Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 560 270
  • 9 534

Siri

Jäsen
Maalirikas. yleensä toi pääte -rikas missä tahansa sanassa. Helvetin svetisismit !

PS. myös -köyhä -päätteen käyttö arsyttää jumalattomasti.
 

d2uce

Jäsen
"Tätä ei varmaan tarvitse edes perustella" tai "Tähän ei varmaan tarvitse lisätä mitään"

Jos ette osaa järjettömiä mielipiteitänne perustella, niin pitäkää mölyt mahassa ja sormet pois näppäimistöltä. Ei liene mitään lisättävää kenelläkään?
 

Japi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh, Jokerit, Saipa, Jokipojat, Titaanit
Kokeilinpa tuota hakua ja kun ei löytynyt niin laitan tällaisen ketjun! Eli, mikä on teidän mielestänne ärsyttävin sana tai termi mitä tiedätte?

Tässä tulee mun antisuosikkeja...

brändi
katu-uskottava
mediaseksikäs

tunnettuutta

Siinäpä alkupaloja. Muita? Meinaan teiltä.

EDITTIÄ

appiukko/anoppi mutta HUOM, silloin kun puhutaan tyttö/poikaystävän vanhemmista, EI aviopuolison. Sen verran vanhanaikaanen on tämä kaveri että apin ja anopin miellän aina vain aviopuolison vanhemmiksi...


tuo sanasta itseasiassa, se on aivan totta! :)


Ehdoton oma inhokkini on ollut jo pitkään varsinkin talousihmisten ja taloustoimittajien käyttämä ilmaisu PITKÄSSÄ JUOKSUSSA.

Ei helvetti.... maratoniako ne ovat siellä juoksemassa?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Itsehän olen siinä käsityksessä että ilmaus on yleisimmillään juurikin armeijassa.

Ilmaus on intissä ihan normaali.

Ehdoton oma inhokkini on ollut jo pitkään varsinkin talousihmisten ja taloustoimittajien käyttämä ilmaisu PITKÄSSÄ JUOKSUSSA.

Niin, suositushan on pitkällä jänteellä tai pitkäjänteisesti. Tiedä sitten onko niissä sen enempää järkeä.

Mua ärsyttää se, että puhutaan jostakin ilmauksesta "epäolemassaolevana". Tällainen ajattelu on täysin dorkaa. Otetaan nyt esimerkiksi legendaarinen rektio: alkaa tehdä/*alkaa tekemään. Ilmaus ON olemassa; sitä vain pidetään jossakin homeisessa kammiossa epäsuositeltavana.
 
Viimeksi muokattu:

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Canal+:n NHL-makasiinin suomalainen naisselostaja on täydellisen pihalla muutenkin, mutta erityisen ärsyttävä termi on "maalipussi".

Se ei edes tarkoita maaliverkkoa, vaan tämä nainen käyttää sitä näin: " X laukoo ja yrittää avata joukkueensa maalipussin".

Argh.
 
Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juoda viinaa raakana.

Lol, brb, wtf?. Siis eikö joillakin ihmisillä ole ollenkaan itsekunnioitusta?

Ipod, Xpox. Aina särähtää korvaan kun kuulee noi sanat joiltakin teineiltä jossakin metroissa tai ratikoissa.
 

zucchini

Jäsen
Ehdoton oma inhokkini on ollut jo pitkään varsinkin talousihmisten ja taloustoimittajien käyttämä ilmaisu PITKÄSSÄ JUOKSUSSA.

Ei helvetti.... maratoniako ne ovat siellä juoksemassa?

Sama täällä. Vielä kauheampi on pitkällä juoksulla, joka jo sinällään tarkoittaakin jotakin, mutta sen tuottama mielikuva on vähintäänkin koominen niissä konteksteissa, joissa sitä käytetään. Tai sitten tosiaan nämä asiantuntijat juoksevat paljon...

Mua ärsyttää se, että puhutaan jostakin ilmauksesta "epäolemassaolevana". Tällainen ajattelu on täysin dorkaa. Otetaan nyt esimerkiksi legendaarinen rektio: alkaa tehdä/*alkaa tekemään. Ilmaus ON olemassa; sitä vain pidetään jossakin homeisessa kammiossa epäsuositeltavana.

Lähinnä se riippuu siitä, mistä sattuu olemaan kotoisin ja mikä kuulostaa omaan korvaan hyvältä tai pahalta. Kyllä minä ymmärrän, että jos on varttunut Länsi-Suomessa, niin alkaa tekemään kuulostaa kauhealta, mutta toisaalta itse pääkaupunkiseudulta eli ns. kahden päämurteen välistä kotoisin olevana omassa puhekielessä se vain tulee sieltä. Eikä se omaan korvaan kuulosta yhtään sen kummemmalta kuin alkaa tehdä. Luulenpa, että on vain ajan kysymys ennen kuin molemmat versiot ovat sallittuja myös yleiskielessä. Niin kuin varmaan vielä jossain vaiheessa näyttää hyvälle on kaikkien sääntöjen mukaisesti sanottu, vaikka omat korvani aina huutavatkin kivusta, kun sen kuulevat...

Toisaalta en nyt pitäisi kielenhuollossa tapahtuvaa sääntelyä huononakaan asiana. Se vain muuttuu hitaammin kuin ihmisten käytössä oleva kieli. Osasyynä tähän on varmasti se, että jos säännöt vain lueteltaisiin ilman, että niillä on perusteita oikeassa kielenkäytössä, ei niitä silti käytettäisi. Surullisena esimerkkinähän on näitä hyppelynäytöksiä baletin sijaan. Silti mikään instanssihan ei estä puhumasta millä tavalla tahansa tai kirjoittamasta millä tavalla tahansa, mutta on vain tilanteita, jolloin ihmisten odotetaan noudattavan yleisiä kielen normeja. Syynä siihen on varmaan se, että näin on mahdollista kommunikoida paikallismurteiden tai yksilöllisten kielenkäyttötapojen yli.
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Juoda viinaa raakana.

Lol, brb, wtf?. Siis eikö joillakin ihmisillä ole ollenkaan itsekunnioitusta?

Ipod, Xpox. Aina särähtää korvaan kun kuulee noi sanat joiltakin teineiltä jossakin metroissa tai ratikoissa.


muista en tiedä mutta eikös Ipod ole iha perus tarvike siinä missä mikro tai tv?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
muista en tiedä mutta eikös Ipod ole iha perus tarvike siinä missä mikro tai tv?

Ei. Televisioita ja mikrojakin on monen merkkisiä, kuten myös musiikkisoittimia, jollainen iPod siis on.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Ei. Televisioita ja mikrojakin on monen merkkisiä, kuten myös musiikkisoittimia, jollainen iPod siis on.
Montako muuta Ipodia tiedät kuin Applen Ipod?
Entä mikä oli Kännykkä ennen Nokian Kännykkää?

Minua ärsyttää sana itseluottamus.
Jokainen liigajoukkue, mikä häviää ottelun valittaa että ei ollut itseluottamusta. Perhana! Jos sinulla ei ole itseluottamusta, älä pelaa aikuisten pelejä!
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Montako muuta Ipodia tiedät kuin Applen Ipod?

En yhtään, tosin en tiennyt Applenkaan valmistavan Ipodia, iPod on kyllä minullekin tuttu. Tarkoitin vain sitä, että on ne televisiot ja mikrotkin aina jonkun merkkisiä, ihan kuten musiikkisoittimetkin.

Saitko?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
muista en tiedä mutta eikös Ipod ole iha perus tarvike siinä missä mikro tai tv?
Ei. Mielestäni se on enemmänkin nörttiyden huipentuma kannella mukanaan tollaista äärimmäisen nörttimäistä ja mahdollisimman noloa vekotinta. Itse muuten en omista mikroakaan, mutta se on kokonaan eri juttu.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue

Jep. Sain.
Tartut yhteen kirjaimeen, mutta et huomaa sitä että esimerkiksi Nokian tuotemerkistä Kännykkä tuli puhekieleen kännykkä tarkoittamaan kaikkia matkapuhelimia, ja Applen iPodista tulee vielä podi tai aipodi tarkoittamaan kaikkia mp3-soittimia.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Applen iPodista tulee vielä podi tai aipodi tarkoittamaan kaikkia mp3-soittimia.

Jotenkin en usko, että Hasse ihan tuota tarkoitti. Enkä usko sitäkään, että noin tulisi ikinä käymään. Lupaan kuitenkin muistaa sinua lämpimästi, mikäli joskus käy ilmi, että olit oikeassa.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ei. Mielestäni se on enemmänkin nörttiyden huipentuma kannella mukanaan tollaista äärimmäisen nörttimäistä ja mahdollisimman noloa vekotinta. Itse muuten en omista mikroakaan, mutta se on kokonaan eri juttu.
Mitä nörttiä on kuunnella musiikkia muuallakin kuin kotonaan?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei. Mielestäni se on enemmänkin nörttiyden huipentuma kannella mukanaan tollaista äärimmäisen nörttimäistä ja mahdollisimman noloa vekotinta.
Kannettava musiikkivekotin on mielestäsi nörttiyden huipentuma? Jumalauta, kylläpä maailma pursuaa nörttejä siinä tapauksessa. Itse en iPodia omista, vaan ainoastaan halvan mp3:n, köyhä paska kun olen, mutta toivoisin omistavani tuon nörttiyden perikuvan. PeteKaksituhattaneljä, ei hätää, kyllä sen iPodin mukana tulee käyttöohje, kaiketi ihan suomeksi.

Pete2004 kirjoitti:
Itse muuten en omista mikroakaan, mutta se on kokonaan eri juttu.
Eiköhän se ole kaikilla tiedossa, että omistat tasan kaksi kodinkonetta: jääkaapin (bisseä varten) sekä baarikaapin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös