Mikä olisi loukin tilalle parempi vaihtoehto?Loukki on kyllä mielestäni typerä sana. Samoin bongo kun puhutaan pisteistä. Mistä sekin on lähtöisin?
Loukkaantuminen? Tiedän ettei ole yhtä lyhyt, mutta se ei poista sitä että loukki ärsyttää minua. Ei minulla ole siihen rationaalista syytä. Harvoin näihin onkaan mitään sellaista.Mikä olisi loukin tilalle parempi vaihtoehto?
Ainakin itselleni se on aina ollut pongo eikä bongo.
Olisko esimerkiksi sellaiset suomen kielen sanat kuin vamma tai loukkaantuminen? Loukki nyt ei ainakaan ole suomen kieltä. Varsinkin se ärsyttää kun sitä täällä näkee ties missä muodoissa: "pelaaja möttönen on loukissa / loukin takia sivussa tms."Mikä olisi loukin tilalle parempi vaihtoehto?
Pongo niinkuin @Nelfor edellä jo korjasikin luultavasti on väännetty ruotsin kielen sanasta poäng.Samoin bongo kun puhutaan pisteistä. Mistä sekin on lähtöisin?
Sen minä ymmärrän ja siedän mutta bongo menee ihan liian pitkälle. Kyllä ihmiset tälläkin palstalla ovat käyttäneet sitä.Pongo niinkuin @Nelfor edellä jo korjasikin luultavasti on väännetty ruotsin kielen sanasta poäng.
Bongo on rumpu.Sen minä ymmärrän ja siedän mutta bongo menee ihan liian pitkälle. Kyllä ihmiset tälläkin palstalla ovat käyttäneet sitä.
Vamma tuntuu jotenkin liian vakavalta useissa yhteyksissä ja loukkaantuminen on tietysti ihan liian pitkä sana aina käytettäväksi.Olisko esimerkiksi sellaiset suomen kielen sanat kuin vamma tai loukkaantuminen? Loukki nyt ei ainakaan ole suomen kieltä. Varsinkin se ärsyttää kun sitä täällä näkee ties missä muodoissa: "pelaaja möttönen on loukissa / loukin takia sivussa tms."
Tuli mieleen myös yksi piirroshahmo (karhu) ja googlaamalla viisastuin, että bongo on antilooppilaji.Bongo on rumpu.
Voisko siis todeta, että joku pelaaja "vetää ihan bongona menemään", jos on kyseessä nopea pelaaja?Tuli mieleen myös yksi piirroshahmo (karhu) ja googlaamalla viisastuin, että bongo on antilooppilaji.
Lisäilen listalle hattutempun lausumisen kypärätemppuna. Ja Sami Hoffrenin ärsyttävän tavan puhua ja kirjoittaa voitto/tappio/pisteputkista letkuina.Liigakauden alkuun on muutama päivä ja jotta ei unohtuisi - ärsyttävimpien sanojen listalle loukki ja popparit. Ei saatana, voiko joku aikuinen ihminen ihan oikeasti käyttää tuollaista terminologiaa. Ja tiedän, kiroilu on junttia ja alatyylistä.
Tota noin... kunhan et sitten vaikka jenkkeihin matkalla sano kenellekään, että "I was rawdogging the whole flight with my mom" tai muuta vastaavaa.En tiedä onko ollut jo, mutta ”rawdogging” tarkoittaa siis ilmeisesti sitä, että matkustaa lentokoneella pitkän matkan ilman minkäänlaisia virikkeitä. Siis paikallaan istumisesta ja max lentoreitin tutkailua. Ottaen huomioon, että sana itsessään ei tarkoita mitään, niin onhan tuo jo ehkä hiukan typerää toimintaa?
Bongo on lähtöisin Kongosta.Loukki on kyllä mielestäni typerä sana. Samoin bongo kun puhutaan pisteistä. Mistä sekin on lähtöisin?
Tässä vaiheessa kannattaa kuunnella aiheeseen sopiva biisi eli Hullujussin Bingo bango bongo.Bongo on lähtöisin Kongosta.
Kiitos ponnistelustasi!Lisäksi jatkan ristiretkeäni sanan enään kitkemiseksi, huonoin tuloksin.
Ihan tavan ihmisiä hekin vain ovat.Kiitos ponnistelustasi!
Itse tartun kitkeryydellä jatkossakin sanan ”tavan” -käyttöön. Siis silloin, kun ko. asia on ”tavallinen”. Olin ratketa kiukusta, kun mielikkiohjelmassani Maailmanpolitiikan arkipäivää tuota jo käytettiin. Hyi.
Tätä käyttänee samat urpot jotka kirjoittavat loukki. Jos ei jaksa kirjoittaa / sanoa tavallinen taikka loukkaantuminen tms., vaan pitää käyttää näitä urpoja termejä, niin sitten parempi olla sanomatta mitään.Kiitos ponnistelustasi!
Itse tartun kitkeryydellä jatkossakin sanan ”tavan” -käyttöön. Siis silloin, kun ko. asia on ”tavallinen”. Olin ratketa kiukusta, kun mielikkiohjelmassani Maailmanpolitiikan arkipäivää tuota jo käytettiin. Hyi.
Olet väärässä, niin väärässä.Tätä käyttänee samat urpot jotka kirjoittavat loukki. Jos ei jaksa kirjoittaa / sanoa tavallinen taikka loukkaantuminen tms., vaan pitää käyttää näitä urpoja termejä, niin sitten parempi olla sanomatta mitään.
Oletettavasti protsku on tässä sulle se ongelma? Rahka nyt tuskin on kovin ärsyttävä sana.Toisessa ketjussa mainittu:
Protskurahka.
Ja ne samat urpot puhunevat ”majusta” tarkoittaessaan maajoukkuetta. Tai siis maajukkuetta.Tätä käyttänee samat urpot jotka kirjoittavat loukki. Jos ei jaksa kirjoittaa / sanoa tavallinen taikka loukkaantuminen tms., vaan pitää käyttää näitä urpoja termejä, niin sitten parempi olla sanomatta mitään.