Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 583 196
  • 9 705

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Liigakauden alkuun on muutama päivä ja jotta ei unohtuisi - ärsyttävimpien sanojen listalle loukki ja popparit. Ei saatana, voiko joku aikuinen ihminen ihan oikeasti käyttää tuollaista terminologiaa. Ja tiedän, kiroilu on junttia ja alatyylistä.

Taitaa kiroilu olla liitetty nykypäivänä älykkyyteen ainakin jotenkin.

Noista termeistä kyllä tismalleen samaa mieltä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Liigakauden alkuun on muutama päivä ja jotta ei unohtuisi - ärsyttävimpien sanojen listalle loukki ja popparit. Ei saatana, voiko joku aikuinen ihminen ihan oikeasti käyttää tuollaista terminologiaa. Ja tiedän, kiroilu on junttia ja alatyylistä.
Olen eri mieltä lähes kaikesta tässä viestissä. Loukki ja popparit ovat ihan ok termejä. Kiroilu on junttia ja alatyylistä vain väärin käytettynä. Oikein käytettynä kirosanat toimivat oikein älykkäänä lisänä argumentoinnissa.

Viestissäsi käytetty saatana on esimerkki oikein käytetystä kirosanasta.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Loukki on kyllä mielestäni typerä sana. Samoin bongo kun puhutaan pisteistä. Mistä sekin on lähtöisin?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mikä olisi loukin tilalle parempi vaihtoehto?

Ainakin itselleni se on aina ollut pongo eikä bongo.
Loukkaantuminen? Tiedän ettei ole yhtä lyhyt, mutta se ei poista sitä että loukki ärsyttää minua. Ei minulla ole siihen rationaalista syytä. Harvoin näihin onkaan mitään sellaista.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä olisi loukin tilalle parempi vaihtoehto?
Olisko esimerkiksi sellaiset suomen kielen sanat kuin vamma tai loukkaantuminen? Loukki nyt ei ainakaan ole suomen kieltä. Varsinkin se ärsyttää kun sitä täällä näkee ties missä muodoissa: "pelaaja möttönen on loukissa / loukin takia sivussa tms."
 
Viimeksi muokattu:

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Pongo niinkuin @Nelfor edellä jo korjasikin luultavasti on väännetty ruotsin kielen sanasta poäng.
Sen minä ymmärrän ja siedän mutta bongo menee ihan liian pitkälle. Kyllä ihmiset tälläkin palstalla ovat käyttäneet sitä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olisko esimerkiksi sellaiset suomen kielen sanat kuin vamma tai loukkaantuminen? Loukki nyt ei ainakaan ole suomen kieltä. Varsinkin se ärsyttää kun sitä täällä näkee ties missä muodoissa: "pelaaja möttönen on loukissa / loukin takia sivussa tms."
Vamma tuntuu jotenkin liian vakavalta useissa yhteyksissä ja loukkaantuminen on tietysti ihan liian pitkä sana aina käytettäväksi.

Loukki on hyvä. Klesa taas on ihan hirveä sana.
 

Manazeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Liigakauden alkuun on muutama päivä ja jotta ei unohtuisi - ärsyttävimpien sanojen listalle loukki ja popparit. Ei saatana, voiko joku aikuinen ihminen ihan oikeasti käyttää tuollaista terminologiaa. Ja tiedän, kiroilu on junttia ja alatyylistä.
Lisäilen listalle hattutempun lausumisen kypärätemppuna. Ja Sami Hoffrenin ärsyttävän tavan puhua ja kirjoittaa voitto/tappio/pisteputkista letkuina.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
PATRIK LAINEEN MONTREAL
En tiedä onko ollut jo, mutta ”rawdogging” tarkoittaa siis ilmeisesti sitä, että matkustaa lentokoneella pitkän matkan ilman minkäänlaisia virikkeitä. Siis paikallaan istumisesta ja max lentoreitin tutkailua. Ottaen huomioon, että sana itsessään ei tarkoita mitään, niin onhan tuo jo ehkä hiukan typerää toimintaa?
Tota noin... kunhan et sitten vaikka jenkkeihin matkalla sano kenellekään, että "I was rawdogging the whole flight with my mom" tai muuta vastaavaa.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Edelleen, aina ja iäti:

Niinku. Ei vitt ..
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Loukki kuulostaa kyllä typerältä, ei auta. Lisäksi jatkan ristiretkeäni sanan enään kitkemiseksi, huonoin tuloksin.
 

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Lisäksi jatkan ristiretkeäni sanan enään kitkemiseksi, huonoin tuloksin.
Kiitos ponnistelustasi!

Itse tartun kitkeryydellä jatkossakin sanan ”tavan” -käyttöön. Siis silloin, kun ko. asia on ”tavallinen”. Olin ratketa kiukusta, kun mielikkiohjelmassani Maailmanpolitiikan arkipäivää tuota jo käytettiin. Hyi.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Kiitos ponnistelustasi!

Itse tartun kitkeryydellä jatkossakin sanan ”tavan” -käyttöön. Siis silloin, kun ko. asia on ”tavallinen”. Olin ratketa kiukusta, kun mielikkiohjelmassani Maailmanpolitiikan arkipäivää tuota jo käytettiin. Hyi.
Ihan tavan ihmisiä hekin vain ovat.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos ponnistelustasi!

Itse tartun kitkeryydellä jatkossakin sanan ”tavan” -käyttöön. Siis silloin, kun ko. asia on ”tavallinen”. Olin ratketa kiukusta, kun mielikkiohjelmassani Maailmanpolitiikan arkipäivää tuota jo käytettiin. Hyi.
Tätä käyttänee samat urpot jotka kirjoittavat loukki. Jos ei jaksa kirjoittaa / sanoa tavallinen taikka loukkaantuminen tms., vaan pitää käyttää näitä urpoja termejä, niin sitten parempi olla sanomatta mitään.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Toisessa ketjussa mainittu:

Protskurahka.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tätä käyttänee samat urpot jotka kirjoittavat loukki. Jos ei jaksa kirjoittaa / sanoa tavallinen taikka loukkaantuminen tms., vaan pitää käyttää näitä urpoja termejä, niin sitten parempi olla sanomatta mitään.
Olet väärässä, niin väärässä.

Vihaan tuota "tavan" käyttämistä yli kaiken, enkä koskaan käytä sitä itse. Sen sijaan loukkia käytän satunnaisesti, eikä sen käyttäminen minua häiritse.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös