Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 559 299
  • 9 533

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse joudun saman kaavan mukaisesti jälleen kerran tyhmänä muka-ihmettelemään, mitä tarkoittaa "v*ttu?" Erikoista kielioppia tuollainen, kun on tähti keskellä sanaa.

Samalla totean edelleen, että on erittäin ärsyttävää lukea näitä s******ita sekä p******itä. Jos ei kerran uskallus riitä kiroilemiseen, käytettäköön sitten tekstissä himskattia ja peeveliä sekä muita lapsille sopivia ilmaisuja.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Itse taas diggaan karjalaisten miesie-kielestä.

Minua taas ärsyttää diggaamisen kohteen yhteyteen nykyään kovin usein liitetty elatiivi, kun siinä pitäisi olla tietysti partitiivi.
 

Jack Ace

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voin kertoa, että minua v*tuttaa suhteellisen rankasti kun nykyään voidaan kertoa erilaisia asioita.
"Voin kertoo, että paavilla on suippo pipo..."
"No kerro."
"Niin, eh, se ei varsinaisesti ole pipo..."
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Voin kertoa, että minua v*tuttaa suhteellisen rankasti kun nykyään voidaan kertoa erilaisia asioita.

Täh? Eikö joskus ole voitu kertoa erilaisia asioita?

Vai onko tämä "kun nykyään" joku murrejuttu ilmaisulle "kuinka nykyään"?

Listaan...
 

SGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei raha kiekkoa
Angst ja sen kaikki mahdolliset muodot (angstata, angstaaminen, angstit jne.). Ihme peeloja liikenteessä nykyään. Saatana. ANGST <- kirjotetaanko se edes noin?

Tarkalleen ottaen "die Angst", tarkoittaa pelkoa. Vastaavasti teiniangsti = Angst vor Teenagers.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Elikkä. Vittu että toi sana saa mut näkemään punaista. Elikkä tässä ois tää hampurilainen, elikkä tässä on eri moottori, elikkä tää ois kuus viiskyt.

AAAAARRRGHHH.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Elikkä. Vittu että toi sana saa mut näkemään punaista. Elikkä tässä ois tää hampurilainen, elikkä tässä on eri moottori, elikkä tää ois kuus viiskyt.
MTV3 ja tarkemmin Huomenta Suomi (Karhuvaara) on lanseerannut rinnalle hieman poikkeavan muodon elikä. Sen(kin) vuoksi valitsen Ylen aamuteeveen, mikäli telkkaria kukonlaulun aikaan katson.

Sitten on tämä "sanotaan".

- Kuinkas ensimmäinen erä mielestäsi meni?
- Sanotaan, että aika hyvin saatiin painetta kaverin (VITTUSEMIKÄÄNKAVERIOLE!!! VASTUSTAJA SE ON!) päätyyn blaa blaa...

Missä niin sanotaan? Torilla? Pubissa? Pelikirjassa?
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Sitten on tämä "sanotaan".

- Kuinkas ensimmäinen erä mielestäsi meni?
- Sanotaan, että aika hyvin saatiin painetta kaverin (VITTUSEMIKÄÄNKAVERIOLE!!! VASTUSTAJA SE ON!) päätyyn blaa blaa...

Missä niin sanotaan? Torilla? Pubissa? Pelikirjassa?
Tämähän tuo selkeästi asiaa lausahdukseen. Lyhennetty versio fraasista "sanotaan nyt vaikka, että...", joka kertoo, että selkeää yhtä vastausta kysymykseen ei ole vaan vastaajan mielestä tuo on yksi esimerkki syystä (tms).

Jälleen kerran pitää sanoa, että varsin kuollutta, tylsää ja virkamiesmäistä kieli olisi, jos kaikki sanonnat ja termit mitkä ihmisiä ärsyttävät jäisivät pois puhekielestä.

Saa se toki silti ärsyttää, en minä sillä.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Palstan kiihkein Leafs fani TML tempaisi otteluseurannassa sanonnan joka ampaisi kyllä ärsytyslistan kärkeen: LOL DONKAMENTS. Mitä vittua? Pitäskö sen tarkoittaa jotain muka?!
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikki helvetit lol ym. nettinörtti-ilmaisut ovat aivan järkyttävän ärsyttäviä, ja näitäkin nettinörttien suosimia sanontoja on näkynyt huolestuttavan paljon jo Jatkoajassakin, jota voi pitää edes kohtuullisen sivistyneenä keskustelupalstana:
MJÖTÖÖH (ja kaikki johdannaiset)
varaukseton :peukku/tuoppi/keskari: (näiden käyttäjille varauksettomasti turpaan)
jääkendo

Loistoesimerkki ylläolevan kaltaisesta nörttikielestä:
http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?p=2072554#post2072554
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nuo ovat juuri tuota FutisForum-kulttuuria. Tai lutuuria, niin kuin asia FutisForum-kielellä sanottaisiin. Muutenkin tuollainen sisäänpäinlämpiävä nörttitouhu ärsyttää.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Tämähän tuo selkeästi asiaa lausahdukseen. Lyhennetty versio fraasista "sanotaan nyt vaikka, että...", joka kertoo, että selkeää yhtä vastausta kysymykseen ei ole vaan vastaajan mielestä tuo on yksi esimerkki syystä (tms).

En kyllä usko, että sillä on useinkaan mitään noin syvällistä tarkoitusta, vaan on muodostunut vain yhdeksi tavaksi ostaa hiukan aikaa, jotta aivoissa ehtisi syntyä jonkinmoinen järkevä ajatus. Muita vastaavanlaisia joutavuuksia ovat:

-No tosiasiahan kuitenkin on...
-Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että
-Toi noi...
 

d2uce

Jäsen
Big Brother? Taidan voida kertoa nyt kun nykyään arvostamme erilaisia asioita. Kuinka! Perkele tämä tarttui.

Toivottavasti en tule vinkkini kanssa myöhässä, mutta voin Golden AWen onneksi kertoa, että myös Sinä voit seurata Rillimilfin™ ja Alkkisprinsessakimalaisen™ otteita (valitettavasti Lintujapelkäävämuttaniiltänäyttäväkimalainen™ ehti jo pudota) sillä BB:tä voi seurata myös netistä™.
 
Viimeksi muokattu:

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Niinku.

Ei vittu, että voi ärsyttää kun tätä "sanaa" tungetaan joka vitun paikkaan!
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Toivottavasti en tule vinkkini kanssa myöhässä, mutta voin Golden AWen onneksi kertoa, että myös Sinä voit seurata Rillimilfin™ ja Alkkisprinsessakimalaisen™ otteita (valitettavasti Lintujapelkäävämuttaniiltänäyttäväkimalainen™ ehti jo pudota) sillä BB:tä voi seurata myös netistä™.

Mah~tawaa. Olen minä oikeasti kerran kattonut ja lehdestäkin pari uutista lukenut, en kestänyt ilman sen jälkeen kun Lyhyempikimalainen lähetti minulle viestin "Me päätettii eile et sä oot just ku se Punkki!". Pitihän se tarkistaa että ruumiinrakenne ainakin matchaa aika pitkälti. Rillipää ei tod ole kyllä MILF. Mutten todellakaan jättäisi pistelemättä sitä eestiläistä. 'ttu! Sain jätettyä katselut siihen mutta olenko nyt koukussa kun muistan nuokin asiat?
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
- Kuinkas ensimmäinen erä mielestäsi meni?
- Sanotaan, että aika hyvin saatiin painetta kaverin (VITTUSEMIKÄÄNKAVERIOLE!!! VASTUSTAJA SE ON!) päätyyn blaa blaa...

Toi kaveri-termi vituttaa myös itseäni. "Annettiin kaverille liikaa tilaa" "Kaveri tuli kovaa ekassa erässä" jne. jne. vittu!
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
"Typo" ja "typottaa"
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tällä hetkellä suosikkini on aivopieru. Helvetti mikä sana, johon täälläkin törmää liian usein.

Hyvänä kakkosena tulee huutonauru.

Molemmat taitaa myös olla nettinörtti-sarjaa.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Eli jos sulla on selkeesti lahjoja tolle alalle niin ilman muuta sinne vaan. Muutenkin tietty paras ohje on valita noista se mikä sua kiinnostaa eniten, sillä siinä hommassa sulla on selvästi paras mahdollisuus onnistua.

Sama monologi olisi voitu kuulla Mika Häkkisen suusta kymmenen vuotta sitten tämän keskustellessa Kimin kanssa kannattaako tämän jatkaa autonrassarilinjalla vai ruveta formulamiljonääriksi.

Ihan Fordélin itsensä kannalta kaikella ystävyydellä toivon ettei käytä tätä Mika-passiivia puhekielessä, vaan nyt vain vähän pääsi lipsahtamaan.

Lieventävä asianhaara
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös