RIP-ketju

  • 2 886 521
  • 11 649

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Myöhässä, mutta R.I.P. Avicii. Yksi uuden sukupolven taitavimmista DJ:istä poistui kyllä aivan liian nuorena.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
R.I.P. Mikäköhän siinä on, että Uuno -leffoissa näytelleistä lähes kaikki ovat delanneet, paitsi tietysti Vesku.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
R.I.P. Mikäköhän siinä on, että Uuno -leffoissa näytelleistä lähes kaikki ovat delanneet, paitsi tietysti Vesku.
No alkaahan heillä jo olla ikää. Paitsi Johanna Rauniolla. Hän ei vanhene. Lollotiloo, 63 vuotta mittarissa. Onkohan tekniikan puolellakin käynyt kato? Kuvaajat, äänittäjät, valaisijat. Toki näyttelijäkaartista syöpä on vienyt osan suht aikaisin jossain päälle viidenkympin ikäisinä. Vuoristoneuvos ehti 85 vuoden kunnoitettavaan ikään ja Simo Salminenkin oli kuollessaan 82 vuotta.

Vaikka tässä koittaa suosia laadukasta ja ajatuksia herättävää elokuvataidetta, niin Uuno-sarja, varsinkin ne 80-luvun kultavuosien leffat ovat sellaisia, että niiden kohdalla voi ja on lupa heittää aivot narikkaan ja vapauttaa itsensä kaikesta leffasnobismista. Uunoja katsellessa tulee yksinkertaisesti hyvälle mielelle.
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ohoh, vai on Avicii menehtynyt. Olen ollut aika uutispimennossa viimeaikoina, joten luin jutusta vasta eilen. Surullinen homma, kun nuoren miehen tie noin pysähtyy.

Olin tietoinen, että päihdeongelmaa on ollut taustall ja maksakirroosit ei ole mikään leikin asia ja kertoo siitä, missä tilanteen on ajauduttu. Osa kestää paremmin viinaa kuin toiset. Syitä en tietysti lähde arvailemaan, että mitä on tapahtunut tässä kohtaa, mutta päihdeongelmat on kyllä sellaisia, että niiden kiroista ei ihan helposti päästä irti ja niiden aiheuttamat vahingotkin voi olla pitkäkantoisia joskus.

Varsinaisesti Aviciin musiikki ei edusta elektronisessa musiikissa sitä laitaa mistä kaikkein eniten pidän, mutta olen miehen musaa kuitenkin kuunnellut, etenkin tuossa muutama vuosia sitten jopa suht paljonkin. Sentään olen vähän kaivautunut poterosta viimeaikoina tykkäämään elektronisen musiikin puolella sellaisestakin johon yhteen maailman aikaan olisi kohdistanut pelkästään halveksuntaa. Erittäin hyvä melodiataju hänellä oli ja taitavasti tehtyjä kappaleita useita, mikä ei sitten ole lainkaan ihme, että keräsi menestystäkin. Modernia toimivaa ja tyylikästä tanssimusaa ja poppiakin ja varmasti olisi vielä ollut lisää annettavaa genrelle. Uskon kyllä, että monet noista biiseistä tulee soimaan eri yhteyksissä vuosien päästäkin monien dj:en toimesta.

Edit. Haimatulehdukseen Avicii sairastuikin vuosia sitten, eikä suinkaan maksakirroosiin. Voisi tietysti aina tarkistaa faktat. No, vakava tila silti ja kertoo omaa kieltään.
 
Viimeksi muokattu:

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
Jaahas eli ilmeisesti avicii menehtyi oman käden kautta.

Surullista.

Toistaiseksi en vielä ottaisi todesta tuota. Olen muutaman uutisen lukenut kyllä asiasta, mutta mun mielestä on tehty liian pitkälle meneviä päätelmiä perheen lausunnoista klikkiotsikoiden vuoksi. Voin toki olla väärässäkin, ehkä nimenomaan perheen lausunnoista täytyy löytää rivien välistä se asia.

Vaikkei sillä lopulta niin väliä olekaan. Monta päivää on Aviciita tullut kuunneltua, ei tähän vain kyllästy.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Toistaiseksi en vielä ottaisi todesta tuota. Olen muutaman uutisen lukenut kyllä asiasta, mutta mun mielestä on tehty liian pitkälle meneviä päätelmiä perheen lausunnoista klikkiotsikoiden vuoksi. Voin toki olla väärässäkin, ehkä nimenomaan perheen lausunnoista täytyy löytää rivien välistä se asia.

Vaikkei sillä lopulta niin väliä olekaan. Monta päivää on Aviciita tullut kuunneltua, ei tähän vain kyllästy.

Itsekkin epäilin hetken, mutta sitten Rolling Stone -lehti julkaisi artikkelin itsemurhasta niin pidän hyvin todennäköisenä, että uutinen on faktaa.
Ei se tietysti mitään todista 100%:sesti, mutta kyseinen lehti on kuitenkin täysin päinvastainen kuin meidän iltaroskat.
 

Dirac

Jäsen
Toistaiseksi en vielä ottaisi todesta tuota. Olen muutaman uutisen lukenut kyllä asiasta, mutta mun mielestä on tehty liian pitkälle meneviä päätelmiä perheen lausunnoista klikkiotsikoiden vuoksi. Voin toki olla väärässäkin, ehkä nimenomaan perheen lausunnoista täytyy löytää rivien välistä se asia.

Vaikkei sillä lopulta niin väliä olekaan. Monta päivää on Aviciita tullut kuunneltua, ei tähän vain kyllästy.

Kyllä tuo aika selvältä perheen lausunnon(SVT.se) perusteella vaikuttaa: "Nu orkade han inte längre. Han ville få frid."
 

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
Itsekkin epäilin hetken, mutta sitten Rolling Stone -lehti julkaisi artikkelin itsemurhasta niin pidän hyvin todennäköisenä, että uutinen on faktaa.
Ei se tietysti mitään todista 100%:sesti, mutta kyseinen lehti on kuitenkin täysin päinvastainen kuin meidän iltaroskat.

Okei, päivän jälkeen oli tullut enemmänkin uutisia aiheesta. Päädyn samalle kannalle kuin sinä, ainakin lähdekritiikkini kanssa.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Vaikkei sillä lopulta niin väliä olekaan. Monta päivää on Aviciita tullut kuunneltua, ei tähän vain kyllästy.
Jännästi muusikon/artistin kuollessa tulee alettua luukutettua tuotantoa kahta kovemmin vrt. "arkeen". Lemmyn kanssa oli sama juttu.

Hey Brother on tässä aika usein soinut tässä muutaman päivän aikana. Nuo torvisoundit yhdistettynä bassolinjaan on vaan tehty niin hyvin. Samaten Dear boy.

Aviciista vittuilleilta voisi kysyä, notta kuinka moni julkimo on saanut vastaavaa kunniaa: Trio of Avicii Songs Ring Out From Utrecht Church Bells in Tribute to DJ - YouTube
Ne jotka jaksaa vittuuntua vielä 2010-luvulla siitä et dj on nykyään samalla viivalla kuin jonkun bändin kitaristi/rumpali/basisti/vaikkapa panhuilun soittaja, kertoo siitä että aikalailla kys. mielipiteen lausuja on jämähtänyt ajassa taaksepäin. koska rockmusiikki on sitä oikeaa musiikkia. yms kliseitä. Ja vuosi 1980 lähettää terveisiä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aviciista vittuilleilta voisi kysyä, notta kuinka moni julkimo on saanut vastaavaa kunniaa:

Katsoin kommenttisi jälkeen tämän ketjun Avicii-viestit, ja en kyllä löytänyt oikeastaan yhtään vittuilevaa viestiä. Pahimmat viestit olivat lähinnä niitä, joissa kritisoitiin konemusiikkia, mutta silti arvostettiin Aviciin uraa, tai ainakin oltiin pahoillaan nuoren ihmisen kuolemasta. Sitten oli pari viestiä (toinen minun), joissa todettiin Aviciin olleen tuntematon nimi, mutta niistä ei kumpikaan ollut väheksyvässä sävyssä kirjoitettu. Tai sitten minun luku- ja kirjoitustaidossani on vikaa.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Musiikki yms. viihdebisnes on kyllä karua. Tim oli liian kiltti ja hauras siihen maailmaan. Surullinen uutine, todella surullinen.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Otso Kantokorpi.

Täytyy myöntää, että vaikka tunnistin nähdessäni Kantokorven boheemin habituksen, ei hän ollut minulle taidekriitikkona mitenkään tuttu. Sen sijaan hänen kirjoittamiin Sankarimatkailija-kirjoihin olen tutustunut paremmin.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Kevyet mullat Philip Rothille. Portnoyn tauti teki aikoinaan nuoreen poikaan lähtemättömän vaikutuksen.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kevyet mullat Philip Rothille. Portnoyn tauti teki aikoinaan nuoreen poikaan lähtemättömän vaikutuksen.
Portnoyn tauti löytyy omasta kirjahyllystäni, samoin muutama muukin Rothin teos. Monet Rothin kirjoista ovat aika työlästä luettavaa, mutta siksi mielestäni myös lukijaa palkitsevia.

Levot täältäkin Philip Rothille. Arvostettu ja monesti palkittu kirjailija, joka ei kuitenkaan koskaan saanut Nobelin kirjallisuuspalkintoa osakseen. Sellaisia annetaan tavallisesti kolmannen maailman naiskirjoittajille, kommareille, vähemmistöjen edustajille ja bobdylaneille. Amerikkalaisen pitäisi kirjallisuusnobelin saadakseen olla kaiketi jotakin muuta kuin valkoihoinen mies, ainakin näillä vuosikymmenillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös