Eli tuo ajattelutapa pätee vai niissä itsepoimituissa omaan agendaan sopivissa aiheissa?
- Rotutietoisuus ja -puhtaus
- Antisemitismi
- Vihamielisyys seksuaalivähemmistöjä kohtaan
- Huumeidenkäyttäjävastaisuus
- Kansallissosialismi
Eli selkokielellä tämän porukan to-do-listilta löytyy esimerkiksi kohdat: neekerit vittuun, juutalaiset polttouuniin, homot mielisairaalaan ja narkkarit linnaan.
Heillähän on se natsimökki jo Hyvinkäällä(?). Järjestäköön piirinsä siellä.
Saanko minä väittää ihmisiä pedofiileiksi julkisesti ja olla varma siitä että minua vastaan ei nosteta syytettä? Tai saanko yllyttää väkivaltaan? Tai jos päätän järjestää pitkäaikaisen kokoontumisen keskelle rautatientoria voinko luottaa siihen että poliisi ei missään kohtaa tule häiritsemään minua vaikka huutelisinkin sieltä väkivaltaisia uhkauksia poliittisia vihollisiani kohtaan?- joko meillä on sanan- ja kokoontumisenvapaus tai ei ole.
Tuo on sitten mielenkiintoinen kysymys että missä kohtaa menevät ne toiminnan rajat. Voimme varmaan kaikki olla sitä mieltä että väkivaltainen toiminta tai siihen yllyttäminen on liikaa. Yleensä varmaan oikeuslaitos päättää sen missä menee rajat tai vastaavanlaisesti voidaan jotain tiettyjä järjestöjä kieltää ja todeta pelkän jäsenyyden olevan laitonta (esim. Isisin ja al-Qaidan kaltaiset järjestöt).- kuka ja millä perustein määrittää jonkin ryhmän toiminnan olleen tai tulevan olevan rajat ylittävää? Siis missä menee raja, että ryhmä on riittävän natsi tai stalinistinen, jotta yleiseen tilaan ei ole pääsyä?
No mun mielestä viimeistään siinä vaiheessa kun mennään äärioikeistosta ihan syvän pään natsitouhuihin, niin toivoisin että ihan kaikilla (muilla paitsi niillä marginaalinatseilla itsellään) on asiasta sama agenda ja mielipide. Vai haluatko nyt ihan julkisesti lukita vastaukseksesi sen, että näiden asioiden puolesta kannattaa mutkutella ja vängätä:
Siis voitko ihan oikeasti avata logiikan tämän ajattelun takana?
Lue uudestaan, en pysty avaamaan enempää. Sinimustat tiesivät, että heidän tilaisuus aiheuttaa vastareaktion, siksi tilaisuus järjestettiin kirjastossa ja itsenäisyyspäivänä.
Lue uudestaan, en pysty avaamaan enempää. Sinimustat tiesivät, että heidän tilaisuus aiheuttaa vastareaktion, siksi tilaisuus järjestettiin kirjastossa ja itsenäisyyspäivänä.
Verrataan lisää Elokapinaa tähän tilanteeseen..
Mun mielestä tuo logiikka vaan ontuu hyvin vaarallisesti, jos lähdetään sille tielle että joku ”provosoinnillaan” on aiheuttanut jonkun tilanteen.
Jos sä tiedät että Ässien pelipaita päällä sä aiheutat reaktion Raumalla että sua vedetään käkättimeen niin aiheutitko sinä silloin sen selkäsaunasi?
Siinä tapauksessa olen eri mieltä kanssasi tässäkin asiassa.
No, ei kyllä verrata.
No, eikö se sitten ole samalla logiikalla sen Elokapinan vika, jos joku jäsenistään ottaa pataan joltain hermostuneelta agendansa ja toimintatapojensa vastustajalta..?
@SJK10 :llä vielä parempi vertaus..
Kyse on siitä missä raja menee. Minusta Sinimustan liikkeen ideologia on sellainen, jota ei pidä edistää yhteiskunnan puolelta. Sananvapauden nimissä Sinimustaliike saa julistaa viestiään, mutta kirjastoon tai mihinkään muuhunkaan julkiseen tilaan heitä ei pitäisi päästää.
Nuo ovat rikoslaissa määritelty rikoksiksi.Saanko minä väittää ihmisiä pedofiileiksi julkisesti ja olla varma siitä että minua vastaan ei nosteta syytettä? Tai saanko yllyttää väkivaltaan? Tai jos päätän järjestää pitkäaikaisen kokoontumisen keskelle rautatientoria voinko luottaa siihen että poliisi ei missään kohtaa tule häiritsemään minua vaikka huutelisinkin sieltä väkivaltaisia uhkauksia poliittisia vihollisiani kohtaan?
Veikkaan, että jos paikalla on jälkikasvuasi niin ette taida muutenkaan olla nähneet hetkeen ja tuskin olisi perintöäsi odotellutkaanTöölöntorilla Palestiinan liput liehuu ja sirppi vasarat komppaa. Minkälainen ihmisraunio Suomen itsenäisyyspäivänä tälläisiä heiluttelee? Jos paikalla omaa jälkikasvua, vedän nimen yli perintöpaperista.
Oletko lukenut kirjaston kommentteja asiaan? Eivät he voi, eivätkä halua, yksityishenkilöiden pääsyä kirjastoon estää.
Oletko lukenut kirjaston kommentteja asiaan? Eivät he voi, eivätkä halua, yksityishenkilöiden pääsyä kirjastoon estää.
Töölöntorilla Palestiinan liput liehuu ja sirppi vasarat komppaa. Minkälainen ihmisraunio Suomen itsenäisyyspäivänä tälläisiä heiluttelee? Jos paikalla omaa jälkikasvua, vedän nimen yli perintöpaperista.
Käsittääkseni kyse on tilaisuudesta, jota on mainostettu etukäteen.
Ei ne odotakkaan. Vasemmisto tasaa kaiken, niin kellään ei ole sitten mitään.Veikkaan, että jos paikalla on jälkikasvuasi niin ette taida muutenkaan olla nähneet hetkeen ja tuskin olisi perintöäsi odotellutkaan
On syytä muistaa, että aika pienestä porukasta oletettavimmin kyse. Eiköhän ole aika turvallista olettaa, että yli 99% suomalaisista ei ole tänään marssimassa äärioikeiston kulkueessa, tai sitä aktiivisesti kadulla vastustamassa.Töölöntorilla Palestiinan liput liehuu ja sirppi vasarat komppaa. Minkälainen ihmisraunio Suomen itsenäisyyspäivänä tälläisiä heiluttelee? Jos paikalla omaa jälkikasvua, vedän nimen yli perintöpaperista.