Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 548 522
  • 9 521
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Ghostaaminen. Perseestä niin sanana kuin käytännön tasolla.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Herra/Rouva/Neiti Oikeuden puheenjohtaja. Mulukkuja kaikki tyynni.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Selitä ny taas Setämiähelle. Puhutte taas vieraita kieliä.
Esimerkki: Pelaat tinderiä, saat matchin tosi lupaavalta vaikuttavan naishenkilön kanssa. Viestittelette kiihkeästi pari viikkoa ja ehditte jo keskustella ensitapaamisesta kunnes yhtäkkiä tämä nainen lopettaa vastaamasta viesteihisi. Sinut on ghostattu.

Ja hei ei mitään, mä en itse ole Tinderissä niin minäkin opin tuon termin merkityksen vasta viime vuonna.
 

444

Jäsen
Selitä ny taas Setämiähelle. Puhutte taas vieraita kieliä.
Tsättäät jonkun friidun kanssa jollain pikaviestimellä, vähän niinkuin seuranhakumielessä. Sitten toinen mitään ilmoittamatta katoaa bittiavaruuteen eikä vastaa mihinkään viesteihin. Muuttuu ikään kuin aaveeksi tälle toiselle. Eikä nyt puhuta mistään alustavasta varauksesta tai alivoimasta, vaikka aaveita nekin ovat.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Taas oli joku kosinut emäntää.
Maatalousyhteiskuntamme voi elinvoimaisesti!

Tässä ilmeisesti inhotaan termiä emäntä. Ja se on kieltämättä sieltä agraariyhteiskunnan puolelta. Itsellänikään ei ole siihen maailmaan sen suurempaa kosketusta, mutta minusta emäntä voi olla myös hyvin myönteinen termi. Se on parhaimmillaan hyvin leikittelevä, myötätuntoinen ja rakastava. Itse myönnän käyttäneeni tätä termiä, ja juuri tuolla tavalla. Se ei tarkoita sitä, että nainen on jossain maalaistalossa joko lypsämässä tai hellan ja nyrkin välissä, vaan jotain sellaista yleistä mies ja nainen -kuviota. Sen vahvistamista, että toinen on mies ja toinen on nainen. Sen vastinpari on isäntä, jota en osaa pitää pahana, mutta jota harvoin käytetään. Mielestäni saisi kyllä käyttää. Termien vanhanaikaisuus on vain hauskaa, eikä se tarkoita mitään valta-asetelmaa. Ja aion kyllä käyttää tätä termiä jatkossakin, joten jo ennakkoon sori siitä.
 
Eihän se sitä tarkoita, mutta sellainen mielikuva siitä tulee. Hyvin junttimainen ilmaisu siis.

Itse asiassa emäntä oli se maalaistalon korkea-arvoisin nainen. Piiat ja muksut hoisivat lypsyt ja raskaat askareet, emäntä oli talouden työnjohtaja.

Myös: Tapahtuman emäntä: kutsuista ja järjestelyistä vastaava henkilö.

Perinteisesti emäntä on ollut siis arvonimi.
 

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Itse asiassa emäntä oli se maalaistalon korkea-arvoisin nainen. Piiat ja muksut hoisivat lypsyt ja raskaat askareet, emäntä oli talouden työnjohtaja.

Myös: Tapahtuman emäntä: kutsuista ja järjestelyistä vastaava henkilö.

Perinteisesti emäntä on ollut siis arvonimi.

Asia on varmasti just näin. Mielikuva on silti tasoa Justiina, mutta tosiaan ehkä enemmän sitä junttimaisuutta tuosta huokuu kuin välttämättä itse lypsyhommia.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Emäntä menettelee itselle vielä joten kuten mutta mitä tulee taas eukkoon niin siinä vasta pahasti särähtävä nimitys vaimolle.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Tunnettuus.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Maalinteon tukitoimet.

Vuodeosastolla tarvitaan tukitoimia.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Naikkonen.

Nykyään ainakin netissä puhutaan ilmeisen neutraalisti naisista naikkosina. En osaa ajatella kyseistä sanaa edelleenkään kuin halventavana. Sana tarkoittaa kevytmielistä ja löyhämoraalista naista.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Naikkonen.

Nykyään ainakin netissä puhutaan ilmeisen neutraalisti naisista naikkosina. En osaa ajatella kyseistä sanaa edelleenkään kuin halventavana. Sana tarkoittaa kevytmielistä ja löyhämoraalista naista.
Mites miekkonen? Kielellisestihän sana on vastinpari mainitsemallesi. Näetkö siinä samankaltaisia vähätteleviä sävyjä?
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mites miekkonen? Kielellisestihän sana on vastinpari mainitsemallesi. Näetkö siinä samankaltaisia vähätteleviä sävyjä?

On siinäkin tietty halveksiva sävy. Harva nainen taitaa netissä kertoa kiinnostuneensa jostain miekkosesta. Vanhahtavia ilmaisuja ovat molemmat sekä naikkonen että miekkonen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Evil

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
On siinäkin tietty halveksiva sävy. Harva nainen taitaa netissä kertoa kiinnostuneensa jostain miekkosesta. Vanhahtavia ilmaisuja ovat molemmat sekä naikkonen että miekkonen.

Minusta miekkonen on neutraalimpi kuin naikkonen. Naikkosessa on sellainen halveksiva sävy, mutta miekkosessa ei mielestäni niinkään. Miekkonen sopii esimerkiksi sellaiseen tilanteeseen, kun kyseessä on tuntematon mieshenkilö: Mikäs miekkonen tuo oikein oli? Ei se miekkonenkaan mikään erityisen arvostettu mieshenkilö ole, mutta jos siinä jokin negatiivinen sävy on, niin pikemminkin sellainen yhdentekevä sävy.

Naiselle voi sanoa, että menes nyt naikkonen helvettiin siitä, mutta miehen kohdalla miekkonen ei toimi samalla tavalla.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huutista joka tuutista :-D

Also, myötistä ja jaxuhalit

Jees mulla menee kyllä kuppi nurin jos joku mulle lähettää tällaista. 17v. siskontyttökin on ymmärtänyt että jos se mulle viestittelee niin kannattaa jättää kaikki lollotukset sun muut pois jos meinaa vastauksen saada.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös