Yritetäänkö "voimaannuttavalla" lyhentää itsetuntoa/omanarvontuntoa kohottava/vahvistava?Tämä on kyllä ärsyttävä termi, jota itsekin joutuu käyttämään. Keksikää joku parempi, joka tarkoittaa samaa asiaa.
Yritetäänkö "voimaannuttavalla" lyhentää itsetuntoa/omanarvontuntoa kohottava/vahvistava?Tämä on kyllä ärsyttävä termi, jota itsekin joutuu käyttämään. Keksikää joku parempi, joka tarkoittaa samaa asiaa.
Leistungaava ~ saksan kieliTämä on kyllä ärsyttävä termi, jota itsekin joutuu käyttämään. Keksikää joku parempi, joka tarkoittaa samaa asiaa.
Wappi. Joku teinien käyttämä lyhenne Whatsappista. Kun minä olin nuori, niin Wapilla tarkoitettiin jotakin ihan muuta teknistä keksintöä.
Ei nyt äkkiseltään tule mitään yksittäistä sanaa tai termiä mieleen, mutta se vituttaa kun jengi ei osaa laittaa jokaa ja mikää kuten kuuluu. Hyvä esimerkki löytyy tämän ketjun otsikosta. Vihlaisee selkärangasta lukea tuollaisia.
Kiroilu ei ole enää nuorison keskussa muodikasta eikä hip eikä cool, joten vitun tilalle on tullut niinku. Ennen muinoin minun nuoruudessani opetettiin että siihen missä puheessa tulee vittu, niin tekstissä tulee pilkku.Nuorisokielen ähkäistyt hengähdystauot eli välimerkit:
Onko "totanoin" sama kuin arkikieleen kirjoitettu lauseenlopun piste?
Onko "niinku" sama asia kuin lauseet erottava pilkku?
Minusta on tullut wanhus?
Kylläpäs se elämä ja kielenkäyttö kauniisti etenevät. Minun pitää siis sanoa aavistuksen hitaalle kassaneidille, että: sinä typerä pilkun huora! Minulla on kiire juomaan noita pilkun halpiskeppanoita bingohallin biomassa-aromiseen wessaan, ollakseni ajankohtaisen korrekti ja ymmärrettävä?!Ennen muinoin minun nuoruudessani opetettiin että siihen missä puheessa tulee vittu, niin tekstissä tulee pilkku.
Korva&silmäpaskaa?Korvakarkki & silmäkarkki. Ei helvetti, ihan uskomatonta paskaa.
Jos nyt pilkkua lähdetään nysväämään niin Uusikaupunki on kyllä autohistorian pääkaupunki. Ainakin omasta mielestä. (juttua en oo kyllä lukenut mutta Ugissa on nykyäänkin vähän kovempia meriittejä autoteollisuuteen liittyen)viimeisempänä löytyi Turun Sanomista maininta autohistorian pääkaupunki.
A-Meset, Calibrat ja Boxsterit, pyh. Pelkkien isojen merkkien kuonaa nuo.Talbot Horizon ja A-mallin Mercedes-Benz never forget.