Mitä ihmeellistä tuossa on? Eikö esim. seitsen- tai kymmenottelija ole juurikin moniottelija?Bast kirjoitti:Moniottelija
Lawless kirjoitti:Mitä ihmeellistä tuossa on? Eikö esim. seitsen- tai kymmenottelija ole juurikin moniottelija?
Rixa kirjoitti:Minulle tulee mieleen että tällä lausahduksella vähätellään lausahduksen kohdetta.
Mistä tämä ko. sanonta oikein on lähtöisin? Itse en ole törmännyt siihen kuin näissä ärsyttävien letkautusten ketjussa.HerraHermanni kirjoitti:Missä pelaa!?
Master God kirjoitti:Mistä tämä ko. sanonta oikein on lähtöisin? Itse en ole törmännyt siihen kuin näissä ärsyttävien letkautusten ketjussa.
Master God kirjoitti:Mistä tämä ko. sanonta oikein on lähtöisin? Itse en ole törmännyt siihen kuin näissä ärsyttävien letkautusten ketjussa.
Tää on tätä meidän länsimurretta. Saattaa olla vaikea ymmärtää synkän Satakunnan ulkopuolella.HerraHermanni kirjoitti:Toinen mikä nyppii, on KETÄ! "Ketä sulle soitti?" Se on kuka! Ei kurka, eikä ketä, vaan kuka!
Mane kirjoitti:FutisForumista. Joku nimimerkki siellä kysyi EM-2000-kisojen innoittamana vuosia sitten: "Onko tietoa tällaisesta pelaajasta, latko Zahovic, missä pelaa nykyisin"
(Zlatko) Zahovic pelasi tuolloin Benficassa, joka taas sattui olemaan tämän tiedustelijan profiilin mukaan toinen kysyjän suosikkiseuroista... Että sellainen suosikkiseura ja -pelaaja kaverilla.
Ja tästä tuo sitten on levinnyt.
Sä olet vaan tyyppi, ketä ei ymmärrä oikeaa suomenkieltä. Hajoamisia vaan sinne "mehtään".HerraHermanni kirjoitti:Toinen mikä nyppii, on KETÄ! "Ketä sulle soitti?" Se on kuka! Ei kurka, eikä ketä, vaan kuka!
Käypä vilkaisemassa sanakirjasta, onko siellä "kuka" vai "ketä", kun pitää kysyä "kuka?"Aces High kirjoitti:Sä olet vaan tyyppi, ketä ei ymmärrä oikeaa suomenkieltä. Hajoamisia vaan sinne "mehtään".
Murmeli kirjoitti:Käypä vilkaisemassa sanakirjasta, onko siellä "kuka" vai "ketä", kun pitää kysyä "kuka?"
Joo, tiedän, ettet ollut ihan tosissasi.
Leon kirjoitti:Hymiöille on paikkansa. Ja ne ovat irc ja tekstarit. Muualla käytettynä olen samaa mieltä Tobiaksen kanssa. On ilmaisun köyhyyttä ja lukijoiden aliarvioimista käyttää hymiötä tekstissä, jos on aikaa miettiä sanottavansa perusteellisesti.
Nykyään ärsyttää "ota vähän brenkkua, mjitaah".
peruspata kirjoitti:Ketä on ärsyttävyydessään lievemmästä päästä verrattuna turkulaisten Tussariin tai Turkkariin (muistaakseni olen tämänkin version kuullut Suomen joulurauhakaupungissa).
Tampereella lienee ilmestyy Amppari ja Porissa Satkari.
GBenson kirjoitti:Jostain kumman syystä mua ärsyttää pari ihan tavallista sanaa: miltei ja monasti.
Miltei-sanan kaikki varmaan tuntee, mutta niille joille jälkimmisen sanan ärsyttävä käyttö on vierasta, tässä esimerkki: "se on monasti sillä lailla, että talven tulo yllättää autoilijat"
GBenson kirjoitti:Jostain kumman syystä mua ärsyttää pari ihan tavallista sanaa: miltei ja monasti.
Miltei-sanan kaikki varmaan tuntee, mutta niille joille jälkimmisen sanan ärsyttävä käyttö on vierasta, tässä esimerkki: "se on monasti sillä lailla, että talven tulo yllättää autoilijat"