Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 546 603
  • 9 521

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tavan tallaaja / ihminen ym.
Inan verran
Ylikylän jätkä

Kaikkia yhdistää, että näitä käyttävät vain maalaiset. Murteissa ei sinänsä ole mitään vikaa vaan päinvastoin, rikastuttavat kieltä, mutta nämä ovat vain aivan käsittämättömän ärsyttäviä ilmaisuja.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Kesäkuun puoluekokous
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Irtopala kiekkoselostajien sanomana ärsyttää itseäni suuresti. Tuosta tulee vain mieleen joku ylimääräinen lihapala lautasella. Mitä vikaa on termissä irtokiekko?

Samaa sarjaa selostajista: peliväline.
Eikö vois vaan sanoo pallo, kiekko tms...?
Jos itse olisin lätkäselostaja, en sanois koskaan: rebound tai kara(?)
Sanoisin: kimmokiekko. ;)
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Mä nokitan. Oli joku koulutus muutama viikko sitten ja lopuksi sitten vetäjä ehdotti, että otetaas tähän loppuun vielä Tiimiporina. Ei vittu oteta.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Sukkalukko.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vanja. Eli Venäjän lempinimi puhekielessä. En ymmärrä tuota ja jotenkin se vain tuntuu typerältä.

Kun Venäjä näitä kauheuksia toteuttaa, niin jotenkin itse ajattelen, että siitä tulisi puhua sen oikealla nimellä. Tuollaiset tarpeettomat lempinimet tuntuvat turhilta ja ehkä jopa hieman vähätteleviltä.

En oikein edes tiedä, että miksi tuo niin ärsyttää, mutta jotenkin vain särähtää korvassa joka kerta, kun sen jossain kuulee tai lukee.
 

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vanja. Eli Venäjän lempinimi puhekielessä. En ymmärrä tuota ja jotenkin se vain tuntuu typerältä.

Kun Venäjä näitä kauheuksia toteuttaa, niin jotenkin itse ajattelen, että siitä tulisi puhua sen oikealla nimellä. Tuollaiset tarpeettomat lempinimet tuntuvat turhilta ja ehkä jopa hieman vähätteleviltä.

En oikein edes tiedä, että miksi tuo niin ärsyttää, mutta jotenkin vain särähtää korvassa joka kerta, kun sen jossain kuulee tai lukee.
Vanja on Ivanin lempinimi, ja Ivan (kansainvälinen halveksiva lempinimi) puolestaan tarkoittaa puhekielessä venäläistä miestä, etenkin sotilasta. Veikkaan, että vanjan käyttö on täällä yleistynyt, koska ryssittely on kielletty.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
"Pelimiehen kymppi"

Etenkin Saukkosen viljelemänä.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Vanja on Ivanin lempinimi, ja Ivan (kansainvälinen halveksiva lempinimi) puolestaan tarkoittaa puhekielessä venäläistä miestä, etenkin sotilasta. Veikkaan, että vanjan käyttö on täällä yleistynyt, koska ryssittely on kielletty.

Sikäli ironista, että "sota" on venäjäksi "война", vonia; lausuttuna kuullostaa vainaalta...
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vanja on Ivanin lempinimi, ja Ivan (kansainvälinen halveksiva lempinimi) puolestaan tarkoittaa puhekielessä venäläistä miestä, etenkin sotilasta. Veikkaan, että vanjan käyttö on täällä yleistynyt, koska ryssittely on kielletty.
Joo tiedän, mutta kun sitä käytetään sanan "Venäjä" sijasta, niin se tuntuu hölmöltä.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Mä nokitan. Oli joku koulutus muutama viikko sitten ja lopuksi sitten vetäjä ehdotti, että otetaas tähän loppuun vielä Tiimiporina. Ei vittu oteta.

Voidaan näemmä pitää myös porinapiiri.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Hillotolppa. Jotkut oikeistopopulistit tuntuvat oikeasti luulevan jokaisen julkisen sektorin työpaikan olevan perustettu joksikin eläkeviraksi politiikoille. Varsinkin silloin hokeminen on satavarmaa, kun jonkun tittelin perässä on päällikkö, johtajasta puhumattakaan. Kaikki sihteeri-päätteiset tosin tämä porukka jättää rauhaan, koska sekoittavat ne perusassistentteihin.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Vaatetta. Siis tyyliin "myynnissä hyvää lastenvaatetta". Siistiä miesten vaatetta, silitettyä liinavaatetta. Ei. Ne ovat vaatteita.

(First world problems, totta.)
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jäähytasapaino. Löytyy varmaan jo aikaisemmilta sivuilta, mutta karvat nousevat pystyyn joka kerta, kun tuo sana tulee vastaan. Viimeksi Ilves-Kärpät ketjusta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Hinki. Jos sama jantteri käyttää sitä kahdesti vittuilumielessä tai edes luullen sen olevan hauska läppä, pääsee samantien ignoreen.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Jäähytasapaino. Löytyy varmaan jo aikaisemmilta sivuilta, mutta karvat nousevat pystyyn joka kerta, kun tuo sana tulee vastaan. Viimeksi Ilves-Kärpät ketjusta.

Ymmärränkö oikein, kun luulen "jäähytasapainon" tarkoittavan sitä, että jäähyjä pitäisi jakaa tasaisesti molemmille joukkueille? Luuleeko tosiaan joku, että tuomareilla olisi tällainen ohje? Toinen joukkue pelaa puhtaasti ja toinen kunnon sikaa, niin molemmilla on kuitenkin sama määrä jäähyjä, että oltaisiin tasapuolisia?

Voi herran pieksut sentään.

Ja jos mä luulen väärin, niin luulen sitten väärin.
 

Harzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joe DeLoach
Voimaantumisen kanssa lähes samalle tasolle on nousemassa "sanoittaminen", jolla tarkoitetaan jotain muuta kuin laulujen sanoittamista.
- On tärkeää oppia tunnistamaan omia kipupisteitään ja sanoittamaan tunteitaan.

EDIT: typo
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös