Playoffs 2018 välierät: Kärpät (1.) – HIFK (5.)

  • 168 516
  • 1 162

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Se että ammattivalmentajat sekä pelaajat haluaa voittaa keinolla millä hyvänsä, ei varmaan yllätä ketään? Suomessa tunnutaan usein kauhisteltavan tyylittömiä, jopa karujakin yrityksiä voittaa, ja tässä en tietenkään tarkoita sinua @McTorso , joka et nähdäkseni lähtenyt arvostelemaan tuota moraalisesti vääräksi tai oikeaksi (propsit siitä). Arvostan kanadalaisia juuri siksi, että heillä on aivan järkyttävän suuri voittamisen halu, ja ihailen sitä miten he kaivavat voittamisen vuoksi aivan kaikki mahdolliset kivet ja kannot.
Nyt annat propsit väärälle miehelle ja väärin perustein. Minä olen sellainen kukkahattutäti, etten kannata voiton tavoittelua keinolla millä hyvänsä. Keinolla millä hyvänsä ajatusmalli saattaa nimittäen jättää joissain tilanteissa yhden urheilun perusarvoista pahasti jalkoihinsa. Tämä arvo on vastustajan kunnioittaminen. Mielestäni voitonjanon ei tule purkautua ns. halpojen keinojen käyttämisenä, vaan ryhdikkäänä ja rehellisenä kaikkensa antamisena urheilusuorituksesta.

Olen siinä mielessä varmaan vähän hassu nimimerkki, ettei urheilu merkitse minulle vain voittamista. Toki voittaminen on merkittävässä roolissa, mutta urheilun ydin koostuu muustakin. Tällainen urheiluromantikko minä olen.
 

Schlange

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
.... Jos maksaa 5ke aiheuttaakseen vastustajan kärkipelaajiin ja organisaatioon hämmenystä, niin halpaahan se on! Ei sillä ole mitään väliä onko tuolle tutkintapyynnölle perusteita vai ei. Jos se vähänkin vie Kärppien fokusta väärään suuntaan, niin sehän on hyvä HIFKlle. Jäämme mielenkiinnolla seuraamaan, että hyötyykö HIFK tästä vyön alle lyönnistä!

Toisaalta voi asetella kysymyksen niinkin päin, että onko HIFKlla fokus nyt menossa väärään suuntaan? Kärpät keskittyy parhaillaan tärkeään 5. peliin, kun HIFK koko organisaation voimin tohkeilee yhden oululaispuolustajan mahdollisesti virheellisesti tehdystä taklauksesta. Vyön alle lyönti tai ei, mutta Hakanpään mahdollisen rangaistuksen seurauksena Kärpät voi saada myös vääryyttä kokeneen buustin päälle. Loppuviikko näyttää, hyvä kun tunnelma tiivistyy.
 

444

Jäsen
Toisaalta voi asetella kysymyksen niinkin päin, että onko HIFKlla fokus nyt menossa väärään suuntaan? Kärpät keskittyy parhaillaan tärkeään 5. peliin, kun HIFK koko organisaation voimin tohkeilee yhden oululaispuolustajan mahdollisesti virheellisesti tehdystä taklauksesta. Vyön alle lyönti tai ei, mutta Hakanpään mahdollisen rangaistuksen seurauksena Kärpät voi saada myös vääryyttä kokeneen buustin päälle. Loppuviikko näyttää, hyvä kun tunnelma tiivistyy.
Boldaus oma.
Kyllä siellä ihan kaikki back officesta huoltajiin ovat aivan täpinöissään eivätkä malta odottaa päätöstä. Julkisuuteen yritetään antaa kuva kuinka tämä olisi Salmelaisen masinoima hyökkäys, mutta todellisuudessa mukana ovat kaikki Göran Stubbista ja Samu Haberista lähtien. Ja nyt kukaan ei kykene keskittymään mihinkään ja IFK tulee antamaan tänään klo 12 tiedotteen luovutusvoitosta, koska fokus on vain täysin kateissa.
 

Schlange

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Boldaus oma.
Kyllä siellä ihan kaikki back officesta huoltajiin ovat aivan täpinöissään eivätkä malta odottaa päätöstä. Julkisuuteen yritetään antaa kuva kuinka tämä olisi Salmelaisen masinoima hyökkäys, mutta todellisuudessa mukana ovat kaikki Göran Stubbista ja Samu Haberista lähtien. Ja nyt kukaan ei kykene keskittymään mihinkään ja IFK tulee antamaan tänään klo 12 tiedotteen luovutusvoitosta, koska fokus on vain täysin kateissa.

No joo. Ymmärtänet, että oli tarkoituksellisen kärjistetysti kirjoitettu, kun lainaamassani tekstissäkin luki vastustajan organisaatioon kohdistettavasta hämmennyksestä.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Mä en usko ollenkaan mihinkään Kärppien ekstrabuustiin tämän tutkintapyynnön takia. Eiköhän molemmilla joukkueilla ne vahvemmat motiiivit tule ihan muista syistä, eikä tällaisista sivuasioista mitään ekstraa tule.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Mä en usko ollenkaan mihinkään Kärppien ekstrabuustiin tämän tutkintapyynnön takia. Eiköhän molemmilla joukkueilla ne vahvemmat motiiivit tule ihan muista syistä, eikä tällaisista sivuasioista mitään ekstraa tule.
En minäkään, kyllä tätä juttua nyt hieman liioitellaan.

Eiköhän pelin kuva jatku samana eli Kärpät vie laukaukset, maalipaikat, kiekonhallinnat ym. ja sitten lopulta katsotaan, että osuuko Kärpät maaliin enempää kuin yhtä kertaa. Avausmaali olisi tärkeä.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Boldaus oma.
Kyllä siellä ihan kaikki back officesta huoltajiin ovat aivan täpinöissään eivätkä malta odottaa päätöstä. Julkisuuteen yritetään antaa kuva kuinka tämä olisi Salmelaisen masinoima hyökkäys, mutta todellisuudessa mukana ovat kaikki Göran Stubbista ja Samu Haberista lähtien. Ja nyt kukaan ei kykene keskittymään mihinkään ja IFK tulee antamaan tänään klo 12 tiedotteen luovutusvoitosta, koska fokus on vain täysin kateissa.
Kiitos aamun herkkupalasta, toi hymyn huulille! :)

Vaikka Hakanpää ei tästä mitään saisikaan, niin homma sataa silti IFK:n laariin: lähtee jätkä nimittäin varmasti korostetun herkästi boksiin. Vaikuttanee myös hänen peliinsä - kun tietää olevansa suurennuslasin alla.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK:lla on perustavanlaatuisia ongelmia organisaatiorakenteessa ja toiminnassa, jos valmennuksen, pelaajiston tai huollon tarvitsee millään tavalla keskittää huomiota valitusprosessiin. Okei, Haatajan piti maanantaina(?) kertoa, osuiko päähän vai ei.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Eiköhän tässä ainoat jotka uhraavat turhaa energiaa vääriin asioihin ole molempien leirien kannattajat - melkoisen huiketa näkökulmia sekä etelästä, että pohjoisesta.

Minulla on vahva olettamus ja tunne, että illan ottelun voittaja tulee johtamaan sarjaa 3-2.
 

444

Jäsen
Eiköhän tässä ainoat jotka uhraavat turhaa energiaa vääriin asioihin ole molempien leirien kannattajat - melkoisen huiketa näkökulmia sekä etelästä, että pohjoisesta.

Minulla on vahva olettamus ja tunne, että illan ottelun voittaja tulee johtamaan sarjaa 3-2.
Tässä täytyy olla koko viestistä aivan älyttömän samaa mieltä. Siis sekä ensimmäisestä että toisesta kappaleesta.
Sen innoittamana heitän itsekin veikkauksen jatkoon menijästä: olen valmis lyömään vetoa siitä, että jatkoon menee se joukkue, joka ensimmäisenä ottaa neljännen voiton tässä sarjassa. Voin myös lyödä vetoa siitä, että ottelun voittaa se, joka tekee enemmän maaleja.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Sen innoittamana heitän itsekin veikkauksen jatkoon menijästä: olen valmis lyömään vetoa siitä, että jatkoon menee se joukkue, joka ensimmäisenä ottaa neljännen voiton tässä sarjassa. Voin myös lyödä vetoa siitä, että ottelun voittaa se, joka tekee enemmän maaleja.

Näkisin, että aika korkeilla panoksilla pelaat.

Jatkoonmenijä on se joukkue, jonka Jatkoaikakirjoittajat voittavat tämän hyvin selkeän ja vahvasti argumentoidun kirjallisen väittelyn ottelusarjasta.
 

444

Jäsen
Näkisin, että aika korkeilla panoksilla pelaat.

Jatkoonmenijä on se joukkue, jonka Jatkoaikakirjoittajat voittavat tämän hyvin selkeän ja vahvasti argumentoidun kirjallisen väittelyn ottelusarjasta.
En sentään. Viikkoraha ei kuitenkaan ole kovin suuri, joten ns. karkkirahoilla mennään.
Jälkimmäinen kappale oli itselleni liian vaikea. Aloin keskittyä karkkeihin puolivälissä.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
En sentään. Viikkoraha ei kuitenkaan ole kovin suuri, joten ns. karkkirahoilla mennään.
Jälkimmäinen kappale oli itselleni liian vaikea. Aloin keskittyä karkkeihin puolivälissä.

Ainakin yritit lukea viestin ja sisäistää sen, se on jo tässä keskustelussa enemmän kuin keskimääräisesti.

Kurinpitopäätöstä odotellessa; milloin muuten Jatkoajan toimituksen kolumni Kärppien kanssaihmisiä vaarantavasta pelityylistä tulee ulos? HIFK sai jo omansa - haluan testata toimituksen tasapuolisuuden!
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kurinpitopäätöstä odotellessa; milloin muuten Jatkoajan toimituksen kolumni Kärppien kanssaihmisiä vaarantavasta pelityylistä tulee ulos? HIFK sai jo omansa - haluan testata toimituksen tasapuolisuuden!
Se maksaa 5 000€ Jatkoajan virkitysrahastoon. Ei kai noita juttuja selvin päin kuitenkaan tehdä?
 

Justus76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt on Liiga käsitellyt Hakanpään taklauksen. Kuvamateriaalin perusteella taklaus osui olkavarteen, ei päähän, eikä tilanteesta lisärangaistuksia. Hyvä yritys HIFK, nyt hävettää vähän HIFK:n puolesta.
 

McLovin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vegas Golden Knights
Nyt on Liiga käsitellyt Hakanpään taklauksen. Kuvamateriaalin perusteella taklaus osui olkavarteen, ei päähän, eikä tilanteesta lisärangaistuksia. Hyvä yritys HIFK, nyt hävettää vähän HIFK:n puolesta.
Mikä siinä IFK:ssa nyt niin hävettää?
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt on Liiga käsitellyt Hakanpään taklauksen. Kuvamateriaalin perusteella taklaus osui olkavarteen, ei päähän, eikä tilanteesta lisärangaistuksia. Hyvä yritys HIFK, nyt hävettää vähän HIFK:n puolesta.
Mikä hävettää? HIFK teki täysin sääntöjen mukaan kun tunsi kokeneensa vääryyttä tilanteessa. Tällöin on sääntöjen mukaista tehdä tutkintapyyntö asiasta. Toki se, että sillä saa vähän sotkettua vastustajan keskittymistä seuraavaan peliin, on vain pelkkää plussaa HIFK:lle tässä. Ja hyvä oli, että tarkistettiin. Päähän taklaukset pitää saada pois Liigasta. Nyt todettiin, ettei osunut päähän. Päätös palvelee myös Kärppiä. Joten etiäpäin! Illalla pelataan taas.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikä hävettää? HIFK teki täysin sääntöjen mukaan kun tunsi kokeneensa vääryyttä tilanteessa. Tällöin on sääntöjen mukaista tehdä tutkintapyyntö asiasta.

Nimenomaan. Tutkintapyynnön tekemisessä ei ole mitään väärää – tärkeintä on, että oikeus voittaa, ja olihan tuo epäselvä tilanne. Se, mikä tilanteesta tekee ehkä hieman nolohkon, on Salmelaisen asenne haastaa Liigaa kuninkaan elkein, ja sitten kuitenkin hävitä keissi. Ehkä nuorella kaverilla on vielä oppimista...
 

Justus76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mikä siinä IFK:ssa nyt niin hävettää?
Mikä hävettää? HIFK teki täysin sääntöjen mukaan kun tunsi kokeneensa vääryyttä tilanteessa. Tällöin on sääntöjen mukaista tehdä tutkintapyyntö asiasta. Toki se, että sillä saa vähän sotkettua vastustajan keskittymistä seuraavaan peliin, on vain pelkkää plussaa HIFK:lle tässä. Ja hyvä oli, että tarkistettiin. Päähän taklaukset pitää saada pois Liigasta. Nyt todettiin, ettei osunut päähän. Päätös palvelee myös Kärppiä. Joten etiäpäin! Illalla pelataan taas.

Niin, minun mielestä, vaikka en edes yläkamerakuvaa ollut vielä nähnyt, taklaus ei missään vaiheessa osu päähän ainakaan silminhavaittavasti, vaikka Haatajan pää tilanteessa retkahtaakin. Hävettää se, että itketään turhasta ja yritetään näin epätoivoisesti saada Kärppien puolustusosastoa kapemmaksi tuleviin peleihin. Ei käsittääkseni ole kuulunut HIFK:n arvoihin menneinä vuosina, mutta ajat ilmeisesti ovat muuttuneet. Ehkä hetkeksi sai sotkettua keskittymistä, mutta nyt psygologinen hyöty satoi kyllä vahvasti Kärppien laariin.
Siinä olen samaa mieltä, että päähän kohdistuneet taklaukset pitää saada pois, mutta tässä tapauksessa ei ajatuksena ollut kyllä yhtään vähentää niitä, vaan yrittää vain sekoittaa vastustajan pakkaa vetoamalla tähän asiaan.
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin, minun mielestä, vaikka en edes yläkamerakuvaa ollut vielä nähnyt, taklaus ei missään vaiheessa osu päähän ainakaan silminhavaittavasti, vaikka Haatajan pää tilanteessa retkahtaakin. Hävettää se, että itketään turhasta ja yritetään näin epätoivoisesti saada Kärppien puolustusosastoa kapemmaksi tuleviin peleihin. Ei käsittääkseni ole kuulunut HIFK:n arvoihin menneinä vuosina, mutta ajat ilmeisesti ovat muuttuneet. Ehkä hetkeksi sai sotkettua keskittymistä, mutta nyt psygologinen hyöty satoi kyllä vahvasti Kärppien laariin.
Siinä olen samaa mieltä, että päähän kohdistuneet taklaukset pitää saada pois, mutta tässä tapauksessa ei ajatuksena ollut kyllä yhtään vähentää niitä, vaan yrittää vain sekoittaa vastustajan pakkaa vetoamalla tähän asiaan.
Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat. Itselläkin oli aluksi täysin samanlaisia fiiliksiä. Kun vähän aikaa hengähteli ja katsoin muutaman kerran linkitettyjä videoita tilanteesta ja huomasi ettei se nyt satavarmaa pääosuma/ei pääosuma ole, niin tuli hieman ymmärrystä tähän HIFK:n tutkintapyyntöön. Vaikka sillä oli varmasti osittain tarkoitus sotkea Kärppien valmistautumista seur. peliin, niin kyllä sillä oikeasti haettiin myös selvyyttä tilanteeseen. Ja pleijareissa kaikki keinot ovat sallittuja vastustajan nujertamiseen.

No nyt on vastaus case-Hakanpäähän tullut. Ei pääosumaa. Eteenpäin vaan.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Kaiken tämän paskan keskellä on hienoa löytää vielä tämmöisiä kirjoituksia ja kirjoittajia, jaksaa taas selata paskaa läpi kun joissain viesteissä on jopa asiaa. Tuo boldaus oma, mutta mielestäni tuolle tutkintapyynnölle todellakin on tilauksensa, niin selvä osuma päähän ja on käsittämätöntä ettei otteluvalvoja suostunut viemään asiaa eteenpäin. Jos jokin on tässä tapauksessa noloa niin otteluvalvojan toiminta.

Boldasin.

Niin että miten noloa on otteluvalvojan toiminta? Ei pääkontaktia, ei rangaistavaa, ei nähnyt mitään sellaista niin ei vienyt eteenpäin.
 

Roy#33

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juuri näin. IFK oli kovasti jämäkällä asenteella pönkittämässä valitustaan, mutta nolosti kävi. Toki totuudenjälkeinen aika yhä jatkuu IFK-narratiivissa, kun nettisivuilla yhä lukee, että "Ottelun videotallenteesta selviää, että Hakanpää taklasi Juha-Pekka Haatajaa suoraan päähän". Kaipa ne sitten uskoo itse tuohon. Pelit kuitenkin ratkotaan onneksi tässäkin tapauksessa jäällä eikä kabineteissa.

Eikö se riitä että itse uskoo? Ei kai muiden mielipiteiden takia tehdä valituksia? IFK koki kokeneensa vääryyttä ja teki selvityspyynnön sääntöjen mukaisesti. Oliko noloa kun Kärpät valitti Metropolit/Pesonen casesta? Ei. Mun mielestä näistä itkeminen on noloa.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Liiga on ottanut vaarallisen askeleen sallimalla tönimisen jääkiekossa. Kohta varmaan hallin käytävillä puhutaan vastustajasta epäkunnioittavaan sävyyn ja osa porukasta alkaa käyttämään nuuskaa. Näyttää pian koittavan ajat, ettei jääkiekko olekaan kiva harrastus vaan joku kovisten juttu.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ehkä se leuka ei sitten ole osa päätä ainakaan jos on punainen paita päällä. Nyt ainakin HIFK teki voitavansa ja eteenpäin kohti tiukkaa kamppailua.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt annat propsit väärälle miehelle ja väärin perustein. Minä olen sellainen kukkahattutäti, etten kannata voiton tavoittelua keinolla millä hyvänsä. Keinolla millä hyvänsä ajatusmalli saattaa nimittäen jättää joissain tilanteissa yhden urheilun perusarvoista pahasti jalkoihinsa. Tämä arvo on vastustajan kunnioittaminen.

Siinä tapauksessa otan nuo propsit välittömästi pois! Ei vaan, vastustajan kunnioittaminen on arvokas asia, mutta itse kuulun kyllä niihin jotka ymmärtää, ja arvostaa ammattilaissarjoissa voittamista keinolla millä hyvänsä. Ja tuota ei tietenkään kannata ihan kirjaimellisesti ottaa, eli esim. vastustajan kärkipelaajien selvät vahingoittamiset eivät kuulu tuohon, eli tässäkin tapauksessa kaikella on rajansa. Ja ennen kuin joku viisastelija tuo tässä esiin O'Connor - Ruohomaa -casen, niin jos O'Connor olisi halunnut vahingoittaa Ruohomaata, ei hän olisi taklannut olkapäähän, vaan päähän, kun sekin oli sopivasti tarjolla.

IFK:lla Kankaanperä ja Teppo takaisin, joka on erinomainen juttu IFK:n kannalta. IFK:n puolustuspeli on ollut selvästi huonompaa, kun nämä kaksi hyvää puolustavaa puolustajaa ovat sieltä puuttuneet. Kanki on näyttänyt ettei ikä ole alkanut merkittävästi painamaan, ja Teppo on nostanut täksi kaudeksi selvästi tasoaan all-around -pakkina. Varmaan jotain pieniä vammoja molemmilla taustalla, mutta hieman loukkaantuneinakin ovat parempia pakkeja kuin Varakas tai Finley. Tänään IFK:n pitää saada taas puolustuspeli parsittua kasaan, ja YV:n pitäisi alkaa toimimaan.

Näkisin Kärpillä tässä game vitosessa hieman enemmän paineita, jos IFK tänään JYP-sarjan tavoin hakee sen kolmannen voiton vierasryöstöllä, niin huomenna kotonaan IFK ei luultavasti jätä katkaisun saumaa käyttämättä. Tiukkoja nämä matsit ovat kyllä olleet molemmissa halleissa, ja sikäli tänään kummankaan voitto ei ratkaise sarjaa vielä mihinkään suuntaan. Kärpät ollut pelillisesti tässä sarjassa ehkä aavistuksen parempi, ja sikäli jos samat asetelmat jatkuu, niin ei tässä mene vati kovin pahasti nurin vaikka Kärpät finaaliin menisi. Varsinkin kun finaaleissa on vastassa ''varma mestari'' Tappara *hymiö*. Tässä hymiö ei johtunut varmasta mestarista, koska pidän oikeasti Tapparaa suurennakkosuosikkina, menipä tästä kumpi tahansa finaaliin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös