Maju on muuten maajussi.
Tai Maasdam-juusto.
Maju on muuten maajussi.
Hei, ei tuo vielä mitään. Entäs johdannaiset, kuten "elikkäs", "elikkäns", "elikkänsä" jne?Elikkä. Se on se mäki, johon kiipeän itsekin parhailaan...
Hei, ei tuo vielä mitään. Entäs johdannaiset, kuten "elikkäs", "elikkäns", "elikkänsä" jne?
Pakko sen verran korjata että se on broiskukastike.Juuh elikkäs ranut ja kanakastike.
Omata. "Hän omaa hyvät lahjat." Ei se ole mikään sana! "Mä omasin nopeat jalat." Ei ei ei. Omatkaa parempia sanoja.
Svetisismi kaiken lisäksi. Ei tunnu sopivalta sanalta omaan suuhun.Tästä samasta asiasta äidinkielenopettajani jo taannoin heristi sormeaan. "Omata"-verbi on kuulemma raskas rakenne, eikä sitä tule käyttää. Samoilla linjoilla olette / olemme siis...
Vähemmän yllättäen eräällä nimimerkillä kuitenkin riitti Moderaattori-ketjussa ymmärrystä, sympatiaa ja empatiaa tästäkin idiotismista.Jokseenkin ironisesti kärppäosiossa joku ilmeisesti sai pelikieltoa "juurikin näin" -sananparren käyttämisestä.
Siinä olisi ollut "tonttia", mutta ei saa vaan sisään.
Ei tällä puollustuspellillä enään mitalleille pääse.Mitalli ja enään ovat aika vahvoilla.
Saija Tarkki pisti kanssa hyvän:Ei tällä puollustuspellillä enään mitalleille pääse.
Minä vahingossa vaatekaappi. Onko tämä paha?Koska + substantiivi siinä perässä selittämässä syytä.
Käteni irtosi, koska leijona.
Lähdin Janen kanssa panemaan, koska erektio.
Opetelkaa wannabe-tarzanit suomea:
Käteni irtosi, koska leijona repi sen irti.
Lähdin Janen kanssa panemaan, koska minulla oli erektio.
Minä lähden nyt keittämään kahvia, koska ärsyttää tällaisista asioista ärsyyntyminen.