Nyt ennen kuin ihmettelen yhtään enempää tätä mielestäni täysin käsittämätöntä heittoasi, niin kysyn: miten määrittelet äärivasemmiston? Koska meillä on oltava sille melko erilaiset määritelmät, jos olet valmis asettamaan Rap-artistin "äärivasemmistoon" käytännössä yhden kärjistetyn lainin vuoksi.
Samat tyypit ryntäävät sitten somessa tuomitsemaan tai estämään esiintymästäkin jonkun äärioikeistoon osin tai enemmän liittyvän ryhmän. Mutta Orpon hallituksen kutsuminen natsiksi on tietenkin aivan OK näille äärivassareille. Kyse on usein siitä, että nyökkäilevät ovat itsekin kaapissaan sitä mieltä, että Orpon hallitus on natsihallitus. Mutta eivät tohdi tulla ulos ja sanoa sitä ääneen.
Ja koska ainakin tulkitsin että vastasit minulle, niin todettakoon etten kuulu näihin mystisiin "samoihin tyyppeihin", enkä ole kaapissani tai missään muuallakaan sitä mieltä, että Orpon hallitus on natsihallitus. Joskin on siinä mielestäni huolestuttavia elementtejä, lähinnä Perussuomalaisten toiminnan ja Kokoomuksen (melko) hiljaisen hyväksynnän osalta. Mitä taas tulee tuohon Sexmanen lyriikkaan Orpon natsihallituksesta, niin siinä osuit oikeaan, se on mulle OK. En toki olisi itse sanonut niin. Toki samalla toivon, ettet viitannut minuun "näillä äärivassareilla" - se kun olisi pelkästään surullista.
Kuten sanoin, ei voi tulla ajattelevalle ihmiselle yllätyksenä, että taiteessa kärjistetään asioita. No, missä sitten menee hyväksyttävän kärjistämisen raja? Varmasti jokaisella vähän eri kohdassa, mutta nyt kun tähän ketjuun on hiljattain kahden eri kappaleen sanoja postattu, niin minulla se raja menee jossain tuolla "natsin" ja "niggerin" välissä.
En muuten edes ole kaikesta tuossa Sexmanen lyriikoissa samaa mieltä, mutta tervehdin ilolla hänen uskallustaan, mielestäni hyvää biisiä sekä ennen kaikkea sitä, että hän antaa äänen heille, joita nämä lyriikat erityisesti koskettavat. Chapeau.