Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 544 941
  • 9 521
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Toisesta ketjusta äsken bongattu sana trendisetteri kuuluu vahvasti tähän ketjuun.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö setteri ole jonkulainen koira?
Näen mielessäni vaaleanpunaiseksi värjätyn koiraparan, jota joku anushuulinen some-"julkkis" koittaa pitää yhdellä kädellä sylissään niin, ettei se peitä peiliselfiessä tissivakoa. Ja persekin pitää saada käännettyä niin, että näkyy kuvassa. Oma, ei koiran.
 

444

Jäsen
Näen mielessäni vaaleanpunaiseksi värjätyn koiraparan, jota joku anushuulinen some-"julkkis" koittaa pitää yhdellä kädellä sylissään niin, ettei se peitä peiliselfiessä tissivakoa. Ja persekin pitää saada käännettyä niin, että näkyy kuvassa. Oma, ei koiran.
Ihan kuin olisit kuvaillut mut. Paitsi että ei ole minkään väristä koiraa, ei anushuulia, en ole some”julkkis” (enkä -julkkis), tissivakoa ei saa näistä moobseista tekemälläkään. Perse sentään löytyy. Ja hyvä sellainen; se kantaa painoni hyvin kun istun sen päälle.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Tänään tuli melko jämäkkä termi radion uutistenlukijalta kun hän kuvaili tulevan uutiskatsauksen otsikoita, niissä on kuulemma valtavasti klikabiliteettia.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tänään tuli melko jämäkkä termi radion uutistenlukijalta kun hän kuvaili tulevan uutiskatsauksen otsikoita, niissä on kuulemma valtavasti klikabiliteettia.
Ei vittu. Ei jumalauta. Olen... Sanaton.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Trend(i)setterit on ihan 80-lukua, nykyisin ollaan influencereja.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Sanonnassa on siis kosolti dislikabiliteettia.
Kyllä. Mutta nykynuorten piirissä lisännee vain koodaajansa somekredibiliteettiä.

Setä lähtee nyt viiltelemään itteensä ja rukoilemaan maailmanloppua.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Paskaa, niin kuin kaikki itse keksityt sanat jotka alkavat korona-etuliitteellä
Älä muuta sano. Tämä "koronanyrkki" on myös aika korkealla listallani. Mikä helvetin koronanyrkki? Eihän se edes tarkoita mitään järkevää.
 

Up089

Jäsen
Suosikkijoukkue
FLA, JYP, KeuPa HT
Selviskös tämä jo? Kiinnostaisi. Ihan vaan mielenkiinnon vuoksi.
@Up089

Keski-Suomessa tämä. Yksi työkaveri käyttää useasti. En tiedä onko joku murrejuttu vai ei, mutta olen tainnut muutamalta muultakin kuulla tuon. Lisäksi käyttää murre-sanaa "myö" itsestään. Itse sanoi ettei ole kuullut muiden käyttävän.
Pari muutakin tuli mieleen: Alaalla, yläällä ja pieno (pianosta). Puhekielessä tullut vastaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Keski-Suomessa tämä. Yksi työkaveri käyttää useasti. En tiedä onko joku murrejuttu vai ei, mutta olen tainnut muutamalta muultakin kuulla tuon. Lisäksi käyttää murre-sanaa "myö" itsestään. Itse sanoi ettei ole kuullut muiden käyttävän.
Pari muutakin tuli mieleen: Alaalla, yläällä ja pieno (pianosta). Puhekielessä tullut vastaan.
Hmm. Onko varmasti lähtöisin Keski-Suomesta? Nykyään en siellä asu, mutta olen asunut ympäri Keski-Suomea yli 20 vuoden ajan, enkä muista kenenkään käyttäneen sanaa "justaa".

Myö taitaa sieltä olla lähtöisin ja on omaankin puheeseen jonkin verran tarttunut. Alaalla ja yläällä ovat myös tuttuja, mutta pieno ei ole.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Hmm. Onko varmasti lähtöisin Keski-Suomesta? Nykyään en siellä asu, mutta olen asunut ympäri Keski-Suomea yli 20 vuoden ajan, enkä muista kenenkään käyttäneen sanaa "justaa".

Myö taitaa sieltä olla lähtöisin ja on omaankin puheeseen jonkin verran tarttunut. Alaalla ja yläällä ovat myös tuttuja, mutta pieno ei ole.
Sama, asuin syntymästä alkaen kolmisenkymmentä vuotta Keski-Suomessa eikä justaa ole tuttu, alaalla ja yläällä on omassa käytössä.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Justaaseen: eteläpohjalaisten suusta olen tätä kuullut, joskin ihan viime vuosina vasta. Kyseessä nuoret aikuiset.
 

Hexa

Jäsen
Keski-Suomessa tämä. Yksi työkaveri käyttää useasti. En tiedä onko joku murrejuttu vai ei, mutta olen tainnut muutamalta muultakin kuulla tuon. Lisäksi käyttää murre-sanaa "myö" itsestään. Itse sanoi ettei ole kuullut muiden käyttävän.
Pari muutakin tuli mieleen: Alaalla, yläällä ja pieno (pianosta). Puhekielessä tullut vastaan.
Ei ole kyllä Keski-Suomesta tuo ”justaa”, eikä myöskään ”pieno”. Never heard kummatkin. Ellei sitten Keski-Suomena pidetä myös jotain Pohjois-Pohjanmaatakin. Viittaisi ehkä enemmän sinne. Nuo ”myö” ja ”työ”, eli me ja te, esiintyy silloin tällöin joidenkin puhekielessä täällä, mutta väittäisin että nuokin tulee taas enemmän jostain Savosta tai itäisestä Keski-Suomesta. Keski-Suomessahan puhutaan yleisesti ottaen lähes puhtainta kirjakieltä Suomessa. Linkki ja taksari sanat on keskisuomalaisia erikoisuuksia. Ihan parhaita.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
"Etäkahvit"
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Saavutettavuus on sana, joka herättää tällä hetkellä aivan tähtitieteellistä vitutusta.
 

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ping. Kun käytetään Teamsissa tai vastaavassa. Ping Thombson Ping Ping. Ping on komento joka auttaa verkko ongelmien selvityksessä. Sillä ei kutsuta ihmistä. Tunnen yhden ihmisen joka väärinkäyttää pingiä. Valitettavasti se on pomo jolle asiasta ei voi avautua. Ping pomo. Huh huh. Onneksi on kaljaa.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
A-Talk (lausuttuna aa took) on yksi esimerkki suomalaisten idioottimaisesta tavasta yrittää hienostella englanninkielellä ja kuorrutuksena kakun päällä lausua syntynyt lopputulos osittain suomalaisittain. Ulkomaalaisia ystäviäni virnuiluttaa toinen vastaavalla logiikalla lausuttu brändinimi: S Market (ass market).

Persemarketissahan sitä aina junnuna käytiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös