Äijänsuon Arenan kunnostus

  • 429 883
  • 1 789

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Nämä jäärät, jotka vastustavat muutosta vedoten istumapaikkansa ja hyökkäyssuunnan olleen sama jo pitkään, eivät varmaan toivo Lukon voittavan mestaruuttakaan, koska niin on ollut jo vuosikymmeniä.

Eipäs nyt vääristellä asioita. Tämä on tyypillinen äänestys, jossa on valittavana kaksi "päinvastaista kantaa". Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, ja niitä pitää kunnioittaa.

Ja sanottakoon nyt epäselvyyksien takia, ettei mulla ole mitään väliä suunnalla.

Itseasiassa tässä kun asiaa mietin, niin toivottavasti halliremppa tulee mahdollisimman nopeasti. Ja sitten sitä kautta voidaan vaikka miettiä katsomojärjestelyihin pieniä muutoksia.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nämä jäärät, jotka vastustavat muutosta vedoten istumapaikkansa ja hyökkäyssuunnan olleen sama jo pitkään, eivät varmaan toivo Lukon voittavan mestaruuttakaan, koska niin on ollut jo vuosikymmeniä. Tärkeintä on, että kausi loppuu ajoissa, ettei ylimääräiset peli vaan häiritse kohta alkavaa veneilykautta. Ja jos mestaruus voitetaan, on juhlat pidettävä kaupungin laidalla, ettei juhlinta vaan häiritse torin pystykaffeita ja toriparlamenttia.

Kaikista suurimpaa perseilyä olisi alkaa luomaan jotain vastakkainasettelua kannattajien kesken.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Mielipiteitä pitää kunnioittaa, mutta näin on aina ollut on perusteista huonoin. Pahoittelut huonosta sanavalinnasta.

Olen sitä mieltä, että hallissa käy paljon sellaisia, jotka haluavat istua kaukana kannattajakatsomosta. Siksi en usko, että sitä olisi siirretty D-päätyyn, vaikka se ei olisikaan haitannut yläkerran ravintolatiloja. Päädyssä se olisi liian lähellä D- ja A-katsomon kausikorttilaisia, joille nykyinen kannattajaryhmä luo vain melusaastetta.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nämä jäärät, jotka vastustavat muutosta vedoten istumapaikkansa ja hyökkäyssuunnan olleen sama jo pitkään, eivät varmaan toivo Lukon voittavan mestaruuttakaan, koska niin on ollut jo vuosikymmeniä....
Jopas nyt. Omasta puolestani voin vain todeta että äänestin suunnanmuutosta vastaan, kuten olen palstalla mielestäni jo monta kertaa kirjoittanutkin. Mutta yhtä lailla olen tuonut julki että mikäli hyökkäyssuunta vaihtuu, niin pystyn kyllä senkin asian kanssa elämään ja Lukon kannatukseni jatkuu edelleen ja hallissa aion käydä siitä huolimatta.

Olen myös ollut Timo Rajalaan yhteydessä viime keväänä heti kun tieto seisomakatsomon siirrosta ja hyökkäyspään vaihdosta tuli julkisuuteen. Kerroin Rajalalle oman mielipiteeni, mutta en esittänyt mitään omia uhkauksiani kausikortin uusimatta jättämisestä, ei kuulu tapoihini.

Olen myös tuonut julki sen, viimeksi eilen illalla, että annettuja lupauksia ei pitäisi rikkoa ja ymmärrän hyvin että Raumam Boja ovat katkeria. Olisin itsekin jos minut olisi huijattu talkoisiin lupaamalla yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista eikä lupauksia pidettäisikään. Ei se että minä olen RB:n kohtelusta pahoillani tietenkään asiaa muuksi muuta eikä ketään lohduta enkä sitä tarkoitakaan, Lukon johto on tässä asiassa toiminut päin vittua toimimalla ensin ja ajattelemalla vasta sitten. Vain Lukon johto on syyllinen tähän sotkuun, ei kukaan muu.

Olen kieltämättä yllättynyt kyselyn tuloksesta ja myös sen julkaisuajankohdasta. Juuri eilen hallilla puheltiin että koskahan tulos julkaistaan, minä ainakin luulin että tulos julkistetaan vasta kauden jälkeen mutta olin väärässä sekä julkistamisajankohdassa että tuloksesta. Kuvittelin nimittäin että kun Lukon johto on RB:lle luvannut seisomakatsomon siirrosta palkaksi hyökkäyssuunnan muutoksen, suunta myös muuttuu ellei äänestyksen tulos ole ihan murskaava, esim. 80-20 meidän "vanhojen jäärien" voitoksi.

No nyt asia on näin. Hyökkäyssuunta ei vaihdu ensi kaudeksi, mutta 2015-16 onkin jo eri asia. Ei tässä mikään voittajan fiilis ole varmaan kellään.
 

Kiikartorni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anssi Rantanen
Kyllähän tässä viilataan myös vieraskannattajia linssiin, kun laitetaan ne(kin) "väärään päähän" hallia. Olisi tyylikästä osoittaa ryhmän mielipide esim. seuraavan kotiottelun (Blues) aikana aloittamalla "vanhassa" seisomakatsomokulmassa.

Onko muuten näitä kyselijöitä joku nähnyt ollenkaan nykyisen kannattajakatsomon (parkkipaikan) puoleisella sisäänkäynnillä?
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eihän noin vaan voi tehdä. Ihan oikeasti. Jumalauta mitä toimintaa. Ei kannattaisi luvata asioita, joita ei pysty lunastamaan. Nyt meni kasvot, maine ja kunnia, enkä usko, että niitä ihan heti pystyy takaisin saamaan. Urheilukansa ja varsinkin fanit on hyvämuistista ja pitkävihaista porukkaa.

Lapsellisena ja draamasta pitävänä toivon ettei RB jätä tätä juttua tähän. Noin isolla ryhmittymällä on kuitenkin varsinkin pienellä paikkakunnalla aika paljon voimaa.
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Minua tämä suunnanmuutoskeskustelu ei ole paljon kuumottanut, mutta johtuu varmaan siitä, että en ymmärrä sen monimutkaisuutta. Kun itse astelin sinne tekojään reunalle ensi kertoja, niin Lukko hyökkäsi Rauma-Repolan tehtaita päin. Eli päinvastoin kuin nyt.

Kun fanikatsomo perustettiin viime kesänä sen pikkasen whiskybaarin alle, niin luulin ilman muuta, että hyökkäyssuunta vaihdetaan samalla sopivan tilaisuuden tullen. No se fanikatsomo ei voi olla siellä Nortamonkadun-Turuntien puolella, koska siella on ruokaravintola. Ihmiset voivat katsoa matsia ja samalla nauttia ravintolan eineksiä. Ei sen alapuolella voi olla mitään möykkäävää ja lippuja heiluttavaa fanilaumaa (anteeksi Raumam Boja tämä alatyylinen ilmaisu).

No tästä mun logiikalla seuraa, että Lukon on vaihdettava hyökkäyssuuntaa eli palattava syntysijoille. Jos ja kun se vaatii pukukopin uutta sijoitusta, niin se olisi kätevintä tehdä ensi kesän rempan yhteydessä.

Mutta äänestys mikä äänestys. Ja olisiko rahatkaan riittäneet, kun kaiketi rakennetaan turvakaukalot ja perusta uusitaan ja mitä muuta siihen kuuluukaan.

Joten olkoot nyt näin, kun kansa on kerran puhunut. Asiaan voidaan palata myöhemmin. Varsinkinkun asiassa näyttää olevan monenlaista ilmaa.
 

Karajan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nämä jäärät, jotka vastustavat muutosta vedoten istumapaikkansa ja hyökkäyssuunnan olleen sama jo pitkään, eivät varmaan toivo Lukon voittavan mestaruuttakaan, koska niin on ollut jo vuosikymmeniä.
Minkä takia täytyy olla jäärä jos äänestää oman etunsa vuoksi? Onko kaikki A1:ssä jääriä? En tiedä sieltä ketään joka olisi äänestänyt muutoksen puolesta ja monen kanssa on tullut rupateltua.

Hallissa tuskin on ketään Lukon kannattajaa joka ei toivoisi mestaruutta.

Niin ja olen itsekin ollut Rajalaan yhteydessä pariinkiin otteeseen kysellen asioista ja vastaus oli että äänestys määrää miten toimitaan. Jos suunta olisi vaihtunut niin uuden paikan olisin hommannut vieruskavereideni kanssa.
 

Hearsay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
| Kiekkoareena

Tuossa sanotaan, että seuran tahto oli vaihtaa hyökkäyssuunta, mutta kysely ratkaisi. Kun kysely ei ollut sitovuudeltaan kunnallisvaalien luokkaa ja varsinkin kun se on ymmärrykseni mukaan toteutettu täysin epäammattimaisesti, ehdotan seuraavaa:
Kysely toteutetaan uudestaan. Jos seura oikeasti haluaa vaihtaa hyökkäyssuunnan, kysely pitäisi toteuttaa näin:
"Rauman Lukko haluaa vaihtaa hyökkäyssuunnan niin, että Lukko hyökkää 1. ja 3. erässä kohti kannattajakatsomoa. Haluamme kysyä kannattajiemme mielipiteen asiasta: Vastustatko hyökkäyssuunnan kääntämistä? Vastaa KYLLÄ tai EI.
Se, ketkä tuohon saavat vastata ja miten se tapahtuu, kannattaa suunnitella hyvin. Toteutus vasta kauden jälkeen.
Anteeksipyyntönä RB:lle turhasta kalabaliikista Lukko maksaa RB:lle muutaman play-off pelin bussimaksut.

Mielensäpahoittamisen ja kausikortin leikkaamisen ohessa kannattaa muistaa, että meidän kannattamamme joukkue on tällä hetkellä liigan kuumin joukkue!
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Minkä takia täytyy olla jäärä jos äänestää oman etunsa vuoksi? Onko kaikki A1:ssä jääriä? En tiedä sieltä ketään joka olisi äänestänyt muutoksen puolesta ja monen kanssa on tullut rupateltua.

Lähetin tästä jo yv:n Rokulle siksi, että ketjussa pysyttäisiin aiheessa, mutta kirjoitan tästä vielä tänne, että tulee sinullekin selväksi.

En kirjoittanutkaan, että kaikki A1:n katsojat tai muutosta vastustavat ovat jääriä. Pidän jääränä ihmistä, joka perustelee kantansa "näin on ennenkin ollut". Kuinka moni näistä mahtaa ajatella saati arvostaa, kuinka paljon jotkut näkevät vaivaa parantaakseen hallin tunnelmaa.

Kuten olen jo maininnut, minulle asialla ei ole niin suurta merkitystä, mutta en voi sietää mielipidettä, jonka ainoa perustelu on "näin on ollut ennenkin". Minä en olisi löytänyt yhtään pätevää perustetta muutosta vastaan, joten olisin äänestänyt muutoksen puolesta sen takia, että sen kannattajilla on paremmat perustelut.
 

Karajan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lähetin tästä jo yv:n Rokulle siksi, että ketjussa pysyttäisiin aiheessa, mutta kirjoitan tästä vielä tänne, että tulee sinullekin selväksi.

En kirjoittanutkaan, että kaikki A1:n katsojat tai muutosta vastustavat ovat jääriä. Pidän jääränä ihmistä, joka perustelee kantansa "näin on ennenkin ollut". Kuinka moni näistä mahtaa ajatella saati arvostaa, kuinka paljon jotkut näkevät vaivaa parantaakseen hallin tunnelmaa.

Kuten olen jo maininnut, minulle asialla ei ole niin suurta merkitystä, mutta en voi sietää mielipidettä, jonka ainoa perustelu on "näin on ollut ennenkin". Minä en olisi löytänyt yhtään pätevää perustetta muutosta vastaan, joten olisin äänestänyt muutoksen puolesta sen takia, että sen kannattajilla on paremmat perustelut.
Miksi et äänestänyt? Oma syyni muutoksen vastustukseen lienee se että oma katsomoni on muodostunut toiseksi kodikseni, kavereita ja tuttuja ympärillä ja jos siitä joudut paikkaa vaihtamaan niin jengiä hajoaa, väkisinkin. Mutta se on vain minun ja muutaman muun itsekäs mielipide asiaan.

Ja se että ainoastaan seisomokatsomossa on tunnelmaa ei täysin vastaa todellisuutta vaikka moni näin uskookin. Kyllä sitä ääntä lähtee toisestakin päästä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Miksi et äänestänyt? Oma syyni muutoksen vastustukseen lienee se että oma katsomoni on muodostunut toiseksi kodikseni, kavereita ja tuttuja ympärillä ja jos siitä joudut paikkaa vaihtamaan niin jengiä hajoaa, väkisinkin. Mutta se on vain minun ja muutaman muun itsekäs mielipide asiaan.

En asu Raumalla ja pääsen siksi peleihin vain muutaman kerran vuodessa. Näen muutokset eri tavalla, koska en koe Lukon kotipelejä niin arkisesti kuin kausikorttilaiset sen kokevat. Voidaan sanoa, että minun ääneni ja mielipiteeni on vähäpätöisempi kuin kausikorttilaisten, eikä tarkoitukseni olekaan sanoa, miten asioiden pitäisi olla. Sen voin kuitenkin sanoa, että muutoksen puolestapuhujien perustelut ovat paremmat, koska niissä on mukana muutakin kuin miltä itsestä tuntuu. Kannattajakatsomon yleisö ajattelee myös sitä, mikä vaikutus katsomolla on kentällä olevaan joukkueeseen, ja mitä joukkue katsomosta ajattelee.

Perustelusi on muuten hyvä, mutta mikäli Lukon toimistolla olisi tahtoa, ei paikkojen siirtäminen vaatisi kuin sen, että toisen päädyn vastaava paikka ilmoitettaisiin kauskorttilaisille henkilökohtaisesti, ja heillä olisi siihen varausoikeus. Kun toimisto tekee asiat helpoksi katsojan kannalta, ei mainitsemaasi hajoamista tapahdu. Ei asia niinkään voi olla, että asioissa kuunneltaisiin vain laulavia ja lippua heiluttavia katsojia, vaan tärkeintä on hoitaa asiat niin, että kaikki olisivat tyytyväsiä. Tätä ei Lukossa tahdota ja osata ymmärtää.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Ja se että ainoastaan seisomokatsomossa on tunnelmaa ei täysin vastaa todellisuutta vaikka moni näin uskookin. Kyllä sitä ääntä lähtee toisestakin päästä.

Pakko esittää näin A2:ssa (oikea) kausikorttilaisena jo yli 10 vuotta ja tätä ennen 80-luvun puolivälistä yli 90-luvun puoliväliin nykyistä A1:tä vastaavassa paikassa istuneena kysymys, että millaista ääntä tarkoitat? Omien kokemusten mukaan tuo ääni on muutamaa yksittäistä poikkeusta lukuun ottamatta ollut pelkkää taputtamista, maalien juhlimista hieman jopa ääneen ja yksittäisiä äänekkäitä huutoja. Ihan sellaista perinteistä istumakatsomon hissuttelua, jossa kynnys varsinaiseen äänekkääseen kannatukseen on pääsääntöisesti ylittämätön.

Pahoittelut mahdollisista kirjoitusvirheistä.
 

Karajan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Omien kokemusten mukaan tuo ääni on muutamaa yksittäistä poikkeusta lukuun ottamatta ollut pelkkää taputtamista, maalien juhlimista hieman jopa ääneen ja yksittäisiä äänekkäitä huutojaö. Ihan sellaista perinteistä istumakatsomon hissuttelua, jossa kynnys varsinaiseen äänekkääseen kannatukseen on pääsääntöisesti ylittämätön.

Pahoittelut mahdollisista kirjoitusvirheistä.
Noita ääniähän ne minunkin mukaani on enkä ainakaan itse mitään illasta toiseen kailottavia chantteja ole vaatimassakaan. Mutta olen kyllä ollut peleissä missä jengi hakkaa käsiään yhteen ja kannustaa ihan omatoimisesti.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Ei väliä -vastaus tarkoittaa, että asialla ei ole väliä. Näitä ääniä ei voi yksiselitteisesti laskea kummankaan osapuolen eduksi.



Mielestäni siinä on aika vissi ero ilmoitatko



a) 56 % vastusti, 44 ei vastustanut



b) 36 % vastusti, 28 % ei vastustanut ja 36 % ei ollut väliä.



Näin esimerkkinä. Eivät faktaa luvut.

Jos halutaan tietää kuinka moni muutosta vastustaa niin tuo on aika oleellinen tieto. Enemmistö ei ole vastustanut.



Ja turhaa länkytystä tämä on sikäli ettei kyselyn tuloksella ole edes nyt mitään väliä. Sekin oli amatöörimäisesti hoidettu. Kuten täälläkin käynyt ilmi niin moni käynyt äänestämässä useaan otteeseen.
 
Viimeksi muokattu:

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Noita ääniähän ne minunkin mukaani on enkä ainakaan itse mitään illasta toiseen kailottavia chantteja ole vaatimassakaan. Mutta olen kyllä ollut peleissä missä jengi hakkaa käsiään yhteen ja kannustaa ihan omatoimisesti.

Totta toki, mutten koskaan ole moista mieltänyt suoranaiseksi kannustukseksi. Ihan sellainen perinteinenkin tapa riittäisi, mutta valehtelematta pääkatsomo on isommassa mittakaavassa innostunut moiseen tässä vuosikymmenten saatossa vain silloin tällöin. Ei mielestäni edes läheskään joka kausi.

Edit. Mielestäni pääkatsomo reagoi pelitilanteisiin ajoittain erittäin voimakkaasti, muttei tuo silti saa aikaan sitä kannustusta. Se legendaarinen IFK-pudotuspeli jo lähes kymmenen vuoden takaa on lähinnä sitä mitä ajan takaa. Tuolloinkin homma vaati erityisen vahvan ärsykkeen kaukalosta.
 
Viimeksi muokattu:

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei väliä -vastaus tarkoittaa, että asialla ei ole väliä. Näitä ääniä ei voi yksiselitteisesti laskea kummankaan osapuolen eduksi.

Suurimmalla osalla ihmisistä oli käsitys, että asia on jo päätetty. Tällöin ei väliä -vastauksia tulee varmasti. Olen vakuuttunut, että jos kysely järjestettäisiin uudelleen asettelulla vastustan/en vastusta, niin lopputulos olisi erilainen. Itse en äänestänyt, koska kuvittelin asian olevan jo sovittu. Kuvittelin myös Lukon johdon olevan niin fiksu ettei kyseenalaista jo sovittua asiaa.

Olen ylpeä joukkueesta ja sen pelaajista. Seurajohto ei valitettavasti ole edes samalla viivalla.
 

Ratikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUPLAMESTARIT 2021 & Red wings & Stevie Y
Suurimmalla osalla ihmisistä oli käsitys, että asia on jo päätetty. Tällöin ei väliä -vastauksia tulee varmasti. Olen vakuuttunut, että jos kysely järjestettäisiin uudelleen asettelulla vastustan/en vastusta, niin lopputulos olisi erilainen. Itse en äänestänyt, koska kuvittelin asian olevan jo sovittu. Kuvittelin myös Lukon johdon olevan niin fiksu ettei kyseenalaista jo sovittua asiaa.

Olen ylpeä joukkueesta ja sen pelaajista. Seurajohto ei valitettavasti ole edes samalla viivalla.

Tätä itsekin mietin. Moni jätti äänestämättä juurikin tuon takia.
Vaikka en Raumalla asukaan, vituttaa suunnattomasti johdon perseily sekä kotokulman eteen työtä tehneiden puolesta. Uskon että heitä vituttaa vielä suunnattomasti enemmän.
 

Trekolmestar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Seuraava on pelkkää matematiikkaa:

Mielestäni siinä on aika vissi ero ilmoitatko

a) 56 % vastusti, 44 ei vastustanut

b) 36 % vastusti, 28 % ei vastustanut ja 36 % ei ollut väliä.

Jos halutaan tietää kuinka moni muutosta vastustaa niin tuo on aika oleellinen tieto. Enemmistö ei ole vastustanut.
Lukko ei ole missään ilmoittanut tuota "ei ole väliä"-vastanneiden määrää. Jotta päädyttäisiin tuohon esittämääsi b-kohdan jakaumaan, niin niitä olisi pitänyt olla 36 prosenttia kaikista äänistä. Oliko niitä välinpitämättömiä tosiaankin tasan 576 kpl?

Kun vastauksia oli kaikkiaan 1591 kpl, niin Lukon ilmoittamiin lukuihin päädytään silloin, jos:
a) 14 vastusti, 11 oli puolesta ja 1566 ei ollut mitään mieltä
b) 891 vastusti, 700 oli puolesta ja kaikilla oli jokin mielipide puolesta tai vastaan.

Noita ei ole väliä -ääniä EI voi laskea kumpaankaan leiriin, vaikka kuinka mieli tekisi.
 

senilix

Jäsen
Minua tämä suunnanmuutoskeskustelu ei ole paljon kuumottanut, mutta johtuu varmaan siitä, että en ymmärrä sen monimutkaisuutta. Kun itse astelin sinne tekojään reunalle ensi kertoja, niin Lukko hyökkäsi Rauma-Repolan tehtaita päin. Eli päinvastoin kuin nyt.

Silloin tekojään aikana vaihdettiin hyökkäyssuuntaa kolmannen erän puolivälissä.

Kaikesta tästä tulee mieleen Ukrainan tai muun vastaavan maan vaalit. On ilmoitettu tulos mikä tahansa niin hävinneeksi ilmoitettu osapuoli kiistää tuloksen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös