Veti iloiseksi / hymyn naamalle –ketju

  • 669 292
  • 3 229
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
kiljukännit
Iki-ihana Mariska on kertonut ko. valmisteesta mm. blogissaan ja tässä Ylen jutussa.

Erityisesti mieleeni on jäänyt Mariskan jakama koskettava tarina teinivuosiltaan; jotenkin äärettömän sympaattista ja liikuttavaa ajatella, että yksi Suomen lahjakkaimmista muusikoista ja sanataiteilijoista on nukkunut sujuvasti teinivuosinaan lehtiroskiksessa kylmässä Lahdessa. Ja erityisen lohdullista tietysti, että nuoripari onneksi löysi yösijan eikä joutunut ulkosalle palelemaan. Siksi asialle voi hyvin hymyilläkin.
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ladut joita eräs tyyppi vetää OT:na omalla kelkallaan meillä päin. On mukavaa että joku viitsii ajella kelkallaan latuja muiden iloksi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ladut joita eräs tyyppi vetää OT:na omalla kelkallaan meillä päin. On mukavaa että joku viitsii ajella kelkallaan latuja muiden iloksi.

Yle Uutiset kertoi juuri Lapin autiomajoista ja huoltosyy se, että talvella pääsee kelkalla. Se ei sitten hymyilyttänytkään kuinka ei ole rahaa tehdä niitä kunnolla.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Jippu halasi mua tänään ja kertoi, että hyvin meni. Olen otettu ja hymy naamalla.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Kävin tänään koittamassa pääsenkö taksinkuljettajan kokeesta läpi? Pääsinhän mä, paikallistuntemus-, ja ammattitaito riittää ajoluvan hakemiseen, vaikka ihan pystymetsästä lähti yritys.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Katselen parhaillaan Ylen SuomiLovea ja tuli mieltä sykähdyttävä hetki, kun siellä esitettiin varmaan joskus viime kesän aurinkoisena päivänä jossain Stadissa kuvattu musiikkiesitys. Tän kaiken vittumaisen pakkasen ja lumen keskellä toi oli kiva muistutus, että onhan täällä Suomessakin joskus kesällä aika hienoa.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Nyt jumalauta! Meikäläisen pikkuserkku valittiin Vuoden turkulaiseksi! Tuodaan julkisuuteen torstaina. Jukoliste!

E: Ai juu, ettehän te voi tietää kuka hän on. Onnea Miska!

Miska Kaukonen. Joka näytteli Klonkkua Taru Sormusten Herrasta -näytelmässä. Mutta täähän on fiksua kirjoittaa ”julkiseksi” nyt maanantaina.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miska Kaukonen. Joka näytteli Klonkkua Taru Sormusten Herrasta -näytelmässä. Mutta täähän on fiksua kirjoittaa ”julkiseksi” nyt maanantaina.
Ja tulossa Heideken-näytelmä jonka kirjoittanut. Mietinkin että kuka valitaan ja koska, eli Miska Kaukonen ja torstaina, kiitokset @abianos tiedosta.
 

ace

Jäsen
Ylihuomenna tapaan perheeni, kaverit ja kaikista tärkeimpänä kissani. Olen onnellinen ja onnekas, että saan tehdä oman alani töitä ulkomailla, moni paikka olisi jäänyt näkemättä ilman sitä.

Kuitenkin, näiden pestien myötä olen alkanut arvostaa Suomen meininkiä ihan uudella tavalla ja kotiin on aina mukavampi palata. Vanhaan työputkeen en kuitenkaan haluaisi palata, mielummin kaipaan rakkaita ja teen sitä duunia mitä haluan, vaikka ei tämä pelkkää ruusuilla tanssimista ole missään nimessä.

Juuri tällä hetkellä vetää sekä iloiseksi, että hymyn naamalle, että ylihuomenna pääsen käymään Suomessa.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Aamupäivällä salilla ja nuori kolli kuulokkeineen vieressä hengähtämässä maastavedon jälkeen, joka meni päin vittua. Hetken mietin, että käynkö minä vanha gubbe neuvomaan jos vaikka hermostuu, mutta sanoin nätisti että selkä suoraan ja katse eteen niin homma toimii. Poika kiitteli vinkistä ja teki puhtaasti seuraavan sarjansa. Pienestä voi tulla hyvä fiilis, mutta kai se niin menee asiassa kuin asiassa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kyllähän se yhdistelmä mies ja sukset nosti vähän hymyä huulille. Kun välillä ei päässyt pienessäkään mäessä eteen päin kun sukset tahtoivat mennä taakse. Ja kun niiden piti olla jotkut nanogripit, veljeltä lainassa. Ja voi sitä huojuntaa ja huutamista kun piti laskea pieni mäki ales. No tässä on vielä vähän työsarkaa edessä... Kyllähän siitä tuli hyvälle tuulelle kun toinen halusi lähteä yhdessä hiihtämään vaikkei hiihtäminen ole hänelle mitenkään vahvinta osaamisaluetta.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Lienen kertonutkin jo aiemmin, kun olen nähnyt noin 70-80-vuotiaita rouvashenkilöitä sellaiset Snickersin NUTCASE-tekstipipot päässä. Tänään junassa oli kanssamatkustajana vanhempi rouva, jolla oli (logosta päätellen jonkun erotuomarikerhon) NUIJA-pipo.

Tuollaisessa ug-touhuilussa on hienoa asennetta. :)
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
On hienoa huomata @Ikävänkantaja n tavoin iäkkäämmän sukupolven ottaneen asioita ns. haltuun. Samoin myös erityisen nuorten ihmisten kunnostautuminen piristää mieltä. Viimeeks Jukureiden pelissä käydessäni, istui edessäni penkkirivillä useita alle 10-vuotiaita pikkuheppuja ketkä häröilivät siinä. Kaiuttimista kun alkoi kuulua tämä jonkunlainen lätkäklassikko "diddididi" -biisi (tiedätte kyllä pian mitä tarkoitan) ja itse alkaessani päänsisäisesti laulaa jo lyriikoita, niin siinäpä pikkukollit pistivät yhteen ääneen hoilaten "Seppo on bi seksuaali, Seppo on bi, bi-seksuaali!" Hymyilin hyväksyvästi, jopa hieman ylpeänä.

Piti oikein tarkastaa, niin Gigi d'Agostinon L'Amour Toujours on näköjään alkuperäinen kappale, sillä ei toki juuri niin merkitystä ole.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Epäilin aluksi vähän kuinka jaksaa hiihdon MM-kisaveikkaus kiinnostaa täällä kuntoutuskeskuksessa jossa minäkin asun. Epäilyni kuitenkin osoittautui ainakin osittain turhiksi sillä kisaan lähti mukaan ainakin 11 veikkaajaa. Se on enemmän kuin mitä näissä täällä olleissa aiemmissa veikkauksissa on jengiä mukana ollut. Tämä sai mieleni siis tänään iloiseksi ja jo se ylipäätään että veikkaus järjestyi. Laillinenhan tämä veikkaus taas on kun osallistumismaksua ei ole ja eikä kyllä mitään palkintoakaan. Huvin ja jännityksen vuoksi veikkaillaan.

Toinen iloinen asia oli kun tämä ilta meni sitten laatiessa tuota lomaketta veikkaukseen ja se että sain sen myös valmiiksi tänään. Siihen tuli noin 20 MM-kisoja käsittelevää toinen toistaan mielenkiintoista kysymystä joihin pitää veikata oikea vastaus. Oli mielenkiintoista jo tehdä tuota lomaketta. Laitoin siihen kylkeen vähän tilastotietoja mutta toivottavasti tulee vastauksiin silti hajontaakin eikä kaikki vastaa tilastojen pohjalta samalla tavalla.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllähän tuo lauantain urheilutarjonta teki innokkaan penkkiurheilijan mielen iloiseksi ja innostuneeksi.

Sieltä tulee äkkiä vilkaistuna jonkinlaista urheilua aina lauantai aamupäivästä kahdestatoista aina sunnuntai aamukasiin saakka melkein ilman taukoja.

Ensin tulee hiihdon MM-kisoja, sitten kotoista liigalätkää Teliasta ja liigapelien jälkeen ja niiden aikana alkaa tulemaan Nhl-kiekkoa. Jo pelkästään Telian All star-passilla näkyvällä Viasat jääkiekko-kanavalla tulee Nhl-kiekkoilua, ilman taukoja lähetyksien välillä niin läpi yön.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kyllähän tuo lauantain urheilutarjonta teki innokkaan penkkiurheilijan mielen iloiseksi ja innostuneeksi.
Tosiaan näin talviurhelun arvokisojen aikaan on kyllä melkoiset penkkiurheilijan superpäivät menossa. Hiihtolajeissa on hyviä kisoja pitkin päivää ja tähän kun lisää eri palloilulajien omia liigoja vielä päälle niin ei kyllä käy aika pitkäksi.

Kotipuolessa saisi olla aina mahdollisimman paska keli arvokisojen aikaan, ei tarvitse potea huonoa omaatuntoa siitä että ei liikahda kotoaan mihinkään...
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Sain eilisessä futisvakiossa 12 oikein kimppapelissä. Jee!
.
.
.
.
.
Ilahduin suunnattomasti kun katsoin voittosummani olevan 0.13€. Eihän tälle voi kuin hymyillä. Oli valitettavan helppo kierros.
 

Jeffrey

Jäsen
Tietysti eilis-iltainen Unitedin voitto ensinäkin. Kädet tärisivät vielä vartti pelin jälkeen, uni tuli tunnin päästä.

Tänään sain ehkä vielä suuremman hymyn päälle! Minulla on ollut lähes kymmenisen vuotta perus elämistäni häiritsevä vaiva. Tätä on tutkittu useissa sairaaloissa Suomessa asuinpaikkani mukaan, aina menty lääkehoidolla. Nyt tänään löytyi lekuri, joka itseasiassa ryyppäsi kahteenkin erilaiseen käsittelyyn, joista toinen on kirurgia. Voi juku jos tämän asian saisi tämän saisi hoidettua ja jatkuvat pienet vaivat tällä pois.

Ihan täysin epäuskoisena poistuin tänään lääkärin vastaanotolta ja lähes tippa linssissä. Aikaisemmat lekuri vähätellyt vaivaa, tämä sanoi että tämähän on ihan selvä keissi. Toivottavasti se sitä myös on operaatioiden jälkeen.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mies lähetti minulle kortin, siis sellaisen postin kortin omasta kuvasta. Kyllähän se sai hyvälle tuulelle kun tuulen läpi postilaatikolle taisteltuaan löytää postikortin jossa on iloinen kesäinen kuva meistä mökin laiturilla auringonpaisteessa ja toivotellaan pikaista paranemista. No onhan se vähän hölmöä lähetellä kortti samassa taloudessa asuvalle mutta kaunis ele se oli. Mies on ehkä viettänyt "liikaa aikaa" veljeni seurassa joka on jotenkin yltiö romanttinen (minun mittapuulla). Veli lähettelee vaimolleen kortteja jossa on yleensä äiti ja lapsia/lapsia ja laittaa tekstiksi jotain "hymyilyttää kun on päässyt rakkaan äidin syliin" tai "kyllä ruoka maistuu kun ihana äiti on sen tehnyt"...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
HPK:n esitykset tämän kevään pudotuspeleissä saavat hymyn naamalleni. Kaksi peliä ja kaksi voittoa on nyt tämän kevään pudotuspeleissä Kerhon saldona ja vastustajajoukkue TPS alkaa hiljalleen olemaan tukalassa paikassa.

No matka välieriin on vielä pahasti kesken. Ei saisi vanhoja muistella mutta... En muista mikä kevät oli kyseessä mutta silloin yksikin kevät TPS nousi 2-0-tappiotilanteesta 3-2-voitoin välieräsarjan voittajaksi. Nostin tämän siksi esille nyt että halusin painottaa sitä että matka välieriin on vielä pahasti kesken.

Mieltäni ilahduttaa myös että väkeä on löytänyt täällä kuntoutuskeskuksessakin jossa minäkin olen asunut muutaman viime vuoden niin kivasti yhteiseen kisastudioon jännittämään varsinkin HPK:n edesottamuksia.

Minä viritän aina välillä maksamani Telian lähetykset näkyviin yhteisiin tiloihin ja väkeä saa ilman maksua kerääntyä katselemaan pelejä. Tänään oli peliä katselemassa yhteensä 8 asukasta edes jossain välissä peliä. Ja tuo määrä on kiva lukema kun ottaa huomioon minkälaiset ryhmäkoot täällä yleensä saadaan kasaan teema-ja fiiliskahviloita lukuun ottamatta. Yleensä ryhmäkoot ovat muutenkin valitettavan pieniä. Niin pieniä että tuota 8 asukkaan joukkoa voidaan pitää täällä jo aika isona määränä.

Mikäs sen parempaa kun saada laittaa hyvä kiertoon. Kun minulla on kuitenkin nuo katseluoikeudet niin en näe syytä miksi en niitä välillä virittelisi niin että muutkin lähetyksiä voivat katsella. Joukossa voi olla sellaisiakin joilla on vielä minunkin tilannettani tukalammat olot taloudellisesti ja ei tuollaisiin Telian lähetyksiin muuten olisi edes varaa.

Ihan jokaista pudotuspeliä en pysty näyttämään muille kun pitää välillä jäähallillakin käydä kannustamassa mutta varmasti näitä kisakatsomoita täällä nähdään jatkossakin kun ekat kerrat ovat olleet onnistuneita ja väkeä on tullut paikalle ihan kivasti.

HPK täällä on suosikkijoukkue. Onhan HPK lahjoittanut jo vuosia kausikortit runkosarjan peleihin tälle kuntoutuskeskukselle ja onhan HPK paikkakunnan joukkue.

Jos tällä saa tuotettua hyvää oloa ja mieltä muille niin mikäs sen parempaa kanssa. Hyvän mielen tuottaminen muille tuottaa yleensä hyvää mieltä itsellekin. Lahjojakin on just tämän vuoksi kivempi antaa kuin saada.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Se ettei Pelicansin kausi vielä loppunut... Huomenna pitää kyllä olla hereillä Helsingissä ettei tule taas takkiin onnistuneen kotipelin jälkeen. Ja osaa se kiekkoa näköjään pomppia HIFK:oon maaliin tuurilla eikä vain Olkinuoran selästä Pelicansin maaliin.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Se ettei Pelicansin kausi vielä loppunut... Huomenna pitää kyllä olla hereillä Helsingissä ettei tule taas takkiin onnistuneen kotipelin jälkeen. Ja osaa se kiekkoa näköjään pomppia HIFK:oon maaliin tuurilla eikä vain Olkinuoran selästä Pelicansin maaliin.
Pelkästään sinun ansiota on, että jos Pelikaanit menee jatkoon, olen iloinen. Epäilen, mutta hyvä sinä ;).
 

A Siente

Jäsen
Näin pitkästä aikaa 3v siskonpoikaa. EI se mua muista, mutta tuli iloisena syliin istumaan. "Jouduin" lukemaan sille kirjaa ja ajelee autoilla. Muistan kun itse olin se pentu. En tiedä mikä siinä on, mutta kaikki suvun lapset on rauhallisia mun kanssa, vaikka muuten olisivat miten hirviöitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös