Äärioikeisto ja -vasemmisto Suomessa

  • 879 111
  • 8 574

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja mitähän mä tässä hyysään. Mulle on ihan sama vaikka saisi elinkautisen, mutta se, että on potkaissut selkään ja käynyt läpi kaikki lääkärintarkastukset ja siitä viikonpäästä kuollut, niin kuoleman syy voi olla mikä tahansa. Myös lääkäreiden osuus on tässä iso, eli kun ei ole mitään vakavaa nähty, niin tätä on vaikea todistaa, että kyseinen potkaisija olisi kuoleman aiheuttanut vaikka se niin olisikin. Eikä meistä kukaan tiedä mitä on saattanut tapahtua myöhemmin, joka on johtanut kuolemaan. Edelleen kaipaisin mielipiteitä tästä kuolleen Juutalaiset pitäisi tappaa ja laittaa uuniin FB kommentoinnista. Eli oliko nyt siis vasemmisto aktivisti vai natsi, nuo kommentit peräänkuuluttaisi sitä, että myös kuollut on natsihenkinen. Ja taisi sillä Karttusellakin olla rikoshistoriaa sekä kovaa huumeiden, lääkkeiden ja alkoholin käyttöä. Ei siis mikään kiltti rippikoululainen runoilijapoika, jos ei nyt sitten pidä runoilemisena sitä, että Juutalaiset pitäisi laittaa uuniin.

Käsittääkseni potku osui rintaan. Kuolinsyy selvinnee kohtuu varmasti ruumiinavauksessa. Jos kyseessä on aivoverenvuoto, Torniainen saa tuomion kuolemantuottamuksesta.

Uhrin FB kirjoituksia kommentoitiin aikaisemmin tässä ketjussa, kannattaa lukea ketjua vähän pidemmälle.
 
Mitä tulee näihin vaaroihin sivullisille, niin varmaan selkeästi suurin vaara puhtaasti sivullisille oli taannoin itsenäisyyspäivänä, kun anarkistit olisivat halunneet hyökätä 612-kynttiläkulkeen kimppuun. Siellä oli ymmärtääkseni suurin osa aivan tavallisia tallaajia, perheitä lapsineen jne. Onneksi poliisi tuon sai estettyä.
 

Tuamas

Jäsen
Ja mitähän mä tässä hyysään. Mulle on ihan sama vaikka saisi elinkautisen, mutta se, että on potkaissut selkään ja käynyt läpi kaikki lääkärintarkastukset ja siitä viikonpäästä kuollut, niin kuoleman syy voi olla mikä tahansa. Myös lääkäreiden osuus on tässä iso, eli kun ei ole mitään vakavaa nähty, niin tätä on vaikea todistaa, että kyseinen potkaisija olisi kuoleman aiheuttanut vaikka se niin olisikin. Eikä meistä kukaan tiedä mitä on saattanut tapahtua myöhemmin, joka on johtanut kuolemaan. Edelleen kaipaisin mielipiteitä tästä kuolleen Juutalaiset pitäisi tappaa ja laittaa uuniin FB kommentoinnista. Eli oliko nyt siis vasemmisto aktivisti vai natsi, nuo kommentit peräänkuuluttaisi sitä, että myös kuollut on natsihenkinen. Ja taisi sillä Karttusellakin olla rikoshistoriaa sekä kovaa huumeiden, lääkkeiden ja alkoholin käyttöä. Ei siis mikään kiltti rippikoululainen runoilijapoika, jos ei nyt sitten pidä runoilemisena sitä, että Juutalaiset pitäisi laittaa uuniin.

Otetaan muutama tarkentava kysymys
A) Onko todennäköisin syy uhrin kuolemaan potkusta seurannut pään osuminen asfalttiin vai joku muu?

B) Mitä väliä sillä on mitä uhri on kommentoinut sosiaalisessa mediassa?
Kyseessä on yksi kommenttiketju, josta samat jannut joiden mielestä on pöyristyttävää vetää yhteyttä potkun ja kuoleman välillä, ovat kuitenkin tekemässä suoraa johtopäätöstä siitä kuinka uhri oli kovakin antisemiitti.

C) Sinulla varmaan on uhrin rikoshistoriasta ja päihdyttävien aineiden käytöstä ihan faktatietoa?
Ja ennen kaikkea sinulla varmaan on jokin syy miten uhrin tausta liittyy itse asiaan?
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
En tiedä, onko kukaan maininnut "Peli poikki" tapahtuman puheita, mutta melkoisen hehkuvaa, jopa tulikuumaa vassarimeininkiä:

Poliisi on rasistinen

Miltä näyttäisi antirasistinen yhteisymmärrys, jonka turvin uskaltaisimme yhdessä sanoa siirtolaisia etsivälle rasistiselle poliisille ja viranomaisille, että “ei, tästä te ette kulje”?

Persut on rasisteja

Miltä näyttäisi sellainen rasismin ja fasismin vastainen yhteisymmärrys, joka ei hyväksyisi nykyhallituksen yhteistyötä perussuomalaisten kanssa?

Jimi Karttunen oli kansanvallan sankari ja marttyyri

28-vuotias Jimi Karttunen menehtyi 16. syyskuuta 2016, viikko sen jälkeen kuin Suomen vastarintaliikkeen aktivisti oli pahoinpidellyt hänet Helsingin Elielinaukiolla. Kesäkuussa 1936, kun kenraali Francon johtaman vallankaappauksen armeijat olivat Madridin porteilla, fasistien vastaiset joukot omaksuivat iskulauseen “No pasarán – Tästä ette kulje”. Iskulausetta toistettiin kaikilla sisällissodan barrikadeilla.

Puhe Peli poikki -mielenosoituksessa 24.9.2016 – Mikael Brunila

En paikalla ollut, mutta onhan tuo näköjään taas kerran vassareilta ns. asian omimista käsiin. Kun ihmiset ovat oikeutetusti huolissaan, tehdäänpä tilaisuudesta propagandatilaisuus. Tämä on varmin tapa ylläpitää ja luoda kahtiajakoa ja kahtiajako puolestaan on vassareille elintärkeää, koska vassarit on puolueena illuusiokannattajien varassa.
 

Tuamas

Jäsen
Mitä tulee näihin vaaroihin sivullisille, niin varmaan selkeästi suurin vaara puhtaasti sivullisille oli taannoin itsenäisyyspäivänä, kun anarkistit olisivat halunneet hyökätä 612-kynttiläkulkeen kimppuun. Siellä oli ymmärtääkseni suurin osa aivan tavallisia tallaajia, perheitä lapsineen jne. Onneksi poliisi tuon sai estettyä.

Jännä kuinka sattuvatkin nämä sinun esimerkkisi.

Ja jännä kuinka ihan tavallisten ihmisten kulkueessa on ihan sattumalta niin paljon yhtymäkohtia Suomen natsiposseen, erittäin jännää on myös kuinka puhtaasti sivullisista koostuvassa kulkueessa järjestyksenvalvonnasta vastasivat SVL:n aktiivit (joista osa tuomittuja väkivaltarikollisia), myös jännää on puhua perheistä lapsineen (muutaman larppivideon tuosta katsoin ja ainuttakaan lasta ei onneksi silmään sattunut) kulkueessa jossa järjestyksenvalvojilla ja muilla SVL-aktiiveilla on ihan sattumalta asuvalintaan osunut rystysistä vahvistetut hanskat tai viiltosuojahanskat.
 

Tuamas

Jäsen
En tiedä, onko kukaan maininnut "Peli poikki" tapahtuman puheita, mutta melkoisen hehkuvaa, jopa tulikuumaa vassarimeininkiä:

Poliisi on rasistinen

Miltä näyttäisi antirasistinen yhteisymmärrys, jonka turvin uskaltaisimme yhdessä sanoa siirtolaisia etsivälle rasistiselle poliisille ja viranomaisille, että “ei, tästä te ette kulje”?

Persut on rasisteja

Miltä näyttäisi sellainen rasismin ja fasismin vastainen yhteisymmärrys, joka ei hyväksyisi nykyhallituksen yhteistyötä perussuomalaisten kanssa?

En paikalla ollut, mutta onhan tuo näköjään taas kerran vassareilta ns. asian omimista käsiin. Kun ihmiset ovat oikeutetusti huolissaan, tehdäänpä tilaisuudesta propagandatilaisuus. Tämä on varmin tapa ylläpitää ja luoda kahtiajakoa ja kahtiajako puolestaan on vassareille elintärkeää, koska vassarit on puolueena illuusiokannattajien varassa.

Puhujalta näemmä lähti larppaus lapasesta, varsinkin poliisin osuudessa.
Mitä nyt olen noita persujen loukkaantumisia tilaisuudesta somemaailmasta lukenut, on tämä puhe ollut se selvästi hehkuvin vassaripuhe ja ainoa josta ylipäätään on mitään kommentointia tullut.

Persuosuudessa toki viestin pointti hiukan muuttuu, kun otetaan koko kappale:

"Miltä näyttäisi sellainen rasismin ja fasismin vastainen yhteisymmärrys, joka ei hyväksyisi nykyhallituksen yhteistyötä perussuomalaisten kanssa? Joka ei hyväksyisi sitä, että kokoomuksen ministerit Petteri Orpo, Paula Risikko ja pääministeri Juha Sipilä sanovat jakavansa meidän, täällä tänään mieltään osoittavien ihmisten kanssa saman asian, samalla kun he istuvat samassa hallituksessa uusnatseja hyysäävän rasistisen Olli Immosen sekä uusnatsien väkivaltaa vähättelevän Jussi Halla-ahon ja Juho Eerolan puolueen kanssa? Miltä näyttäisi sellainen fasismin vastainen yhteisymmärrys, jonka paineessa kokoomuksen ja keskustan ministerien olisi sanottava perussuomalaisille, että heidän kanssaan ei tehdä politiikkaa, että “tästä he eivät kulje”?"
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Toki vähemmän yllättäen sinäkin leikkasit ja liimasit kommentit "sopivasti"

Otin kaikista alut, en liimannut mitään, joten väitteesi on väärä. Väite rasismin ja fasismin vastaisesta yhteisymmärryksestä pitää puhujan mielestä jo sisällään sen, että persut ulos.

Ei ole minun vikani, että vassarit tekevät karseaa propagandaansa tapahtumalla. Vahinko puhe ei ole, ei myöskään yksittäistapaus, vaan vassareiden ikuinen linja kaiken sellaisen kanssa, josta voi napata krediitit ja kannattajia aivopestynä itselleen.

Ei muuta tästä osaltani. En myöskään vastaa vänkäyksiin, joiden tarkoitus on viedä keskustelu minuun tai äärioikeistoon tai mihin tahansa.
 

Tuamas

Jäsen
Otin kaikista alut, en liimannut mitään, joten väitteesi on väärä. Väite rasismin ja fasismin vastaisesta yhteisymmärryksestä pitää puhujan mielestä jo sisällään sen, että persut ulos.

Ei ole minun vikani, että vassarit tekevät karseaa propagandaansa tapahtumalla.

Ei toki ole sinun vikasi ja puhujalta lähti larppaus lapasesta (kuten totesin ihan viestin ensimmäisessä lauseessa), mutta älä nyt väitä, ettetkö olisi valinnut kohtia tarkoitushakuisesti.

Itse näen persu-kohdan pääpointtina sen, että puolueella ei selvästi ole minkään sortin halua esimerkiksi harjata Immosta, vaan roturealistisiiven pitämiseksi tyytyväisenä, jätetään Immoset harjaamatta.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
älä nyt heittäydy ihan lapselliseksi, ettetkö olisi valinnut kohtia tarkoitushakuisesti.

En valinnut tarkoitushakuisesti. Lievä lukihäiriö (joka ilmenee mm. vaikeutena saada sanat oikein tai lauseessa oikeaan paikkaan tai lukea tekstiä) johti siihen, että oletin puhujan johdannon olleen osa hänen puhettaan.

Tästä pahoittelut, mun virhe.

Itse puheen ja esiintymisen sanomaa se ei muuta. Aivan kammottavaa propagandaa ja mm. poliisien syyllistämistä rasismista. Suosittelen jokaiselle puheen lukemista. Silloin on helpompi ymmärtää, miten vastakkainasettelua yhteiskunnan kanssa rakennetaan vassarien toimesta tietoisesti. Ja tietenkin Lin täysin tietämättä, totta kai!
 

Tuamas

Jäsen
Itse puheen ja esiintymisen sanomaa se ei muuta. Aivan kammottavaa propagandaa ja mm. poliisien syyllistämistä rasismista. Suosittelen jokaiselle puheen lukemista. Silloin on helpompi ymmärtää, miten vastakkainasettelua yhteiskunnan kanssa rakennetaan vassarien toimesta tietoisesti. Ja tietenkin Lin täysin tietämättä, totta kai!

Kyllä, muutama täysin idioottimainen kohta, joka toki puhujan taustoihin tutustuttua muuttuikin ihan selkeäksi keissiksi.

Suosittelen nimenomaan lukemaan koko puheen, niin ei tarvitse olla shokkiwau-lainausten varassa.
 

Lelu26

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
On tämä Suomi ja Suomalaiset hullunkurista porukkaa. Äärioikeistolaiset "tappaa" suorastaan "murhaa" juutalaisvihaa lietsoneen miehen rasistisessa mielenosoituksessa ja Vasemmistolaiset saa tästä marttyyrin... Anna mun kaikki kestää.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitä tulee näihin vaaroihin sivullisille, niin varmaan selkeästi suurin vaara puhtaasti sivullisille oli taannoin itsenäisyyspäivänä, kun anarkistit olisivat halunneet hyökätä 612-kynttiläkulkeen kimppuun. Siellä oli ymmärtääkseni suurin osa aivan tavallisia tallaajia, perheitä lapsineen jne. Onneksi poliisi tuon sai estettyä.

Hyvä esimerkki keskustelun nykytyylistä, mukana on tavallisia ihmisiä. Tällä lauseella yritetään valkopestä järjestäjien sidokset erilaisiin maahanmuuttokriittisiin järjestöihin, SVL näiden joukossa. Kun perustetaan uusi yhdistys, Torniaisen ja kumppaneiden taustat puhdistuvat.

Joukossa on varmasti tavallisia ihmisiä, jotka eivät tiedä taustaorganisaation ideologista agenda. Tämä ei kuitenkaan poista sitä, että osallistumalla hekin allekirjoittavat järjestäjien mielipiteet.

Laulun sanat, kenen joukoissa seisot, kenen lippua kannat, sopii hyvin tähän. Nykyinen vastuun väistelyn kulttuuri saisi jo loppua.

"The only thing necessary for the triumph of evil is for good man to do nothing."
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Joukossa on varmasti tavallisia ihmisiä, jotka eivät tiedä taustaorganisaation ideologista agenda. Tämä ei kuitenkaan poista sitä, että osallistumalla hekin allekirjoittavat järjestäjien mielipiteet.

Laulun sanat, kenen joukoissa seisot, kenen lippua kannat, sopii hyvin tähän. Nykyinen vastuun väistelyn kulttuuri saisi jo loppua.

"The only thing necessary for the triumph of evil is for good man to do nothing."

Jos asia on kuten yllä kirjoitat, peli poikki tapahtuman pääjärjestäjä, vassareita edustava Veikka Lahtinen johtaa siihen, että kaikki tapahtumaan osallistuneet allekirjoittavat hänen mielipiteensä ja siten Lahtisen valitseman äärivassarien puhujankin mielipiteet.

Peli poikki! –mielenosoitus järjestettiin erilaisten yhteistyönä | Veikka Lahtinen

vasemmistoliitto - Voima
5 oudointa asiaa vasemmiston puoluekokouksessa

Itse en todellakaan noin jyrkkä ole kuin Tosifani, jonka mielestä osallistuja allekirjoittaa järjestäjien mielipiteen.

Mutta. Nykyinen väistelykulttuuri vasemmalla saisi jo loppua. Hiljaista on muutenkin tässä ketjussa, jos kyseessä on systemaattinen, pitkään jatkunut juutalaisiin kohdistuva vainoaminen äärivasemmiston toimesta.
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Joukossa on varmasti tavallisia ihmisiä, jotka eivät tiedä taustaorganisaation ideologista agenda. Tämä ei kuitenkaan poista sitä, että osallistumalla hekin allekirjoittavat järjestäjien mielipiteet.

Laulun sanat, kenen joukoissa seisot, kenen lippua kannat, sopii hyvin tähän. Nykyinen vastuun väistelyn kulttuuri saisi jo loppua.
Mitä yrität tällä lässytykselläsi kertoa? Ei ainakaan lainaamaasi viestiin liity millään tapaa.

Vai oletko sitä mieltä että kyseiseen kynttiläkulkueeseen osallistumalla, ansaitseekin turpaansa.
 

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Herkkä päiväkodissa työskentelevä runopoika Jimi kuoli taistellessaan pahaa rasismia vastaan ja tehdessään maailmasta parempaa paikkaa ihan meille jokaiselle. RIP
 
Hyvä esimerkki keskustelun nykytyylistä, mukana on tavallisia ihmisiä. Tällä lauseella yritetään valkopestä järjestäjien sidokset erilaisiin maahanmuuttokriittisiin järjestöihin, SVL näiden joukossa. Kun perustetaan uusi yhdistys, Torniaisen ja kumppaneiden taustat puhdistuvat.

Joukossa on varmasti tavallisia ihmisiä, jotka eivät tiedä taustaorganisaation ideologista agenda. Tämä ei kuitenkaan poista sitä, että osallistumalla hekin allekirjoittavat järjestäjien mielipiteet.
Nyt menee vähän pitkälle. Ei varmasti selvittele kaikki ihmiset jonkin tapahtuman taustoja. Näkevät Facebookissa, että kynttiläkulkue järjestetään. "No siinähän voisi olla kiva tapahtuma, mennäänpä mukaan." Ja sitten ne menevät. On turhan radikaalia väittää, että he olisivat siten SVL:n linjoilla asioissa.

Vähän kuin äänestäisi Antero Vartiaa, mutta samalla pitäisi olla samaa mieltä Emma Karin ajatuksista.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
En osaa olla millään tasolla yllättynyt. Tämä linja on ollut havaittavissa jo kauan. Siksi vasemmistolaisia ei Jimi Karttusen FB-kommentit juuri kiinnosta. Pikemminkin saavat hiljaisen hyväksynnän.

Miksi väkivallan uhrina kuolleen FB-kommentit pitäisi kiinnostaa yhtään ketään? Auttaako nuo kommentit jotenkin selittämään miksi hän joutui silmittömän väkivallan uhriksi? Ja @Cobol se että täällä halutaan keskustella uhrista tai uhreista, olivat he sitten kantasuomalaisia tai maahanmuuttajia, ei yllätä minua ollenkaan. Näin saadaan kätevästi huomio pois itse asiasta.
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Miksi väkivallan uhrina kuolleen FB-kommentit pitäisi kiinnostaa yhtään ketään? Auttaako nuo kommentit jotenkin selittämään miksi hän joutui silmittömän väkivallan uhriksi? Ja @Cobol se että täällä halutaan keskustella uhrista tai uhreista, olivat he sitten kantasuomalaisia tai maahanmuuttajia, ei yllätä minua ollenkaan. Näin saadaan kätevästi huomio pois itse asiasta.
Kyllä, vihervasemmisto haluaa siirtää huomion omissa joukoissa vallitsevasta juutalaisfobiasta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ja @Cobol se että täällä halutaan keskustella uhrista tai uhreista, olivat he sitten kantasuomalaisia tai maahanmuuttajia, ei yllätä minua ollenkaan. Näin saadaan kätevästi huomio pois itse asiasta.

En tiedä viljeletkö tahatonta komiikkaa tai komiikkaa ylipäätään, mutta uhrien tai kohteiden merkitys äärijärjestöjen väkivallan kohteina ei ole merkityksetöntä. Nostin esille sen, että äärioikeiston tilastoidusta väkivallasta merkittävä osa vuonna 2015 oli tavalla tai toisella rasismiin liittyvää. Tästä voidaan vetää monia johtopäätöksiä ainakin noin suuntaa antavalla tasolla. Samoin on mahdollista pohtia jollain tasolla sitä, miten väkivalta voi jatkossa kehittyä ja millaisia uhreja/kohteita valikoidaan. Tätä kautta on myös kenties mahdollista pohtia sitä, miten äärijärjestöjen väkivaltaa voidaan torjua.

En pidä substanssikeskusteluna sellaista, jota tässä ketjussa usein käydään. Järkyttävää toisen osapuolen mustamaalaamista, ja omien tekemien välkivaltatekojen vaikenemista. Huomattavasti tärkeämpää on se, että me jotka emme ole millään tavalla osallisina näiden väkivaltaisten iskujen järjestämisessä, kannustamisessa, hyväksymisessä tai vähättelyssä, voimme pohtia tilannetta kokonaisuutena - ilman, että teko käännetään äärioikeiston tai äärivasemmiston propagandaksi, jolla nimenomaan viedään pois huomiota itse asiasta: väkivallasta, ja sen todellisista syistä ja tekijöistä.

Systemaattinen, ilmeisen pitkään jatkunut äärivasemmiston harjoittama juutalaisiin kohdistuva toiminta on sekin asia, josta olisi syytä avoimesti puhua. Onko kyseessä vain pakallinen ilmiö, vai onko kyseessä laajempi, kenties maanlaajuinen toiminta? Mistä tämä on merkki ja miksi sellaista tekevät ne, jotka toisaalla rientävät mahdollisesti ensimmäisenä tuomitsemaan äärioikeiston suorittaman väkivallan?
 
Viimeksi muokattu:

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
On tämä Suomi ja Suomalaiset hullunkurista porukkaa. Äärioikeistolaiset "tappaa" suorastaan "murhaa" juutalaisvihaa lietsoneen miehen rasistisessa mielenosoituksessa ja Vasemmistolaiset saa tästä marttyyrin... Anna mun kaikki kestää.

Vasemmistolaiset? Minun havaintojeni mukaan kaikki paitsi äärioikeistolaiset ja persut ovat ottaneet kuolemantapauksen vakavasti. Marttyyrin? Minun havaintojeni mukaan mikään taho ei ole nostanut Karttusta Suomen Jan Palachiksi. Vaikka kuinka tuomitsisin Karttusen kirjoitukset juutalaisista, on minunkin sanottava hänen olleen rohkea osoittaessaan mieltä paska-aivoja vastaan. Marttyyriä ei hänestä kuitenkaan pidä tehdä, sillä hän kuoli turhaan ja toivottavasti pahoinpitelijä saa siitä kunnon tuomion.

Marko Jantunen esiintyi sunnuntaina fiksusti Arto Nybergin keskusteluohjelmassa. Jantunen oli rehellinen päihdeongelmistaan, josta on selviytynyt. Jantunen kertoi, että on jälleen lapsilleen isä. Valitettavasti Jimi Karttunen ei voi koskaan esiintyä televisiossa näyttämässä mallia, että päihdeongelmista voi päästä eroon. Siis mikäli hänellä on sellaisia ollut niin kuin julkisuudesta on voinut päätellä. Toivottavasti vielä hengissä oleva paska-aivo parantuu sairaudestaan ja tulee rakentavaksi osaksi tätä yhteiskuntaa.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Miksi väkivallan uhrina kuolleen FB-kommentit pitäisi kiinnostaa yhtään ketään? Auttaako nuo kommentit jotenkin selittämään miksi hän joutui silmittömän väkivallan uhriksi?

Jimi Karttusesta on kiivaasti leivottu rasismin ja natsismin vastustajaa. Vika voi olla tietysti minussa, mutta minä en oikein osaa ottaa juutalaisvihamielistä rasismin ja natsismin vastustajaa tosissaan. Yhtälö ei täsmää. Paitsi tietysti juutalaisvastaisissa vasemmistopiireissä.
 

Gunners

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Washington
Jimi Karttusesta on kiivaasti leivottu rasismin ja natsismin vastustajaa.

Missäs tätä on tapahtunut? Linkkejä kiitos. En ole kyllä mitään sankarimyyttiä huomannut rakennettavan, enemmän keskustelu on pyörinyt vastarintaliikkeen ja uusnatsien ympärillä. Toki ymmärrän että sen aihepiirin tunkeminen tuntuu ikävältä, jos sen suuntaisia sympatioita itseltä löytyy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös