Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 559 299
  • 9 533
Täällä jatkoajalla olen törmännyt sanaan "kännirunkkaus". Siis mitä vittua? Mitä järkeä on runkata olotilassa, jossa ei edes tunne oikein mitään. Näin keski-ikäisenä vakiintuneena ukkomiehenä vaikea käsittää känniseksiäkään, mutta siihen vielä jotenkin ymmärrys venyy koska on ihmisiä jotka ei muulloin saakaan. Mutta kännirunkkaus - miksi ihmeessä?
 
Suosikkijoukkue
Chisu! (Kesätyttö 2012 -skabassa PMMP:n Mira)
Olen ehkä aiemminkin maininnut osan seuraavista vihaamistani sanoista, mutta mainittakoon nämä uuskielisyydet uudelleen George Orwellin muistoa kunnioittaen - varsinkin, kun presidentinvaaleihin on aikaa enää kuukausi:
Vihapuhe, vihapuhe, vihapuhe, vihapuhe, vihapuhe, vihapuhe,
vihapuhe, vihapuhe, vihapuhe, vihapuhe, vihapuhe, vihapuhe,
vihapuhe, vihapuhe, vihapuhe, vihapuhe, vihapuhe, vihapuhe,
vihapuhe, vihapuhe, vihapuhe, vihapuhe, vihapuhe, vihapuhe.

Setä-Orwellhan käytti siis em. sanasta huomattavasti parempaa termiä jo vuonna 1949 - ajatusrikos.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Mäkihyppysoppa, Dopingsoppa, Skandaalisoppa, Kummola jyrähtää, Rautakansleri, liikakilot, fittnes, Jättiyllätys, harhaluoti, liksankorotus, karvas, hitti, sinkku(biiseistä puhuessa), kääkättänyt, mediaperhe, julkimo, stara, megafani, kallellaan, kumppaniyritys, härski, timmi, megasarja, ankea, hahmoset, hulvaton, mauton, mauttomus, mauttomuuden.
 

Nick Neim

Jäsen
Mua ärsyttää aina ihan helvetisti, kun joku kirjoittaa Calgaryn muodossa Galgary. Tänään viimeksi joku on osoittanut tietämyksensä avaamassaan ketjussa.

Tai Chicagon muotoon Chigago.

Ai niin, tää sama kaverihan teki myös näinkin.
 
Viimeksi muokattu:

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Tai Chicagon muotoon Chigago.

Ai niin, tää sama kaverihan teki myös näinkin.

Tai Tampa Bay Lightningin muodossa Tamba Bay Lightnings.

Ai niin, tää sama kaverihan teki myös näinkin.

Tai Detroitin muodossa Detroid.

Ai niin, tää sama kaverihan teki myös näinkin.

Itseänikin ärsyttää, kun jotkut kirjoittavat joukkueiden nimiä tietämättä oikeaa kirjoitusasua - mutta mitäpä siitä. Eivät kaikki seuraa NHL:ää.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itseänikin ärsyttää, kun jotkut kirjoittavat joukkueiden nimiä tietämättä oikeaa kirjoitusasua - mutta mitäpä siitä. Eivät kaikki seuraa NHL:ää.

Totta, mutta esim. Detroit, Chicago ja Calgary eivät kuitenkaan ole ihan pelkästään osia jääkiekkoseurojen nimistä vaan ihan oikeita ja aika isoja kaupunkeja maailmankartalla ja luulisi että niiden kirjoitusasu alkaisi aikuisikään mennessä olla hallussa ilman NHL:nkin aktiivista seuraamista.

Mutta kuten sanottu, vaikeaa tuntuu välillä olevan eikä kai sille mitään mahda jos ei ko. asia eli kirjoitusasu hahmotu päässä oikein.
 
Suosikkijoukkue
Chisu! (Kesätyttö 2012 -skabassa PMMP:n Mira)
Lätkäjätkä. Vihapuhe.
 

Jne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal FC, Florida Panthers
Jäkis ja jalis kuulostavat niin vammaisilta sanoilta, ettei niiden käyttäjillä todellakaan ole kaikki kunnossa.
Myös "äksdee":n lausujat ovat idiootteja kaikki.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Meh, Eurooppa, tanssi, skimmata, maailmalla, herkku, Nekala, kylästellä, tutustella, Sastamala, Hattelmala, mallata
 
Raketit-sana kun puhutaan yleisesti kakista ilotulitteista. "Rakettien ampuminen kiellettiin monin paikoin Helsingissä." Seuraavassa lauseessa puhutaan taas uudenvuoden ilotulitteista.

Voi vittu, on olemassa muitakin ilotulitteita kuin raketit, esim. padat, suihkut, roomalaiset ja ilmapommit.
 

motamoro

Jäsen
Nutraus.

Ei jumalauta, karppaus on jo itsessään tarpeeksi ärsyttävä ja nyt TV:ssä mainostettavasta Nutrilet-dieetillä olemisesta käytetään tuollaista oksennusreaktion aiheuttavaa nimeä.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Dissaaminen. Ei vittu. Kehtaakin joku aikuinen ihminen sanoa noin televisiossa.
 

Ziggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
enään, puollustus

Noihin sanoihin Jatkoajassa törmää melko usein, jostain syystä ärsyttävät joka kerta yhtä paljon.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil

Minulla sitä on törmätä-sanaa kohtaan antipaatillisia tuntoja. Silloin kun sitä käytetään sanoihin, lauluihin, pääskyshavaintoihin, lippuparaateihin, sormitietokoneisiin, h u u h t o h y l s y i h i n, ja ponnahteisiin törmätessä.

Mutta se olen vain minä, minä itse. T. Uleåborgir Me Itse ry.:n kannattajaseurasta.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Tämä ehkä kuuluisi johonkin toiseen ketjuun, mutta mikä on huuhtohylsy?!

Se vehjes, jonka pystyy vetämään mainonnan mukaan vessasta alas viemäreitä tukkimatta. Tarkemmin vessapaperirullan hylsy. Huuhtohylsyjä on annettu ainakin koirille leluiksi, koirat ovat lähes tukehtuneet tai ainakin saaneet suolistotukoksen huuhtohylsyistä. Facebook-kampanja aiheutti valmistajalle palautevyöryn.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Runkkari puhuttaessa runkosarjasta.

Ärsyynnytkö, jos sanaa käytetään puhuttaessa runokokoelmasta? Tunnen helvetin läheltä yhden runkkarin suoltaneen tyypin, jota sana ei ärsytä tuossa yhteydessä. Luotaan tässä mielialoja vain.

P.S. Se henkilö ei ole äitini, vaikka äkkiseltään se varmasti tulee monelle mieleen.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
"kusta muroihin"

Jatkoajan keskustelupalstan ainoa virallinen ilmaisu moderaattorien ärsyttämisestä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös