Äärioikeisto ja -vasemmisto Suomessa

  • 883 527
  • 8 574
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Mites tolkun ihmisillä? Puolet yhdyssanoista oikein.
Ymmärtävätkö tolkun ihmiset natseja? Mustamaalaavatko he kuolleita? Yrittävätkö he oikeuttaa natsien väkivaltaa vanhoilla tutuilla? Ihan vaan siksi kysyn, että saan varmistuksen onko meidän määritelmä tolkullisista sama.
 

Jeffrey

Jäsen
Ymmärtävätkö tolkun ihmiset natseja? Mustamaalaavatko he kuolleita? Yrittävätkö he oikeuttaa natsien väkivaltaa vanhoilla tutuilla? Ihan vaan siksi kysyn, että saan varmistuksen onko meidän määritelmä tolkullisista sama.

Faktojen kertominen tuskin luetaan mustamaalaamiseksi. Tai ainakin kiemitoimiston sanakirja: esittää jk asia (liian) synkin värein.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Faktojen kertominen tuskin luetaan mustamaalaamiseksi. Tai ainakin kiemitoimiston sanakirja: esittää jk asia (liian) synkin värein.
Kerrotko minulle näistä faktoista joita tällä palstalla on esitetty. Millä perusteella Jimi Karttunen on narkomaani. Kerro lisää myös kiemitoimistosta.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Kiemitoimisto on lääkkeillä puhekykyänsä heikentäneen kielitoimisto, luulisi sinun sen tienneen. Kertoi julkisesti käyneensä katkolla.
Miksi minun tuollaisia kuuluisi tietää? Kiitän kuitenkin, että osasit minua asiassa sivistää. Katkolla käynyt on siis yhtä kuin narkomaani? Olen ymmärtänyt, että päihdekierteeseen ja siitä eroon tahtovat käyvät katkolla. Päihdettähän tuossa ei ole mainittu joten odotan vielä perusteluja tälle narkkariksi väittämiselle.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Kiemitoimisto on lääkkeillä puhekykyänsä heikentäneen kielitoimisto, luulisi sinun sen tienneen. Kertoi julkisesti käyneensä katkolla.

Eikö katkolla voi käydä myös muut kuin narkomaanit? Jos on käynyt katkolla ja mahdollisesti päässyt kuiville, niin onko edelleen narkomaani?
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Jeffrey

Jäsen
Miksi minun tuollaisia kuuluisi tietää? Kiitän kuitenkin, että osasit minua asiassa sivistää. Katkolla käynyt on siis yhtä kuin narkomaani? Olen ymmärtänyt, että päihdekierteeseen ja siitä eroon tahtovat käyvät katkolla. Päihdettähän tuossa ei ole mainittu joten odotan vielä perusteluja tälle narkkariksi väittämiselle.

Sinä olet nyt itse keksinyt syytteet narkomaniasta, joten oletan sinulla olevan jotain tietoa ja faktapohjaa asialle?
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Millä perusteella Jimi Karttunen on narkomaani. Kerro lisää myös kiemitoimistosta.

“jutkut uuniin!!! ainut paikka missä niillä ei tuu kylmä…”

Kirjoittaako joku tuollaista täysissä sielun ja ruumiin voimissa?

Kiemitoimiston mukaan ao. tuotos on silkkaa timanttia. Muutenkin aika huisi heitto tältä rasisminvastaisen taistelun symbolilta. Ymmärrettävistä syistä tämä Jimin kepeä letkautus juutalaisista on haluttu jättää vähemmälle huomiolla teillä siellä #unelmapiireissä.

#minäolenjimijoonas #pelipoikki
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Kiemitoimisto on lääkkeillä puhekykyänsä heikentäneen kielitoimisto, luulisi sinun sen tienneen. Kertoi julkisesti käyneensä katkolla.

Minusta tuntuu että sinä taidat olla liemitoimiston vakioasiakkaita. Vähentääkö se jotenkin teon vakavuutta että uhri mahdollisesti on käynyt joskus katkolla?
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Sanoit haluavasi tietää vain määritelmän, ja melko hyvän sellaisen tarjosin. Ole hyvä.
Pyysin sinua vastaamaan kysymykseen. Teen sen vielä kolmannen kerran. Varmuuden vuoksi esitän kysymyksen uudelleen ihan lainauksen kera.
Ymmärtävätkö tolkun ihmiset natseja? Mustamaalaavatko he kuolleita? Yrittävätkö he oikeuttaa natsien väkivaltaa vanhoilla tutuilla? Ihan vaan siksi kysyn, että saan varmistuksen onko meidän määritelmä tolkullisista sama.
 

Jeffrey

Jäsen
Minusta tuntuu että sinä taidat olla liemitoimiston vakioasiakkaita. Vähentääkö se jotenkin teon vakavuutta että uhri mahdollisesti on käynyt joskus katkolla?

Uhrin terveydentila on aikaisemmin Suomessa vaikuttanut vastaavien tapausten tuomioihin. Tässä mielessä asia on mielestäni relevantti.

Ja teon vakavuutta ei vähennä, tapahtuneen ehkä. Vai pitäisikö mielestäsi jokaista vastaavaa tekoa (potku rintaan) tutkia Suomessa samalla mittakaavalla?
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Jos on käynyt katkolla ja mahdollisesti päässyt kuiville, niin onko edelleen narkomaani?

Pahoinpitelyn/henkirikoksen uhriin tämä ei liity millään tavalla, eikä edes ketjun aiheeseenkaan mutta ylläolevaan silti kommentti.

Mielestäni on. Ehdottomasti. Minulla ei ole omakohtaista kokemusta, mutta olen seurannut valitettavan läheltä ihmistä jolla on riippuvuus. Lähtisin sen pohjalta väittämään, että riippuvuus ei synnyttyään koskaan varsinaisesti katoa. Sitä voi oppia kontrolloimaan, sen kanssa voi oppia elämään ja sen voi saada niin hiljaiselle äänelle, ettei sen olemassaoloa enää oikeastaan edes tiedosta. Se on silti olemassa ja ottaa oikein mielellään ennemmin tai myöhemmin myös uuden riippuvuuden vanhan tilalle.

Ei siis perustu mihinkään tutkittuun tulokseen, mutta kyllä (omasta mielestäni), kerran narkomaani aina narkomaani. Ja mainittakoon, ettei narkomaani ole tässä halveksuva tai pilkkaava sana, vaan ihan yleinen termi.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
“jutkut uuniin!!! ainut paikka missä niillä ei tuu kylmä…”

Kirjoittaako joku tuollaista täysissä sielun ja ruumiin voimissa?

Kiemitoimiston mukaan ao. tuotos on silkkaa timanttia. Muutenkin aika huisi heitto tältä rasisminvastaisen taistelun symbolilta. Ymmärrettävistä syistä tämä Jimin kepeä letkautus juutalaisista on haluttu jättää vähemmälle huomiolla teillä siellä #unelmapiireissä.

#minäolenjimijoonas #pelipoikki

Onks Hämeenkyrössä korkki narahtanut?

En tiedä koska, osaat ehkä kertoa, surmansa saanut on näin kirjoittanut. Aiemmat esille nostetut kirjoitukset Facessa olivat muistaakseni vuodelta 2011, eli 5 vuotta sitten. Viidessä vuodessa ehtii ihmisen mielessä ja mielipiteissä tapahtumaan paljon muutoksia.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Pahoinpitelyn/henkirikoksen uhriin tämä ei liity millään tavalla, eikä edes ketjun aiheeseenkaan mutta ylläolevaan silti kommentti.

Mielestäni on. Ehdottomasti. Minulla ei ole omakohtaista kokemusta, mutta olen seurannut valitettavan läheltä ihmistä jolla on riippuvuus. Lähtisin sen pohjalta väittämään, että riippuvuus ei synnyttyään koskaan varsinaisesti katoa. Sitä voi oppia kontrolloimaan, sen kanssa voi oppia elämään ja sen voi saada niin hiljaiselle äänelle, ettei sen olemassaoloa enää oikeastaan edes tiedosta. Se on silti olemassa ja ottaa oikein mielellään ennemmin tai myöhemmin myös uuden riippuvuuden vanhan tilalle.

Ei siis perustu mihinkään tutkittuun tulokseen, mutta kyllä (omasta mielestäni), kerran narkomaani aina narkomaani. Ja mainittakoon, ettei narkomaani ole tässä halveksuva tai pilkkaava sana, vaan ihan yleinen termi.

Hyväksyn ehdottomasti tämän näkökulman. Ehkäpä epäselvästi muotoiltu pointtini oli se, että tuleeko joskus huumeita käyttäneen henkilön toimia aina arvoida siitä näkökulmasta, että hän on ollut narkomaani?
 
Ei hätää, toisin kuin päihderiippuvuudesta (eli alkoholismista tai narkomaniasta), rotuvihasta voi kuka tahansa parantua.

Entinen natsijohtaja avoimena Ylen haastattelussa: ”Minun täytyy määritellä nyt elämäni uudestaan” | Yle Uutiset | yle.fi

”Se ei ole helppoa. Olin 13–14-vuotias kun kiinnostuin kansallissosialismista. Mitä enemmän luin sitä enemmän löytyi ”totuuksia”. Ne vahvistivat sen mihin uskoin. Omaksuin natsismin täydestä sydämestäni."

"Nyt minun on määriteltävä elämäni uudelleen ja opittava tuntemaan itseni uudella tavalla. Kuka ja mikä minä olen? Elämässäni ei ollut paljoa jäljellä kun luovuin natsismista. Minun on aloitettava aivan alusta”, Holappa sanoo.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Onks Hämeenkyrössä korkki narahtanut?

On. Jos siis juomatottumukseni kivennäisveden suhteen kiinnostaa. Mulla ja Jimillä on ihan eri eväät.

En tiedä koska, osaat ehkä kertoa, surmansa saanut on näin kirjoittanut. Aiemmat esille nostetut kirjoitukset Facessa olivat muistaakseni vuodelta 2011, eli 5 vuotta sitten. Viidessä vuodessa ehtii ihmisen mielessä ja mielipiteissä tapahtumaan paljon muutoksia.

Kaikkea ehtii. Harmi sinänsä, ettei näistä mahdollisista mielipidemuutoksista ole jäänyt minkäänlaista merkkiä sosiaaliseen mediaan.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
On. Jos siis juomatottumukseni kivennäisveden suhteen kiinnostaa. Mulla ja Jimillä on ihan eri eväät.

Okei, eli humalankaan piikkiin ei voi laittaa.

Kaikkea ehtii. Harmi sinänsä, ettei näistä mahdollisista mielipidemuutoksista ole jäänyt minkäänlaista merkkiä sosiaaliseen mediaan.

Ei tainnut joo, voiko johtua jostakin Facen asetusten muuttamisesta, en tiedä. Toisaalta hepun, joka toivoisi juutalaisia uuniin ei uskoisi räkivän Vastarintaliikkeen jäsenten eteen.

Ei hätää, toisin kuin päihderiippuvuudesta (eli alkoholismista tai narkomaniasta), rotuvihasta voi kuka tahansa parantua.

Lisää parantumismahdollisuuksien listaan vihervasemmistolaisuus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös