadi kuvattaessa Jyväskylää?

Sehän kuulostaakin jo ihan helvetin typerältä.
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Stadi

Varsinkin silloin, kun Stadilla tarkoitetaan Helsinkiä eli Hesaa. Tämä Stadi-termi on ärsyttänyt minua koko elämäni ajan. Stadi siis tarkoittaa vain kaupunkia, joita Wikipedian mukaan Suomessa tällä hetkellä on 108. Helsinkiläisten puheessa Stadi saa vielä ainakin minun korvissani sellaisen vivahteen, että Helsinki on the Kaupunki ja muualla ei ole mitään. Olenpa muuten Jyväskylässä ja Tampereellakin törmännyt paikallisten käyttävän omasta kaupungistaan nimeä Stadi.

Stadilla voidaan ainakin Helsingissä tarkoittaa myös keskustaa. Jos olet esim. Herttoniemessä (joka siis sijaitsee Helsingissä), voit lähteä metrolla stadiin viettämään iltaa.

Mansesteri. Se on ylivoimaisesti ärsyttävin sana. Muutoinkin Tampereen murre on melkoisen ärsyttävää sekä kirjoitettuna että puhuttuna (tamperelaiset ihmiset ovat kyllä pääsääntöisesti osoittautuneet mukaviksi, mitä nyt ovat aika tosikkoja).
 
Viimeksi muokattu:

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
KOODINIMI

Esimerkiksi Jokerit tarvitsee puolustajan koodinimeltään "Mikko Jokela" ja hyökkääjän koodinimeltään "Bremberg"

AIVOPIERU
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Kotio.

Mä lähden kotio. Prkl.

Mikä vitun kotio?

Tuo saatta olla varsinais-suomalaista. Itse sieltäpäin kotoisin ja kuulostaa kovin tutulta. Olen päässyt eroon tuosta nyt 7 vuotta muualla asuneena.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös