Kysymyksiä keskustelupalstan moderaattoreille ja ylläpidolle II

  • 1 077 476
  • 6 273

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
ei silla kylla oikeasti ole mitaan merkitysta onko ne pisteet paikallaan vai ei jonkun yksittaisen sanan kohdalla voi joskus harvoin tulla arpomista mita tarkoitetaan mutta luettavuuteen silla ei ole tosiaankaan mitaan merkitysta jenkkinäppaimistolla myös oppii kirjoittamaan sujuvasti parissa minuutissa at ja ot an ja on tilalle minusta tassa tehdaan nyt karpasesta harkanen ja vesilasissa on myrakka

Vs.

Ei sillä kyllä oikeasti ole mitään merkitystä, onko ne pisteet paikallaan vai ei. Jonkun yksittäisen sanan kohdalla voi joskus harvoin tulla arpomista, mitä tarkoitetaan. Mutta luettavuuteen sillä ei ole tosiaankaan mitään merkitystä. Jenkkinäppäimistöllä myös oppii kirjoittamaan sujuvasti parissa minuutissa a:t ja o:t ä:n ja ö:n tilalle. Minusta tässä tehdään nyt kärpäsestä härkänen ja vesilasissa on myräkkä.

Ehkä olen sitten itse lievästi lukivaikeuksinen kun ensimmäisen tekstin lukeminen tuottaa paljon enemmän vaikeuksia.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ehkä olen sitten itse lievästi autistinen kun ensimmäisen tekstin lukeminen tuottaa paljon enemmän vaikeuksia.
En kiellä, etteikö voisi olla henkilökohtaisia eroja hahmottamisessa. Mulla kesti esim. Tinkezionen viestejä lukiessa todella kauan, ennen kuin hoksasin ääkkösten puuttuvan. Luen yleensä melko nopeasti ja lähinäkö on laseista riippuen muutenkin sumeaa. Nyt on vanhemmat ns. päätelasit käytössä. Näillä näen aavistuksen huonommin kuin varsinaisilla lukulaseilla. Ehkä sekin selittää, miksi mulle ei oikeasti ole merkitystä tällä asialla.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Jos umlautien puuttuminen syoe miestae, niin olisiko parempi, ettae jenkkinaeppiksen kaeyttaejaet vaeaentaeisivaet tekstinsae taellae perinteisellae tavalla?
 

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
Nyt pitäisi saada sääntötietoa. Se on naurattanut jo pitkään, kun NHL:sta saa jakaa laittomia linkkejä ja siihen ei kukaan puutu.

Miten on Suomen SM-liigan kohdalla. Tarve on ilmeinen ja on aivan turhaa sitten jälkikäteen jaella jotain arvottuja pelikieltoja ties kenelle.

Kuinka siis toimitaan? Vastaus ei voi olla Telian mainostaminen vaan se mitä linkkejä saa tai ei saa jakaa.

(Tuota Espoo-juttua en espoolaisenakaan ymmärrä yhtään. Ei tietenkään pidä olla mitään omaa osiota, koska syytä siihen ei ole.)

Laittomien linkkien (esim. tekijänoikeusrikkomukset) on kiellettyä. Puutumme niihin aina, kun huomaamme tai saamme ilmoituksen.

Saisiko tähän suomennoksen? Onko linkkien kysely tai mainostaminen kiellettyä vai sallittua? NHL-pelien osalta homma tuntuu olevan ok mutta onko tilanne jotenkin eri SM-Liigan suhteen ja jos on niin miksi?
UP

Liigan striimit..kommenttia?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Voisko muuten joukkueosioiden pelaaja-ketjujen otsikoinnissa ohjeistaa että pyrittäisiin muotoon "Lauri Tukonen, TPS", "Lauri Tukonen Tepsissä" tai pelkkä "Lauri Tukonen", mutta ei esim "Lauri Tukonen Tepsiin!". Sydänpotilaana olen vaarassa kun tuon viimeisen esimerkin mukaiset otsikot pomppivat etusivulle.
En siis halua pelikieltoa kenellekään, eikä asia ole suurensuuri, mutta kun tiedän että kaikenmoisia täysin turhanpäiväisiä ja pikkumaisia otsikoiden muokkauksia olette tehneet, niin tuo em ohjeistus voisi olla niistä poiketen oikeasti hyödyllinen.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ansaitseeko @Moderaattorit pelikieltoa, jos viestien taso on kieliopillisesti kehnoa, kuten tässä: "Nimimerkki Petra85 on saanut viikon pelikiellon, sillä hänen viestiensä taso on ollut niin sisällöllisesti kuin kieliopillisesti kehnoja."?
 
Emme ole yleensä antaneet yksittäisestä kieliopillisesti kehnosta viestistä pelikieltoa, joten nimimerkki Moderaattorit lienee vielä toistaiseksi turvassa. Suosittelemme toki, että jatkossa kyseinen nimimerkki kiinnittäisi hieman enemmän huomiota kielioppiin.

Moderaattorit
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Suosittelemme toki, että jatkossa kyseinen nimimerkki kiinnittäisi hieman enemmän huomiota kielioppiin.
Sisältöä toivotaan myös.

Muutamat viimeaikaiset poistot ovat parantaneet palstaa huomattavasti. Kiitokset siitä. Jokunen päänaukoja vielä menemään ja paranee entisestään.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Miksei @Moderaattorit ole vieläkään vastanneet tuohon että miksi NHL-pelien linkkien laittaminen on ainakin aiempina vuosina ollut sallittua mutta liigapelien suhteen se on "tekijänoikeuksia rikkovaa" ? Tai ainakin näin minä tuon ymmärsin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Miksei @Moderaattorit ole vieläkään vastanneet tuohon että miksi NHL-pelien linkkien laittaminen on ainakin aiempina vuosina ollut sallittua mutta liigapelien suhteen se on "tekijänoikeuksia rikkovaa" ? Tai ainakin näin minä tuon ymmärsin.

Koska ne katsovat itsekin niitä pelejä. Se on ainoa mahdollinen syy tai ainakaan muuta ei ole kerrottu. Miksi ei ole kerrottu.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksei @Moderaattorit ole vieläkään vastanneet tuohon että miksi NHL-pelien linkkien laittaminen on ainakin aiempina vuosina ollut sallittua mutta liigapelien suhteen se on "tekijänoikeuksia rikkovaa" ? Tai ainakin näin minä tuon ymmärsin.
Ei nämä asiat ole mitenkään vaikeita jos hetkeksi pysähtyy miettimään. Jatkoaika haluaa pysyä hyvissä väleissä SM-liigan kanssa, joten mitään sitä tahoa ärsyttävää ei voi tehdä. Kun taas NHL ei edes tiedä mistään Jatkoajasta mitään, jolloin niiden mielipiteet voi jättää oman onnensa nojaan
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ei nämä asiat ole mitenkään vaikeita jos hetkeksi pysähtyy miettimään. Jatkoaika haluaa pysyä hyvissä väleissä SM-liigan kanssa, joten mitään sitä tahoa ärsyttävää ei voi tehdä. Kun taas NHL ei edes tiedä mistään Jatkoajasta mitään, jolloin niiden mielipiteet voi jättää oman onnensa nojaan

Ei tietenkään ole. Kysehän on vain siitä saako tänne kirjoitella jatkossa vai lähteekö oikeudet.

Tietenkään NHL ei ole kuullut koskaan jostain kumman Jatkoajasta.
 

Aapee79

Jäsen
Miksihän mulle ei voi yksityisviestiä laittaa? Ainakin multa toisille päin toimii(nyt) ja pystyn keskustelemaan siitä sitten eteenpäin. Oli pidempään ongelma myös toisinkin päin. Kiitos avusta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Milloin näihin Telian ketjuissa oleviin vihjaluihin muuten aletaan puuttua? Siellä jos erehtyy vahingossa antamaan edes puolikkaan kehun Telian suuntaan tai kommentoimaan jotain sellaista käyttäjää jolla on joku ongelma ollut palvelussa, niin vastaus on liki poikkeuksetta luokkaa "Olet Telialla töissä?" tai "Ettekö te siellä Telialla...". Kohtuullisen vittumaista ja ei tuo nyt mielestäni hirveästi eroa näihin "Moi herra X!" huuteluihin.

@Moderaattorit
 
Milloin näihin Telian ketjuissa oleviin vihjaluihin muuten aletaan puuttua? Siellä jos erehtyy vahingossa antamaan edes puolikkaan kehun Telian suuntaan tai kommentoimaan jotain sellaista käyttäjää jolla on joku ongelma ollut palvelussa, niin vastaus on liki poikkeuksetta luokkaa "Olet Telialla töissä?" tai "Ettekö te siellä Telialla...". Kohtuullisen vittumaista ja ei tuo nyt mielestäni hirveästi eroa näihin "Moi herra X!" huuteluihin.

@Moderaattorit
Oletko Telialla töissä, kun noin ärsyttää?

Nojoo, onhan tuo varmasti omalla tavallaan ärsyttävää, mutta en nyt rinnastaisi tuota suoraan "Moro X!" -jorinoihin. Vaikka sattumalta olisikin Tellulla töissä, niin ihan mahdotonta tuosta on kehenkään henkilöön yhdistää. Ellei vihjailut ole suoraan johonkin pestiin viittaavia, tyyliin "Moro Telian jääkiekkoliiketoimintojen johtaja, Head of Hockey!", mutta tästä ei käsittääkseni ollut kysymys?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Nonnih, vähän kirjautumisongelmia ollut, mutta nyt pääsin ineen vaikken ollut edes uloskirjautunut. Eilen ja tänään näitä ongelmia.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, KiPa-90, KuPS, Valioliiga ja NHL yleisesti
@Moderaattorit . Kirjoitin eilen SaiPa osioon viestin. Aamulla menin sitä etsimään "omat viestit" kohdasta. Sitä ei sieltä löytynyt mutta itse viesti kuitekin palstalta löytyi. Samaan aikaan eilen illalla, kun viestiä kirjoitin ja yritin selata omaa viestihistoriaa, ei historian selaus onnistunut vaan siinä luki Ongelma-jatkoajan keskustelupalsta. Mistähän moinen johtuu, ettei viestit ole omaan viestihistoriaan jääneet?
 

Nick Neim

Jäsen
@Moderaattorit . Kirjoitin eilen SaiPa osioon viestin. Aamulla menin sitä etsimään "omat viestit" kohdasta. Sitä ei sieltä löytynyt mutta itse viesti kuitekin palstalta löytyi. Samaan aikaan eilen illalla, kun viestiä kirjoitin ja yritin selata omaa viestihistoriaa, ei historian selaus onnistunut vaan siinä luki Ongelma-jatkoajan keskustelupalsta. Mistähän moinen johtuu, ettei viestit ole omaan viestihistoriaan jääneet?
Mistään en mitään varmaksi tiedä, mutta toisesta ketjusta lainattua:

Jostain syystä hakupalvelu sakkaa vähän väliä ja vaatii uudelleenkäynnistyksen. Selvitellään mikä tuossa taustalla on kun ei pysy pystyssä.

Käytännössä voisi kuvitella, että jos yrittää katsoa noita omia viestejään "Uusimmat viestit" namiskan takaa, palsta käyttää siihen toimintoon luonnollisesti hakupalvelua. Eli tuolla saattaa olla jotain tekemistä tuon mainitun ongelman kanssa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mistähän moinen johtuu, ettei viestit ole omaan viestihistoriaan jääneet?

Tuttu ilmiö varmasti hyvinkin monelle, tai ehkä vielä tutumpaa olisi se, että aamulla nimen omaan löytäisi edellispäivän viestejä. Paras konsti välttää vastaavat tilanteet on joko laittaa korkki kiinni hyvissä ajoin tai sitten jättää menemättä nettiin, kun pullot/tölkit on tyhjennetty.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
@Moderaattorit
Pistin oheisen kysymyksen vapaan puolelle. En löydä sitten millään. Onko ketju olemassa tai/vai onko se poistettu?
Eli ketju, jossa tarvitaan kolme sanaa luomaan yhdyssana, jonka voi siirtää seuraavalle. Olemassa vai epäsivellisyytensä vuoksi poistettu ja haudattu?

"Muistelisin että yhdyssanaketjuketju olisi olemassa ja muistelin tuota itse asiassa eilen hirvijahtia ja elintarvikekysymyksiä samanaikaisesti mietiskellessäni ja mielessäni kävi klassikko yhdyssanaketju välilihamakaronilaatikko.

Idea on soma. Lähden penkomaan..."

En löytänyt.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Nyt täytyy kyllä ihmetellä ja sen perusteella oikein erikseen kysyä, kunnonjykit nimim. viikon huilille viestien huonosta kieliasusta?!
Mitä itse noita selailin, niin en kyllä ymmärrä ollenkaan. Viimeaikaisissa viesteissä ei ainakaan minusta ole mitään vikaa, täältä löytyy yhen sata viestiä jotka sen kymmenen kertaa enemmän kuraa, eikä haittaa ketään. Saiskos esimerkkiä mikä/mitkä tuohon nyt johti?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nyt täytyy kyllä ihmetellä ja sen perusteella oikein erikseen kysyä, kunnonjykit nimim. viikon huilille viestien huonosta kieliasusta?!
Mitä itse noita selailin, niin en kyllä ymmärrä ollenkaan. Viimeaikaisissa viesteissä ei ainakaan minusta ole mitään vikaa, täältä löytyy yhen sata viestiä jotka sen kymmenen kertaa enemmän kuraa, eikä haittaa ketään. Saiskos esimerkkiä mikä/mitkä tuohon nyt johti?
Saat vastauksena sen että @Moderaattorit eivät kommentoi yksittäisiä pelikieltoja.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Nyt täytyy kyllä ihmetellä ja sen perusteella oikein erikseen kysyä, kunnonjykit nimim. viikon huilille viestien huonosta kieliasusta?!
Mitä itse noita selailin, niin en kyllä ymmärrä ollenkaan. Viimeaikaisissa viesteissä ei ainakaan minusta ole mitään vikaa, täältä löytyy yhen sata viestiä jotka sen kymmenen kertaa enemmän kuraa, eikä haittaa ketään. Saiskos esimerkkiä mikä/mitkä tuohon nyt johti?
On kyllä omituinen pelikielto. Noilla kriteereillä pitäisi potkia melko paljon porukkaa pois. Pariin kertaan näytti olevan ois eikä olisi. Kai se on sitten peruste laittaa lomille.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Nyt täytyy kyllä ihmetellä ja sen perusteella oikein erikseen kysyä, kunnonjykit nimim. viikon huilille viestien huonosta kieliasusta?!
Mitä itse noita selailin, niin en kyllä ymmärrä ollenkaan. Viimeaikaisissa viesteissä ei ainakaan minusta ole mitään vikaa, täältä löytyy yhen sata viestiä jotka sen kymmenen kertaa enemmän kuraa, eikä haittaa ketään. Saiskos esimerkkiä mikä/mitkä tuohon nyt johti?
Ihan samaa on tullut tässä ihmeteltyä jo pidemmän aikaa. Kovin mielivaltaista toimintaa moderaattoreilta tuon säännön soveltamisessa. Etenkin, kun esim. Jokeripuolella uusi, mutta sitäkin tuotteliaampi nimimerkki on ehtinyt puolessa vuodessa tuottaa yli 3000 viestiä, joissa alakanttiin arvioiden 2900 viestissä on enemmän kirjoitusvirheitä kuin nyt huilille komennetun nimimerkin viesteissä. Huolestuttavaa, että moderoinnin taso laskee kuin lehmän häntä. Ja näköjään määrä korvaa laadun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös