Montakohan kertaa tämä on jo ollut?KETÄ kun kyseessä pitäisi olla KUKA.
Esim. "Ketä soitti?", vittu se on KUKA soitti, ei Ketä!!!!!!!
Montakohan kertaa tämä on jo ollut?
Lappalainen silloin kun tarkoitetaan lappilaista. Lappalainen on sukunimi, joka ei edes viittaa Lapissa asuvaan lappilaiseen.
"Maalivahti seisoi päällään."
Mutta oikeita lappalaisia saanee silti kutsua lappalaisiksi, olivatpa he Lappalaisia tai muuten vain lappalaisia?
Mitä vittua?No saa, mutta se ärsyttää, koska se on väärin. Mutta jos tietää sen olevan väärin ja haluaa ärsyttää, se on ihan ok.
Mitä vittua?
"Adjektiivi
lappalainen
1. Lapista peräisin oleva tai Lappiin liittyvä.
Substantiivi
lappalainen
1. Lapissa syntynyt tai sieltä lähtöisin oleva tai siellä asuva henkilö
-------------------------------------------------------------------
Adjektiivi
lappilainen
1. Lapista peräisin oleva, Lappiin liittyvä.
Substantiivi
lappilainen
1. Pysyvästi Lapissa asuva henkilö, Lapin läänin tai Lapin maakunnan asukas.
2. Lapin läänissä tai Lapin maakunnassa syntynyt."
-wikisanakirja
Hmm. Itse ainakin olen aina kutsunut lappalaisia lappalaisiksi. Toi sana lappilainen kyllä jotenkin särähtää ainakin mun korvaani. Varmaankin ensimmäistä kertaa ikinä edes sanon tai kirjoitan tuon sanan.Lähes jokainen vähintään 30-vuotias Lapissa asuva/syntynyt sanoo lappilainen. Niin ne ajat muuttuu. Enkä edes muista mitä lappalainen on tarkoittanut ennenkuin siitä tuli sukunimi. (esim. turku tarkoittaa toria)
Hmm. Itse ainakin olen aina kutsunut lappalaisia lappalaisiksi. Toi sana lappilainen kyllä jotenkin särähtää ainakin mun korvaani. Varmaankin ensimmäistä kertaa ikinä edes sanon tai kirjoitan tuon sanan.
Tosin eihän neekereitäkään vissiinkään enää saisi kutsua neekereiksi, vaikka reilu kymmenen vuotta sitten vielä koulussakin suositeltiin sitä sanaa.
Lähes jokainen vähintään 30-vuotias Lapissa asuva/syntynyt sanoo lappilainen. Niin ne ajat muuttuu. Enkä edes muista mitä lappalainen on tarkoittanut ennenkuin siitä tuli sukunimi. (esim. turku tarkoittaa toria)
KETÄ kun kyseessä pitäisi olla KUKA.
Esim. "Ketä soitti?", vittu se on KUKA soitti, ei Ketä!!!!!!!
Kiinnitti. Esimerkiksi KalPa kiinnitti Jukka Hentusen.
Jeesus sentään että voi ihmistä vituttaa kaikki paskat hokemat.
- firman piikkiin
- saletisti natsaa
- poika saunoo
- hyvästi selvä päivä/selvästi hyvä päivä
- pienissä häissä
Saatana vittu.