Mistä noita eroja voi tietää jos itse ei pyöri niissä jengeissä eikä ole maalainen. Ei se puhekielessä varmaan ole niin tarkkaa.Mootoripyörällä ajamisen nimittäminen mopoiluksi.
Mistä noita eroja voi tietää jos itse ei pyöri niissä jengeissä eikä ole maalainen. Ei se puhekielessä varmaan ole niin tarkkaa.Mootoripyörällä ajamisen nimittäminen mopoiluksi.
Mistä noita eroja voi tietää jos itse ei pyöri niissä jengeissä eikä ole maalainen. Ei se puhekielessä varmaan ole niin tarkkaa.
Ja nuo ovat Jeesuksen sanomisia, vanhempi kirja vetää homman nextille levelille.
Täysin käsittämätön "liikku"-termi, kun tarkoitetaan ratkaisua tai liikettä: esim. "pelaajalta X hyvä liikku", "valmennus tekee korjausliikkuja".
Nyt hän on taas – 15 vuoden tauon jälkeen – tutun areenan seinien sisäpuolella.
Ko. asiayhteydessä "ostaa"-verbi on todella köyhän miehen anglismisynonyymi myös mm. "hyväksyä"-sanalle - ja äärimmäistä suomen kielen pahoinpitelyä.Viime aikoina on alkanut enenevissä määrin ärsyttämään ostaa-verbin käyttäminen jonkunlaisena synonyyminä sanalle uskoa. Esimerkiksi muodossa "hiihtopomo ei osta Johaugin selitystä".
Puhdas (tai saastainen) anglismi epäilemättä on kyseessä, ja esitän kainon toiveeni, että kaikki lakkaisitte käyttämästä tätä kaunista äidinkieltämme rappeuttavaa vierasta mädätystä.
Mun puhelinpalavereissa muotisanat ovat tällä hetkellä tavallaan ja tosiaan. Ei niitä nyt ihan joka lauseeseen ole tarvis tunkea.Niinku toistettuna vartin haastattelun aikana noin kuusikymmentä kertaa.
Saatanan maju.
Eilen näin "ostamista" käytettävän muodossa "Artturi Lehkonen on ostanut nopeasti valmennusjohdon luottamuksen". Tuossahan ostaminen on lähempänä sen varsinaista merkitystä eli "hankkimista", Lehkonen on hankkinut itselleen valmennusjohdon luottamuksen. Mutta on tuo silti jotenkin perseestä minusta, en nyt osaa eritellä että enemmän vai vähemmän perseestä kuin anglismiversio, mutta perseestä kuitenkin.Ko. asiayhteydessä "ostaa"-verbi on todella köyhän miehen anglismisynonyymi myös mm. "hyväksyä"-sanalle - ja äärimmäistä suomen kielen pahoinpitelyä.