Tämä vittuilun aspekti on siinä mielessä vähän hankala tulkittava, että ainakin itse olen muutaman kerran sanonut vastapuolelle asioita, joista olen tiennyt lähes varmasti vastapalloon tulevan nyrkkiä sanailun sijaan. Olen siis tarkoituksella sanonut asioita liipasinherkälle vastapuolelle, joka on niihin vastannut odotetulla tavalla.
En oikein jaksa uskoa siihen, etteikö nämä vastarintaliikkeelle vittuilijat olisivat osanneet odottaa jonkinlaista reaktiota tapahtuneeseen. Miettikää nyt oikeasti. Jossain on kymmenpäinen ryhmä vajakkeja mouhoamassa omaa agendaansa, joka nyt tässä tapauksessa on vielä varsin vihamielinen, niin onhan se nyt sanomattakin selvää, että sellaiseen aatteeseen uskovat ottaa voimakeinot käyttöön, jos joku vastapuolen edustaja tulee siihen aukomaan päätään. Millon muka viimeksi näiden kahden eri ideologian omaavat äärihörhöt ovat saaneet aikaiseksi rakentavan dialogin? Siinä parempien ihmisten mielenosoituksessakin joukkolynkattiin se kyseenalainen kaiffari, joka koitti tulla lavalle puhumaan omasta ajatusmaailmastaan. Lavalle kun ei päässyt sitä turpaan vetämään, nin huudettiin yleisöstä rasistia ja buuattiin.
Toki nämä joukkomuilutukset on totaalista idiotismia, mutta jonkun vastarintaliikkeen tapauksessa näkisin sen idiotismin kuitenkin alusta alkaen mahdollisena lopputulemana, jos niiden pinnaa lähtee koettelemaan.