Playoffs 2018 välierät: Kärpät (1.) – HIFK (5.)

  • 168 772
  • 1 162
Peli jatkuu puhtaana ja rehellisenä kuten tähänkin asti. Hieman pakkovoittoahan se alkaa tämä paras kolmesta jo olemaan molemmille.
Kärpät laittoi ketjut uusiksi ja kaksi parasta sentteriä samaan koriin, mielenkiintoinen kokeilu jolla haetaan varmaankin apua tehottomuuteen. Kiekollinen peli ollut hallinnassa mutta hyvät paikat ovat tulleet ns. väärille miehille. Vesalainen vihdoinkin oikeassa kentllisessä. Eiköhän ainakin yksi maali tänään Vesalle. 3-1, taistelu jatkuu.
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Illalla sarja taas jatkuu. Toivottavasti peli olisi tälläkertaa enemmän Helsingin pelin kaltaista, intensiivistä ja nopeaa sekä tunnepitoista kiekkoa. Eikä niinkuin lauantain Oulun peli. Tuolloin varsinkin ensimmäinen erä oli shakin peluuta. Pakkovoittohan tässä on vähän molemille joukkueille. Varsinkin HIFK:lle, jolla pitäisi se vierasvoitto napata vielä tähän sarjaan.

Kärpät uusi ketjut aika radikaalisti. Nyt Vesalainen on päässyt taitojaan vastaavaan ketjuun. Sekä Bertrand saa hakea nyt maalivirettään Humalojan ja Koiviston ketjusta. Lisäksi tuo Lasun ja Ruohomaan pelaaminen samassa ketjussa on aika mielenkiintoinen kokeilu.

Taistelu jatkuu. Tänään Kärpät vie pelilillsesti ja maalien muodossa 4-1.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Jos IFK:n nettisivuilla kerrotaan, että Hakanpää taklasi Haatajaa suoraan päähän, niin se on kaiken käytettävissä olevan tiedon pohjalta epätosi väite.

Olen eri mieltä, koska tulkitsen tuota annettua materiaalia erilailla kuin sinä. Eli emme pääse tästä eteenpäin mitenkään. Silti solvaukset tuntuvat lentävän pääosin vain yhteen suuntaan.. erikoista.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Yllättävän monta peliä meni ennenkuin Kärppä valmentaja huomasi saman kuin minä jo ensimmäisessä kohtaamisessa Ässiä vastaan. Eli Bertrand pois ykkösestä.
 

KooJii_#1

Jäsen
Suosikkijoukkue
★ HIFK ★ Detroit Red Wings ★ Dallas Stars ★
Tänään toinen ryöstö ja kotona sitte homma pakettiin! Sanomattakin selvää, että illan voittaja on vahvoilla jatkoon pääsyn suhteen ja hävinneen joukkueen henkinen kantti mitataan sitten jo huomenna. Let's play hockey!
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Oululaiset eivät ansaitse finaalipaikkaa. Pari tuntia matsin alkuun ja halli edelleen vasta puolillaan. Mitvit, poroseni?
 

Robu

Jäsen
Illalla sarja taas jatkuu. Toivottavasti peli olisi tälläkertaa enemmän Helsingin pelin kaltaista, intensiivistä ja nopeaa sekä tunnepitoista kiekkoa. Eikä niinkuin lauantain Oulun peli.
Saman huomion tein, mutta vähän epävarmana. Onhan se aina hauskempaa nähdä kannattamansa joukkue voittamassa. Mielestäni viihdearvot näissä matseissa oli ihan eri laatua. Oulun peli 2/5 ja Stadin 4/5. Kunhan ei kolmanteen erään mentäis 0-0 tai 1-0, 0-1 tilanteessa olisin melko tyytyväinen.
 

Kipe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Oululaiset eivät ansaitse finaalipaikkaa. Pari tuntia matsin alkuun ja halli edelleen vasta puolillaan. Mitvit, poroseni?

Mjoo, kansa taitaa äänestää jaloillaaan lipun hinnoista. Playoff kausari ~430eur.

En minäkää tiedä ansaitseeko finaalia muutenkaa, ykköstykit kyntää suossa. Mutta hieno sarja ollut tähän asti ja tämä me ainakin ansaitaan :)
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
@Kipe No on kyllä suolaiset hinnat. Toisaalta myös irtolippuja on kaupan. Illan matsi on odotusarvoltaan kauden tähänastinen huipentuma, eikä jännitettäkään puutu. Vaikka me espoolaiset päätimmekin pitää pari sapattivuotta liigasta, menisin kyllä hallille jos olisin poronkuseman etäisyydellä.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mjoo, kansa taitaa äänestää jaloillaaan lipun hinnoista. Playoff kausari ~430eur.
Playoff-kausari 161€ omassa taskussa, mutta elämä on valintoja.
Tämän illan ottelun voittaja menee finaaleihin Tapparalle häviämään.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Vähän kyllä mietityttää tuo Kärppien täydellinen ketjujen sotkeminen. Paniikkinappula Mannerilla pohjassa? En tiedä, vähän kyllä kummastuttaa. Saas nähdä onko millainen vaikutus itse peliin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vähän kyllä mietityttää tuo Kärppien täydellinen ketjujen sotkeminen. Paniikkinappula Mannerilla pohjassa? En tiedä, vähän kyllä kummastuttaa. Saas nähdä onko millainen vaikutus itse peliin.
Sama asia mietityttää minuakin. Toisen kerran näissä pudotuspeleissä Manner tekee saman teon. Edellisellä kerralla peli uusituilla ketjuilla oli heikkoa ja tämän myönsi myös Manner itse. Kärpät on pelannut hyvin kolme viimeistä ottelua. Sen vuoksi ihmettelen näin radikaaleja muutoksia. Näen kaksi vaihtoehtoa: Joko Manner on nero, tai sitten tässä maksellaan pudotuspeliuntuvikon eli päävalmentajamme oppirahoja. Toivon sydämeni pohjasta ensimmäistä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kappas. 5. välierämatsi tulee Jimiltä taas koko kansan ihmeteltäväksi. Jengi on vielä niin kierroksilla tosta taklauksesta, että kukaan ei ole tohtinut matsiketjuakaan avata. Onko HD-videot viritetty ylälyöntejä silmällä pitäen? Kuvankaappausta kehiin, koska tänään tutisee ja tötisee. Tutkintapyyntölomakkeet ovat jo allekirjoitusta vaille valmiina. Kumpi puoli Suomea nolaa matsin jälkeen itsensä pahemmin? Onko se pohjoisempi puolisko tyylikkäämpi häviäjänä vai voittajana? Tunti vielä, sitten mennään!
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Siinä tapauksessa otan nuo propsit välittömästi pois! Ei vaan, vastustajan kunnioittaminen on arvokas asia, mutta itse kuulun kyllä niihin jotka ymmärtää, ja arvostaa ammattilaissarjoissa voittamista keinolla millä hyvänsä. Ja tuota ei tietenkään kannata ihan kirjaimellisesti ottaa, eli esim. vastustajan kärkipelaajien selvät vahingoittamiset eivät kuulu tuohon, eli tässäkin tapauksessa kaikella on rajansa.
Minä ajattelen tuon vastustajan kunnioittamisen paljon laajemmin kuin useimmat. Arvostan herrasmiesmäisyyttä niin kaukalossa kuin kabinetissa. Herrasmies pelaa kovaa, mutta ei halveeraa vastustajaansa, eikä peliä. En myöskään katso ylöspäin kanadalaisen kiekkokulttuurin varjopuolia, heidän kovaa yrittämistään ja taistelutahtoaan kyllä. Ei siinä, arvostan näkemystäsi kovin. Tässä asiassa olen kuitenkin muutaman pykälän sinua pehmeämpi.
Ja ennen kuin joku viisastelija tuo tässä esiin O'Connor - Ruohomaa -casen, niin jos O'Connor olisi halunnut vahingoittaa Ruohomaata, ei hän olisi taklannut olkapäähän, vaan päähän, kun sekin oli sopivasti tarjolla.
Minä olen sitä mieltä, että polvillaan olevaa pelaajaa ei taklata ollenkaan, ei edes selkään, kuten O’Connor teki. Tyylitön teko, ei kunnioitusta vastustajaa kohtaan.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vähän kyllä mietityttää tuo Kärppien täydellinen ketjujen sotkeminen. Paniikkinappula Mannerilla pohjassa? En tiedä, vähän kyllä kummastuttaa. Saas nähdä onko millainen vaikutus itse peliin.

Pakettihan on ollut ihan ok tähän asti. Kärpät on luonut jokaisessa pelissä HIFK:ta enemmän maalipaikkoja. Mutta esimerkiksi viime ottelun 25 sektorivedosta Bertrandille tasan nolla. Sitä ennen Oulun pelissä kaksi ensimmäistä erää nollilla. Kuitenkin tuolla on edelleen ne toimivat yhdistelmät olemassa. Toki ykkönen on vähän erilaisessa koostumuksessa.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sama asia mietityttää minuakin. Toisen kerran näissä pudotuspeleissä Manner tekee saman teon. Edellisellä kerralla peli uusituilla ketjuilla oli heikkoa ja tämän myönsi myös Manner itse. Kärpät on pelannut hyvin kolme viimeistä ottelua. Sen vuoksi ihmettelen näin radikaaleja muutoksia. Näen kaksi vaihtoehtoa: Joko Manner on nero, tai sitten tässä maksellaan pudotuspeliuntuvikon eli päävalmentajamme oppirahoja. Toivon sydämeni pohjasta ensimmäistä.
Peli on sinällään ollut ihan hyvää, mutta onko se todella ollut sitä? Kaksi runkosarjasta tuttua kärkiketjua ovat vaeltaneet varjojen mailla lähes koko pudotuspelit. Alaketjujen vahva vire viimeisissä otteluissa on ollut Kärppien hyvän pelin ydin. Harmillista on, että eivät maalinteossa onnistu.
 

F#21

Jäsen
Taisin jo viime otteluseurantaketjussa sanoa, että jos Kärpät lyövät Vesalaisen ja Ruohomaan yhteen, voi jälki olla tuhoisaa. Vesalainen on mielestäni melko yksin luonut paikkoja viime pelissä (kiitettävän määrän!) ja nyt hänellä on ketjukavereita, jotka pystyvät auttamaan vielä enemmän.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun nyt varsinkin Hakanpää keissin jälkeen puhuttiin kuinka HIFK-fanit itkevät niin Kärppäfanit on nyt yli puolet erästä kiljunut katsomossa kun lassenkullanmussuihin koskettiin edes vähän.

Mutta öyhöyh, HIFK faneille hamekangasta jne.

(Ja kyllä, lopussa meni selvä kampitus ohi.)
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Halutonta peliäkään puolin ja toisin. Kiekot pomppii ja vauhtia ei tunnu olevan nimeksikään. Onko nää jengit jo nyt väsyneitä? Vai johtuuko pelin hidastamisesta? Yäk.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Halutonta peliäkään puolin ja toisin. Kiekot pomppii ja vauhtia ei tunnu olevan nimeksikään. Onko nää jengit jo nyt väsyneitä? Vai johtuuko pelin hidastamisesta? Yäk.
Tuomarit viime stadin pelissä halusi tappaa kaiken tunteen ja tältä se nyt näyttää kun sitä tunnetta ei ole.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Tuomarit viime stadin pelissä halusi tappaa kaiken tunteen ja tältä se nyt näyttää kun sitä tunnetta ei ole.
Totta. Älkää sanoko rumasti eikä saa töniä. Blaah.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös