Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 559 399
  • 9 533
Kahvit/kaljat/muut aineet näppikselle/näytölle/jonnekin muualle.

Itkuraivari.

On näistä ihan oikeastikin hauskoja versioita. mm oksennukset nenästä samalla vuotaen moottoriöljyä korvista kiveksille.

Niin, itseä ärsyttää suunnattomasti sana looseri. Eikö voi olla vain luuseri? Miksi just looseri? Lainasana, mutta...
 

Franchi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, ACF Fiorentina
Helppo bongata potkupallofanit, jotka ovat eksyneet puhumaan miesten pelistä.
Helppo bongata kendojanari, joka on eksynyt lukemaan kuningaspelistä.
 

Rocco

Jäsen
"Romkomi"

Ilmeisesti joku käännetty termi, tarkoittaa ROMANTTISTA KOMEDIAA.

Vittu mitä paskaa!!! (Vimipa?)

Jenkeissä on olemassa aivan puhekielessä sana sitcom, joka on lyhenne "situation comedy", eli tilannekomiikka. Moni ei edes tiedä että sana on lyhenne.

Romcom on uudempi leffatermi jenkeissä ja tarkoittaa tosiaan "romantic comedy".
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Jenkeissä on olemassa aivan puhekielessä sana sitcom, joka on lyhenne "situation comedy", eli tilannekomiikka. Moni ei edes tiedä että sana on lyhenne.

Romcom on uudempi leffatermi jenkeissä ja tarkoittaa tosiaan "romantic comedy".

Juujuu, siis tätä oli käytetty Nelosen teksti-tv:ssä SUOMEKSI näin:

"näyttelijä xxxx on pestattu romkomiin"
 

Rocco

Jäsen
Juujuu, siis tätä oli käytetty Nelosen teksti-tv:ssä SUOMEKSI näin:

"näyttelijä xxxx on pestattu romkomiin"

Jahans, se sitten selittääkin enemmän. En toivoisi että ihan NOIN tarkasti suomen kieleen tuotaisiin ulkomaisia sanontoja.

Nyt rupesi romkom ärsyttämään itseänikin.
 

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tiedatteko muuten, etta asiakkuuden brandi on asiakaspinnasta saatu innovaatio. Maikkarin netissa fokusoidaan lahtokohtaisesti tasta missiosta.

Minua ärsyttävät ihmiset, jotka eivät osaa käyttää skandeja. Ei se oikeasti ole niin vaikeaa kirjoittaa niitä ääkkösiä oikein, vaikka käytössä olisikin joku kielivammainen näppis. Tämä ei ole vain sinulle, vaan niille kaikille ulkosuomalaisille, jotka raiskaavat hienoa kieltämme netin keskustelupalstoilla.
 

Rocco

Jäsen
Voi Ristus sentään... Jotkut kehtaavat kutsua bändiä nimeltä AC/DC nimellä "Eikka-Deikka".

Tuollaisille hassisperäruiske ja heti!!!
 

Benny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Byllistys
Rocco kirjoitti:
Voi Ristus sentään... Jotkut kehtaavat kutsua bändiä nimeltä AC/DC nimellä "Eikka-Deikka".

Ja "Aissi-Daissi" ja "Äcä-Däcä" vaikka kaikki tietävät, että se on EISII-DIISII!

Benny
 

Mahola

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hc Andersen, Valencia CF
Pakko kyllä ilmaista ärtymykseni erääseen erään palstaveljen usein käyttämään termiin.
Käyttäjän nimimerkkiä en halua paljastaa mutta hän on ilmeseisti Hämeenlinnalaistunut Oululainen, jonka olen jopa livenä tavannut vaikka hän ei siitä tiedäkkään. Kuinka ollakkaan hän lämmitteli seurassani ollutta.. kimalaista

Tarkennettakoon sen verran, että itsellä ei ole mitään "kimalaisia" vastaan mutta ärsyttävä termi siitä huolimatta.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kuinka ollakkaan hän lämmitteli seurassani ollutta.. kimalaista

Tarkennettakoon sen verran, että itsellä ei ole mitään "kimalaisia" vastaan mutta ärsyttävä termi siitä huolimatta.
Hieman samaan kategoriaan menee se, kun naaraspuolista ihmisolentoa sanotaan minkiksi. "Baarissa oli eilen paljon hyvännäköisiä minkkejä". Joopa joo.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Kyseisten termien taustallahan on halu kuvailla olennoista pirteimpiä yleisnimellä joka kuvaa heidän olemustaan, henkistä habitustaan ja ulkonäköään,sillä "nainen" tai "naaraspuolinen" eivät ole kaikkein käytännöllisimpiä kuvauksia rajatapauksissa joissa ei ole olennaista onko kyseessä tyttö vai nainen.
 

ditrim

Jäsen
BzZzZzZz Ei kovin kiihottavaa..

Mua ottaa pannuun kun viiksiä sanotaan pannuiksi. Varsinkin jos kyseessä on tekoviikset.
 

ditrim

Jäsen
Ai ai ai...ei ei ei...maailma on kolkko paikka jos näet sen asukkaat pelkästään fyysisinä olentoina...

Ohan se maailma aika kolkko paikka. Mut nyt varmistu sekin sitten että ne naarakset joista awe kirjoittaa ovat jotain henkimaailmallisia/antimateriaalisia olentoja :) jep jep. No ei vaan...

Myös sanat galtsu ja mese sekä ilmaisu datailla ottavat välillä päähän. Lisäksi kun kuulen 40-50-vuotiaiden suusta "seukata" tai "seukkailla" ni olotilasta riippuen joko repeän tai alan itkeä.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Avokki. Meikäläisen mielestä todella ärsyttävä sana. Tuo tarkoittaa siis avopuolisoa käsittääkseni.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
JOUKKOE.

Mikä helvetin joukkoe? Minä olen kyllä tietoinen mikä on joukkue, mutta joukkoe?
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Broisku. Jos olisin maailman ylikeisari, jokainen sanaa käyttävä teloitettaisiin ilman oikeudenkäyntiä. Eppu Salmisen teloittaisin ihan itse.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Olen usein haaveillut omasta talkshow'sta. Sen jokainen jakso huipentuisi siihen, että puvun ja solmion jatkeeksi pukisin huolellisesti ylleni kevlarkypärän ja istuutuisin ilmatorjuntakonekiväärin puikkoihin. Sen jälkeen tyhjentäisin ammuslaatikon pahvikuvaan, joka esittää viikottain vaihtuvaa julkisuuden henkilöä. Lähtökohtaisesti nämä henkilöt edustaisivat sitä ihmistyyppiä, joka puhuu broiskuista. Minusta se olisi hyvää televisiota.
 

Rocco

Jäsen
Broisku. Jos olisin maailman ylikeisari, jokainen sanaa käyttävä teloitettaisiin ilman oikeudenkäyntiä. Eppu Salmisen teloittaisin ihan itse.

Nyt kun tiedettäisiin mitä "broisku" tarkoittaa, niin olisimme muutkin kenties viisaampia ja valvetuneempia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös