Suurimmalla osalla ihmisistä oli käsitys, että asia on jo päätetty. Tällöin ei väliä -vastauksia tulee varmasti. Olen vakuuttunut, että jos kysely järjestettäisiin uudelleen asettelulla vastustan/en vastusta, niin lopputulos olisi erilainen. Itse en äänestänyt, koska kuvittelin asian olevan jo sovittu. Kuvittelin myös Lukon johdon olevan niin fiksu ettei kyseenalaista jo sovittua asiaa.
Olen ylpeä joukkueesta ja sen pelaajista. Seurajohto ei valitettavasti ole edes samalla viivalla.
Ensimmäisestä kappaleesta juurikin tätä mieltä. Siis itse vastasin kyselyssä ei mitään väliä. Eli ei haittaa, että suunta muuttuu. En vastannut että ei mitään väliä, että suunta ei muutu. Eipä tullut siinä kiireessä ajateltua ihan loppuun koko kyselyä kun peli oli jo alkamassa ja kahta (4 ja 7v) poikaa yritin kaitsea oikeaan suuntaan ihmisvilinässä. Tosin vastauksen jälkeen jäin kyllä ihmettelemään kysymysten asetantaa, sillä eihän kyselyssä nyt oikein kysytty mitään. Tai siis annettiin mahdollisuus vastata täysin tyhjää josta ei ota erkkikään selvää mitä vastauksella on tarkoitettu ja miten vastauksella on tuloksen kannalta merkitystä. Tosin Lukon johto otti selvää ilmeisesti kun osasi ne tulokset hylätä.
Olisiko mitään mahdollisuuksia toteuttaa tuo kysely (kun nyt niiden taakse halutaan paeta oikeita vastuita joita TJ: pitäisi pystyä ihan itsenäisesti tekemään) oikein? Ainoa oikea kysymys on, että vastustatko suunnan muutosta, KYLLÄ / EI.
Kyllä toteutetussa kyselyssä, taas kumarretaan niitä "äänekkäimpiä" ihmisiä. Enkä tarkoita tällä mitään pelissä eniten ääntään avaavia tai "oikein" kannattavia ihmisiä. Eniten maksavistahan tällä kyselyllä ei saa mitään kuvaa, tai saatikka eniten kokonaisuuteen vaikuttavista yksityiskohdista. Kunhan on kysytty, ettei vaan itse jouduta mitään päättämään.
Tämän takia ihmettelenkin Kiekkoareenan teksti: "Rajala muistuttaa, että seuran tahto olisi ollut vaihtaa hyökkäyssuuntaa, mutta se kuunteli kannattajiensa mielipidettä." Keiden kannattajien? Juuri noissa kahdessa pelissä käyneitä ihmisiä? Miten on varmistettu että nämä kyselyyn osallistuneet ovat olleet kannattajia? Vai onko Kiekkoareenan vapaasta lainauksesta?
Mutta toisaalta. Mitä tällä on väliä. Rahaa johto osaa pyörittää, mutta kaikkea muuta mitä liittyy sidosryhmiin tai kokonaisuuden eteenpäin viemiseen ei ole ikinä osattu ja ei selkeästi aiota vastaisuudessakaan ottaa huomioon. Joten aika akateemista keskustelua tämä kaikin puolin taitaa olla.