Äärioikeisto ja -vasemmisto Suomessa

  • 884 489
  • 8 574
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Okei, sitten lain tulkinta on aivan perseestä ja antaa mahdollisuuden vaikka jollekin kaveriporukalle kikkailla itselleen huippumajoitus ydinpaikoilta miten pitkäksi aikaa tahansa. Porin torille jazzien ajaksi miekkari pystyyn ja asuntoauto siihen, helppoa.
Tästä olen jokseenkin samaa mieltä. Periaatteessa tätä olisi mahdollista hyödyntää halutessaan. Toisaalta lakimuutoksia on syytä pohtia vasta silloin kun tämä muuttuu laajemmaksi ongelmaksi. Nyt on kuitenkin ollut kyse vain muutamista mielenosoituksista. Asuntoauton toki voit nytkin parkkeerata kadun laitaan eikä siihen pitäisi olla kenelläkään mitään sanottavaa.

EDIT: Mielenkiintoisen lisänsä tässä tuo myös erilaisten yleisötapahtumien verhoaminen mielenilmaisuiksi. Turvapaikanhakijoiden leiri on vuokrattavan tilan ulkopuolella, mutta rajakkien leiri oli sen sisäpuolella. Jos joku haluaisi vaikka konsertin kyseisellä paikalla järjestää tulee hintaa rajakkien käyttämästä slotista 300 euroa per päivä.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täälläkin palstan suvakit hyppii seinille kun joku edes kehtaa ehdottaa matuleirin purkamista. Molemmat leirit vaan nurin niin loppuu tuo sirkus kokonaan.

Samaa mieltä. Viimeisellä parilla sivulla on pakolaisten leirin puolustelua kaiken maailman kiertelyllä ja kaartelulla. En käsitä miten Suomen laki sallii kuukaudesta toiseen jatkuvan mielenilmaisun jossa saa pystyttää telttoja ja muita hökötyksiä vakituisesti Helsingin ydinkeskustaan. Jos laissa on porsaanreikä niin tukkoon heti, sielläpähän käyvät pitämässä mielenosoituksiaan jatkossakin, mutta ei mitään yötäpäivää oleskelua telttojen kanssa. Leireilyyn on paremmatkin paikat Helsingissä, samanlaista huomiota syrjemmässä ei toki saa, ja se varmasti sapettaisi monia huomiohuorausta harrastavia.

Jos SE-leiri pystyttiin purkamaan järjestyshäiriöiden ja sen leirin ympärillä tapahtuneiden väkivaltaisuuksien takia, niin miksei pakolaisleiriä voi purkaa samalla perusteella? Mikä lakipykälä mahdollisti tuon SE-leirin pitämisen, vai oliko yksinkertaisesti vaan jostain ylhäältä tullut käsky joka ei pahemmin jaksanut lukea lakia niinkuin piru raamattua, kuten monet suvakit ovat täällä tehneet. Sen mitä olen tätäkin palstaa lukenut, niin on siellä pakolaisleirissäkin ilmeisesti ollut ties mitä viidakkoveitsen heiluttelijaa ja muuta? Varmaan vähemmän noita tapauksia on tuolla pakolaisleiristä johtuen ollut, äärioikeisto kun tuppaa muutenkin olemaan väkivaltaisempaa sakkia kuin vasemmalle kallistuneet.

Toinen mitä aiemmin mietin, että onko tullut mitään tietoa että ketä ne SE-leirin seuduilla väkivaltaisuuksia aiheuttaneet olivat, jotain SE-leirin henkilöstöä, vai jotain leiriin eksyneitä? Marco rupes veljeilemään kaiken maailman odineiden kans, ja oli aika odotettavaa että sieltä joku idiootti käy käsiksi kun joku toinen idiootti alkaa provosoimaan. E: Pari muokkausta.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Teltat olivat siis tilapäisessä käytössä.

Niin, aivan kuten vaikkapa WTC-tornit olivat. Melko suurella todennäköisyydellä myös monet koulut ovat tällaisia, kunhan kerkeävät homehtumaan.

Minkälaista kohtuutonta haittaa turvapaikanhakijoiden mielenosoitus on aiheuttanut?

Mainitsinkin tuossa jo useampia, mutta laitetaan vaikka jokaisesta tämän asian lisätiedustelusta aina yksi lisää: koripallomainoksen edessä ei pystynyt ottamaan selfietä, vaikka mainoksessa niin kehotettiin.

Mikä on itsemurhaperformanssi
hirttäytymisyritys torilla
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mistä näitä rajakkien ymmärtäjiä ja puolustajia riittää? Onko näillä jääny peruskoulu kesken, vai onko ihmiset vaan laiskoja kuin muulit (eivät ota asioista selvää) vai tyhmiä kuin saappaat (eivät ymmärrä lukemaansa).

Muuta selitystä natsisympatioille on vaikea löytää (…jaa natsikortti, eikö natsia saa sanoa natsiksi? ai, ei tietenkään, Georg Orweilin viitoittamalla tiellä käytettäkön uuskieltä).

…idiootit ei ymmärrä edes hävetä, kun ÄO ei oman nolouden ymmärtämiseen riitä…

(mouhomouho)
Kerrotko nyt muillekin mielellään esimerkein, missä ja keiden taholta on puolusteltu ja ymmärretty "rajakkeja". Vaikka kolme lainausta näin alkuun. Voidaan sen jälkeen katsoa, kuka täällä mahdollisesti on sekä laiska että tyhmä.

Kerrotko myös, mikä tekee Suomi Ensin - porukasta natseja? Tai edes uusnatseja? Hyvin on näköjään punavihreiden propaganda menny läpi, kun pelätään äärioikeiston nousua. Kannattaisi hieman opetella medialukutaitoinen tai edes sitä lukutaitoa. Vinkiksi voin antaa, että Suomessa on ehkä yksi uusnatsijärjestö ja jo huonollakin näkö- ja ymmärryskyvyllä pitäisi havaita, että tämä SE-porukka ei kuulu heistä. Tämä siis yhtään puolustelematta SE:tä - tai uusnatseja.

Kaltaisesi ihmiset lisäävät ikävällä tavalla nyky-yhteiskunnan vastakkainasettelua.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Niin, aivan kuten vaikkapa WTC-tornit olivat. Melko suurella todennäköisyydellä myös monet koulut ovat tällaisia, kunhan kerkeävät homehtumaan.

Mainitsinkin tuossa jo useampia, mutta laitetaan vaikka jokaisesta tämän asian lisätiedustelusta aina yksi lisää: koripallomainoksen edessä ei pystynyt ottamaan selfietä, vaikka mainoksessa niin kehotettiin.
Hyvää saivartelua muttei edesauta agendasi eteen viemistä millään tavalla. Kiinteät rakennelmat vaativat rakennuslupaa vaikka kaikille on selvää, että ne eivät ikuisia olisikaan. Mainitsit koripallomainoksen ja kaiketi mainoksen maksanutta tahoa asia ei häirinnyt. Jos olisi häirinnyt, niin asiaan olisi ollut mahdollista saada virka-apua poliisilta.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiinteät rakennelmat vaativat rakennuslupaa vaikka kaikille on selvää, että ne eivät ikuisia olisikaan.

Ei tarvitse rakennuslupaa, jos se erikseen lailla sivuutetaan. Mielenosoituksille ei tarvitsisi antaa laissa mitään vapauksia, jos kaikki olisi muutenkin täysin sallittua.

Mainitsit koripallomainoksen ja kaiketi mainoksen maksanutta tahoa asia ei häirinnyt. Jos olisi häirinnyt, niin asiaan olisi ollut mahdollista saada virka-apua poliisilta.

Kiva olisi tietää tuon mainoksen maksanut taho. Toivottavasti ei ainakaan koripalloliitto ja veronmaksajat, jotka koripalloliitolle tukea maksavat (ettei tarvi lisätä jälleen yhtä lisäsyytä mielenosoituksen haittatekijöihin)
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Puhuin kylläkin siitä toisesta porukasta.

Älä huoli. Tuo oikeasti asiallisen rustailun potentiaalin omaava kaveri on kohta taas pelikiellossa. Oma agenda on joillekin niin iso juttu ettei mihinkään asiakeskeisyyteen pyritä. Kunhan VE-hengessä kytätään milloin on kenenkin oma päivä.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Ei tarvitse rakennuslupaa, jos se erikseen lailla sivuutetaan. Mielenosoituksille ei tarvitsisi antaa laissa mitään vapauksia, jos kaikki olisi muutenkin täysin sallittua.
Yritätkö nyt sanoa, että rakennuslupia voitaisiin mielenilmaukseen vedoten välttää? Näitä tilapäisiä rakennelmia on erilaiset taltat ja esiintymislavat. Oletko sitä mieltä, että tällaisten käyttö mielenilmauksissa tulisi lailla kieltää?

Kiva olisi tietää tuon mainoksen maksanut taho. Toivottavasti ei ainakaan koripalloliitto ja veronmaksajat, jotka koripalloliitolle tukea maksavat (ettei tarvi lisätä jälleen yhtä lisäsyytä mielenosoituksen haittatekijöihin)
Mikäli asia kiinnostaa, niin koripalloliiton kautta saat varmasti lisätietoja mainoksen maksajista. Se millä tavalla koripalloliitto päättää varojansa käyttää ei liity tähän mielenosoitukseen millään tavalla. Poliisi olisi kuitenkin virka-apua tarjonnut mikäli sitä olisi pyydetty.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Älä huoli. Tuo oikeasti asiallisen rustailun potentiaalin omaava kaveri on kohta taas pelikiellossa. Oma agenda on joillekin niin iso juttu ettei mihinkään asiakeskeisyyteen pyritä. Kunhan VE-hengessä kytätään milloin on kenenkin oma päivä.
Oletan, että tässä viitataan minuun. Miksi minä olen pelikiellossa kohta. Onko rapsanappia paineltu vai? Siihen sinulla on toki oikeus. Olisi vaan mielenkiintoista näin etukäteen kysellä, että millä tavalla olen keskustellut epäasiallisesti? Suvakki on ok, rajakki on jo "tosi törkeetä hei"? Olen myös jokaiseen esitettyyn kysymykseen pyrkinyt vastaamaan ja täten pyrkinyt asialliseen keskusteluun. Pitäisikö pelikielto siis tulla väärinajattelusta?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Oletan, että tässä viitataan minuun. Miksi minä olen pelikiellossa kohta. Onko rapsanappia paineltu vai? Siihen sinulla on toki oikeus. Olisi vaan mielenkiintoista näin etukäteen kysellä, että millä tavalla olen keskustellut epäasiallisesti? Suvakki on ok, rajakki on jo "tosi törkeetä hei"? Olen myös jokaiseen esitettyyn kysymykseen pyrkinyt vastaamaan ja täten pyrkinyt asialliseen keskusteluun. Pitäisikö pelikielto siis tulla väärinajattelusta?
En tiedä kenestä puhutaan, mutta et sinä nyt ole kyllä edes pyrkinyt asialliseen keskusteluun. Sinä vain mouhat mutujasi ilman että olet edes lainoppinut. Ei ole olemassa mitään kilomääräistä rajaa sille mikä on tilapäistä ja mikä pysyvää. Teltta voi olla aivan yhtä tilapäinen tai pysyvä kuin omakotitalokin. Keskittyisit tuon melskaamisen sijaan vaikka niiden matujen kotouttamiseen, niin olisi sinustakin hyötyä. Nyt menee sun aikasi täällä internetissä missä et voi saavuttaa melskaamisellasi mitään. Taas yksi ketju on täysin lukukelvotonta roskaa, kun samat naamat ne öyhöttää.

Tuska saisi mun puolesta alkaa heavy metal aatteen sanansaattajaksi ja kestää jatkossa kuukausia. Nehän on tilapäisiä rakennelmia ja mökätäkkin saa kunhan sen tekee inhimillisiin kellonaikoihin. Mä menisin ainakin tähän miekkariin.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
En tiedä kenestä puhutaan, mutta et sinä nyt ole kyllä edes pyrkinyt asialliseen keskusteluun. Sinä vain mouhat mutujasi ilman että olet edes lainoppinut.
Myönnän olevani tässä poikkeus muiden jatkislaisten rinnalla. Voisinpa ottaa asiakseni tällä viikolla selvittää lainoppineilta mihin tällä tilapäisyydellä viitataan. Sinulla onkin kokemusta siitä kun olen asioita selvittänyt.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Boldaus oma.

Jos tuo on laki, mielestäni ilman muuta tässä ei edes ole mitään porsaanreikää, vaan leiri pitäisi purkaa. Kuukausia pystyssä oleva teltta ei täytä tilapäisen määritelmää.

Helsingin rakennusvirasto määrittelee leirissä olevat teltat varmasti tilapäisiksi. Ensinnäkin telttojen elinkaari on varmasti vähemmän kuin viisi vuotta ja niiden rakenne ei vastaa pysyvän rakennuksen määritelmiä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En tiedä kenestä puhutaan, mutta et sinä nyt ole kyllä edes pyrkinyt asialliseen keskusteluun. Sinä vain mouhat mutujasi ilman että olet edes lainoppinut. Ei ole olemassa mitään kilomääräistä rajaa sille mikä on tilapäistä ja mikä pysyvää. Teltta voi olla aivan yhtä tilapäinen tai pysyvä kuin omakotitalokin...

Googlen avulla en löytänyt sellaista tietoa missä teltta määriteltäisiin pysyväksi rakennukseksi. Tilapäisyyden ensimmäinen määritelmä oli aika eli rakennuksen elinkaari on alle viisi vuotta. Sen lisäksi huomioidaan rakennuksen rakenne, teltta ei täytä pysyvän rakennuksen määritelmää, teltalle asumiskäyttöön ei käsittääkseni voi saada pysyvää rakennuslupaa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Googlen avulla en löytänyt sellaista tietoa missä teltta määriteltäisiin pysyväksi rakennukseksi. Tilapäisyyden ensimmäinen määritelmä oli aika eli rakennuksen elinkaari on alle viisi vuotta. Sen lisäksi huomioidaan rakennuksen rakenne, teltta ei täytä pysyvän rakennuksen määritelmää, teltalle asumiskäyttöön ei käsittääkseni voi saada pysyvää rakennuslupaa.
Esimerkiksi telttasauna vaatii joissain kunnissa aina rakennusluvan. Että kyllä teltalle voi joutua hommaamaan rakennusluvan. Samaten asuntovaunu/auto, mikäli laajentaa pysyvästi esim. mökin sisätilan pinta-alaa voi vaatia rakennusluvan. Paljun kanssa on vielä monessa paikassa vähän niin ja näin. Mutta kyllä teltasta asti kaikki mahdollinen voi olla rakennusluvan alla.

Toimenpidelupa teltalle (tässä yksi tapaus mikä nopeasti löytyi, toki kyseessä "vain" toimenpidelupa)
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
En tiedä kenestä puhutaan, mutta et sinä nyt ole kyllä edes pyrkinyt asialliseen keskusteluun. Sinä vain mouhat mutujasi ilman että olet edes lainoppinut. Ei ole olemassa mitään kilomääräistä rajaa sille mikä on tilapäistä ja mikä pysyvää. Teltta voi olla aivan yhtä tilapäinen tai pysyvä kuin omakotitalokin. Keskittyisit tuon melskaamisen sijaan vaikka niiden matujen kotouttamiseen, niin olisi sinustakin hyötyä. Nyt menee sun aikasi täällä internetissä missä et voi saavuttaa melskaamisellasi mitään. Taas yksi ketju on täysin lukukelvotonta roskaa, kun samat naamat ne öyhöttää.

Tuska saisi mun puolesta alkaa heavy metal aatteen sanansaattajaksi ja kestää jatkossa kuukausia. Nehän on tilapäisiä rakennelmia ja mökätäkkin saa kunhan sen tekee inhimillisiin kellonaikoihin. Mä menisin ainakin tähän miekkariin.

Pata kattilaa soimaa ja leijonakoru kilisee. Oliko noissa putkaan eilen roudatuissa sydänystäviäsi vai mikä sai sinut aktivoitumaan?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei poliisin tarvitse valehdella. Jos ei siellä teltalla yöllä käy katsomassa, niin mistäpäs sitä tietää kuka siellä nukkuu.

Eli sinun tietosi mukaan poliisi ei ole öisin partioidessaan käynyt lainkaan oikeus elää -leirissä. Vaikka ovat joutuneet selvittelemään useampia välikohtauksia tuolla alueella?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Pata kattilaa soimaa ja leijonakoru kilisee. Oliko noissa putkaan eilen roudatuissa sydänystäviäsi vai mikä sai sinut aktivoitumaan?
Kiitos tästä henkilöön menevästä hyökkäyksestä. Sieltä rynnättiin oitis kaveria auttamaan. Minä en vain jaksa enää näitä ketjuja kun tämäkin suhteellisen asiallisena pysynyt ketju, mennyt täysin huuteluksi. On se sitä ollut ennenkin mutta nyt lähtenyt täysin laukalle. Poterot sen kus syvenee ja kirkkain silmin huudellaan: "etten minä ainakaan".

Ketjua luen vain siksi, että en minä jaksa tuolla ravata tonkimassa ympäri nettiä, että missäs nyt on taas tapahtunut ja mitä. Tänne on tullut varsin koostetusti tietoa näiden hörhöjen touhuista.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Esimerkiksi telttasauna vaatii joissain kunnissa aina rakennusluvan. Että kyllä teltalle voi joutua hommaamaan rakennusluvan. Samaten asuntovaunu/auto, mikäli laajentaa pysyvästi esim. mökin sisätilan pinta-alaa voi vaatia rakennusluvan. Paljun kanssa on vielä monessa paikassa vähän niin ja näin. Mutta kyllä teltasta asti kaikki mahdollinen voi olla rakennusluvan alla.
Missä kunnissa näin on? Telttasauna toki periaatteessa voisi lämmitettävänä tilana ollakin poikkeus.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Esimerkiksi telttasauna vaatii joissain kunnissa aina rakennusluvan. Että kyllä teltalle voi joutua hommaamaan rakennusluvan. Samaten asuntovaunu/auto, mikäli laajentaa pysyvästi esim. mökin sisätilan pinta-alaa voi vaatia rakennusluvan. Paljun kanssa on vielä monessa paikassa vähän niin ja näin. Mutta kyllä teltasta asti kaikki mahdollinen voi olla rakennusluvan alla.

Tähän haluaisin vähän kättä pidempää eli lähteitä.

Googlasin toimenpideluvan, kun käsittääkseni se riittää esim. puuvajan rakentamiseen. Rakentajat.fi sivustolta löytyi tällainen teksti.

Maankäyttö- ja rakennuslaissa mainittu toimenpidelupa tarvitaan silloin kun ollaan pystyttämässä tai sijoittamassa ei rakennuksena pidettävää rakennelmaa tai vaihtoehtoisesti ollaan muuttamassa olemassa olevan rakennuksen ulkoasua tai tilajärjestelyjä.

Esimerkiksi katoksen, vajan tai vaikka ulkohuusin voi toimenpideluvalla rakentaa pihalleen.


rakennuslupa vai toimenpidelupa, milloin niitä tarvitaan

Pidän hyvin epätodennäköisenä, että telttasauna vaatisi rakennusluvan.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Missä kunnissa näin on? Telttasauna toki periaatteessa voisi lämmitettävänä tilana ollakin poikkeus.
Tarviiko ns. | Kysy.fi (linkki kysy.fi sivustolle)
Tuon mukaan ainakin Lohjalla tarvittaisiin, toki tieto on 7 vuotta vanhaa, sitä en osaa sano onko asia muuttunut tässä välissä.

Milloin tarvitsen luvan - Valkeakoski (linkki valkeakosken lupa asioihin)
Tuonkin mukaan pitää oikein lupaa anoa ja Espoostakin löytyi tietoa, että tuollaisen teltan tms. voisi ehkä rakentaa mutta lupa myönnettäisiin vain 3 vuodeksi kerrallaan.

Esim. noiden telttamallisten autokatosten kanssa saa monessa kunnassa tapella ja selvitellä että kelpaako naapurillekkin.
 
Viimeksi muokattu:

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Oletan, että tässä viitataan minuun. Miksi minä olen pelikiellossa kohta. Onko rapsanappia paineltu vai? Siihen sinulla on toki oikeus. Olisi vaan mielenkiintoista näin etukäteen kysellä, että millä tavalla olen keskustellut epäasiallisesti? Suvakki on ok, rajakki on jo "tosi törkeetä hei"? Olen myös jokaiseen esitettyyn kysymykseen pyrkinyt vastaamaan ja täten pyrkinyt asialliseen keskusteluun. Pitäisikö pelikielto siis tulla väärinajattelusta?

Historiasi valitettavasti kertoo omaa kieltään. Ja kirjoittajana olen sinua kehunut, koska kykenet halutessasi agendavapaaseen mölyyn. Näin tämänkin ketjun lukijana yllättyisin jos esimerkiksi sinä lähtisit viemään keskustelua muulle kuin vasurioikeistokyttäilylle.

Ja en ole sinusta raportoinut.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Tarviiko ns. | Kysy.fi (linkki kysy.fi sivustolle)
Tuon mukaan ainakin Lohjalla tarvittaisiin, toki tieto on 7 vuotta vanhaa, sitä en osaa sano onko asia muuttunut tässä välissä.

Milloin tarvitsen luvan - Valkeakoski (linkki valkeakosken lupa asioihin)
Tuonkin mukaan pitää oikein lupaa anoa ja Espoostakin löytyi tietoa, että tuollaisen teltan tms. voisi ehkä rakentaa mutta lupa myönnettäisiin vain 3 vuodeksi kerrallaan.
Aika hurjaa. Olisin kyllä kuvitellut, että tässä olisi joku kansallinen yhteinen säännöstely eikä päätökset olisi kuntakohtaisia.

Perhana. Sitä on tullut juuri ja juuri Nuuksion rajojen ulkopuolella, mutta Espoon ja Vihdin hallinnoimilla alueilla telttasaunottua useasti. Täytyy lopettaa tuollainen. Viimeksi kuitenkin Helsingin saaristossa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Aika hurjaa. Olisin kyllä kuvitellut, että tässä olisi joku kansallinen yhteinen säännöstely eikä päätökset olisi kuntakohtaisia.

Perhana. Sitä on tullut juuri ja juuri Nuuksion rajojen ulkopuolella, mutta Espoon ja Vihdin hallinnoimilla alueilla telttasaunottua useasti. Täytyy lopettaa tuollainen. Viimeksi kuitenkin Helsingin saaristossa.
Tämä on byrokraattien luvattu maa. Tosiasiassahan se menee niin, että kukaan noita ehdi valvomaan. Sitä en osaa sanoa miten jossain festareilla yms. jos on telttasaunoja, veikkaan, että joku siellä ainakin sen luvan anoo, ettei tule sakot perässä.

Minulle on henk. koht. herttisen se ja sama kuka telttailee ja missä, kuhan ei minun olohuonessa tai mökillä ala pihapiirissä telttailemaan, ilman lupaa. Mutta tämä ei enää liity ketjun aiheeseen pätkän vertaa, että mitä joku laki sanoo teltoista ja niiden pystyttämisistä. Naurettavaa että tälläisistä edes pitää keskustella, silloin on asiat jo aika merkillisellä tolalla.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Historiasi valitettavasti kertoo omaa kieltään. Ja kirjoittajana olen sinua kehunut, koska kykenet halutessasi agendavapaaseen mölyyn. Näin tämänkin ketjun lukijana yllättyisin jos esimerkiksi sinä lähtisit viemään keskustelua muulle kuin vasurioikeistokyttäilylle.

Ja en ole sinusta raportoinut.
On sitä tullut boxissa istuttua juu.

Olen suvainnut molempien leirien oikeutta harjoittaa mielenilmaustaan ja muistaakseni siitä on tältä palstalta löydettävissä todisteetkin. Tämä siis ennen kuin väkivaltaisempi leiri poistettiin torilta. Ei kai meistä kukaan hokissakaan kaipaa sitä, että jostain maalinedusperseilystä annetaan salomonit vaikka toinen hässäkän on luonut toisen joukkueen pelaaja ja sitä korkeintaan tönäistiin takasisin. Tästä syystä olen kyllä kummastellut, että miksi helvetissä molemmat pitäisi poistaa jos ongelmat on aiheutunut pääasiassa toisella puolella toria. Mut joo. Kai mä oon vaan niin mätäpätä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Haluan enää sanoa tähän koko teltta asiaan sen, että ihmeesti näistä maahanmuutajista on joidenkin pääkopissa ja mediassa taiottu vasemmiston edustajia. Lisäksi koko vasemmisto jotenkin automaattisesti kuvittelee, että rajat auki ja heidän äänimääränsä kasvaa. Aivan yhtä suurella, jopa suuremmallakin todennäköisyydellä nämä ovat itseasiassa oikeiston ja nimen omaan sen kovan äärioikeiston edustajia, kuin mitään muuta ja heti tänne päästyään siirtyvät kannattamaan maahanmuuton vastustusta, koska jokainen tulija on suoraan heiltä pois.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös