Äärioikeisto ja -vasemmisto Suomessa

  • 921 118
  • 8 772

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Kiitti. Työkokeilun järjestäjän vastatessa ohjauksesta ja valvonnasta touhu passennee siis myös sivistymättömille ja kenties entisille nisteillekin.

Toi asiakasryhmä tässä tapauksessa saattaa aiheuttaa sen, että kokeiluun osallistujien taustoja tsekataan himpan tarkemmin kuin muissa duuneissa.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Tuo väkivaltarikos olisi voinut tapahtua tämän kyseisen sankarin toimesta myös muualla, kuin järjestönsä tapahtumassa.
Olisi tietenkin voinut, mutta nyt se tapahtui näissä viitekehyksissä jonka kaikki tiedämme.
Nyt huudellaan joka paikassa äärioikeiston uhkaa, joka pitää kitkeä. Kuinkahan suuri tuo äärioikeiston uhka oikeasti on, että se saa tälläiset mittasuhteet?
Tiedätkö montakin ääriliikettä Suomessa jonka terrorin alla olisi mm. yksittäisellä tai useammalla iskulla pahoinpidelty 88 ihmistä, mukaan lukien naiset ja lapset. Valista meitä,
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Mitä väliä sillä on, onko joku jatkoajan rajakki käyttänyt samoja vai eri päihteitä kuin natsien tappama mies?
Omalta taholtani ei kovin suuria. Olen vain herkkä takertumaan sellaisiin yksityiskohtiin joissa joku henkilö puhuu täyttä paskaa.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Olen vain herkkä takertumaan sellaisiin yksityiskohtiin joissa joku henkilö puhuu täyttä paskaa.

No, irtooko sitä vetoa? Sun logiikalla jaetaan voitot.

Tässä vielä:

Vedetään pikku veto jostain aiheesta. Jos minä voitan, toimitat minulle neljä litraa minttuviinaa. Jos sinä voitat, toimitan sinulle neljä litraa ykköskaljaa. Ongelmaa ei vissiin ole, koska nämä eivät mielestäsi ole eri eväät?
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Toi asiakasryhmä tässä tapauksessa saattaa aiheuttaa sen, että kokeiluun osallistujien taustoja tsekataan himpan tarkemmin kuin muissa duuneissa.

Niinhän se saattaa, mutta tiedätkö, onko entinen päihderiippuvuus este päiväkodissa tapahtuvaan työkokeiluun osallistumiselle? Jimihän työskenteli maahanmuuttajataustaisten lasten parissa, mahtoikohan hänen mediassa manittu kansainvälisyys olla puoltava tekijä? Tämä runoilijahan oli oikein syntynyt Ruotsissa saakka ja ansiolistalla on myös asustelu vallatussa talossa Barcelonassa.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
No, irtooko sitä vetoa? Sun logiikalla jaetaan voitot.
En harrasta vedonlyöntiä kuin ani harvoin. Kohdetta toki voit minulle ehdottaa. Katsotaan sitten. Jatkossa tällaiset keskusteluun täysin liittymättömät asiat voit hoitaa kanssani yksityisviestein. Pahoittelijasi odotellen.

Jännä miten nämä hyeenat eivät ole lainkaan kiinnostunut Kajaanissa surmatun henkilön taustoista ja surmaa edeltäneistä tilanteista. Onko vittuiltu? Onko sylkäisty? Onko joskus otettu miestä väkevämpää?
 

Judge Dredd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olisi tietenkin voinut, mutta nyt se tapahtui näissä viitekehyksissä jonka kaikki tiedämme.

Tiedätkö montakin ääriliikettä Suomessa jonka terrorin alla olisi mm. yksittäisellä tai useammalla iskulla pahoinpidelty 88 ihmistä, mukaan lukien naiset ja lapset. Valista meitä,
Mitään tilastoja en ole tarkastellut, mutta yleensä ihminen pahoinpitelee sen takia, että on väkivaltainen tai muuten huonosti voiva. Ei sen takia, että kuuluu johonkin ääriliikkeeseen. Pahoinvoivat yksilöt ovat alttiimpia kaikenlaisiin ääri-ilmiöihin. Ihmisiä pahoinpidellään joka päivä kadulla sen vuoksi, että he ovat eri mieltä pahoinpitelijänsä kanssa. Jos ajattelet, että tältä natsilta olisi kielletty SVL-jäsenyys ja järjestö olisi joutunut lopettamaan, niin meinaatko, että miehen väkivaltainen käytös olisi loppunut?
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Mitään tilastoja en ole tarkastellut, mutta yleensä ihminen pahoinpitelee sen takia, että on väkivaltainen tai muuten huonosti voiva.
Valtavat iitokset vastauksestasi vaikka et kysymykseeni vastannutkaan. Liityt samaan porukkaan @Runtulin kanssa.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Lisää parantumismahdollisuuksien listaan vihervasemmistolaisuus.

Minä olen ollut siinä käsityksessä, että etenkin vihervasemmistolaisten keskuudessa on pikemminkin suhtauduttu positiivisesti päihteisiin ja suorastaan vaadittu joidenkin nykyään kiellettyjen päänsekoittajien laillistamista.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Niinhän se saattaa, mutta tiedätkö, onko entinen päihderiippuvuus este päiväkodissa tapahtuvaan työkokeiluun osallistumiselle? Jimihän työskenteli maahanmuuttajataustaisten lasten parissa, mahtoikohan hänen mediassa manittu kansainvälisyys olla puoltava tekijä? Tämä runoilijahan oli oikein syntynyt Ruotsissa saakka ja ansiolistalla on myös asustelu vallatussa talossa Barcelonassa.

En tiedä onko, mutta uskoisin aktiivisen päihderiippuvuuden huomattavan.

Se keiden kanssa Jimi työskenteli lienee yhdentekevää. Taustasta huomimatta he olivat lapsia, valkoisia, mustia jne.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Olen samoilla linjoilla @Judge Dredd in kanssa. Mielestäni tämän väkivaltaa ratkaisuna pitävän, itsehillintään kykenemättömän natsikusipään yksi potku (todennäköisesti ei yksittäinen eli ei todellakaan ensimmäinen suorittamansa) on saanut aivan älyttömän hysterian aikaan. Media lyö löylyä lisää, toimittajat haluavat tuntea itsensä tärkeäksi. Ja poliitikot säntäävät perässä. Naurettavaa suhteellisuuden tajuttomuutta.

Minun puolestani natsi-leikit koodeineen voidaan kieltää. Minun puolestani 4-h kerhot apiloineen voidaan kieltää. Puolueiden rahoitusta voisi ylipäätänsä miettiä, kuka sympatiseeraa ja ketä.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Minä olen ollut siinä käsityksessä, että etenkin vihervasemmistolaisten keskuudessa on pikemminkin suhtauduttu positiivisesti päihteisiin ja suorastaan vaadittu joidenkin nykyään kiellettyjen päänsekoittajien laillistamista.

En tiedä, en ole vihervassari. Kysy vaikka @Cobol ilta emperiaa.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Jännä miten nämä hyeenat eivät ole lainkaan kiinnostunut Kajaanissa surmatun henkilön taustoista ja surmaa edeltäneistä tilanteista. Onko vittuiltu? Onko sylkäisty? Onko joskus otettu miestä väkevämpää?

Minua kyllä kiinnostaa, mutta tietoa on ollut kovin rajallisesti tarjolla. Mistä sitä tietää kuinka suuren pyötälaatikkorunoilijan tai muun elämäntaiteilijan nuo kaksi päästivät päiviltä.

Onko sinulla jokin käsitys siitä, kuinka usein ryöstön laukaisee vittuilu tai kuinka paljon pitää räkiä. että ryöstö eskaloituu ryöstömurhaksi?
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
En tiedä, en ole vihervassari. Kysy vaikka @Cobol ilta emperiaa.

Kysehän ei ole sinun poliittisesta suuntautumisestasi, vaan siitä kuinka halusit lisätä parantumismahdollisuuksien listaan vihervasemmistolaisuuden - Minä en lisäisi.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Onko sinulla jokin käsitys siitä, kuinka usein ryöstön laukaisee vittuilu tai kuinka paljon pitää räkiä. että ryöstö eskaloituu ryöstömurhaksi?
Ei ole. Valistathan meitä. Uskoakseni ei ole lainkaan harvinaista, että tiedottomassa tilassa ollut ihminen rullataan. Joko pahoinpahoinpitelijän, surmaajan tai jonkun muun toimesta.
Olen samoilla linjoilla @Judge Dredd in kanssa. Mielestäni tämän väkivaltaa ratkaisuna pitävän, itsehillintään kykenemättömän natsikusipään yksi potku (todennäköisesti ei yksittäinen eli ei todellakaan ensimmäinen suorittamansa) on saanut aivan älyttömän hysterian aikaan.
Entä yksittäinen kuristaminen? Oli sitten ensimmäinen kerta tai ei?
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Ei ole. Valistathan meitä. Uskoakseni ei ole lainkaan harvinaista, että tiedottomassa tilassa ollut ihminen rullataan. Joko pahoinpahoinpitelijän, surmaajan tai jonkun muun toimesta.

Entä yksittäinen kuristaminen? Oli sitten ensimmäinen kerta tai ei?

Mikä kuristaminen?

Eikun joo: se oli tämä ryöstökuolemantapaus, johon Sipilän Juha, Juha Sipilä viittasi. En tiedä, oliko kuristajan ensimmäinen ryöstökuristus vai ei. Suomessa hänelle varmaankin ensimmäinen kerta.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Mikä kuristaminen?
Ymmärtääkseni tämä Kajaanin uhri kuristettiin hengiltä. Voin olla väärässä. Voisitko uskoa, että tekijät yrittivät vain puolustaa itseään ja mitoitti väkivaltansa väärin. Onko kenties jossain nyt liioiteltu jotain? Kuristaminenhan johtaa ensisijaisesti vain tajunnanmenetykseen. Kamppailulajien taustaa omaavana olen kuristanut joskus vastustajan tajuttomaksi.
 

Judge Dredd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Valtavat iitokset vastauksestasi vaikka et kysymykseeni vastannutkaan. Liityt samaan porukkaan @Runtulin kanssa.
En nähnyt tarpeelliseksi vastata kysymykseen, joka on täysin ohi siitä mitä halusin alkuperäisellä tekstilläni sanoa. Mutta jos sinulle se on tärkeätä, niin ei varmaan mikään muu aatesuunta tai järjestö. Sehän ei poista sitä faktaa, että väkivaltaa ja kyseenalaisia keinoja käytetään myös muissa järjestöissä. Vaikka se on nyt ihan sama, koska se yksilön huonovointisuus/osaisuus oli se pointti. Millään järjestöjen kieltämisillä tai nettipoliiseilla ei saada mitään muuta kuin entistä huonompi ilmapiiri.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Mutta jos sinulle se on tärkeätä, niin ei varmaan mikään muu aatesuunta tai järjestö.
Kiitos vastauksestasi. Leikkasin kaikki mutkuttelut pois. Jatkakaamme tästä taas eteenpäin kuten Jutila sanoisi.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Ei ole. Valistathan meitä.

Ei se nyt kai voi olla minun tehtäväni alkaa selittämään sinun kirjoitteluasi?

Uskoakseni ei ole lainkaan harvinaista, että tiedottomassa tilassa ollut ihminen rullataan. Joko pahoinpahoinpitelijän, surmaajan tai jonkun muun toimesta.

Näin varmasti ja myös päihtynellä henkilöllä on oikeus fyysiseen koskemattomuus. Sama koskee myös hänen omaisuuttaan. Vasemmalla saatetaan kyllä olla eri mieltä jälkimmäisestä.

Näiden kahden surullisen tapauksen vertaaminen, tai edes niistä puhuminen samoissa yhteyksissä, on aivan älytöntä.

Jimin surmaaminen on, kuten päivystävä anarkisti Twitterissä julistaa, poliittinen murha tai toinen jossain perämetsissä tapahtunut onneton sattumus.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Näiden kahden surullisen tapauksen vertaaminen, tai edes niistä puhuminen samoissa yhteyksissä, on aivan älytöntä.
Juuri näin. Toinen oli aatteellinen ja poliittinen surma. Toinen ei tiettävästi sitä ollut.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Juuri näin. Toinen oli aatteellinen ja poliittinen surma. Toinen ei tiettävästi sitä ollut.

Jälkimmäinen voi toki olla rasistisesti motivoitunut rikoskin, jossa suhtauduttiin vähättelevästi alempirotuisen ja vääräuskoisen henkilön oikeuteen nauttia fyysistä koskemattomuutta ja omaisuuden suojaa. Mutta, kuten sanottua, tietoa on kovin vähän tarjolla ja on parempi odottaa oikeuden ratkaisua.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Keskusteletko aina sillä tavalla, että leikkaat kaikki keskustelukumppanisi sinua miellyttämättömät asiat pois? Helppoa olisi kyllä elämä tällä tavoin.
Yritän keskittää huomion siihen oleelliseen. Sen vuoksi jätän epäoleellisuudet huomioimatta. Yritän edellä mainitusta syystä myös jättää mutkuttelut omalta kohdaltani mahdollisimman vähäiseksi, tai ainakaan en odota, että toisen osapuolen täytyisi niihin puuttua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös